Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor de mensen met een Stafford
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Voor de mensen met een Stafford
Dit is even een vraag specifiek voor de mensen die zelf een Stafford hebben.
Anderen kunnen uiteraard ook reageren.
Eigenlijk is deze discussie voornamelijk voor de mensen met een sociale stafford.
Als je nu een andere stafford tegenkomt in het park bijvoorbeeld, en jouw staffie loopt los omdat deze dus heel sociaal is.
Hoe reageer je dan op die andere staf?
Om heel eerlijk te zijn roep ik Julia altijd bij me en lijn haar aan.
Ook loop ik een andere kant uit.
Ik ben erg bang dat de andere staf zal willen vechten.
Misschien heel stom, maar ik vertrouw de mensen niet zo, dat ligt niet aan de hond.
Veel mensen met een staf denken dat hun hond wel los kan in het park, terwijl de hond eigenlijk niet te vertrouwen is.
Aangezien Julia absoluut geen vechter is, wil ik ten allen tijde voorkomen dat ze ooit in een gevecht terecht komt.
Grote kans dat ze dan nooit meer leuk met andere honden zal zijn.
Hoe denken jullie hier over?
En heb je als stafeigenaar een angst voor loslopende stafs die je tegenkomt?
Ik dus duidelijk wel.
Anderen kunnen uiteraard ook reageren.
Eigenlijk is deze discussie voornamelijk voor de mensen met een sociale stafford.
Als je nu een andere stafford tegenkomt in het park bijvoorbeeld, en jouw staffie loopt los omdat deze dus heel sociaal is.
Hoe reageer je dan op die andere staf?
Om heel eerlijk te zijn roep ik Julia altijd bij me en lijn haar aan.
Ook loop ik een andere kant uit.
Ik ben erg bang dat de andere staf zal willen vechten.
Misschien heel stom, maar ik vertrouw de mensen niet zo, dat ligt niet aan de hond.
Veel mensen met een staf denken dat hun hond wel los kan in het park, terwijl de hond eigenlijk niet te vertrouwen is.
Aangezien Julia absoluut geen vechter is, wil ik ten allen tijde voorkomen dat ze ooit in een gevecht terecht komt.
Grote kans dat ze dan nooit meer leuk met andere honden zal zijn.
Hoe denken jullie hier over?
En heb je als stafeigenaar een angst voor loslopende stafs die je tegenkomt?
Ik dus duidelijk wel.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ik ben wel bang als ik met monky loop, maar dat komt omdat als hij een keer goed gepakt wordt hij dat waarschijnlijk niet overleeft vanwege zijn medische status
, niet vanwege monky als monky los zou lopen zou hij ervandoor gaan het is een muts als het erop aan komt
, monky kan wel goed met sociale staff's overweg omdat die hem eigenlijk verstaan in zijn doen en laten, lekker beuken, hard grommen met een stok oid
amy loopt weinig los maar loopt ze los en ze komt een "agressieve" hond tegen (hoeft dus geen staff te zijn) gaat ze er alla minuut vandoor en met sociale staff's ben ik niet bang want meestal is zij dan de baas
het is zo typish, ze heeft of totaal respect voor honden, of ze walst eroverheen meestal dus met rassen die daar wel tegen kunnen
en eigenlijk ben ik dus niet bang want ik kom eigenlijk alleen staff bazen tegen die weten hoe hun hond is, en als ze dan mij tegen komen weten ze dus ook dat het vreselijk mis zou kunnen gaan, en ook heb ik zelf slechtere ervaring met andere rassen dan met staff's, met die staff's waar monky en amy mee zijn geweest en dat zijn er als ras liefhebber veel
(altijd een leuk een praatje) zijn ze nog geen 1 keer gebeten door een staff oid en monky is flink vaak gepakt
maar loopt er dus een staff in het wild rond wacht ik wel ff hoe de baas reageerd, met andere rassen wals ik eigenlijk gewoon door, maar dat is dus ook omdat ik weet wat voor schade ze aan kunnen richten
en dat het vaker voor komt dat ze niet met andere honden kunnen
(dat heb ik eigenlijk wel met meer terriers, zijn meestal gewoon felle donders en het schiet niet op als mijn honden daardoor getrigerd worden)

