Ilse zoekt een hond schreef:Hoi Baila,
Ja ik weet het. het is geen beginnershond en laat ik dat nu juist wel zijn...
Maar ik ben me ervan bewust dat deze honden als geen ander consequentie nodig hebben. Gelukkig heb ik dat aleen beetje geoefend op mijn kinderen ( altijd handig die kinderen). Ik heb er wel vertrouwen in dat ik dat kan.
Dat beschermende vor het gezin is voor ons juist een bewuste keuze geweest maar het zal wel wat aanpassing vragen in de praktijk ja... we zullen zien. Heb er reuze zin in.
Wat was voor jou de reden niet nog een Kuvasz te nemen?
Met het feit dat je je realiseert dat het geen beginnershond is heb je al een punt voor op ons; wij hadden ons dat niet direct gerealiseerd en het is toch allemaal goed gekomen
Waarom niet weer een Kuvasz? Goeie vraag
We vonden meer honderassen leuk en achteraf bekeken hadden we met de Kuvasz, als ras, niet die klik die we nu met de Mastin de los Pirineos hebben.
Dat zal wel de reden geweest zijn om toch een ander ras erbij te zoeken en dat was in eerste instantie een Pyreneese berghond. Ook een hele lieve hond maar weer niet die klik. Pas na de Pyr. kwam de Mastin en toen kwam ook pas het gevoel van 'dit is 'm'!
Het klinkt raar maar deze honden voelen voor ons als een verslaving en ik verwacht voorlopig niet dat er nog een ander ras komt.
Maar bijvoorbeeld een Maremma vindt ik ook onwijs mooi; denk alleen dat dat niet helemaal de hond voor ons is.

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus