Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat als het karakter van je hond je niet aanspreekt?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Anna* schreef:Het bestaat dus wel, honden die van zichzelf gewoon heel weinig hebben wat ze aantrekkelijk maakt voor mensen.
Voor jou bedoel je denk ik :wink:
Anna* schreef:Tenzij hij niet op z'n gemak is op z'n huidige adres en elders ander gedrag zou laten zien, maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Niet om door te zeuren hoor, maar dat bedoel ik dus. Dat kun je niet bij de hond neerleggen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Jaap* schreef:
Anna* schreef:Het bestaat dus wel, honden die van zichzelf gewoon heel weinig hebben wat ze aantrekkelijk maakt voor mensen.
Voor jou bedoel je denk ik :wink:

Tuurlijk, ik ben haar eigenares en anderen kennen haar niet zoals ik haar ken. Maar ik heb wel eens zitten denken dat zou ik haar hebben willen herplaatsen, de spoeling van nieuwe eigenaren erg dun zou zijn. En dat idee had ik ook bij het hondje waar ts het over heeft. Stel(!) dat het echt(!) niet houdt van wandelen, mensen, kinderen, dieren, kroelen, wandelen, wat blijft er dan voor aantrekkelijks over? Tuurlijk past op elk potje wel een deksel, maar makkelijk zal het niet zijn zo iemand te vinden.
Anna* schreef:Tenzij hij niet op z'n gemak is op z'n huidige adres en elders ander gedrag zou laten zien, maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Niet om door te zeuren hoor, maar dat bedoel ik dus. Dat kun je niet bij de hond neerleggen :wink:

Ja en dat had ik dus ook al in mijn eerste reactie gezegd, waar jij vrolijkerwijs overheen las :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Anna* schreef: Stel(!) dat het echt(!) niet houdt van wandelen, mensen, kinderen, dieren, kroelen, wandelen, wat blijft er dan voor aantrekkelijks over?
Nou, bijvoorbeeld het feit dat het je eigen hondje is, dat je er toch -ooit- zelf voor gekozen hebt. Dat hij jou kent, vertrouwt en dat jij alles van je hondje weet en kent?
Nogmaals ik ken ook een hondje waar ik zelf niet zo veel aan zou vinden, maar... het is niet mijn hond. De eigenaresse van de hond is gek op het hondje. Ziet niet eens zijn 'gebreken' (en dat dat ik tussen aanhalingstekens omdat het helemaal geen gebreken zijn, maar de hond nu eenmaal zo in elkaar steekt).
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Veel verschillende reacties zeg!

Ik denk dat mijn zus en vooral haar vriend (of ex, ik weet het niet :wink: ) zich wel degelijk aan het hondje zijn gaan hechten, ondanks dat ze altijd over hem mopperen.
Ze proberen het hem ook zo aangenaam mogelijk te maken. Maar ik denk dat ze allebei gewoon heel veel missen in hem. Het lekker kunnen kroelen, uren wandelen, de will to please... Vooral mijn zus is gewend aan baasgerichte honden en dan valt dit tegen.

Het ziet er op dit moment naar uit dat mijn zus en haar vriend uit elkaar zullen gaan en de eerste reactie van mijn zus was: "dan kan ik eindelijk een leuke hond nemen!"

Het zit dus wel erg diep. Vandaar ook mijn vraag van wat doe je daar nou mee he... Ik zal de link van dit topic naar haar doorsturen, dan kunnen ze er samen nog eens goed over denken.
RIP Cena :roos:
    Jaap*
    Zeer actief

SannePP schreef:"dan kan ik eindelijk een leuke hond nemen!"
    Ja, ze is er duidelijk erg aan gehecht.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Jaap* schreef:
    Doe ff niet zo lullig.
    Ik denk dat mijn zus en vooral haar vriend (of ex, ik weet het niet ) zich wel degelijk aan het hondje zijn gaan hechten, ondanks dat ze altijd over hem mopperen.
    Hecht je je niet altijd aan een hond als die al zo lang bij je is? Als ze een dag weg moeten, brengen ze hem bijvoorbeeld altijd bij mijn moeder. Ze laten hem 4 keer per dag uit, ook als dat beessie geen zin heeft. Ze gaan er mee naar de DA als ze vermoeden dat er iets niet goed is.
    Als je je niet aan een hond hebt gehecht, ben je denk ik ook niet zo zorgzaam...
      Rami
      Zeer actief

SannePP schreef:
      Jaap* schreef:
      Doe ff niet zo lullig.
      Vind de uitspraak van je zus een stuk lulliger. Jij niet?
      Afbeelding
      Jaap*
      Zeer actief

SannePP schreef:
      Jaap* schreef:
      Doe ff niet zo lullig.
      Ik denk dat mijn zus en vooral haar vriend (of ex, ik weet het niet ) zich wel degelijk aan het hondje zijn gaan hechten, ondanks dat ze altijd over hem mopperen.
      Hecht je je niet altijd aan een hond als die al zo lang bij je is? Als ze een dag weg moeten, brengen ze hem bijvoorbeeld altijd bij mijn moeder. Ze laten hem 4 keer per dag uit, ook als dat beessie geen zin heeft. Ze gaan er mee naar de DA als ze vermoeden dat er iets niet goed is.
      Als je je niet aan een hond hebt gehecht, ben je denk ik ook niet zo zorgzaam...
      Ik ben niet zo goed in eufemismen. En ik zie er in dit geval ook het nut niet zo van in.
      Maar als je er lekkerder op slaapt wil ik best wel zeggen dat het mij toelijkt dat ze gek op die hond zijn hoor :roll:
      ranetje
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SannePP schreef:Veel verschillende reacties zeg!

Ik denk dat mijn zus en vooral haar vriend (of ex, ik weet het niet :wink: ) zich wel degelijk aan het hondje zijn gaan hechten, ondanks dat ze altijd over hem mopperen.
      Ze proberen het hem ook zo aangenaam mogelijk te maken. Maar ik denk dat ze allebei gewoon heel veel missen in hem. Het lekker kunnen kroelen, uren wandelen, de will to please... Vooral mijn zus is gewend aan baasgerichte honden en dan valt dit tegen.

Het ziet er op dit moment naar uit dat mijn zus en haar vriend uit elkaar zullen gaan en de eerste reactie van mijn zus was: "dan kan ik eindelijk een leuke hond nemen!"

Het zit dus wel erg diep. Vandaar ook mijn vraag van wat doe je daar nou mee he... Ik zal de link van dit topic naar haar doorsturen, dan kunnen ze er samen nog eens goed over denken.
      Even afgezien van veel van de andere reacties waar ik in mee kan gaan..................
      Het dikgedrukte hadden ze nou net niet moeten doen.

Ze hadden er een "leuk hondje" aan kunnen hebben als ze hem behoorlijk hadden opgevoed. En dus niet hadden geprobeerd om het hem "zo aangenaam mogelijk" te maken :N:
      Dus het volgende "echt leuke hondje"van je zusje wordt net zo'n ettertje als ze er zo over blijft denken.
      Heeft ze zich dat gerealiseerd?
      Hondjes worden niet opgevoed geboren en door de fouten die mensen maken komen er nogal wat ettertjes. :roll:

Dit hondje zou het beste af zijn bij mensen die het soort een beetje kennen en weten hoe er mee om te gaan.
      Afbeelding
      "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
      Time bestows the gift and steals it in the process."
      (citaat van George Evans)
      M@scha
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

heeft je zus weleens eraan gedacht dat zij een medeschuldige is van het ettertjesgehalte van deze hond?

ik bedoel, als ik je verhaal lees hebben we het niet over een relatie van 2 weken tussen je zus en haar (EX) vriend toch?
      Afbeelding
      tekkel
      Erelid
      Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jacky schreef:Als je niet de moeite wilt nemen om er voor te gaan, zou ik zeggen, herplaats hem maar.
      Mijn idee :ok:
      Die stakker gedraagt zich waarschijnlijk niet voor niets zo teruggetrokken en contactgestoord....
      "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Mijn zus woont nu 3 jaar samen met haar vriend en die hond. De hond woonde tot 4 jaar geleden bij de ex van de vriend van mijn zus. En die heeft dus de moeite niet genomen ook maar iets met die hond te ondernemen.
      Ze hebben inderdaad weinig gedaan om er nog iets van te maken. Als ik het van die kant bekijk, hadden ze inderdaad meer hun best kunnen doen om toch nog te proberen om er iets uit te halen.

@ Jaap: mijn opmerking was nog lulliger dan jouw opmerking over de opmerking van mijn zus. Zo, das een zin! Kwam er gewoon even niet zo netjes uit. SORRY!
      Natuurlijk was de opmerking van mijn zus heel hard. Maar ze riep het door alle tranen heen, omdat haar vriend had aangekondigd haar te gaan verlaten. In emotie zeggen mensen soms dingen die hard zijn, maar diep van binnen wel waar.

Uiteindelijk denk ik dat het inderdaad beter is als ze een goed tehuis voor het beessie gaan zoeken. Hij moet niet naar het asiel ofzo, want ik denk niet dat het dan goed komt met hem. Maar gewoon naar een leuk oud stelletje, dat toch niet zo veel wil wandelen en niet zo veel geeft om commando's enzo.
        Mit
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Als ze hem allebei niet leuk vinden idd herplaatsen.
        Wij hebben een gelijke situatie, alleen klikt het dan alleen niet tussen mij en de hond. Mijn man is wel helemaal gek met hem (hij heeft ook voor hem gekozen). Hij doet dus de hoofdmoot van de verzorging.
        Verder knuffelen e.d. doe ik heus met hem, ben echt niet slecht voor hem, integendeel. We vinden elkaar best aardig maar het is geen geweldige combi.

Maar heel simpel, ik heb gekozen voor mijn man dus ook voor het beessie.
        Afbeelding
        jacq1970
        Zeer actief
        Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

SannePP schreef:Het ziet er op dit moment naar uit dat mijn zus en haar vriend uit elkaar zullen gaan en de eerste reactie van mijn zus was: "dan kan ik eindelijk een leuke hond nemen!"
        Dan hoop ik dat de "leuke" hond die ze neemt inderdaad het "leuke" karakter heeft wat ze ervan verwacht...want anders.... :denken:
        Afbeelding
        Anna*

Rami schreef:
        Anna* schreef: Stel(!) dat het echt(!) niet houdt van wandelen, mensen, kinderen, dieren, kroelen, wandelen, wat blijft er dan voor aantrekkelijks over?
        Nou, bijvoorbeeld het feit dat het je eigen hondje is, dat je er toch -ooit- zelf voor gekozen hebt. Dat hij jou kent, vertrouwt en dat jij alles van je hondje weet en kent?
        Nogmaals ik ken ook een hondje waar ik zelf niet zo veel aan zou vinden, maar... het is niet mijn hond. De eigenaresse van de hond is gek op het hondje. Ziet niet eens zijn 'gebreken' (en dat dat ik tussen aanhalingstekens omdat het helemaal geen gebreken zijn, maar de hond nu eenmaal zo in elkaar steekt).
        Ja natuurlijk is alles wat je zegt waar, maar ik had het toch over een eventuele nieuwe gegadigde? Dan blijft er ineens niets meer van over van wat jij noemt, want daar gaat het juist om: die mist dat 'eigene'.
        Rami
        Zeer actief

Anna* schreef:
        Rami schreef:
        Ja natuurlijk is alles wat je zegt waar, maar ik had het toch over een eventuele nieuwe gegadigde? Dan blijft er ineens niets meer van over van wat jij noemt, want daar gaat het juist om: die mist dat 'eigene'.
        Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat je schreef dat je zelf een hondje had waar je niet zo'n band mee had. Dat is iets wat ik me moeilijk kan voorstellen.
        Afbeelding
        Anna*

Rami schreef: Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat je schreef dat je zelf een hondje had waar je niet zo'n band mee had. Dat is iets wat ik me moeilijk kan voorstellen.
        Ik zie dat ik eindeloos ingewikkeld aan het doen ben geweest :wink:

Lastig altijd, die discussies met zoveel standpunten...
        Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Jaap* schreef:
        Anna* schreef:Dit is duidelijk gewoon niet zo'n heel leuk hondje.
        Misschien is het juist wel een heel leuk hondje :19:
        Inderdaad, als hij in 'n omgeving komt waar hij echt gewenst is, zou hij wel eens helemaal kunnen veranderen. Herplaatsen, heel eenvoudig. Het beest is niet gek en merkt echt wel dat hij niet echt welkom is, dat gedrag wat hij vertoont komt ergens vandaan.
        JML
        Zeer actief
        Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb een paard gehad waar ik geen klik mee had. Nu vind ik het bij paarden nog net iets anders, maar na een half jaar was ik het zat en was ik het plezier ook bijna kwijt in mijn hobby.
        Waarschijnlijk is het wel het paard geweest waar ik sportief het meest mee heb bereikt (of had kunnen bereiken), maar ik vond er geen zak aan. Paard verkocht en vol verbazing gekeken naar het resultaat. Paard was bijna leuk bij zijn nieuwe eigenaresse. Goede beslissing dus.

In dit geval zou ik zeker de hond aanmelden / opgeven voor herplaatsing. Dan kun je altijd nog bekijken of het wel of niet doorgang moet vinden, maar zet je wel de deur open voor wanneer dat gouden mandje zich aandiend. Misschien is dat een week, misschien wel een jaar. Hond loopt nu ook al jaren in deze situatie dus baasje(s) en hond kunnen dat nog wel volhouden. Herplaatsen vind ik een goede optie, maar zeker aangezien deze situatie geen crisis is, maar er best gewacht worden op dat gouden mandje en anders houden ze hem zelf maar.

Maddox heeft weinig tot geen klik met Sam, in het begin was het zelfs dramatisch. Hoe kun je je hechten aan een hond die je of van zich af gromt en bijt of straal negeert?
        Sam heeft altijd gezegd "A Dog Is For Life Not Just For Christmas".
        Maddox is mijn hond, wij hebben nu samen Cheeky erbij, maar Maddox is al wel veel meer ontdooid richting Sam.
        Ook een kwestie van werken aan de relatie.
        Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

SannePP schreef:Mijn zus woont nu 3 jaar samen met haar vriend en die hond. De hond woonde tot 4 jaar geleden bij de ex van de vriend van mijn zus. En die heeft dus de moeite niet genomen ook maar iets met die hond te ondernemen.
        Ze hebben inderdaad weinig gedaan om er nog iets van te maken. Als ik het van die kant bekijk, hadden ze inderdaad meer hun best kunnen doen om toch nog te proberen om er iets uit te halen.

@ Jaap: mijn opmerking was nog lulliger dan jouw opmerking over de opmerking van mijn zus. Zo, das een zin! Kwam er gewoon even niet zo netjes uit. SORRY!
        Natuurlijk was de opmerking van mijn zus heel hard. Maar ze riep het door alle tranen heen, omdat haar vriend had aangekondigd haar te gaan verlaten. In emotie zeggen mensen soms dingen die hard zijn, maar diep van binnen wel waar.

Uiteindelijk denk ik dat het inderdaad beter is als ze een goed tehuis voor het beessie gaan zoeken. Hij moet niet naar het asiel ofzo, want ik denk niet dat het dan goed komt met hem. Maar gewoon naar een leuk oud stelletje, dat toch niet zo veel wil wandelen en niet zo veel geeft om commando's enzo.
        Ik denk juist eerder mensen die er wel mee willen werken, die hem willen 'heropvoeden' en zo nog een prachtig dier krijgen. Niet weer ergens waar hij een beetje aan z'n lot wordt overgelaten. Het lijkt mij 'n hond die zit te bedelen om wat richtlijnen en leiding in z'n leven, zodat hij die niet meer hoeft te nemen.
        Renske
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als ze er aan willen werken om er een leuke hond van te maken, dan zou ik dat doen. Echter, ik krijg het idee dat ze dat niet willen. Als ze te weinig willen investeren in deze hond, dan zou ik hem gaan herplaatsen. Ik denk voor beide het beste. Als hij bij een goede fokker vandaan komt, dan zou die misschien kunnen helpen bij herplaatsing, of de rasvereniging.
        De hond zal niet a la minute weg hoeven, dus ze kunnen misschien moiete doen om een nieuw geschikt baasje te vinden.
        *Linda*
        Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Herplaatsen, en heel snel :wink:

Als een hond bij iemand in huis zit, die hem niet blieft, wat blijft er dan over van het "wij" gevoel wat zo vreselijk belangrijk is. Je kan de hond wel omschrijven als een of ander naar, lui hondje zodat de kans dat er begrip is, wat groter is, maar dat gaat wat mij betreft niet op. Honden zijn veelal een spiegel van hun baas. Ik kan bijvoorbeeld vaak juist heel erg lachen om dat soort types, heerlijk chagerijnig, lui en een te grote bek. Nou en? Zo is ie :19: Dat men hem niet moet, voelt hij echt wel hoor :wink:
        Afbeelding Afbeelding Afbeelding
        mon doesie
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Schapendoezen
        Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

herplaats dit arme beestje waar hij wel enorm welkom is.

:wink:
        en de groetjes van:
        Arena,Bali,Bonni,Chakira
        Danique,Mila en Monique
        http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
        starfleet
        Erelid

Re: Wat als het karakter van je hond je niet aanspreekt?

