Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

castratie ter voorkoming van problemen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

malinois schreef:
Addy schreef:
MARC_S schreef:Vroeger hadden honden hier nooit last van want niemand knipte de ballen eraf om de hond een beter leven te geven, proest! :smile:
vroeger werden honden ook niet in benches gestopt om ze rust te geven :smile:
nee werden ze in de schuur geschopt... ze kwamen ook zeker niet binnen :ok:
vroeger was alles niet beter :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Er zijn hier in Spanje heden ten dage nog steeds veel reuen-eigenaren die bij aanhoudende extreme geilheid denken dat ze voor hun reu maar op zoek moeten naar een teefje. En dit niet alleen denken maar ook doen.

De gevolgen zijn onder andere te bewonderen in de vorm van zwervers, dozen met puppen die bij de deur van het plaatselijke asiel worden achtergelaten en zeer vreemdsoortige raakfok-producten waar van alles aan mankeert.

Ik kan me voorstellen dat dit in Nederland ook zo ging en dat o.a. de aantallen in asiels terechtkomende honden vroeger een procentueel bekeken een stuk hoger waren dan vandaag de dag.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:
Inge O schreef:
MARC_S schreef: De gevolgen zijn soms veel groter dan je in de eerste periode kan inschatten. Soms ook veel kleiner dan verwacht als je mazzel hebt en je hond ook. :wink:
maar vreemd genoeg blijken de gecastreerde honden op het forum bijna allemaal onder die tweede categorie te vallen - ondanks het feit dat ze bij meestal bij baasjes zitten die er heel erg voor vreesden dat ze in de eerste categorie zouden belanden na castratie (dus zeker niet positief bevooroordeeld waren).
Vindt je? Ik vind ze veel minder onder de tweede categorie vallen dan hun eigenaar. Wat zij mooi slank en bespierd vinden vind ik vormeloos en vrij dik tot heel dik. Maargoed, ik las op een besloten forum onder een andere naam dat mijn honden veel te mager zouden zijn, dus wat dat aangaat zal het een verschil in interpretatie zijn denk ik. :wink: Toch leuk als er over je geluld wordt denk ik dan :mrgreen:
Verder zie je sowieso niet echt heel veel foto's van de hele dikke honden op het forum. Ik ken ze wel, geeft ook helemaal niks, maar die alleen positieve verhalen zijn in mijn ogen een beetje te makkelijk. :wink: Noem eens een paar mooi strakke een paar jaar geleden gecastreerde honden die het echt kunnen meten aan een ongecastreerde hond? Die bestaan niet. Er bestaan ook geen ruinen die je met goed fatsoen naast Piropo of naast die hengst van Eddie Vedder kan zetten en dan met goed fatsoen gaan beweren dat dat ergens op elkaar lijkt. Ik heb nu eenmaal oog voor detail en oog voor wat iets is en zou moeten zijn. Het is het gebrek van de persoon die zegt dat hij geen verschil ziet denk ik dan maar. Dapper ziet er met 10 in ieder geval 100 keer beter uit dan veel castraten van nog niet half zo oud. :ok:
Tja ik gooi dat eerder op gebrek aan beweging, mijn castraten zijn geen worsten en zullen dat ook niet worden. Krijgen goede porties eten en zijn eerder aan de te slanke kant dan dat er ook maar een gram vet op zit :roll:
Zoie
Zeer actief

MARC_S schreef:
Wil de hond schreef:Ben benieuwd!
Ik ook, maar wat hij ook gaat doen, hij zal niet zomaar gecastreerd worden. Wel gesteriliseerd zodat wij niet zo para hoeven doen. Misschien is een reu die bij de loopse teef mag wel veel makkelijker? :wink:
ik ben wel benieuwd hoe dit zal gaan. Ik heb het destijds ook met spok overwogen, maar door de castratie van sien is dit overbodig geworden.

Ik vond de loopsheid en de interactie tussen spok en sien best interessant om mee te maken, alleen toen ik echt moest gaan scheiden werd het vervelend ( voor alle betrokken partijen. )
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

malinois schreef:[Overigens maak jij van joelen geen probleem maar als ik even teruglees is dat nogal een probleem dus zou een reden voor de ballen eraf kunnen zijn.
het is ook mogelijk om in een individueel geval voor - en nadelen van beide opties tegen elkaar af te wegen, zonder in de ene of andere richting te overdrijven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wist wel dat het persoonlijk zou worden :mrgreen: Ik weet niet hoe ver jullie in de tijd gaan maar de honden van mijn opa en oma werden niet vrijuit ter voortplanting op straat gegooid hoor. Die van mijn ouders ook niet toen ik klein was. Toch een jaar of 30 geleden. :ok:
Maargoed, gezien meer dan de helft van de reuen gecastreerd is zal het wel beter voor ze zijn denk ik :roll:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het schijnt overigens ook zo te zijn dat castratie-angst bij veel mensen zo ver gaat dat deze zelfs op hun hond geprojecteerd wordt.
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:Het schijnt overigens ook zo te zijn dat castratie-angst bij veel mensen zo ver gaat dat deze zelfs op hun hond geprojecteerd wordt.
Op dit antwoord zat ik te wachten. :ok: Ik had het al aangekondigd 2 pagina's hiervoor omdat dit toch de echte dooddoener is van alle aangevoerde argumenten.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Wil de hond schreef:Het schijnt overigens ook zo te zijn dat castratie-angst bij veel mensen zo ver gaat dat deze zelfs op hun hond geprojecteerd wordt.
Op dit antwoord zat ik te wachten. :ok: Ik had het al aangekondigd 2 pagina's hiervoor omdat dit toch de echte dooddoener is van alle aangevoerde argumenten.
Het is geen dooddoener, het is gewoon een gegeven dat dit bij veel mensen meespeelt, zonder dat ze dit zelf door hebben. Ik heb dit vaak genoeg kunnen constateren, hier, bij mij, in de praktijk. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Mwa, ik vind de insinuatie dat je geen goede baas, neee, zelfs geen hondenliefhebber, bent als je je reu laat castreren omdat jij denkt dat dat het beste is, de grootste dooddoener van allemaal.
Daar sla je de discussie wel mee dood hoor.

Overigens, in Amsterdam was Dapper nou niet bepaald een van jouw probleemloze reuen.
Laatst gewijzigd door Moos op 22 okt 2008 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nou Nanna,

Ik weet niet in hoeverre de gemiddelde spaanse dame veel verschilt van de gemiddelde nederlandse maar ook vrouwen kunnen behoorlijk verkrampen als het gaat om het castreren van hun hond.

Een mooie opmerking vind ik nog steeds:

"Je denkt toch niet dat ik met een hond zonder ballen over straat ga, de mensen zullen me allemaal keihard uitlachen".

En dat ging over een Bobtail, met een heleboel haar.

En zo kom ik wel meer dames tegen die "de ballen eraf" absoluut niet als mogelijkheid kunnen overwegen.

Maar inderdaad, het verschijnsel doet zich vaker voor bij mannen, en het lijkt er zeker op dat mannen zich meer met de hond dan met de kat identificeren.
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
MARC_S schreef:
Mwa, ik vind de insinuatie dat je geen goede baas, neee, zelfs geen hondenliefhebber, bent als je je reu laat castreren omdat jij denkt dat dat het beste is, de grootste dooddoener van allemaal.
Daar sla je de discussie wel mee dood hoor.

Overigens, in Amsterdam was Dapper nou niet bepaald een van jouw probleemloze reuen.
Als je je hond zomaar of om kleine ongemakjes laat castreren vind ik dat slecht. Dat lijkt me bekend dus wat is nieuw? Dat mensen dat doortrekken en dan helemaal gaan uitleggen waarom hun hond veel beter af is gecastreerd en vervolgens een soort van projectie gaan doen op zichzelf als ik lakse snel castrerende mensen geen hondenliefhebbers vind is hun probleem. Waarom voelt iemand die zeker weet dat hij uit liefde en bestwil voor de hond heeft gehandeld zich eigenlijk zo snel aangesproken door iemand die stug is, zwart/wit denkt etc?

En wat Dapper betreft, die is toch niet gecastreerd? :denken: Dapper is niet moeilijker dan een stafford en die lopen er ook genoeg rond. Ik denk dat hij minimaal een kwart stafford is dus wat dat aangaat normaal "ras"typisch. Dan zou elke stafford gecastreerd moeten worden voor zijn bestwil. Ook prima als mensen dat vinden, ik vind echter van niet. :ok:
Afbeelding
Addy

MARC_S schreef:Ik wist wel dat het persoonlijk zou worden :mrgreen: Ik weet niet hoe ver jullie in de tijd gaan maar de honden van mijn opa en oma werden niet vrijuit ter voortplanting op straat gegooid hoor. Die van mijn ouders ook niet toen ik klein was. Toch een jaar of 30 geleden. :ok:
Maargoed, gezien meer dan de helft van de reuen gecastreerd is zal het wel beter voor ze zijn denk ik :roll:
maar jullie pointer was dan toch ook niet gecastreerd, toch heb je wel eens geschreven dat die regelmatig uren weg was. Nou voor een wip heb je geen uren nodig hoor :mrgreen:
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Als je je hond zomaar of om kleine ongemakjes laat castreren vind ik dat slecht. Dat lijkt me bekend dus wat is nieuw? Dat mensen dat doortrekken en dan helemaal gaan uitleggen waarom hun hond veel beter af is gecastreerd en vervolgens een soort van projectie gaan doen op zichzelf als ik lakse snel castrerende mensen geen hondenliefhebbers vind is hun probleem. Waarom voelt iemand die zeker weet dat hij uit liefde en bestwil voor de hond heeft gehandeld zich eigenlijk zo snel aangesproken door iemand die stug is, zwart/wit denkt etc?
Maar jij noemt het kleine ongemakjes, wat anderen grote ongemakken voor de hond noemen. Het is geen feit dat het kleine ongemakjes zijn, jij vindt dat, en ander ziet dat anders.
Jij claimt dat het eigenlijk onmogelijk is om te castreren omdat dat beter is voor de reu in kwestie, en aangezien je ook claimt dat mensen die dan wel castreren geen hondenliefhebbers zijn, is 1 en 1 snel 2 he?
En wat Dapper betreft, die is toch niet gecastreerd? :denken: Dapper is niet moeilijker dan een stafford en die lopen er ook genoeg rond. Ik denk dat hij minimaal een kwart stafford is dus wat dat aangaat normaal "ras"typisch. Dan zou elke stafford gecastreerd moeten worden voor zijn bestwil. Ook prima als mensen dat vinden, ik vind echter van niet. :ok:
Toen jullie nog in A'dam woonden is castratie ter sprake gekomen, en had je wel degelijk problemen met hem. Ook in de zin dat je je afvroeg of het nog wel leuk was voor Dapper zoals hij was midden in de stad vol met brute intacte reuen bijvoorbeeld.
Je zegt zelf steeds hoe hij in zijn voordeel is veranderd nu jullie achteraf wonen, maar midden in de stad was Dapper geen 'probleemloze intacte reu'. Tenminste, zo zei jij toendertijd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wil de hond schreef:Nou Nanna,

Ik weet niet in hoeverre de gemiddelde spaanse dame veel verschilt van de gemiddelde nederlandse maar ook vrouwen kunnen behoorlijk verkrampen als het gaat om het castreren van hun hond.

Een mooie opmerking vind ik nog steeds:

"Je denkt toch niet dat ik met een hond zonder ballen over straat ga, de mensen zullen me allemaal keihard uitlachen".

En dat ging over een Bobtail, met een heleboel haar.

En zo kom ik wel meer dames tegen die "de ballen eraf" absoluut niet als mogelijkheid kunnen overwegen.

