Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schijndracht
Moderator: moderatorteam
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
schijndracht
Wat is jullie ervaring.....
In mijn tevenroedeltje komt nooit [ of ik merk het niet] schijndracht voor.
Zou het kunnen dat teven die alleen gehouden worden vaker schijndrachtig zijn dan teven in een roedel?
In mijn tevenroedeltje komt nooit [ of ik merk het niet] schijndracht voor.
Zou het kunnen dat teven die alleen gehouden worden vaker schijndrachtig zijn dan teven in een roedel?
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb hier een roedel(tje) van 2 teven, 1 ervan is na bijna iedere loopsheid (merkbaar) schijndrachtig, dit sinds haar eerste nest pups. De andere teef (heeft 1x pups gehad) is nog niet merkbaar schijndrachtig geweest.
Mijn roedeltje ondersteunt dus niet direct jouw stelling/bewering.
Ik heb wel eens begrepen dat in principe iedere teef schijndrachtig raakt na de loopsheid, alleen dat de symptomen lang niet altijd merkbaar zijn.
Mijn roedeltje ondersteunt dus niet direct jouw stelling/bewering.
Ik heb wel eens begrepen dat in principe iedere teef schijndrachtig raakt na de loopsheid, alleen dat de symptomen lang niet altijd merkbaar zijn.
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Mijn teven worden schijnzwanger maar niet 'lastig' voor mij. Hoever ze er zelf last van hebben weet ik niet. Van mijn Westies vroeger weet ik wel dat ik wel eens aan een teef merkte dat ze wat matter en slomer was. Terugtellend was dat meestal een schijnzwangerschap. De huidige teven rennen en rauzen lekker door. Ik zie wel dat ze geringe melkproductie hebben maar daar houdt het mee op.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 22 okt 2008 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik het kunnen toeschrijven aan het feit dat de teven mss wel schijndrachtig zijn, maar elkaar zo bezig houden dat ik het niet merk.
Ik vraag dit omdat ik wel eens pupkopers heb die "met hun handen in het haar zitten" vanwege hun schijndrachtige teef. Ze vragen dan naar mijn ervaring....maar hoe gek ook, die heb ik eigenlijk niet. Vandaar dat ik me afvroeg of in roedelverband schijndracht tot het minimale wordt gebracht.
Het komt dus wel voor gezien jullie reacties.
Bedankt
Ik vraag dit omdat ik wel eens pupkopers heb die "met hun handen in het haar zitten" vanwege hun schijndrachtige teef. Ze vragen dan naar mijn ervaring....maar hoe gek ook, die heb ik eigenlijk niet. Vandaar dat ik me afvroeg of in roedelverband schijndracht tot het minimale wordt gebracht.
Bedankt
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Geef die mensen eens een fijn trainingsprogramma. Dan hebben ze geen tijd meer om aan hun schijnzwangere hond te denken;-). Hondje voor een week in pension is ook een optie. Eerlijk gezegd denk ik dus dat het aan de baasjes ligt en dat je daar als meer-honden-eigenaar geen tijd voor hebt of geen aandacht aan besteed.truusje schreef:Dan zou ik het kunnen toeschrijven aan het feit dat de teven mss wel schijndrachtig zijn, maar elkaar zo bezig houden dat ik het niet merk.
Bedankt
Lastig......... want de DA staat natuurlijk al met het mes klaar voor de oplossing.....
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
we *weten* helemaal niks;-) Alleen dat de pupkoper(s) van truusje klagen. Meestal duren de verschijnselen waar de eigenaar last van heeft geen 9 weken toch? En een weekje afleiding, gewoon hond zijn doet vast goed.Inge O schreef:
met een weekje pension zal je het niet oplossen, gezien een schijndracht zolang duurt als de normale dracht (we hebben het niet over schijnlactatie, die duurt veel korter en komt pas voor aan het eind van 'de dracht').
hier ook een roedel en ook een aantal teven met stevige schijndrachtsymptomen (voornamelijk ont-zet-tend sloom zijn dan).
Maar ik sla er ook maar een slag naar.
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Aangezien ik met een aantal pupkopers een goed contact onderhoud, hoor ik idd wel eens van die verhalen over schijnzwangerschap, hoe "moeilijk"de teef dan wordt. Ik adviseer dan ook altijd hier niet al te veel aandacht aan te besteden en de teef vooral lekker bezig te houden.
Dan gaat het wel weer over....
Sommige zijn bij de DA geweest en die adviseert.........juist ja, castratie
En omdat castratie voor een cockervacht echt funest is, probeer ik andere oplossingen te bedenken.
Heb wel eens meegemaakt dat een ranglagerteefje pups had, het alphateefje melk gaf ten tijde dat de pups werden geboren.
Mooi toch de dynamiek in een roedel.
Dan gaat het wel weer over....
Sommige zijn bij de DA geweest en die adviseert.........juist ja, castratie
En omdat castratie voor een cockervacht echt funest is, probeer ik andere oplossingen te bedenken.
Heb wel eens meegemaakt dat een ranglagerteefje pups had, het alphateefje melk gaf ten tijde dat de pups werden geboren.
Mooi toch de dynamiek in een roedel.