Ongelezen bericht door starfleet »

SannePP schreef:

Wat zouden jullie in zo'n geval doen?
        Grammoffon: herplaatsen.

Lekker op hun gemak want zo'n hondje kan wel 14 worden, dus dat zijn nog vijf rotjaren voor hem. Een hondje dat overal lelijk tegen doet is niet gelukkig en misschien wel altijd een beetje bang. Met een goede begeleiding kan die helemaal opbloeien en dat zie ik bij hen niet gebeuren. De situatie is daar ook al niet stabiel, dus lijden zal het beestje niet onder de verandering.

Anne
        Suzanna
        nieuw lid

Ongelezen bericht door Suzanna »

Dat het hondje zo reageert op mensen en andere honden kan best zijn omdat hij niet lekker in zijn vel zit, het hondje zal heus wel aanvoelen dat hij thuis niet de liefde krijgt die hij eigenlijk verdient.
        Het hondje verdient een goed thuis en ook al is hij 9 jaar misschien dat hij wel helemaal opbloeid bij mensen die hem wel die liefde kunnen geven.
        Voor beide partijen zal dat het beste zijn denk ik.
        Suzanna
        "Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent."
        Brindlecardi
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is er al besproken dan wie er voor de hond gaat zorgen na de scheiding?
        Poppetje
        Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Jaap* schreef:Ik zou hem herplaatsen, ik krijg tenminste de indruk dat de hond daar de dienst uitmaakt omdat niemand de moeite heeft genomen om er een stuur op te zetten. En dan is een hond daar gewoon niet op z'n plaats. Die heeft het schijnbaar al negen jaar met een paar waardeloze bazen moeten stellen. En dat is lang genoeg.
        Beter kan ik het niet verwoorden.
        Eva-Joy
        Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

hoe komt iedereen er toch bij dat wanneer een hondje gewoon een minder leuk karakter heeft dan andere honden, dat het meteen de schuld van de bazen is.. er zijn toch ook mensen die gewoon een stuk minder leuk/gezellig enzo zijn dan anderen dat is gewoon karakter.. Als het er niet inzit, komt het er ook gewoon niet uit, kun je proberen tot je een ons weegt.. :roll:

Ze hebben er niet alles aan gedaan, maar als de klik er niet is, dan is die er niet. Waarom zijn het dan meteen waardeloze bazen? Ben je pas een goede baas als je een perfecte klik hebt en alle liefde kan geven? Als de klik er niet is KUN je niet alle liefde geven, want hoe hard je ook probeert, dan gaat niet werken..

Herplaatsen dus..misschien zijn er wel mensen die ermee om kunnen/willen gaan.
        Brindlecardi
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Eva-Joy schreef:hoe komt iedereen er toch bij dat wanneer een hondje gewoon een minder leuk karakter heeft dan andere honden, dat het meteen de schuld van de bazen is.. er zijn toch ook mensen die gewoon een stuk minder leuk/gezellig enzo zijn dan anderen dat is gewoon karakter.. Als het er niet inzit, komt het er ook gewoon niet uit, kun je proberen tot je een ons weegt.. :roll:

Ze hebben er niet alles aan gedaan, maar als de klik er niet is, dan is die er niet. Waarom zijn het dan meteen waardeloze bazen? Ben je pas een goede baas als je een perfecte klik hebt en alle liefde kan geven? Als de klik er niet is KUN je niet alle liefde geven, want hoe hard je ook probeert, dan gaat niet werken..

Herplaatsen dus..misschien zijn er wel mensen die ermee om kunnen/willen gaan.
        Je kan een hond niet met eens mens vergelijken.
        Als jij de hele dag op je hond moppert, of je laat je hond alles toe als hij eens geen zin heeft om mee te werken, dan creëer jij als baas wel degelijk dat lakse sfeertje bij een hond. Tuurlijk kan het ook zo zijn dat de hond gewoon geen zin heeft in gezeur aan zijn lijf, kan best, maar eerlijk? Je ziet het maar zelden dat dat echt alleen aan de hond ligt. :wink:
        pammetje
        Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik zou ook zeggen herplaatsen

maar laat dr alsjeblieft voorlopig geen nieuwe hond nemen
        want wat als ie ook niet bevalt
        Afbeelding
        ik geniet van het leven
        ik geniet van de zon
        ik doe de deur open
        en pleur van het balkon
        Plaats reactie