Maar inderdaad, het verschijnsel doet zich vaker voor bij mannen, en het lijkt er zeker op dat mannen zich meer met de hond dan met de kat identificeren.
Het zou ook kunnen zijn dat het vooral de vrouwen zijn die de katers komen aanbieden voor castratie? Zij hebben er meer "last" van. (o.a. katergeur vanwege het "sproeien")

Een hond is veel meer iets voor mijnheer om mee te lopen :wink:

Ik had ook de grootste moeite om ook maar te overwegen mijn reuen te castreren. Een van mijn cursisten noemde dat al "voer voor psychologen" :mrgreen:
Dat castreren is ook niet gebeurd.
Ik had namelijk mazzel. In de buurt waar ik toen woonde, waren vrijwel alle teven gecastreerd. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Addy schreef:
MARC_S schreef:Ik wist wel dat het persoonlijk zou worden :mrgreen: Ik weet niet hoe ver jullie in de tijd gaan maar de honden van mijn opa en oma werden niet vrijuit ter voortplanting op straat gegooid hoor. Die van mijn ouders ook niet toen ik klein was. Toch een jaar of 30 geleden. :ok:
maar jullie pointer was dan toch ook niet gecastreerd, toch heb je wel eens geschreven dat die regelmatig uren weg was. Nou voor een wip heb je geen uren nodig hoor :mrgreen:
Dat was een teef en die was al gecastreerd toen wij haar weggehaald hebben bij een dierenbeul :ok:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

malinois schreef: de enige hond die niet eet als Xena loops is, is mn oudste reu die buitenzit... niet de reuen die bij haar lopen... die eten dus gewoon :wink: Ik denk dat je je daar weleens in kunt vergissen.

Overigens maak jij van joelen geen probleem maar als ik even teruglees is dat nogal een probleem dus zou een reden voor de ballen eraf kunnen zijn.
voor mij is dat geen probleem , kan me wel voorstellen dat het problemen geeft als je buren gaan klagen.
En ja er zijn van die reuen die zich uit hongeren , ik heb ze ook gehad. Eagle eet nu al 5 dagen haast niets , en je ziet hem dunner worden en dat omdat hij verliefd is op een gecastreerde teef. Dit vind ik ook geen reden om een reu te castreren , want dat is maar tijdelijk.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Addy

MARC_S schreef:
Addy schreef:
Dat was een teef en die was al gecastreerd toen wij haar weggehaald hebben bij een dierenbeul :ok:
Maar Wullus heb je toch wel laten helpen :denken:
laeken
Zeer actief

Addy schreef:
MARC_S schreef:
Addy schreef:
Yep, dat heeft mijn pa gedaan waar ze op dat moment woonde. Cleo is ook gecastreerd overigens. Laten helpen hebben we ze niet hoor. We hebben ze laten castreren :mrgreen:
Afbeelding
Addy

MARC_S schreef:
Addy schreef:
MARC_S schreef:
Addy schreef: maar jullie pointer was dan toch ook niet gecastreerd, toch heb je wel eens geschreven dat die regelmatig uren weg was. Nou voor een wip heb je geen uren nodig hoor :mrgreen:
Yep, dat heeft mijn pa gedaan waar ze op dat moment woonde. Cleo is ook gecastreerd overigens. Laten helpen hebben we ze niet hoor. We hebben ze laten castreren :mrgreen:
Volgens de zoekmachine jok jij nu :pffff: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Wil de hond schreef: Het is geen dooddoener, het is gewoon een gegeven dat dit bij veel mensen meespeelt, zonder dat ze dit zelf door hebben. Ik heb dit vaak genoeg kunnen constateren, hier, bij mij, in de praktijk. :wink:
Dan identificeren mensen (mannen?) zich meer met hun hond dan kat blijkbaar, want veel ongecastreerde katers kom je toch niet tegen ;-)

Maar na 10 jaar DA praktijk-ervaring heb ik ook wel zo links en rechts mogen constateren dat mannen wat benauwd kijken zodra de verwijdering van ballen ter sprake komt. Zij moeten daar altijd even over nadenken terwijl vrouwen resoluut staan te gieren dat die dingen eraf moeten.
Geeft toch te denken ;-)
Ik moet zeggen dat juist ik hier problemen heb met castratie.

Moritz werd gecastreerd (Kaya werd loops en mocht niet onder narcose). In eerste instantie had ik er geen probleem mee, behalve dan met het feit dat hij geopereerd moest worden en onder narcose.
Maar toen hij thuis kwam :jank: Ineens realiseerde ik me dat hij zijn ballen kwijt was en ik heb echt zitten janken.

Pieter had er helemaal geen moeite mee, zou er ook geen moeite mee hebben als dit bij Puchu zou gebeuren.
Maar als ik kiijk naar die prachtige balletjes (ja ook voer voor psychiaters :F: ) dan moet ik er echt niet aan denken.

En eigenlijk denk ik dat soms de overweging om niet te castreren juist meer egoïsme van de mens is. Vaak worden de wat 'moeilijkere' reuen toch geïsoleerd van andere honden, terwijl eenmaal gecastreerd je ze veel meer vrijheid kan geven, vooral in de vorm van loslopen.

Hier is dus met name Kaya de reden dat we het niet doen (plus dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen), maar soms denk ik weleens dat Puchu beter af is gecastreerd. De reden dat hij nu niet lekker met honden/teven kan spelen, zijn andere reuen. Die reden zou dan waarschijnlijk (!) wegvallen, zodat hij veel meer vrijheid zou hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Haha

In mijn geval was het wel een kwestie van helpen hoor. :mrgreen: Gaia had namelijk ontzettend last van d'r loopsheid. Pijnlijke buik tijdens de loopsheid en onwijs depressief. Daarna ontstoken tepels, baarmoeder, you name it she had it. Dus dat was een gevalletje chop chop richting dierenarts.

Ik kreeg ook te horen ter voorkoming van, maar ik heb daar nooit echt aandacht aan besteed. Mijn volgende hond gaat ook niet gecastreerd worden zonder enige medische reden hoor.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef: Toen jullie nog in A'dam woonden is castratie ter sprake gekomen, en had je wel degelijk problemen met hem. Ook in de zin dat je je afvroeg of het nog wel leuk was voor Dapper zoals hij was midden in de stad vol met brute intacte reuen bijvoorbeeld.
Je zegt zelf steeds hoe hij in zijn voordeel is veranderd nu jullie achteraf wonen, maar midden in de stad was Dapper geen 'probleemloze intacte reu'. Tenminste, zo zei jij toendertijd.
Dat kan ik me ook herinneren. En is dus vergelijkbaar met de situatie waarin ik zat met Bill toen ik aan dat parkje/singel woonde.
Ik stond op het punt om Bill te laten castreren omdat het voor hem - daar, op dat moment - geen leven was. En niet omdat ik nou zo veel last had van zijn 'gewone' reuen-gedrag.
Dat heb ik nu - wonend onder andere omstandigheden - immers ook niet.
Maar goed, alle argumenten die worden aangevoerd worden geschaard onder het kopje: incapabele baas, slechte trainer, geen hondenliefhebber dus ja... ach... :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Addy schreef:
MARC_S schreef:
Addy schreef:
MARC_S schreef: Dat was een teef en die was al gecastreerd toen wij haar weggehaald hebben bij een dierenbeul :ok:
Volgens de zoekmachine jok jij nu :pffff: :mrgreen:
:denken: O ja? Apart aangezien ik haar toen nog helemaal niet in huis had :denken: Ik was toen nl een kind en mijn ouders waren gescheiden.
Ze is gecastreerd op aanraden van de DA omdat ze melkklierontstekingen kreeg door de schijnzwangerschappen. Dat was niet ok werd gezegd en daarom vonden wij het een prima idee toen. :ok:

Zet even neer wat de zoekmachine zegt als je wil. Denk dat ik nl zelf prima weet hoe het gegaan is. :roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat incapabele baas is natuurlijk ook een dooddoener eerste orde, de een zal er meer talent voor hebben als de ander :roll: ben ik ook van overtuigt
maar dat kan een ander van een afstand lekker beoordelen natuurlijk :19:
lekker boeiend ook, dat soort vooroordelen :mrgreen:
gaat eigenlijk helemaal nergens over
laeken
Zeer actief

Rami schreef: Maar goed, alle argumenten die worden aangevoerd worden geschaard onder het kopje: incapabele baas, slechte trainer, geen hondenliefhebber dus ja... ach... :wink:
Het is maar net hoe je het leest he? :roll: Of voel je je gewoon graag aangesproken? Ik heb duidelijk aangegeven dat mensen zelf moeten weten wat ze doen en ik heb ook aangegeven dat ik het heb over blokje om en dan geen gezeik. Als jij je dan aangesproken wil voelen zegt dat meer over jou dan over mij denk ik :ok:

En ga nu niet net doen alsof wij snel verhuist zijn zodat we net Dapper niet hebben laten castreren aangezien Dapper 10 jaar is en we net verhuist zijn. Jeetje he, dan waren die ballen er toch al lang afgeweest als we daar niet weloverwogen voor gekozen hadden? Beest heeft bijna 9 jaar in Amsterdam gewoond en wij dachten dat hij dan misschien een beter leven kon krijgen. Uiteindelijk dachten we van niet dus bleven de ballen lekker zitten. Zo maakt iedereen zijn eigen afweging en je hebt mij nergens horen zeggen dat mensen de verkeerde keuze maakten. Ik heb alleen gezegd dat IK dat geen reden vind. En als je elke dag met je hond na het werk naar een parkje sjokt dan ben je geen hondenliefhebber en ook geen goede trainer. Als je dat dan weer op jezelf gaat betrekken en er zielig over gaat lopen doen dan ligt dan aan jou. Ik heb nergens iets over jou gezegd dus wat zeur je eigenlijk? :roll:

Ik zit toch ook niet te janken over het feit dat er mensen zijn die zeggen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt door mijn hond niet te castreren. Dat is toch beter voor de hond om het wel te doen? Ik wordt wel met naam en toenaam genoemd en ik zit ook niet te miepen en beledigd aagje uit te hangen. Sta gewoon achter je keuzes en laat anderen daar lekker hun mening over hebben. Je hebt notabene zelf nooit de keuze gemaakt je hond te castreren dus ik snap sowieso al niet waar je je druk om maakt. Schijnbaar vond je zelf ook castreren geen oplossing :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef: Ik zit toch ook niet te janken over het feit dat er mensen zijn die zeggen dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt door mijn hond niet te castreren. Dat is toch beter voor de hond om het wel te doen? Ik wordt wel met naam en toenaam genoemd en ik zit ook niet te miepen en beledigd aagje uit te hangen.
Waar wordt dat gezegd hier dan? Dat jij je hond beter wel had kunnen laten castreren met naam en toenaam?
Je kan ook moeilijk gaan miepen over dingen die niet gezegd zijn nee.

Volgens mij weet je zelf ook best dat je een aantal opmerkingen gemaakt hebt in dit topic die bij mensen verkeerd kunnen vallen. Als je ze dan maakt ga daar dan niet raar over zitten doen :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Jammer dat dit weer verzand in een persoonsgericht topic.Ik krijg PakdeBal visioenen :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Marie-Josée schreef:Jammer dat dit weer verzand in een persoonsgericht topic.Ik krijg PakdeBal visioenen :wink:
Je hebt helemaal gelijk. Ik houd er mee op.
Sorry! :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:
Volgens mij weet je zelf ook best dat je een aantal opmerkingen gemaakt hebt in dit topic die bij mensen verkeerd kunnen vallen. Als je ze dan maakt ga daar dan niet raar over zitten doen :wink:
Dat klopt ook. Ik lees keer op keer dat Dapper zo prachtig slank is, zo vitaal, een échte reu om te zien en dat gecastreerde reuen maar dikke haarkleedjes zijn met ingevallen wangen en baby-piemeltjes zonder levenslust.
Ik heb Rock puur noodgedwongen moeten laten castreren toen hij 5 was vanwege telkens terugkerende prostaatontstekingen, denk je dat ik het leuk vind dat zijn prachtige hoge buiklijn wat ingezakt is en dat ik nu écht op zijn gewicht moet letten? Ik vind het vreselijk maar ja het was kiezen uit twee kwaden :19: Ben nog blij dat zijn pik niet is gekrompen :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”