Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelgebruik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:Wat is er mis met het scheiden van werkhonden?
tja ik zie een hond toch als een roedeldier en ik ben er niet van overtuigd dat honden die apart zitten de aandacht krijgen die ze echt behoeven :wink:
Maar ik geef toe dat ik dat beeld heb vanuit mijn eigen roedeltje, die zouden gek worden als ik ze zou afzonderen van de anderen of buiten in een kennel zou plempen :roll:
Addy

malinois schreef:
Addy schreef:
malinois schreef:
alm@ schreef:Maar dat kan je toch ook op een andere manier doen (niet dat ik persé tegen kennels ben hoor).
nee dat kan niet als je een hond hebt die niet binnen wil zijn.
:wink:
tuindeur open en buiten lekker naar de sterretjes kijken zoals Marc net schrijft :mrgreen:
gezelli met zn allen knok, want waar moet de rest dan blijven op dat moment?
Verder mogen ze hier niet alleen in de tuin omdat ik de buren niet vertrouw... er zijn al eerder hier tegenover vergifigde worsten gevonden nl.
Maar je kiest gewoon bewust ervoor om meerdere honden van dit ras te nemen terwijl je ook weet dat ze vanwege hun karakter moeilijk samen kunnen leven :roll:
Waarom er dan niet maar eentje genomen :19:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:
alm@ schreef:Maar dat kan je toch ook op een andere manier doen (niet dat ik persé tegen kennels ben hoor).
Ja maar, ja maar :mrgreen: Ik heb er met Reina ruim een jaar over gedaan om zich binnen op haar gemak te laten voelen, die was het ook anders gewend. Maar ik denk dat we onze honden niet met elkaar kunnen vergelijken :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Addy schreef:Maar je kiest gewoon bewust ervoor om meerdere honden van dit ras te nemen terwijl je ook weet dat ze vanwege hun karakter moeilijk samen kunnen leven :roll:
Dat denk ik ook vaak in dit soort discussies. Op een gegeven moment lijkt het net alsof het je allemaal maar gewoon overkomt en je er niets aan kunt doen. Terwijl het gewoon keuzes zijn die je maakt :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

MARC_S schreef:Ik vind kinderen en honden iets totaal anders. Een kind is ook een mens. Een hond is als een leeuw bij mensen laten leven.
Ik heb konijnen, katten, kinders en honden gehad, en wat het meest in gedrag en aanpak en problemen overeenkwam, waren toch echt de kinders en de honden. Mijn kinderen zijn inmiddels bijna volwassen, dus de vergelijking gaat niet meer op, maar ik vind honden meer weg hebben van peuters van een jaar of 2, 3, in gedrag en denkprocessen, dan dat ze overeen komen met katten. Katten denken compleet anders, konijnen zijn helemaal niet te vergelijken.

Een hond vergelijken met een leeuw... eh, ik dacht dat jij bioloog was? Een leeuw is ten eerste een katachtige met compleet andere instincten dan de oorspronkelijke wolf waar wij de honden van hebben geërfd. Ten tweede is een leeuw bijna non-sociaal naar andere diersoorten (geen legende te vinden over kinders die door leeuwen zijn opgevoed, maar tig over kinders die tussen wolven of wilde honden zijn opgegroeid). Ten derde is een leeuwenroedel iets compleet anders dan een wolven-/hondenroedel, andere opbouw, extreem moordgedrag naar 'vreemde' welpen in vergelijking met de meeste andere roofdieren.

Als ik een wilde katachtige in huis zou mogen hebben, ging ik voor een jachtluipaard, die zou het hier prima doen, en die zijn heel wat minder happerig. :mrgreen: Maar puntje bij paaltje is de wolf en wat er van afstamt, onze Fikkie dus, het best geschikt voor in een mensenroedel. Honden liggen al eeuwenlang naast de baas te slapen, jagen al eeuwenlang met de baas, bewaken het huis of hoeden samen kuddes vee. Al dat antieke hondengebeuren werd ook niet achter slot en grendel gezet als de baas het zat was dat ze voor de tv gingen staan.

Maar ik zou zeggen, leen eens een weekje een peuter van iemand, is nog hartstikke leuk ook, en zoek de overeenkomsten en de verschillen. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Hanneke2 schreef: Maar ik zou zeggen, leen eens een weekje een peuter van iemand, is nog hartstikke leuk ook, en zoek de overeenkomsten en de verschillen. :mrgreen:
Nee, gelijk even goed doen, leen een 2ling :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ien schreef:
Hanneke2 schreef: Maar ik zou zeggen, leen eens een weekje een peuter van iemand, is nog hartstikke leuk ook, en zoek de overeenkomsten en de verschillen. :mrgreen:
Nee, gelijk even goed doen, leen een 2ling :mrgreen:
Je zou mij weg kunnen dragen hoor, met een oppastweeling, maar om de boodschap duidelijk te maken is het wel een goeie. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

crutz schreef:kan wel een heel stuk gaan typen, maar ben het met beide reacties van Marc eens, dus hou het hier maar bij....
Ik ook.

Heb hier een kennel staan, en 1 in aanbouw ( moet nog een kennelpaneel hebben )

Kenji zat tot voor kort de hele dag in de kennel, als ik ging werken en ook als ik thuis was . Ze mocht er natuurlijk ook een paar uurtjes uit om even binnen te zijn of buiten te spelen.

Door een of andere grapjas hier uit de buurt kan en durf ik haar niet meer in de kennel te doen als ik weg ben :boos: , dus Kenji gaat dan de bench in omdat ze in huis sloopt

Geloof me, hier is ze niet gelukkiger van geworden. Die hond zit gewoon graag buiten en of dat nou los in de tuin is of in de kennel dat maakt haar dan niet uit.

Leentje heeft bij de vorige eigenaar ook veel in de kennel gezeten, en hier gaat ze ook regelmatig de kennel in.

Omdat ze een heel gevoelig hondje is pikt ze mijn humeur feilloos op
Gevolg is dus dat als ik sjacho ben of niet lekker in mn vel zit, zij heel erg gedrukt is.

Dan zet ik ze toch liever in de kennel zodat ze dit niet oppikt dan haar ongelukkig in huis te laten zitten

En voor t trainen heb ik geen speciale hulpmiddelen nodig. Nja ok voor Kenji nu een prikker, maar die staat niet op strop net als de schakelkettingen trouwens.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

alm@ schreef:
malinois schreef:
Ja maar, ja maar :mrgreen: Ik heb er met Reina ruim een jaar over gedaan om zich binnen op haar gemak te laten voelen, die was het ook anders gewend. Maar ik denk dat we onze honden niet met elkaar kunnen vergelijken :wink:
ik denk dat het gaat , om de manier waarop je met een hond bezig wilt zijn en hoe je een band ziet, ik zei het al eerder het 1 is niet slechter als het ander, schijnbaar willen mensen dat hier wel horen, een hond naast de haard, die gezellig mee tv kijkt, die is beter af... en nee dat is dus gewoon niet zo zwart-wit.

en alma, ik heb reina ook een aantal keren meegemaakt, maar die is niet echt te vergelijken met de honden van Malinois hoor ;)
daarbij, was Reina een hond met een verleden, die je niet van pup af aan hebt en die heel erg veel vertrouwen kwijt was, die training en wat je voor elkaar hebt gekregen, ligt toch echt wel ver uit elkaar met een hond van Mal.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bullenmama schreef:Een klant van mij heeft een herder (type weet ik niet) in een kennel van zo'n 5 bij 3 meter. Hij heeft hem als waakhond. Elke dag wordt er met hem gelopen naast de fiets, en dan hop de kennel weer in.
's Avonds als de zaak gesloten is en de hekken dicht zijn gaat de kenneldeur open en kan hij de boel bewaken.
Hij komt nooit in huis, daar hebben ze hem ook niet voor genomen.
Voor mij zou het niks wezen zo'n buitenhond. En ik denk dat deze hond een leven in huis helemaal niet leuk zou vinden.
Een Engelse bull zou wegkwijnen van ellende met zo'n leven, mijne tenminste wel, die willen bij je zitten op de bank.
Enkele jaren geleden heb ik zo'n hond opgehaald ,een langharige duitse herder ,had zijn hele leven toen 5 jaar in een kennel gezeten voor de bewaking bij een bedrijf.
Toen dat verkocht werd ''vergat'' zijn baas de honden mee te nemen en liet ze achter voor de nieuwe eigenaar.
Die verzorgde ze minimaal en wilde ze na een tijdje wegdoen omdat hij er niets mee had.
Zo kwam Duncan de herder naar een kennis van mij waar hij echt nu tot zijn volle tevredenheid in huis leeft.
Het is absoluut geen zenuwenlijer in huis hij kan ook in de tuin maar kiest er in de regel voor altijd bij zijn baasje in de buurt te zijn,binnen dus.
Hij is ontzettend gehoorzaam ,Gerrie is invalide en laat hem dus altijd los uit wat nooit een probleem oplevert hij staat prima onder appel en kan zich keurig met andere honden gedragen.
Het is een volkomen tevreden huishond geworden die vrolijkheid uitstraalt wat ik niet bij hem zag toen ik hem ging ophalen en hij nog in zijn kennel zat.
tineke

Jaap* schreef:
Addy schreef:Maar je kiest gewoon bewust ervoor om meerdere honden van dit ras te nemen terwijl je ook weet dat ze vanwege hun karakter moeilijk samen kunnen leven :roll:
Dat denk ik ook vaak in dit soort discussies. Op een gegeven moment lijkt het net alsof het je allemaal maar gewoon overkomt en je er niets aan kunt doen. Terwijl het gewoon keuzes zijn die je maakt :19:
Inderdaad keuzes waarbij het gaat over ik wil en er moet een hond bijkomen.
Ik heb altijd roedels gehad van meerdere honden en vond het feit dat ze goed met elkaar konden opschieten juist altijd zo belangrijk.
Je ziet het plezier van een goed functionerend roedel zo terug in de honden ,het vertrouwen in en naar elkaar is zo'n fijn aspect van een roedel vind ik persoonlijkn juist.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tineke schreef:
Jaap* schreef:
Ik heb altijd roedels gehad van meerdere honden en vond het feit dat ze goed met elkaar konden opschieten juist altijd zo belangrijk.
Je ziet het plezier van een goed functionerend roedel zo terug in de honden ,het vertrouwen in en naar elkaar is zo'n fijn aspect van een roedel vind ik persoonlijkn juist.
maar er zijn ook mensen die honden , van 1 roedel, samen in een kennel hebben , die er zeker opletten dat dat juiste combi's of een juiste combi is.
waar ik het dus over heb zijn geen honden die in hun eentje 22 uur per dag achter tralies zitten hoor ;)
tineke

yamie schreef:
tineke schreef:
Jaap* schreef:
maar er zijn ook mensen die honden , van 1 roedel, samen in een kennel hebben , die er zeker opletten dat dat juiste combi's of een juiste combi is.
waar ik het dus over heb zijn geen honden die in hun eentje 22 uur per dag achter tralies zitten hoor ;)
Dat zal best wel maar dat zijn niet de mensen waar ik op doel :wink:
Als je een niet functionerend roedel hebt en je gaat daar nog meer honden bij zetten weet je dat je ze gescheiden moet gaan houden .
Ik vind dat persoonlijk een egoistische keuze die niets te maken heeft met wat voor de dieren leuk is maar alleen met wat jij wil.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

@Tineke : je schrijft :
Die verzorgde ze minimaal en wilde ze na een tijdje wegdoen omdat hij er niets mee had.

En dat is net het verschil denk ik. Die hond van die klant wil niet eens in huis, hij mag wel, maar dan gaat hij voor de achterdeur zitten piepen.
Hij wil naar zijn eigen "huis" en vandaar uit het erf bewaken. Je ziet dat de hond het naar zijn zin heeft.
Dan heb ik er geen probleem mee.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Als ik een grote tuin zou hebben zou ik ook een kenneltje maken voor Gol. Wel zo dat ze zelf naar binnen en buiten kan lopen, ze vind het heerlijk om buiten te zijn, maar ook heerlijk om op schoot te kroelen. Het is vaak gewoon te warm binnen :19:
Bullenmama

Ja maar da's geen vergelijk met een kennelhond Gollum.
Een kennelhond komt in principe nooit in huis omdat de baasjes daar voor kiezen. Doe je de hond daarmee tekort ja of nee, dat is de vraag.
Bloem ligt graag in de werkplaats, prima. Maar hij vindt het binnen ook leuk.
Als hij moest kiezen dan zou hij wel voor de werkplaats kiezen denk ik, dat is zijn domein ( en een beetje van mij).
Addy

yamie schreef:maar er zijn ook mensen die honden , van 1 roedel, samen in een kennel hebben , die er zeker opletten dat dat juiste combi's of een juiste combi is.
Daar ben ik ook van overtuigd hoor :wink:
Een goed passende roedel bij elkaar in een kennel kan prima werken maar ik vind het een eenzame bedoening als honden apart moeten zitten omdat niets samen kan, ze mee mogen werken maar ieder dan weer een deel in een auto moeten liggen omdat de rest werkt en als ze dan te oud zijn eigenlijk nog maar heel weinig hebben :roll:
En ik vind mijn spul in huis inderdaad supergezellig maar nogmaals, daar heb ik ook de honden voor. Zou ik welke hond van mij dan ook in een kennel plaatsen dan zouden ze doodongelukkig worden, inclusief mijn herders :wink:
Bullenmama

Mijn honden zouden ook doodongelukkig worden in een kennel, die willen bij mensen zijn.
Ik ben pas bij een herderkennel geweest en liep langs de kennels, en ze bleven allemaal rustig liggen.
Een ex-kennis van mij had een engelse bullenfokkerij, mooie ruime kennels, goed verzorgd, maar de bulletjes sprongen zich een ongeluk tegen het hek om een aai over hun bol te krijgen toen ik langs liep.
Ik ben er met knetterende koppijn vandaan gegaan.
Ik denk dat ras zeker uitmaakt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:
malinois schreef: nee dat kan niet als je een hond hebt die niet binnen wil zijn.
tuindeur open en buiten lekker naar de sterretjes kijken zoals Marc net schrijft :mrgreen:
gezelli met zn allen knok, want waar moet de rest dan blijven op dat moment?
Verder mogen ze hier niet alleen in de tuin omdat ik de buren niet vertrouw... er zijn al eerder hier tegenover vergifigde worsten gevonden nl.
Maar je kiest gewoon bewust ervoor om meerdere honden van dit ras te nemen terwijl je ook weet dat ze vanwege hun karakter moeilijk samen kunnen leven :roll:
omdat de 4 hond pas problemen gaf misschien? Dus dan moet ik die andere 3 daarvoor maar weg doen want de 4e mot geen andere honden :19:
Overigens hebben niet 2 honden van dit ras problemen, het gaat niet tussen de dobers en de mechelaars...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:Wat is er mis met het scheiden van werkhonden?
tja ik zie een hond toch als een roedeldier en ik ben er niet van overtuigd dat honden die apart zitten de aandacht krijgen die ze echt behoeven :wink:
Maar ik geef toe dat ik dat beeld heb vanuit mijn eigen roedeltje, die zouden gek worden als ik ze zou afzonderen van de anderen of buiten in een kennel zou plempen :roll:
en de mijne zijn er juist rustiger van geworden en veel makkelijker hanteerbaar niet meer zo opgefokt... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
malinois schreef:
ik heb die hond 2 jaar binnen gehad... vanaf pup af aan... alleen maar hijgen, onrustig heen en weer lopen en naar buiten willen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
yamie schreef:
tineke schreef:
Jaap* schreef:Dat denk ik ook vaak in dit soort discussies. Op een gegeven moment lijkt het net alsof het je allemaal maar gewoon overkomt en je er niets aan kunt doen. Terwijl het gewoon keuzes zijn die je maakt :19:
Dat zal best wel maar dat zijn niet de mensen waar ik op doel :wink:
Als je een niet functionerend roedel hebt en je gaat daar nog meer honden bij zetten weet je dat je ze gescheiden moet gaan houden .
Ik vind dat persoonlijk een egoistische keuze die niets te maken heeft met wat voor de dieren leuk is maar alleen met wat jij wil.
:roll: oke we gaan alle honden die VOOR de 4e hond kwam wegdoen (want bij de 4e ging het pas NA 2 JAAR) mis... dat zal het oplossen :roll:
Jij weet blijkbaar hoe ik met mn honden omga, wat ik met ze doe, hoeveel ik met ze doe, hoe en met welke andere honden ze samen zijn etc. etc. etc.

En ja, hier zal er altijd een hond bijkomen als er een aktieve werkhond wegvalt om welke reden dan ook.
En daarbij wordt zeker naar de andere honden gekeken... maar dat wil niet zeggen dat het altijd goed blijft gaan in de toekomst...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Ja maar da's geen vergelijk met een kennelhond Gollum.
Een kennelhond komt in principe nooit in huis omdat de baasjes daar voor kiezen.
hier mogen de buitenhonden elke dag om de beurt even naar binnen als ze dat willen, want de rest gaat dan gewoon even vast of in de auto... ze kunnen dan in en uit lopen... maar langer dan een half uur zal hij niet binnenblijven... dan kun je hem weer buiten in zn kennel gaan zoeken... de andere die buiten zit blijft wat langer maar dat zal ook niet veel langer zijn dan een uurtje of anderhalf....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Een goed passende roedel bij elkaar in een kennel kan prima werken maar ik vind het een eenzame bedoening als honden apart moeten zitten omdat niets samen kan
als je goed leest kan mn oudste reu prima met mn teef...
mn jongste reu kan prima met zn moeder en met mn oudste dober...
Hoezo met niets samen kunnen? Dat wil niet zeggen dat ze ook samen blijven als ik weg ben... nee dus... dan blijven ze allemaal apart, ook de binnenhonden.
ze mee mogen werken maar ieder dan weer een deel in een auto moeten liggen omdat de rest werkt en als ze dan te oud zijn eigenlijk nog maar heel weinig hebben :roll:
ook oud nieuws als je wat opgelet had in diverse topics had je gelezen dat mn oudste dober niet meer meehoeft aangezien mn man bij een andere club is gaan trainen... daardoor trainen we op verschillende dagen.
En ja natuurlijk liggen ze in de auto appart... ik hield geen hond heel als ik ze bij elkaar in 1 hok zou moeten laten liggen en ze hoorden pakwerk op het veld...
En ik vind mijn spul in huis inderdaad supergezellig maar nogmaals, daar heb ik ook de honden voor. Zou ik welke hond van mij dan ook in een kennel plaatsen dan zouden ze doodongelukkig worden, inclusief mijn herders :wink:
die van mij dus niet, die zijn er beter van geworden. En ja ik heb er ook 1 binnenzitten die buiten niet tot haar recht zou komen dus die blijft lekker binnen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoe weten jullie nou dat je hond doodongelukkig zou worden in een kennel? Dat is dus wat ik bedoel. Wij zijn mensen en honden zijn honden en dus kunnen we niet gaan denken voor de honden. Lijkt mij heel duidelijk. En als je dus honden kent die het prima doen in kennels en daar heel gelukkig mee zijn dan kun je dus eigenlijk al voorspellen dat je helemaal niet kan zeggen dat je hond dan sowieso dood ongelukkig wordt. Er zijn genoeg mensen die heel veel van hun hond houden en hem toch als ze werken in een kennel doen omdat zij denken dat dat juist veel beter is voor de hond. Dat de hond in een kennel dus veel gelukkiger is dan in de keuken of de gang als ze werken. En als ze hem dan in de avond weer buiten brengen ipv naar de keuken of de gang dan is het meer een vergelijking tussen een keuken en een kennelhond. Nu zullen mensen wel weer zeggen, honden mag je ook niet in de keuken doen of in de gang maar alleen in de slaapkamer. Dat vind ik dus wel doorgeslagen hondenliefde. Ik laat mijn honden ook in de slaapkamer slapen, maar ik ben wel de eerste die toegeeft dat dat ietwat overdreven is. Ik denk ook dat ze dat liever hebben. Maar is een hond gewend om met een andere hond lekker in de tuin te slapen dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.

Nogmaals over die kinderen. Kinderen ervaren mensendingen als mens. De moeder is hun moeder. Mensen zijn niet de moeder van hun hond al voelen ze zich dat soms wel. Kindjes doen het niet zo goed in kennels nee, maar dat zegt niets over honden. Ik zeg leeuw omdat een leeuw wel degelijk in een mensengezin kan leven. Hij is net zo goed sociaal. Alleen is het geen mens, net zoals een hond geen mens is dus.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Verder vind ik de opmerking dat honden ook de tuin in kunnen prima. Maar wie heeft in de winter nu de deur open? Wie heeft er nu een veilige tuin waar de hond in kan als hij/zij weg is? Ik moet er niet aan denken dat de honden gepest worden door buurkinderen als ik weg ben. Of dat iemand de tuin in loopt. Of ze ontsnappen als ik de hele dag moet werken. Ik durf de honden hier niet eens los alleen buiten te laten. Stel dat ze over de hekken gaan en dan 4 uur rondrennen buiten. Dat kan hun dood worden. Dapper gaat er dan sowieso aan omdat hij ruzie krijgt met de reuen van de overburen. Puntje bij het paaltje liggen de meeste honden dan dus ergens in de gang of zelfs in de bench te wachten op hun baas. Kunnen ze wat mij betreft net zo goed, zo niet beter, in een kennel buiten. Goed voor de vacht en goed voor de geest om even veilig en ontspannen op je eigen plaats te liggen in de frisse lucht als een echt dier en niet als minimensje op de bank. :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:Verder vind ik de opmerking dat honden ook de tuin in kunnen prima. Maar wie heeft in de winter nu de deur open? Wie heeft er nu een veilige tuin waar de hond in kan als hij/zij weg is? Ik moet er niet aan denken dat de honden gepest worden door buurkinderen als ik weg ben. Of dat iemand de tuin in loopt. Of ze ontsnappen als ik de hele dag moet werken. Ik durf de honden hier niet eens los alleen buiten te laten. Stel dat ze over de hekken gaan en dan 4 uur rondrennen buiten. Dat kan hun dood worden. Dapper gaat er dan sowieso aan omdat hij ruzie krijgt met de reuen van de overburen. Puntje bij het paaltje liggen de meeste honden dan dus ergens in de gang of zelfs in de bench te wachten op hun baas. Kunnen ze wat mij betreft net zo goed, zo niet beter, in een kennel buiten. Goed voor de vacht en goed voor de geest om even veilig en ontspannen op je eigen plaats te liggen in de frisse lucht als een echt dier en niet als minimensje op de bank. :ok:
helemaal mee eens. omdat wij de honden niet samen houden als wij weg zijn en er in ons oude huis geen mogelijkheid was ze te spreiden was het óf 1 in de bench en 1 los of kennels. kennels zijn het toen dus geworden.

in dit huis kan spreiden wel en is de tuin zo gemaakt dat er 1 los kan buiten met de mogelijkheid de aanbouw in te gaan. met sam durf ik dat dan toch niet, maar met lola wel. dus sam loopt binnen de boel te bewaken en lola buiten.

in dit huis dus ook geen kennels meer gebouwd, maar ik zou het zo weer doen! :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik weet dat mijn honden niet gelukkig waren in kennels, ik heb het namelijk ooit gehad.. Mijn vorige teef werd er doodongelukkig in en toen Fangio erbij kwam was het wel duidelijk, die vond het vreselijk.. weg met die dingen. Los in de tuin vonden ze zalig, in de winter hoef je de deur niet open te doen hoor, er zijn meer opties.
Ik wilde huishonden en veel meer interactie met ze dan ik toendertijd zag bij kennelhonden (ff niet gaan gillen dat dat ook kan met kennelhonden ik geef mijn ervaring van toen).
niemand in de weg te lopen en geen gedwongen interactie te hebben met honden die ze bv niet goed pruimen. Daar zijn ze dus volledig ontspannen.
Deze kan ik niet zo goed begrijpen, mijn honden hebben nooit in de weg gelopen, gedwongen interactie?? dingen die ik zelf nooit zo heb ervaren ook niet bij andere mensen die hun honden in huis hebben.
Bij mij was het altijd rust in huis, af en toe eens een speelkwartiertje maar daar kon ik weer van genieten.. maar gedwongen interactie, is dat net zo iets als gedwongen opsluiten :denken:

Ik ben helemaal niet tegen kennels hoor ik kan me goed voorstellen dat je in sommige gevallen daar voor kiest maar om nou te roepen dat een kennel beter is dan gewoon in huis als je even weggaat vind ik een beetje ver gezocht, als honden gewoon vaak genoeg buiten zijn en hun beweging krijgen zal die paar uur in een kennel de vacht niet verbeteren :wink:
Maar goed het zijn discussies waarbij beide partijen de andere willen overtuigen van hun gelijk en dan komen er wel eens vreemde argumenten voorbij :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hanneke2 schreef: Als je het goed en verstandig aanpakt, leiden kleine dagelijkse dingen tot een betere baas-hond-relatie. "Effe uit de weg!"als je een keukenkastje uitsopt en nog tig keer bij alle volgende kastjes, en honden snappen dat ze niet hun neus in elk kastje moeten steken als jij bezig bent. Koekie als ze braaf uit de weg blijven, en iedereen is blij. Van in een bech of in een kennel of buiten op het erf zitten leren honden dat niet.
Jij gaat er daarbij blijkbaar van uit dat honden die in een kennel zitten, daar continu in zitten. Dat er daarmee niet een heleboel van dat soort dagelijkse dingen mee gebeuren. Dat die nooit om je heen lopen als je om het huis met dingen bezig bent en hun neus uit je spullen moeten laten. Dat die niet hoeven leren dat het niet nodig is dat ze meehelpen onkruid wieden, maar dat ze gerust mogen meekijken. Dat je daarmee nooit lekker naast elkaar zit terwijl je zelf iets aan het lezen bent. Dat je daarmee nooit samen worteltjes aan het knagen bent. Dat die nooit mee op visite gaan e.d. Als je zo in extremen wilt denken, dan moet je dat maar zelf weten, maar de realiteit is gelukkig in ons geval wel anders.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

yamie schreef:ik denk dat het gaat , om de manier waarop je met een hond bezig wilt zijn en hoe je een band ziet, ik zei het al eerder het 1 is niet slechter als het ander, schijnbaar willen mensen dat hier wel horen, een hond naast de haard, die gezellig mee tv kijkt, die is beter af... en nee dat is dus gewoon niet zo zwart-wit.

en alma, ik heb reina ook een aantal keren meegemaakt, maar die is niet echt te vergelijken met de honden van Malinois hoor ;)
daarbij, was Reina een hond met een verleden, die je niet van pup af aan hebt en die heel erg veel vertrouwen kwijt was, die training en wat je voor elkaar hebt gekregen, ligt toch echt wel ver uit elkaar met een hond van Mal.
Klopt, is ook niet te vergelijken. En op zich, mits met beleid gebruikt, heb ik ook niks tegen het gebruik van kennels. Ik zal er alleen zelf niet voor kiezen, is ook niet nodig hier :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”