Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschafprijs van een Chinese naakthond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Aanschafprijs van een Chinese naakthond

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Kan iemand mij vertellen aan welk bedrag ik moet denken bij de aanschaf van een Chinese naakthond powderpuff? (Zit er verschil in powderpuff en de echte naakerd?)
Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad en mogelijk wil mijn vriend er toch over nadenken. :mrgreen: Ik heb op een site met aanschafprijzen heel erg uitlopende prijzen gezien namelijk van € 650 tot € 1.200. Dit vind ik nogal een verschil.
Dus misschien kunnen de mensen me hier verder helpen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
NewfieLove
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door NewfieLove »

denk dat eerst weten als je een stamboompje wil of niet de 1 ste stap is dan...

groetjes
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

NewfieLove schreef:denk dat eerst weten als je een stamboompje wil of niet de 1 ste stap is dan...

groetjes
Ja, wel graag een pup met een stamboom. :wink:
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zou gewoon eens kijken naar welke fokker(s) je aanspreekt.
En als je dan weet uit welke combi je een pup wil naar de prijs vragen.
Wat leuk trouwens :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Volgens mij hangt het van de kleur af (rood schijnt duur te zijn) en ook of het een reu of een teef is.
Ik hoorde al prijzen van tussen de 1500-2000 euro.....
:eek: Zo duur???
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:
Nanna schreef:Volgens mij hangt het van de kleur af (rood schijnt duur te zijn) en ook of het een reu of een teef is.
:eek: Zo duur???
Hoho, ik weet dat niet zeker hoor. Heb ooit met een fokster op een show staan praten en die maakte mij dat wijs.
Die zei dat er voor teven een wachtlijst was en dat die vanaf 1750 euro van de hand gingen.
Hearsay, dus ;-)
Ik zou zeggen: bel de vereniging es ;-)
Ik heb de vereniging al een mail gestuurd. :wink:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Of bel gewoon een fokker op, dan weet je wat je kan verwachten Hier op het forum zit Wendy van Oosten volgens mij ook
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Full Monty op het forum heeft ook af en toe een nestje Chineesjes. :)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb 2 chinese nakertjes , een reutje en een teefje. Flirtje het reutje was 1200 , Sophietje was 1300 , geen idee wat de powderpuffs kosten :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Stevige prijzen Jip. Is het zo moeilijk om ze te fokken ivm kaal/haar?
Afbeelding
jip007
Erelid

Jinx schreef:Stevige prijzen Jip. Is het zo moeilijk om ze te fokken ivm kaal/haar?
die vraag moeten de fokkers maar beantwoorden , maar het zijn idd stevige prijzen , een dog is goedkoper :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Sjongejonge,

Voor dat geld haal je hier bij het asiel zomaar 50 geweldige honden weg.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

In 2002 heb ik een powderpuff gekocht, een teefje. De prijs voor nakerds en powderpuffs was toen gelijk. 700 euro en natuurlijk met stamboom.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

ik heb ook al prijzen van 1250 tot 2000 :roll: euro gehoord, en dat is niet langer dan 2 jaar geleden....
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Voor de powderpuff ligt het bedrag vaak veel en veel lager dan voor de naakte honden. Bij de Chinees is het heel normaal om in een nest hele verschillende prijzen voor pups te vragen. Afhankelijk van geslacht, kleur en naaktheid. Niet bij alle fokkers natuurlijk. Er zijn zat fokkers die een (voor het ras) normale prijs vragen (ik denk dan aan ong 500-750 eu voor een pp reu) die wel testen op PRA (DNA test), PL en ECVO doen. In de gezondheidsdatabase kun je een beetje zien wat de problemen zijn in het ras: http://ecd.fullmonty.nl/, http://www.crestedhealth.com/ ik zou de keus van de fokker niet van de prijs af laten hangen trouwens. Mits het niet de spuigaten uitloopt.
Ik zou me eerst gaan orienteren op fokkers en op de lijnen en types. Er zit zoveel verschil in.
Heb je de stambomen database al gezien ? www.chinesecrested.no ? Die is geweldig om je te verdiepen in de verschillende types en je ziet ook een beetje welke fokkers het nodig vinden om een vakantiehuis aan hun dekreu over te houden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

ja dat is een prachtige site!!!!! superveel werk aan !
Afbeelding
Bons
Zeer actief

Waar komt die plotse populariteit bij de Chineesjes eigenlijk vandaan? Film, reclame, beroemdheid ofzo of spontaan?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jip007 schreef:
Jinx schreef:Stevige prijzen Jip. Is het zo moeilijk om ze te fokken ivm kaal/haar?
die vraag moeten de fokkers maar beantwoorden , maar het zijn idd stevige prijzen , een dog is goedkoper :wink:
Nou, tegenwoordig ook niet meer, toch?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Bons schreef:Waar komt die plotse populariteit bij de Chineesjes eigenlijk vandaan? Film, reclame, beroemdheid ofzo of spontaan?
TV, bladen, evenementen, aankleed rage (Chihuahua).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Bons
Zeer actief

Nanna schreef:
Bons schreef:Waar komt die plotse populariteit bij de Chineesjes eigenlijk vandaan? Film, reclame, beroemdheid ofzo of spontaan?
Als iemand van tevoren aan kon zien komen wat een rage gaat worden, wordt ie stinkend rijk.
Trendwatchers doen hun best maar zitten er ook wel eens naast.
Soms zie je het van mijlenver aankomen (lassiefilms) maar soms kun je er geen peil op trekken.
Nou dat bedoelde ik eigenlijk, of er ergens veel aandacht voor was geweest zoals zo'n lassiefilm oid dat ze zo ineens in de kijker liepen. Haha zelf zou ik voor mijn ras meer interesse hebben ze uit de populariteit te halen :roll: misschien toch die stomme streep eruit fokken... dan is het alleen nog maar een grote bruine Oost Indisch dove jachthond met een dikke middelvinger en een naam die niemand kan onthouden als je hem lekker binnensmonds mompelt :wink:
jip007
Erelid

Scooby schreef:
jip007 schreef:
Nou, tegenwoordig ook niet meer, toch?
geen idee eigenlijk , Sophietje was in elk geval wel duurder dan Eagle :wink:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:ik zou de keus van de fokker niet van de prijs af laten hangen trouwens. Mits het niet de spuigaten uitloopt.
Ik zou me eerst gaan orienteren op fokkers en op de lijnen en types. Er zit zoveel verschil in.
Heb je de stambomen database al gezien ? www.chinesecrested.no ? Die is geweldig om je te verdiepen in de verschillende types en je ziet ook een beetje welke fokkers het nodig vinden om een vakantiehuis aan hun dekreu over te houden.
Nee, ik laat de keuze ook zeker niet afhangen van een prijs, maar ik heb ook zo mijn grenzen. Bij fokkers die meer dan € 1.500 vragen heb ik ook zo mijn vraagtekens. Waarom zoveel vragen voor een pup als het schijnbaar ook voor veel minder kan?
Ik zou het wel erg op prijs stellen als de vereniging 2 bedragen zou hanteren waartussen de prijzen mogen zitten, zoals bij veel rasverenigingen van een verschillende rassen wel is.
Ik heb ook al op het CC forum gelezen dat er ook PP pups afgemaakt zouden worden, omdat daar weinig vraag naar is. :jank: Ik vind het echt niet normaal dat dat zomaar gebeurd en snap er zoiezo al geen snars van, want de PP's zijn juist zooooo leuk!!!!
Al met al vind ik het belachelijk dat de prijzen zo uiteenlopend zijn. :pffff:
Maar goed, ik ben nog steeds super enthousiast over het ras en hoop dat er met de tijd hier ook een CC pp rondloopt.

Die database is inderdaad erg interessant, zeg!!! :ok: Thanx!!!!
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Bons schreef:
Nanna schreef:
Als iemand van tevoren aan kon zien komen wat een rage gaat worden, wordt ie stinkend rijk.
Trendwatchers doen hun best maar zitten er ook wel eens naast.
Soms zie je het van mijlenver aankomen (lassiefilms) maar soms kun je er geen peil op trekken.
Nou dat bedoelde ik eigenlijk, of er ergens veel aandacht voor was geweest zoals zo'n lassiefilm oid dat ze zo ineens in de kijker liepen. Haha zelf zou ik voor mijn ras meer interesse hebben ze uit de populariteit te halen :roll: misschien toch die stomme streep eruit fokken... dan is het alleen nog maar een grote bruine Oost Indisch dove jachthond met een dikke middelvinger en een naam die niemand kan onthouden als je hem lekker binnensmonds mompelt :wink:
:mrgreen: :ok:

Ik denk ook dat geen enkel ras gebaat is bij een bepaalde populariteit.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

volgens mij hoorde ik laatst rond de 850 euro voor powderpuff. En de naakte versies 1300(reuen)-1500(teven) euro

gr Maria
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef:volgens mij hoorde ik laatst rond de 850 euro voor powderpuff. En de naakte versies 1300(reuen)-1500(teven) euro

gr Maria
Wat een verschil, zeg!!!! :eek: En waarom dat onderscheid tussen reuen en teefjes??? :19: :denken:
Aangezien wij voor een PP willen gaan, als we besluiten om voor een Chinese nakerd te gaan, valt een bedrag van € 850 behoorlijk mee. :mrgreen:
Afbeelding
boefke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boefke »

Ik heb wel eens gehoord dat een pp een 'foutje' is in het nest met naakthonden.
De fokker is daar dus niet blij mee.
Mij lijkt het dan wel extra moeilijk om zo'n hondje te vinden.
Hoe vaak komt het voor dat er een pp geboren wordt?
En wat wordt er dan inderdaad mee gedaan?
Het zou toch te erg voor woorden zijn als ze zo'n hondje afmaken omdat als er dan iemand is die er graag een wil ze hem dan alleen voor de volle mep willen verkopen?
Helaas ben ik bang dat dit soort dingen vaker gebeuren dan we erg in hebben.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
boefke schreef:Ik heb wel eens gehoord dat een pp een 'foutje' is in het nest met naakthonden.
De fokker is daar dus niet blij mee.
Mij lijkt het dan wel extra moeilijk om zo'n hondje te vinden.
Hoe vaak komt het voor dat er een pp geboren wordt?
Nee, geen foutje. Gewoon een bijprodukt, zo u wilt.
Homozygote (fokzuivere) nakerds bestaan nl. niet, die worden niet geboren en gaan in de baarmoeder al dood.
Wat er dan dus nog geboren wordt zijn statistisch gezien 50% nakerds met langhaar-gen en 25% behaarde chineesjes.
Maar dat balletje hoeft dus niet altijd zo te rollen en zo kun je als blootfokker mooi tegen 5 behaarde pups in 1 nest aan komen te kijken.
Of, als je geluk hebt, 5 bloterds.
Het is inderdaad geen foutje en pp's zijn nodig om goede naakthonden mee te kunnen fokken. Ik heb daarover wat gelezen op het CC forum. Ik weet alleen niet meer wat de reden was daarvan. :19:
Afbeelding
boefke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boefke »

Kijk ..ben ik vandaag weer wat wijzer geworden.
Maar is de prijs voor een pp dan wel gelijk aan de prijs van een kale?
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:
Het is inderdaad geen foutje en pp's zijn nodig om goede naakthonden mee te kunnen fokken. Ik heb daarover wat gelezen op het CC forum. Ik weet alleen niet meer wat de reden was daarvan. :19:
Nee hoor, er zijn geen pp's nodig om goede naakthonden te fokken ;-)
Je kunt gerust tot in lengte van dagen de combinatie chinese bloterd maal chinese bloterd doen. Feit blijft echter wel dat je altijd behaarde hondjes in de nesten kunt aantreffen omdat beide ouders het gen voor langhaar bij zich dragen.
O, ik dacht dat toch ergens te hebben gelezen.... :19: :denken:
Heeft dat niet iets met het gebit te maken? De nakerds hebben namelijk bijna allemaal een incompleet gebit en de pp's niet.

Er zit vaak veel verschil qua prijs tussen een hl en een pp.:wink: De naakte zijn populairder en daar is dus meer vraag naar. Iets wat ik niet begrijp, want de powderpuff vind ik echt SUPER!!!! :ok:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Ja, maar met een behaarde ouder gebruiken krijg je geen naakte pups met goede gebitten ;-)
Het is meestal zo dat de blote pups geen schitterende gebitjes zullen hebben en de behaarde juist weer veelal vaker wèl. ;-) Ongeacht de oudercombinatie (dus bloot x bloot of bloot x behaard)
Ja, dat snap ik wel, maar ik geloof dat het wel ergens goed voor was dat er met de pp gefokt wordt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”