amy loopt weinig los maar loopt ze los en ze komt een "agressieve" hond tegen (hoeft dus geen staff te zijn) gaat ze er alla minuut vandoor en met sociale staff's ben ik niet bang want meestal is zij dan de baas

en eigenlijk ben ik dus niet bang want ik kom eigenlijk alleen staff bazen tegen die weten hoe hun hond is, en als ze dan mij tegen komen weten ze dus ook dat het vreselijk mis zou kunnen gaan, en ook heb ik zelf slechtere ervaring met andere rassen dan met staff's, met die staff's waar monky en amy mee zijn geweest en dat zijn er als ras liefhebber veel

en dat het vaker voor komt dat ze niet met andere honden kunnen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
He verdorie mag ik weer niet reageren
Sorry kan me niet inhouden
Ik kijk meestal naar de lichaamstaal van baas en hond. Er zijn echt hele leuke staffies hier in de buurt waar Gollum regelmatig mee speelt, kunnen ze lekker beuken en keihard rennen met elkaar
Het valt me ook op dat er een stafteefje van 4 jaar bijzit, die heeft helemaal geen problemen met Gol (ook teef) terwijl ik dacht dat sexegenoten vaak niet met elkaar overweg konden. Het is echt een kroeldoos! Ik mag dr kale buikkie lekker aaien
en Gol raust en kliert lekker met haar.
Het enige waar ik op moet letten is dat Gol niet op alle staffs afrent, ik kwam gister bijvoorbeeld een reutje tegen die daar absoluut niet van gediend was en al in de lijn hing toen we 100 meter van hem verwijderd waren. Ik heb een beter beoordelingsvermogen dan Gollum

Sorry kan me niet inhouden

Ik kijk meestal naar de lichaamstaal van baas en hond. Er zijn echt hele leuke staffies hier in de buurt waar Gollum regelmatig mee speelt, kunnen ze lekker beuken en keihard rennen met elkaar

Het valt me ook op dat er een stafteefje van 4 jaar bijzit, die heeft helemaal geen problemen met Gol (ook teef) terwijl ik dacht dat sexegenoten vaak niet met elkaar overweg konden. Het is echt een kroeldoos! Ik mag dr kale buikkie lekker aaien

Het enige waar ik op moet letten is dat Gol niet op alle staffs afrent, ik kwam gister bijvoorbeeld een reutje tegen die daar absoluut niet van gediend was en al in de lijn hing toen we 100 meter van hem verwijderd waren. Ik heb een beter beoordelingsvermogen dan Gollum

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 2
Tja, die van mij is als pup flink te pakken genomen door een stafford.
Hij had haar onderkaak te pakken en liet ook niet meer los
(Met als gevolg DA, hechtingen en ontstekingen)
Hierna viel Sammy elke stafford aan als ze de mogelijkheid kreeg (uiteraard gaf ik haar die niet).
Na flink veel trainen hierop gaat het nu helemaal goed, ze zal niet zo snel met ze gaan spelen, maar aanvallen uit angst doet ze nu niet meer gelukkig
Ze loopt er gewoon om heen.
Tegenwoordig wonen er heel veel staffords bij mij in de buurt, die ik inmiddels goed ken. Het zijn allemaal schatten van honden, maar kunnen helaas niet allemaal met andere honden opschieten. De baasjes weten dit ook en houden ze aan de lijn (of doen ze weer vast als er honden aankomen)
Maar ik doe nog steeds, als ik een stafford tegenkom die ik niet ken, Sammy aan de lijn.
Maar dat komt meer door mijn ervaring die ik heb gehad met de eerste stafford.
Hij had haar onderkaak te pakken en liet ook niet meer los

(Met als gevolg DA, hechtingen en ontstekingen)
Hierna viel Sammy elke stafford aan als ze de mogelijkheid kreeg (uiteraard gaf ik haar die niet).
Na flink veel trainen hierop gaat het nu helemaal goed, ze zal niet zo snel met ze gaan spelen, maar aanvallen uit angst doet ze nu niet meer gelukkig

Ze loopt er gewoon om heen.
Tegenwoordig wonen er heel veel staffords bij mij in de buurt, die ik inmiddels goed ken. Het zijn allemaal schatten van honden, maar kunnen helaas niet allemaal met andere honden opschieten. De baasjes weten dit ook en houden ze aan de lijn (of doen ze weer vast als er honden aankomen)
Maar ik doe nog steeds, als ik een stafford tegenkom die ik niet ken, Sammy aan de lijn.
-
- Vaste gebruiker
dano loopt hier bijna altijd los
ik woon aan het einde van een dorp met alleen maar landwegetjes en velden, maar als ik een hond (ongeacht staff of niet) tegen kom die ik niet ken, lijn ik hem altijd aan. dano is nog altijd heel sociaal, hij is ook pas 11 maanden. maar hij is gewoon ontzettend lomp en niet alle hnden zijn daarvan gediend
ik woon aan het einde van een dorp met alleen maar landwegetjes en velden, maar als ik een hond (ongeacht staff of niet) tegen kom die ik niet ken, lijn ik hem altijd aan. dano is nog altijd heel sociaal, hij is ook pas 11 maanden. maar hij is gewoon ontzettend lomp en niet alle hnden zijn daarvan gediend

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollums eerste ervaring met een stafford was ook niet zo best, ze legde bijna het loodje toen een stafteef haar dood probeerde te schudden (Gol was toen 3 maanden).Sammy1980 schreef:
Het heeft mij niet tegengehouden om wél sociale staffs op te zoeken.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
ik heb hier eigenlijk alleen maar goed ervaringen met Staffords, Lilo speelt veel met een teef van een jaar of 7 ( :N: jaja een Swiffer die met een Stafford speelt) Toya mag nooit met andere honden spelen ( let wel van andere hondeneigenaren dan he) maar als Lilo en zij elkaar spotten is het 1 groot racefeest, andere Stafjes hier zijn niet echt spelerig maar vooral bezig met snuffen en krantjes lezen, ik moet zeggen dat hier de mensen met een Staf erg bewust zijn van hun hond en erg goed opletten, kom ik iemand tegen met een aangelijnde hond dan gaan die van mij ook vast, vaak zie ik ook mensen een eindje omlopen als ze er een tegen komen of alleen al spotten in de verte, ik doe dat niet, maar let wel op, ik kan van een afstand niet zien of de eigenaar er prijs op stelt
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Daar heb je helemaal gelijk in en dat doe ik ook wel.Het heeft mij niet tegengehouden om wél sociale staffs op te zoeken.
Had er misschien bij moeten zetten dat ik haar aanlijn als de andere stafford ook aan de lijn zit

Helaas merk ik hier (Den Haag) op dat veel mensen een stafford nemen vanwege hun imago (macho) dan dat ze een stafford nemen omdat ze het een leuke en lieve hond vinden.
(En daarmee zeg ik niet dat iedereen in Den Haag dat doet, maar wel de mensen die ik tegenkom).
En dat vind ik eigenlijk heel erg jammer, want het zijn wel hele leuke en lieve honden (als ze opgevoed worden).
-
- Zeer actief
Ik roep Andy altijd bij me als ik een andere hond zie, hij is eigenlijk vreselijk relaxed en als de andere hond gewoon wil spelen is het ook wel ok. Zodra de ander begint te domineren weet ik gewoon dat het grandioos fout kan gaan en dat risico neem ik niet.
Teven die hij kent maakt me niet uit, voorheen kleine hondjes ook niet omdat hem die niet interesseerden, maar de laatste tijd laat hij zich niet meer afblaffen door klein gespuis. Reuen begin ik niet aan. Dus uit voorzorg aanlijnen.
Teven die hij kent maakt me niet uit, voorheen kleine hondjes ook niet omdat hem die niet interesseerden, maar de laatste tijd laat hij zich niet meer afblaffen door klein gespuis. Reuen begin ik niet aan. Dus uit voorzorg aanlijnen.

"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Hier moeten ze ook bij ons komen als er honden aankomen, ongeacht het ras. Dan passeren en weer verder rausen.
Staffords zien we niet zo vaak hier, maar we wonen hier pas een paar maanden, dus het zou kunnen dat we ze nog niet gezien hebben. Maar daartegenover staat dat het hier zo landelijk is dat je overal kunt lopen zonder iemand tegen te komen
In Belgie zagen we die wel vaker (toen we daar nog woonden), maar er is nooit een aanvaring geweest.
Staffords zien we niet zo vaak hier, maar we wonen hier pas een paar maanden, dus het zou kunnen dat we ze nog niet gezien hebben. Maar daartegenover staat dat het hier zo landelijk is dat je overal kunt lopen zonder iemand tegen te komen

In Belgie zagen we die wel vaker (toen we daar nog woonden), maar er is nooit een aanvaring geweest.
- Chione
- Zeer actief
Re: Voor de mensen met een Stafford
Vervang het woordje 'Staf' door 'Hond' en het klopt m.i. een stuk beter.Paulala schreef: Veel mensen met een staf denken dat hun hond wel los kan in het park, terwijl de hond eigenlijk niet te vertrouwen is.
.
Ik ben met elke vreemde hond voorzichtig en bepaal daarna wel of ze los kunnen om te spelen of niet.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
- Zeer actief
Chione schreef:Vervang het woordje 'Staf' door 'Hond' en het klopt m.i. een stuk beter.Paulala schreef: Veel mensen met een staf denken dat hun hond wel los kan in het park, terwijl de hond eigenlijk niet te vertrouwen is.
.
Ik ben met elke vreemde hond voorzichtig en bepaal daarna wel of ze los kunnen om te spelen of niet.
Dat valt hier in het park dus heel erg mee.
Tot nu toe alleen nog maar vriendelijke honden tegen gekomen, wel wat patserige, maar nooit honden die aanvallen, bijten of wat dan ook.
Ik ben misschien een muts, maar juist omdat ik weet hoe Stafs kunnen zijn (vanwege Romeo) ben ik extreem voorzichtig met andere stafs.
De angst dat Julia wordt gegrepen door een andere staf is heel groot.
Bij andere rassen die ik tegenkom in het park heb ik die angst nog niet gehad.
Dit komt gewoon door mijn eigen ervaringen, omdat ik heb gezien hoe vasthoudend Romeo is, en ik zou dus echt in paniek raken als Julia door een staf wordt gebeten.
Als een staf alleen al gromt of snauwt schrik ik al.
Het is misschien heel stom, juist omdat ik zelf een staffie heb die los in het park kan spelen met andere honden.
Maar ik ken ook de andere kant van de staf, en zoals ik Romeo gezien heb, zo wil ik echt nooit meemaken dat een hond zo op Julia vast zou zitten.
En veel mensen weten helaas niet zo goed hoe hun staf kan zijn.
En als het dan vechten zou worden, weet ik niet of Julia nog wel te vertrouwen zal zijn met andere honden.

- Moos
- Zeer actief
Ik kom maar heel weinig Staffords tegen eigenlijk.
Als ik er eentje los tegenkom in losloopgebied kijk ik en naar het gedrag, en of er een piemel onder hangt.
In het geval van de piemel kijk ik minder duidelijk naar het gedrag, dan als het een teef betreft (aangezien ik zelf met twee dames loop).
Ik moet zeggen dat de Staffords die ik los tegenkom (echt een klein handje vol in mijn hele honden-leven hoor) altijd vrolijke joligerds zijn.
Verder moet ik ook zeggen dat ik ondertussen een behoorlijk vertrouwen heb in Vera dat ze weet hoe te handelen. Dat is versterkt toen er vanochtend een hond (teef) op haar wilde duiken waarvan bekend is dat ze andere honden grijpt (ook gecastreerde Moos heeft ze een keer gegrepen, en verder meerdere mij bekende honden), en Vera door haar lichaamstaal het voor mekaar kreeg dat er alleen met borstel grommend over haar heengehangen werd, maar meer niet.
Uiteraard stond ik toen al wel paraat om die hond weg te brullen, want we gaan de boel nou ook weer niet minuten afwachten
Met Moos en Saar samen was ik allerter op de Staffords die ik tegenkwam omdat ik met een reu en een teef liep en dus bij elk geslacht 'de l*l' kon zijn. Daarnaast was Moos ook geen watje, en Saar snel bang...
Als ik er eentje los tegenkom in losloopgebied kijk ik en naar het gedrag, en of er een piemel onder hangt.
In het geval van de piemel kijk ik minder duidelijk naar het gedrag, dan als het een teef betreft (aangezien ik zelf met twee dames loop).
Ik moet zeggen dat de Staffords die ik los tegenkom (echt een klein handje vol in mijn hele honden-leven hoor) altijd vrolijke joligerds zijn.
Verder moet ik ook zeggen dat ik ondertussen een behoorlijk vertrouwen heb in Vera dat ze weet hoe te handelen. Dat is versterkt toen er vanochtend een hond (teef) op haar wilde duiken waarvan bekend is dat ze andere honden grijpt (ook gecastreerde Moos heeft ze een keer gegrepen, en verder meerdere mij bekende honden), en Vera door haar lichaamstaal het voor mekaar kreeg dat er alleen met borstel grommend over haar heengehangen werd, maar meer niet.
Uiteraard stond ik toen al wel paraat om die hond weg te brullen, want we gaan de boel nou ook weer niet minuten afwachten

Met Moos en Saar samen was ik allerter op de Staffords die ik tegenkwam omdat ik met een reu en een teef liep en dus bij elk geslacht 'de l*l' kon zijn. Daarnaast was Moos ook geen watje, en Saar snel bang...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Met Ben ontwijk ik ze sowieso, maar daar ontwijk ik bijna alle honden mee. Ik weet dat Ben vasthoudend is, en dat zijn staffies meestal ook. Dat vind ik zelf geen goede combi. Met Osa geen probleem verder, als de hond met erg vreemd gedrag op haar af zou komen misschien wel, maar dat maakt niet uit of het nou een staff is of een lab.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
Tyra is ook gebeten door een stafford wat 2 hechtingen in haar ooglid en 1 in haar neus resulteerde. Of ze veranderd is weet ik niet want dit gebeurde een paar dagen voor ik haar kreeg maar ze is verder nog steeds te vertrouwen met andere honden. Daarnaast een stafford kan echt wel tegen een stootje. Ik zie ook liever niet dat Tyra gegrepen wordt door wat voor een hond dan ook, maar ze kunnen best wat hebben hoor.Paulala schreef: Het is misschien heel stom, juist omdat ik zelf een staffie heb die los in het park kan spelen met andere honden.
Maar ik ken ook de andere kant van de staf, en zoals ik Romeo gezien heb, zo wil ik echt nooit meemaken dat een hond zo op Julia vast zou zitten.
En als het dan vechten zou worden, weet ik niet of Julia nog wel te vertrouwen zal zijn met andere honden.
- Chione
- Zeer actief
Lola is een keer door een engelse staff en door een amstaff gegrepen. De engelse staff beet geen 1 x door, de amstaff beet ook niet door en liet direct los toen de eigenaar dat zei. Daarnaast is Lola nog gepakt of getracht te pakken door boxers, herders, golden retrievers en wat kleine honden. Overigens, gelukkig, allemaal zonder ernstige verwondingen.Paulala schreef:Chione schreef:Vervang het woordje 'Staf' door 'Hond' en het klopt m.i. een stuk beter.Paulala schreef: Veel mensen met een staf denken dat hun hond wel los kan in het park, terwijl de hond eigenlijk niet te vertrouwen is.
.
Dat valt hier in het park dus heel erg mee.
Tot nu toe alleen nog maar vriendelijke honden tegen gekomen, wel wat patserige, maar nooit honden die aanvallen, bijten of wat dan ook.
Ik ben misschien een muts, maar juist omdat ik weet hoe Stafs kunnen zijn (vanwege Romeo) ben ik extreem voorzichtig met andere stafs.
De angst dat Julia wordt gegrepen door een andere staf is heel groot.
Bij andere rassen die ik tegenkom in het park heb ik die angst nog niet gehad.
Dit komt gewoon door mijn eigen ervaringen, omdat ik heb gezien hoe vasthoudend Romeo is, en ik zou dus echt in paniek raken als Julia door een staf wordt gebeten.
Als een staf alleen al gromt of snauwt schrik ik al.
Het is misschien heel stom, juist omdat ik zelf een staffie heb die los in het park kan spelen met andere honden.
Alleen de eigenaren v.d Staffs grepen meteen in, boden excuses aan etc. Verder lopen vrijwel alle krachtige honden hier in de buurt a.d lijn. Het zijn hier meestal de 'sociale' rassen die men laat struinen, want dat gaat wel 'goed' etc.
Mijn ervaringen liggen dus geheel anders, vandaar dat ik altijd vrij voorzichtig ben, ongeacht het ras van de andere hond.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik kan me niet herinneren dat we hier ooit iemand hebben afgezeken die gewoon dondersgoed wist wat hij/zij in huis haalde met een staff en daar verantwoordelijk mee omging. Ik kan me ook best voorstellen dat mensen een stafford willen, het zijn naar mensen en kinderen toe meestal giga leuke honden.kitty schreef:Ik wil toch iets kwijt.......
Als iemand hier op het forum een topic opent over stafs die niet vriendelijk zijn is het forum te klein.
Nu opent iemand die zelf stafs heeft een topic en nu kan er wel normaal over gepraat worden.
Zou fijn zijn als het altijd zo kon
Ik loop zelf een eindje om voor staffords, en bij loslopende staffs loop ik desnoods een kilometer om. Voor Jack ben ik niet bang, Jack heeft met tig staffords lopen spelen en nooit een probleem, en zelfs de tamelijk linke staffordtteef van de overkant is hevig verliefd op Jack. Maar Lilo provoceert vreemde stoere honden, en staffs zijn simpelweg niet een ras dat in het algemeen laconiek reageert op provocaties. Er zijn wel twee ouwe staffreuen waar ze het goed mee kan vinden, maar verder doe ik dus heel voorzichtig. Had ik zelf een stafford, dan zou ik nog voorzichtiger zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij bedoelt ze dat als iemand die zelf geen Stafford heeft iets zegt over mogelijk vechten het forum te klein is. Maar nu iemand het zegt die zelf een Stafford heeft 'kan het wel'.Hanneke2 schreef:Ik kan me niet herinneren dat we hier ooit iemand hebben afgezeken die gewoon dondersgoed wist wat hij/zij in huis haalde met een staff en daar verantwoordelijk mee omging. Ik kan me ook best voorstellen dat mensen een stafford willen, het zijn naar mensen en kinderen toe meestal giga leuke honden.kitty schreef:Ik wil toch iets kwijt.......
Als iemand hier op het forum een topic opent over stafs die niet vriendelijk zijn is het forum te klein.
Nu opent iemand die zelf stafs heeft een topic en nu kan er wel normaal over gepraat worden.
.

