Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weinig beweging --> Verlatingsangst
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Weinig beweging --> Verlatingsangst
Klopt het dat door weinig beweging honden verlatingsangst krijgen?
Nee, absoluut niet.
Het is alleen makkelijker voor honden die verlatingsangst hebben om ze te trainen nadat ze doodmoe zijn van een wandeling, als je geluk hebt slapen ze en krijgen ze het niet zo goed mee dat ze alleen zijn. Pups train je daarom ook in het begin het alleen zijn na een lange wandeling.
Het is alleen makkelijker voor honden die verlatingsangst hebben om ze te trainen nadat ze doodmoe zijn van een wandeling, als je geluk hebt slapen ze en krijgen ze het niet zo goed mee dat ze alleen zijn. Pups train je daarom ook in het begin het alleen zijn na een lange wandeling.
- Moos
- Zeer actief
Een hele energieke hond die op een blokje om uren achter elkaar alleen gelaten wordt zal niet rustig gaan liggen slapen. Dat zal hij ook niet doen als de baas er wel is, maar die kan dan in goede banen leiden dat er niet uit overmatige energie en verveling gesloopt of geblaft gaat worden.
Edit: en ik denk ook wel dat een hond die energie over heeft zichzelf veel sneller op gaat zitten fokken als de baas weg is dan een hond die tevreden is.
Edit: en ik denk ook wel dat een hond die energie over heeft zichzelf veel sneller op gaat zitten fokken als de baas weg is dan een hond die tevreden is.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat verlatingsangst vaker wordt gebruikt dan nodig is.. als de hond weinig beweging krijgt dan lijkt het me logisch dat als de baas van huis is dat de hond zichzelf gaat vermaken door ongewenst sloop/blaf gedrag tevertonen...
Ik kan me een citaat herrinneren van 1 of andere hondentrainer die zei " als iedereen zijn hond een half uur langer zou uitlaten dan heb ik 90% minder clienten"
Denk ook wel dat vaak zo is.
Ik kan me een citaat herrinneren van 1 of andere hondentrainer die zei " als iedereen zijn hond een half uur langer zou uitlaten dan heb ik 90% minder clienten"
Denk ook wel dat vaak zo is.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nee.
Een hond die te weinig beweging krijgt, gaat je huis verbouwen, maar dat is geen verlatingsangst, dat is verveling.
En om verlatingsangst eruit te trainen, is het verstandig om te beginnen met een moeie hond die eigenlijk niks anders wil dan lekker dutten, dat vergemakkelijkt gewoon het trainen. Maar veel of weinig bewegen veroorzaakt of voorkomt niet verlatingangst.
Een hond die te weinig beweging krijgt, gaat je huis verbouwen, maar dat is geen verlatingsangst, dat is verveling.
En om verlatingsangst eruit te trainen, is het verstandig om te beginnen met een moeie hond die eigenlijk niks anders wil dan lekker dutten, dat vergemakkelijkt gewoon het trainen. Maar veel of weinig bewegen veroorzaakt of voorkomt niet verlatingangst.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Re: Weinig beweging --> Verlatingsangst
Cesar milan gekeken zeker?Poppetje schreef:Klopt het dat door weinig beweging honden verlatingsangst krijgen?

Die beweerde dit nl in zijn programma.
Ik ga een heel end mee in de uitleg van Hanneke 2.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ook.wendy71 schreef:Ik ga een heel end mee in de uitleg van Hanneke 2.
-
- Zeer actief
Dat heb ik inderdaad gekeken! En ik had al niet het idee dat hoe makkelijk hij het zei dat het zo was.wendy71 schreef:Cesar milan gekeken zeker?Poppetje schreef:Klopt het dat door weinig beweging honden verlatingsangst krijgen?![]()
Die beweerde dit nl in zijn programma.
Ik ga een heel end mee in de uitleg van Hanneke 2.
Ik kan meer vinden in het voorbeeld van Hanneke 2.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb deze uitzending denk ik niet gezien..(heb er net wel een gekeken maar daar werd dit niet gezegd) maar vind hem over het algemeen heel goed 
Niemand een filmpje hiervan? Staan er heel veel op youtube nl.

Niemand een filmpje hiervan? Staan er heel veel op youtube nl.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer: