Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blondie schreef:
Hier 1 die dus echt duidelijk liet zien het ipo program veel leuker te vinden dan behendigheid..en wij liepen het al vrij snel los... het was toch goed te zien waar hij met enthousiasme de auto uitliep.. dat was niet op het behendigheidsveld maar op het veld van de ipo
Zo heeft iedere hond z'n voorkeuren. Bram vindt bijv. speuren geen klap aan
Maarrrr... om het spelletje en samen bezig zijn of elkaar te leren kennen is het ideaal! binnenkort wordt ons roedeltje uitgebreid met een dame van twee jaar, en in overleg met de huidige eigenaar, opperde ik ook behendigheid, als het gestel goed is.. en dat is het, dus zojuist gebeld met de behendigheidclub of er plek is, en ze laten het me weten, dus ik ga ook weer lekker behendigheid doen, en daarnaast IPO en speuren met haar en Finn natuurljk!
@jaap: met geweldadig bedoel ik niet dat er getraint word met slaan schoppen en what-ever..
Maar meer dat Hap-grage en dat jezelf ook wat harder moet zijn.
@jaap: met geweldadig bedoel ik niet dat er getraint word met slaan schoppen en what-ever..
hoezo??
Ja hoe leg je dat uit..
Met Cratos had ik dat ook dat je in sommige dingen gewoon veel strakker moet zijn, en aan ivo zie ik het nu dus ook nu hij dingen een beetje gezien heeft en gedaan moet je hem veel strakker aanpakken...
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
hoezo??
Ja hoe leg je dat uit..
Met Cratos had ik dat ook dat je in sommige dingen gewoon veel strakker moet zijn, en aan ivo zie ik het nu dus ook nu hij dingen een beetje gezien heeft en gedaan moet je hem veel strakker aanpakken...
Wil je nou een hond waarbij je wat "minder strak" hoeft te zijn of begrijp ik je nu verkeerd?
Miss_Liz schreef:
Ja hoe leg je dat uit..
Maar dat heeft dan toch met de hond te maken en niet met de sport. Bij agility is het ook bijzonder handig als de hond naar je luistert Maar ik denk wel dat de methodes wat anders zijn; slipkettingen, prikbanden en TT's zul je in de agility niet zien. Tenminste, ik heb dat nog nooit gezien. De cultuur is wel waarom ik me in bepaalde sporten niet thuis zou voelen, terwijl ik denk ik qua sport zelf bijna alles leuk zou vinden.
hoezo??
Ja hoe leg je dat uit..
Wil je nou een hond waarbij je wat "minder strak" hoeft te zijn of begrijp ik je nu verkeerd?
dan moet je geen mechelaar nemen en ook hoef je die niet 'strak' aan te pakken, maar je moet wel weten wat je in je handen hebt en heel duidelijk zijn tegen hem.
Ja hoe leg je dat uit..
dan moet je geen mechelaar nemen en ook hoef je die niet 'strak' aan te pakken, maar je moet wel weten wat je in je handen hebt en heel duidelijk zijn tegen hem.
is idd meer het type hond dan de sport die je doet....
estelle schreef:Maar ik heb al wel door dat ze in de africhting geestelijk veel vermoeider werd en ik kan denk ik ook wel zeggen dat ze dat africhtingsspelletje leuker vond dan de behendigheid.
Maar misschien komt dat nog, ik zit nu in een opstapcursus waarin dus toestellen worden aangeleerd...wellicht als we straks los gaan dat het anders wordt.
Ik hoop het wel Estelle...als je tien toestellen achter elkaar gaat lopen, wordt het wel leuker dan die toestellen onder de knie krijgen hoor
Inderdaad, als je stukken parcours gaat lopen en start met bepaalde wissels dan word het echt een stuk intensiever.
Denk ik ook wel.
We zitten nu op zo'n 3 a 4 toestellen achter elkaar.
We zijn nu bezig om te leren hoe je het slimst een parcours kan lopen, waar je het beste kunt gaan staan etc en trouwens ook die wissels,belgische wissel, blinde wissel..... Dat gaat dan al aardig op tempo en dat vind ze geweldig.
Het is ook niet dat ze het niet leuk vind hoor maar in Hera's ogen moet ze nog teveel wachten en als ze dan de koningspoedel (die verdomd hard gaat met ontzettend veel enthousiasme) over het parcours ziet vliegen is ze bijna niet te houden haha.
hahaha dat heb ik dus andersom gehad. Vond africhting leuk totdat hij de drie "spelletjes" kon, toen vond ik het niet leuk om het 100% secuur af te werken en de nieuwe oefeningen voor een niveau hoger boden me te weinig uitdaging. Als ik bij de behendigheid niet secuur was, dan was het gewoon diskwalificatie en als ik onduidelijk was werd mijn arm geperforeerd (beetje overdreven uitgedrukt, meestal deed het happen niet echt pijn).
Conclusie: kies de sport die je leuk vind, dat werkt het beste.
Edit: ik heb wel teletac gezien in de behendigheid en ook sprongen met stroom erover heen... komt echt niet alleen in de africhting voor. Wil niet zeggen dat ik het eens ben hiermee, maar heb het bij alle sporten gezien. Ook toen ik een keer met iemand ging kijken naar jachttraining zag ik prikbanden en teletac (heb zelf geen jachthonden dus geen interesse in, maar zag daar dezelfde artributen).