-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
JuistMoos schreef:Volgens mij bedoelt ze dat als iemand die zelf geen Stafford heeft iets zegt over mogelijk vechten het forum te klein is. Maar nu iemand het zegt die zelf een Stafford heeft 'kan het wel'.Hanneke2 schreef:Ik kan me niet herinneren dat we hier ooit iemand hebben afgezeken die gewoon dondersgoed wist wat hij/zij in huis haalde met een staff en daar verantwoordelijk mee omging. Ik kan me ook best voorstellen dat mensen een stafford willen, het zijn naar mensen en kinderen toe meestal giga leuke honden.kitty schreef:Ik wil toch iets kwijt.......
.

- herejede
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
Wat een onzin. Als iemand met een niet stafford hetzelfde had gevraagd had ik hetzelfde geantwoord. Wel opvallend is dat mensen altijd een opmerking als dit moeten maken in een topic over staffords.kitty schreef:JuistMoos schreef:Volgens mij bedoelt ze dat als iemand die zelf geen Stafford heeft iets zegt over mogelijk vechten het forum te klein is. Maar nu iemand het zegt die zelf een Stafford heeft 'kan het wel'.Hanneke2 schreef:Ik kan me niet herinneren dat we hier ooit iemand hebben afgezeken die gewoon dondersgoed wist wat hij/zij in huis haalde met een staff en daar verantwoordelijk mee omging. Ik kan me ook best voorstellen dat mensen een stafford willen, het zijn naar mensen en kinderen toe meestal giga leuke honden.kitty schreef:Ik wil toch iets kwijt.......
.
- Moos
- Zeer actief
Hmm, nou, ik kan me nog topics herinneren waarin je met de grond gelijk werd gemaakt als je schreef een ander paadje in te slaan bij het tegenkomen van iemand met loslopende Stafford hoor. Vooroordelen!!, het zijn altijd de zogenaamde lieve rassen die echt grijpen!, etc etc etc.Valerie schreef:
Wat een onzin. Als iemand met een niet stafford hetzelfde had gevraagd had ik hetzelfde geantwoord. Wel opvallend is dat mensen altijd een opmerking als dit moeten maken in een topic over staffords.
Dus ik snap de opmerking van Kitty wel.
Maar goed, daar gaat het niet echt over natuurlijk

- Valerie
- Zeer actief
Tja reageer je niet normaal in een topic dan snap ik het. Maar hier wordt normaal gereageerd en is het weer niet goedMoos schreef:Hmm, nou, ik kan me nog topics herinneren waarin je met de grond gelijk werd gemaakt als je schreef een ander paadje in te slaan bij het tegenkomen van iemand met loslopende Stafford hoor. Vooroordelen!!, het zijn altijd de zogenaamde lieve rassen die echt grijpen!, etc etc etc.Valerie schreef:
Wat een onzin. Als iemand met een niet stafford hetzelfde had gevraagd had ik hetzelfde geantwoord. Wel opvallend is dat mensen altijd een opmerking als dit moeten maken in een topic over staffords.
Dus ik snap de opmerking van Kitty wel.
Maar goed, daar gaat het niet echt over natuurlijk

Ik heb een stafford maar ik ben ook voorzichtiger met bepaalde rassen vanwege steeds terugkeerende bijtincidenten, en ik ben niet de enige.
-
- Actief
het is meer op de manier hoe iets gezegt word!
het gaat er denk ik meer om dat alle staffords over 1 kamp worden geschoren.
BV; ik heb echt een hekel aan herders, zal altijd een blokje om lopen! maar dat zegt niet dat alle herders het zelfde zijn.
als een stafford een hond bijt zijn alle stafford kut honden en komt daar niks tussen in!
wij als stafford eigennaren worden al altijd als ASO's geschreven en ja als ze dan ook nog over je hondje beginnen zit je sneller op de kast.
het gaat er denk ik meer om dat alle staffords over 1 kamp worden geschoren.
BV; ik heb echt een hekel aan herders, zal altijd een blokje om lopen! maar dat zegt niet dat alle herders het zelfde zijn.
als een stafford een hond bijt zijn alle stafford kut honden en komt daar niks tussen in!
wij als stafford eigennaren worden al altijd als ASO's geschreven en ja als ze dan ook nog over je hondje beginnen zit je sneller op de kast.