Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokfout?
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou ja fokfout? het kan erfelijk zijn, maar het is ook iets waar een fokker niet veel aan kan doen, het ligt er ook maar net aan, wat er in ( een eventueel) koopcontact staat, of de hond is aangeschaft als show en/of fok hond, bij dit laatste is het van de koper ook niet zo slim om een pupje te kopen waar de balletjes met 8 weken nog niet zijn ingedaald, ik bedoel, dan neem je toch zelf ook een risico
hoe oud is de hond waar het om gaat?
hoe oud is de hond waar het om gaat?
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Fokfout?
Ligt er aan hoe oud de hond nu is en met welk idee de hond is aangeschaft. Wat de garantiebepalingen zijn enz.Noële schreef:Op een ander forum werd gevraagd of niet ingedaalde balletjes bij een reu een fokfout is.
Ik dacht van wel, maar weet het niet zeker. Als het wel zo, wat mag/kan je dan verwachten van de fokker?
De hond is blijkbaar gekocht met 1 ingedaalde bal. Hebben ze er nu ineens show/fokplannen mee, dan is het gewoon dikke pech.
Ik heb ook wel eens een potentiële show/fokhond die niet 100% blijkt te zijn. Kan gebeuren hoor, als ze maar lekker oud en een goed leven kunnen hebben incluis die fokfout dan maak ik me niet druk
Eén van mijn pupmensen kreeg ook met 6 maanden van de da te horen dat 1 van de balletjes van hun reu niet was ingedaald. Omdat ze er met 7 weken wel gezeten hadden heb ik ze het advies gegeven die bal op te zoeken in het lieskanaal en deze naar het tuutje toe te masseren. Aldus geschiedde en een paar weken later hingen er 2 balletjes. (hun da zei hun overigens dat alles vergeefse moeite was, die bal zou nooit indalen, want die was nergens te vinden
Het ontbreken van ballen is een erfelijke afwijking, maar het is niet gezegd dat het in deze verwijtbaar is.
Soms zou het toch ook wel prettig zijn als mensen beseften dat honden levende wezens zijn, ook als ze een stamboom hebben en dat er altijd wel wat mis kan gaan ook al doe je als fokker nog zo je gruwelijke best.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
Daan
Wij hebben bij diesel 'korting' gekregen. Gelijk de prijs van een castratie.
Ik wilde toen gewoon het leukste reutje, een huishond, verder niks,
en dat was hij.
Nu zal ik nooit meer een pup kopen met niet ingedaalde balletjes.
De pups die hier komen , daar heb ik plannen mee, en met 8 weken niet ingedaalde ballen vind ik dan wel een risico.
Ik wilde toen gewoon het leukste reutje, een huishond, verder niks,
en dat was hij.
Nu zal ik nooit meer een pup kopen met niet ingedaalde balletjes.
De pups die hier komen , daar heb ik plannen mee, en met 8 weken niet ingedaalde ballen vind ik dan wel een risico.
-
Daan
Re: Fokfout?
en zo hoort het ook.Nanna schreef:Zelf heb ik ook wel een reutjes met maar 1 bal gehad. Ik laat dan de mensen het volledige pupbedrag betalen maar zet in het koopcontract dat als de situatie met 12 maanden nóg zo is, ze 1/4 van het aankoopbedrag terugkrijgen. Er heeft nooit iemand gereclameerd na die 12 maanden, overigens.Noële schreef:Op een ander forum werd gevraagd of niet ingedaalde balletjes bij een reu een fokfout is.
Ik dacht van wel, maar weet het niet zeker. Als het wel zo, wat mag/kan je dan verwachten van de fokker?
Een pup met 1 bal gaat natuurlijk nooit naar iemand met fok/showaspiraties.
Mij werd 6 jaar geleden nog met klem geadviseerd om die ballen uit de buik weg te laten halen. Die 'korting' stond daar ongeveer een beetje gelijk aan.(hoewel een buikoperatie duurder is dan een castratie)
Je koopt toch een hond met een zichtbaar gebrek.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb het een keer gehad, beestje had met 6 weken 2 balletjes maar toen ze nieuwe baasjes hem opkwamen halen zat er nog maar 1
deze mensen kwamen helemaal uit tjechie ervoor en hadden ook show intenties. ( ik had ze vante voren nog gezegt dat 1 bal teruggeschoten was ,maar ze wilden eerst zelf komen kijken)
Ik heb ze nog een andere pup uit het nest aangeboden maar dat weigerden ze, ze wilden persé deze ook als de bal later niet weer in zou dalen. Ze hebben de helft betaald, en de andere helft zouden ze betalen mocht de bal alsnog indalen, ondanks al hun moeite is dat niet gelukt, nu is hij gecastreerd en een heerlijke huishond.
ze hadden een klik met deze hond en willen hem voor geen goud missen ook niet nu ze er niet mee kunnen showen.
Ik heb ze nog een andere pup uit het nest aangeboden maar dat weigerden ze, ze wilden persé deze ook als de bal later niet weer in zou dalen. Ze hebben de helft betaald, en de andere helft zouden ze betalen mocht de bal alsnog indalen, ondanks al hun moeite is dat niet gelukt, nu is hij gecastreerd en een heerlijke huishond.
ze hadden een klik met deze hond en willen hem voor geen goud missen ook niet nu ze er niet mee kunnen showen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1