Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mij betreft gesloten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

tura schreef:
Inge O schreef:
tura schreef:
Ineke schreef: Ach nee joh daar gaat 't niet om. :wink:
Ik schrijf hier gewoon alles op wat ik aan haar zie, niet zozeer om te horen
'goh, ze is echt zwanger' ofzo, maar meer om jullie op de hoogte te houden.
En die echo... tsja, da's weer een verhaal apart.
M'n man vindt 't niet nodig en die heeft hier ook nog wat in te brengen. :wink:
Maar ik vind het zo ook wel leuk, het blijft spannend!
En waarom vind hij het niet nodig? Vanwege die 40 euro?
eigenlijk gaat ons dat niks aan toch? wordt de hond er slechter van als ze geen echo krijgt? waarom 'moet' alles hier naar forumnormen gebeuren?
In principe niet, hoor, maar hou dan op met dat geneuzel elke dag hoeveel slierten ze wel weer verloren heeft etc, etc.
Je hoeft dit topic niet te lezen. :19:
Ineke

Inge O schreef:
tura schreef:
Ineke schreef:
tura schreef: Ik zou gewoon een echo laten maken, ben je van al je onzekerheid af :roll: :denken:
Ach nee joh daar gaat 't niet om. :wink:
Ik schrijf hier gewoon alles op wat ik aan haar zie, niet zozeer om te horen
'goh, ze is echt zwanger' ofzo, maar meer om jullie op de hoogte te houden.
En die echo... tsja, da's weer een verhaal apart.
M'n man vindt 't niet nodig en die heeft hier ook nog wat in te brengen. :wink:
Maar ik vind het zo ook wel leuk, het blijft spannend!
En waarom vind hij het niet nodig? Vanwege die 40 euro?
eigenlijk gaat ons dat niks aan toch? wordt de hond er slechter van als ze geen echo krijgt? waarom 'moet' alles hier naar forumnormen gebeuren?
Inderdaad, gaat jullie niks aan. :pffff:
En bij ons heeft hij gewoon het laatste woord, klaar.
Zo simpel is het. Lekker ouderwets misschien, maar dat kan me niks schelen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dus als het op een keizersnee uitdraait en hij vindt het niet nodig..........
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Ineke

ladybird schreef:
Inge O schreef:
Ja heb je gelijk aan Inge. :wink: Maar aangezien ze zo graag wil weten of de hond drachtig is. Dan een echo toch.
Wil niet iedereen dat graag weten? :19:
Ik schrijf hier alleen maar op wat ik aan mijn teef zie, zonder de bedoeling
van iemand te horen of ze drachtig is of niet.
Maar dat zei ik net ook al. :wink:
Ineke

fes/lou schreef:Dus als het op een keizersnee uitdraait en hij vindt het niet nodig..........
Dat is onzin, dan is het nodig natuurlijk. Dat ziet hij echt wel in.
Ik wil niet aangevallen worden op de ideeën van m'n man, niemand hier kent hem.
Een echo is toch wel iets anders dan een keizersnee zeg.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ineke schreef:
tura schreef:
Inge O schreef:
tura schreef: En waarom vind hij het niet nodig? Vanwege die 40 euro?
In principe niet, hoor, maar hou dan op met dat geneuzel elke dag hoeveel slierten ze wel weer verloren heeft etc, etc.
Wat een voorspelbare reactie :mrgreen:

Ik volg dit topic omdat ik ook nieuwsgierig bent of je hond uit eindelijk drachtig is, maar kom steeds geneuzel tegen, vandaag heeft ze 3 slierten verloren...zal ik je zeggen ik heb bij al mijn dragende teven nog nooit een sliert gezien, maar ik zit dan ook niet bovenop mijn teven :19:
Ineke

tura schreef:
Ineke schreef:
tura schreef:
Inge O schreef: eigenlijk gaat ons dat niks aan toch? wordt de hond er slechter van als ze geen echo krijgt? waarom 'moet' alles hier naar forumnormen gebeuren?
Wat een voorspelbare reactie :mrgreen:

Ik volg dit topic omdat ik ook nieuwsgierig bent of je hond uit eindelijk drachtig is, maar kom steeds geneuzel tegen, vandaag heeft ze 3 slierten verloren...zal ik je zeggen ik heb bij al mijn dragende teven nog nooit een sliert gezien, maar ik zit dan ook niet bovenop mijn teven :19:
Ten eerste heb je dan al niet goed gelezen, ik heb nooit 3x slijm op 1 dag
gezien, maar verdeeld over de weken na de dekking.
Ten tweede ben ik vrij om deze dingen te melden in dit topic, omdat ik
weet dat er ook mensen zijn die het wél graag willen lezen.
Ik zit ook niet bovenop m'n teef, maar hou haar wel goed in de gaten. :19:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ineke schreef:
fes/lou schreef:Dus als het op een keizersnee uitdraait en hij vindt het niet nodig..........
Wil je zelf niet van je onzekerheid af dan? Mijn partner kon op dr kop gaan staan. Ik heb zelf ook een eigen inbreng in het leven. Ook over een echo.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb bij mij teef ook nooit slijm gezien, ook nooit op gelet.
Ik wwist dat ze drachtig moest zijn doordat ze stopte met eten, heb een echo laten maken, en voor de rest heb ik niks anders gedaan tijdens de dracht, behalve op het laatst wandelingen aanpassen en wat trutten met voeren om er wat in te krijgen....
Al die ophef vind ik nergens voor nodig, en zeker niet om elk anders staand haartje en slijmsliertje te bespreken.
Maar ik denk dat ik gewoon niet betrokken genoeg ben geweest bij de dracht oid ;)
Ineke

ladybird schreef:
Ineke schreef:
Wil je zelf niet van je onzekerheid af dan? Mijn partner kon op dr kop gaan staan. Ik heb zelf ook een eigen inbreng in het leven. Ook over een echo.
Ik heb ook een eigen inbreng, we hebben het overlegd en hij wilde het toch niet.
Nou, dan houdt het op. Zo is de verhouding tussen ons en daar heb ik geen moeite mee.
Als iemand anders dat wel heeft, is het pech gehad. :wink:
Natuurlijk zou ik het graag zeker willen weten, maar zodra ik evt. pups voel weet ik het toch ook?
We zitten al in week 6, hebben nog maar 3,5 week te gaan. :19:
We merken 't snel genoeg. En tot dan hou ik hier de 'score' bij. :mrgreen:
Ineke

fes/lou schreef:Ik heb bij mij teef ook nooit slijm gezien, ook nooit op gelet.
Ik wwist dat ze drachtig moest zijn doordat ze stopte met eten, heb een echo laten maken, en voor de rest heb ik niks anders gedaan tijdens de dracht, behalve op het laatst wandelingen aanpassen en wat trutten met voeren om er wat in te krijgen....
Al die ophef vind ik nergens voor nodig, en zeker niet om elk anders staand haartje en slijmsliertje te bespreken.
Maar ik denk dat ik gewoon niet betrokken genoeg ben geweest bij de dracht oid ;)
Da's dan 't verschil tussen jou en mij. :19:
Nogmaals, niemand is verplicht om dit topic te volgen.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ook bij een schijnzwangere teef wel slijm gezien. :19: Ook alle tekenen van zwangerschap er verder bij. Maar ze bleek toch uiteindelijk gewoon leeg te zijn. Ik ga nu gewoon voor zekerheid rond de 30 dagen dracht.
Afbeelding
Ineke

ladybird schreef:
Ik heb ook bij een schijnzwangere teef wel slijm gezien. :19: Ook alle tekenen van zwangerschap er verder bij. Maar ze bleek toch uiteindelijk gewoon leeg te zijn. Ik ga nu gewoon voor zekerheid rond de 30 dagen dracht.
Dat begrijp ik best, ik hou er natuurlijk ook rekening mee dat mevrouw leeg kan blijven.
Ineke

Inge O schreef:
het wordt toch al erg als mensen elkaar gaan voorschrijven wat hier wel of niet kan geschreven worden zeg, al helemaal als het dan ook nog een keer gewoon over honden gaat.

moet je je nu echt bij alles gaan afvragen of iets echt wel voor iedereen interessant is? en heb je een vermoeden dat een paar forummers het maar :blah: vinden dan mag je het niet neerzetten?

pff, komop zeg :19: .
Dank je. :wink:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
het wordt toch al erg als mensen elkaar gaan voorschrijven wat hier wel of niet kan geschreven worden zeg, al helemaal als het dan ook nog een keer gewoon over honden gaat.

moet je je nu echt bij alles gaan afvragen of iets echt wel voor iedereen interessant is? en heb je een vermoeden dat een paar forummers het maar :blah: vinden dan mag je het niet neerzetten?

Ik schrijf niemand wat voor, ik schrijf hoe ik erover denk.
Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ineke op mij wat onvoorbereid overkomt nav de vragen die zij stelde, en dat dit voor haar een manier is om bevestiging te zoeken.
maar goed, dat is hoe het op mij overkomt, ik heb volgens mij ook niet eerder gereageerd in dit topic, maar htwel af en toe gevolgd...
Ineke

fes/lou schreef:
Inge O schreef:

Ik schrijf niemand wat voor, ik schrijf hoe ik erover denk.
Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ineke op mij wat onvoorbereid overkomt nav de vragen die zij stelde, en dat dit voor haar een manier is om bevestiging te zoeken.
maar goed, dat is hoe het op mij overkomt, ik heb volgens mij ook niet eerder gereageerd in dit topic, maar htwel af en toe gevolgd...
Dit is me al vaker naar m'n hoofd geslingerd, dat ik niet voorbereid zou zijn.
Dus ik ga 't nog 1x zeggen: Ik ben goed voorbereid, maar wil alles graag
nog 'ns dubbelchecken bij mensen die er verstand van zouden moeten
hebben en ja, ik wil graag bevestiging omdat ik zo'n onzeker miepje ben af en toe.
Is dit verkeerd ofzo? Moet ieder mens maar verschrikkelijk zelfverzekerd zijn en zonder vragen?
Als dat zo is, verdwijn ik hier wel. Dan zoek ik een plek waar ik wél gewoon vragen mag stellen.
Ben er een beetje zat van. :kotz:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

we zijn allemaal wel eens ergens onzeker over, en even dubbel chekken is helemaal niet erg :ok:
er zijn altijd wel mensen die gewoon antwoord geven
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Onzekerheid is niet erg. Heb je ook hulp bij de bevalling? Zo nee, zou ik dat wel regelen. :wink:

En schiet niet meteen in rol van het slachtoffer, daar heb je niets aan. :wink: Je vraagt en krijgt antwoord. En niet alle reacties zijn zoals je ze zou willen horen, maar dat betekend niet dat je meteen moet vluchten.
Afbeelding
Ineke

S@ndr@ schreef:we zijn allemaal wel eens ergens onzeker over, en even dubbel chekken is helemaal niet erg :ok:
Vind ik dus ook (da's duidelijk :wink: ).
Maar ik stoor me aan mensen die me niet eens kennen en toch zo even
oordelen dat ik niet goed voorbereid zou zijn.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die wel serieus antwoord geven op m'n
vragen
, maar steeds die negatieve reacties er doorheen, ik word er een beetje moe van.
Ik kan best tegen kritiek, maar die moet dan wel gegrond zijn en niet uit de lucht gegrepen.
Ineke

ladybird schreef:Onzekerheid is niet erg. Heb je ook hulp bij de bevalling? Zo nee, zou ik dat wel regelen. :wink:

En schiet niet meteen in rol van het slachtoffer, daar heb je niets aan. :wink: Je vraagt en krijgt antwoord. En niet alle reacties zijn zoals je ze zou willen horen, maar dat betekend niet dat je meteen moet vluchten.
Ja, Sóleys fokster is altijd bereikbaar en bereid om langs te komen, al is 't midden in de nacht. :ok:

Ben geen slachtoffer, maar word er gewoon een beetje moe van af en toe...
'Vluchten' doe ik sowieso niet, blijf wel op 't forum, maar bedoel meer dat ik dan wel geen vragen meer stel. :19:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ineke schreef:
ladybird schreef:
Inge O schreef:
Ja heb je gelijk aan Inge. :wink: Maar aangezien ze zo graag wil weten of de hond drachtig is. Dan een echo toch.

Je topic titel zegt het al duidelijk

Drachtig of niet :19:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Leuk topic en spannend! Iig over ongeveer 3 weken zullen we het weten. Succes Ineke :ok:

Ik heb bij het eerste nestje hier ook hulp gehad van de fokster van Merle en van Noor en bij het tweede nestje telefonische bijstand van Noor. En dat vond ik echt wel prettig.
Ineke

tura schreef:
Ineke schreef:
ladybird schreef:
Inge O schreef:

Je topic titel zegt het al duidelijk

Drachtig of niet :19:
En daar achteraan: blijf het volgen!
Oftewel, zodra ik iets weet, horen jullie het. :19:
Ineke

Maryanne schreef:Leuk topic en spannend! Iig over ongeveer 3 weken zullen we het weten. Succes Ineke :ok:

Ik heb bij het eerste nestje hier ook hulp gehad van de fokster van Merle en van Noor en bij het tweede nestje telefonische bijstand van Noor. En dat vond ik echt wel prettig.
Thanx!
Het lijkt me inderdaad een fijn idee om een meer ervaren iemand erbij te hebben.
Vooral iemand die het ras en de teef kent. Voel je je toch meer op je gemak en de hond dus ook. :ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Het nadeel van een forum is gewoon: Zoveel mensen zoveel meningen. Ik denk dat ik daar zelf alleen maar onzekerder van zou worden.
Ik heb dus hulp gehad van de fokker van mijn teefje, en die is tijdens de bevalling ook nog even komen kijken, en ik kon haar bellen waar nodig.
Dat was voor mij afdoende. Ik heb de bevalling ook alleen gedaan, en ik wist dat ik hulp kon vragen als het nodig was, dat was voor mij voldoende
Ineke

fes/lou schreef:Het nadeel van een forum is gewoon: Zoveel mensen zoveel meningen. Ik denk dat ik daar zelf alleen maar onzekerder van zou worden.Ik heb dus hulp gehad van de fokker van mijn teefje, en die is tijdens de bevalling ook nog even komen kijken, en ik kon haar bellen waar nodig.
Dat was voor mij afdoende. Ik heb de bevalling ook alleen gedaan, en ik wist dat ik hulp kon vragen als het nodig was, dat was voor mij voldoende
Vandaar dat ik in de verdediging schiet, want sommige opmerkingen zijn nou niet echt opbouwende kritiek. :wink:

Als Sóleys fokster er niet bij zou kunnen zijn omdat ze het bijv. te druk
heeft ofzo en ik haar alleen telefonisch zou kunnen bereiken,
zou ik daar ook al erg blij mee zijn. Natuurlijk kun je ook altijd de da bellen,
maar de fokster kent de teef en dat is toch een stuk vertrouwder.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ladybird schreef:
Ineke schreef:
ladybird schreef:
tura schreef: Ik zou gewoon een echo laten maken, ben je van al je onzekerheid af :roll: :denken:
Ja ik ook. :wink: Een (zwanger) teefje kan best wel wat stress hebben hoor, ook van een da.
Die stress was 1 van de redenen, na jullie reacties had ik het alsnog wel gedaan.
Maar ja... Manlief hè... :mrgreen:
Heb je geen eigen inbreng dan? Als ik een echo wil laten maken en mijn partner niet, kan ze op haar kop gaan staan, maar ik ga naar de dierenarts :19:
nou precies... als ik iets wil met mn honden dan gebeurd het ook, of manlief dat nou leuk vind of niet... zeker met een echo...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
S@ndr@ schreef:we zijn allemaal wel eens ergens onzeker over, en even dubbel chekken is helemaal niet erg :ok:
Vind ik dus ook (da's duidelijk :wink: ).
Maar ik stoor me aan mensen die me niet eens kennen en toch zo even
oordelen dat ik niet goed voorbereid zou zijn.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die wel serieus antwoord geven op m'n
vragen
, maar steeds die negatieve reacties er doorheen, ik word er een beetje moe van.
Ik kan best tegen kritiek, maar die moet dan wel gegrond zijn en niet uit de lucht gegrepen.
tja ik denk dat dat komt door je manier van vragen, je wil eigenlijk horen dat ze drachtig is maar de enige mogelijkheid om dit zeker te weten wil je niet doen... :19:
Ik heb nooit een draadje gezien bij mn teef, ik hield haar dan ook niet nauwlettend in de gaten ofzo.. ze trainde nog gewoon pakwerk etc.
maar ik heb wel de echo gedaan, toen kon ik haar gaan bijvoeren en dat was toen ook hard nodig want vanaf week 5 ging het enorm snel.
Zekerheid voor mn fokker, want daar moest ze bevallen, zekerheid voor mij, zekerheid voor de pupkopers... etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb hier ook een drachtig meiske en heb deze keer wél een echo laten doen, om de eenvoudige reden dat ze wel alle symptomen van dracht had, maar niet groeide.

Mijn redenatie was deze:
Stel dat ze drachtig is van maar één pup, dan wil ik dat weten, want dan kan de bevalling lastig worden (een pup komt er moeilijker uit). Daar wil ik dan op voorbereid zijn.

Een ander punt was dat ze wel honger heeft. En bijvoeren als er niks inzit is geen goed idee. Maar niet bijvoeren als er wel iets inzit is al helemaal niet handig.

Een echo bij de DA is een beetje stressig, maar ik laat het doen bij iemand die gespecialiseerd is in echo's en veel honden doet en waar je gezellig naast je hond op een bed mag liggen. Dat vond zelfs Isa, die niet van gedoe aan haar lijf houdt, best knus.
En het is nog goedkoper dan de DA ook, maar dat terzijde.

Wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk dat het toch wel erg prettig is om te weten of er wat aankomt of niet, met name als het weinig zou zijn.
Maar goed, dat weet Ineke ook allang.

En er is niks mis met hopen dat je hond drachtig is.
Ik zeg nooit wat tot ik het zeker weet, maar dat is geen gebrek aan enthousiasme, dat is domweg bijgeloof :oops:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Een echo bij de DA is een beetje stressig, maar ik laat het doen bij iemand die gespecialiseerd is in echo's en veel honden doet en waar je gezellig naast je hond op een bed mag liggen. Dat vond zelfs Isa, die niet van gedoe aan haar lijf houdt, best knus.
En het is nog goedkoper dan de DA ook, maar dat terzijde.
ik heb mijn teef zelf thuis al geschoren toen, en ze kon gewoon op de grond blijven staan bij de DA, niets aan de hand... :19:

en idd. voor het bijvoeren lijkt het me toch ook handig om te weten :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”