Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef:wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaarDingo schreef: Ze woont op het veld, dat merk je toch![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelgebruik
Moderator: moderatorteam
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- *Linda*
- Zeer actief
Zoek ze zelf maar opmalinois schreef:stuur me ff een pb met namen (van verenigingen)*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef:wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaarDingo schreef: Ze woont op het veld, dat merk je toch![]()

- *Linda*
- Zeer actief
Nee, natuurlijk nietDingo schreef:Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef:wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaarDingo schreef: Ze woont op het veld, dat merk je toch![]()
* Edit
En heb ik hier heel recent nog gelezen over hoe moeilijk het is om een "goede" club te vinden, ja je moet goed zoeken hoor

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
toevallig hier nu idd een dame zitten met korsten in haar nek, wonderbaarlijk heeft ze niets anders dan een vaste halsband omgehad....(normaal een prikker en dan dus nergens last van....de gesp van de vaste band is gaan irriteren....*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietDingo schreef:Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef: wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaar![]()
Ik heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
Ik heb het bij 3 verschillende clubs dus wél gezien. Julie kunnen nog zo hard blijven roepen dat het niet zo is, ik heb met eigen ogen anders gezien. Het lijkt me wel heel erg toevallig dat nu nét deze 3 clubs onder "de verkeerde" vallen. Dus je kunt blijven roepen tot je een ons weegt, ik ben dus volledig afgeknapt op "de africhting".
* Edit
En heb ik hier heel recent nog gelezen over hoe moeilijk het is om een "goede" club te vinden, ja je moet goed zoeken hooranders vind je geen goede. Geeft al aan hoe het eraan toe gaat bij het grote gros, nietwaar?
- *Linda*
- Zeer actief
Korsten van een prikband zijn toch wel heel anders en heel goed als zodanig te herkennen, dat weet jij ook wel.crutz schreef:toevallig hier nu idd een dame zitten met korsten in haar nek, wonderbaarlijk heeft ze niets anders dan een vaste halsband omgehad....(normaal een prikker en dan dus nergens last van....de gesp van de vaste band is gaan irriteren....*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietDingo schreef:Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders*Linda* schreef: Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoorIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
Ik heb het bij 3 verschillende clubs dus wél gezien. Julie kunnen nog zo hard blijven roepen dat het niet zo is, ik heb met eigen ogen anders gezien. Het lijkt me wel heel erg toevallig dat nu nét deze 3 clubs onder "de verkeerde" vallen. Dus je kunt blijven roepen tot je een ons weegt, ik ben dus volledig afgeknapt op "de africhting".
* Edit
En heb ik hier heel recent nog gelezen over hoe moeilijk het is om een "goede" club te vinden, ja je moet goed zoeken hooranders vind je geen goede. Geeft al aan hoe het eraan toe gaat bij het grote gros, nietwaar?
Maar goed, ik houd ermee op. Wat ik heb gezien is volgens jullie óf niet waar, óf het zijn toevallig weer nét een paar slechte clubs waar ik ben geweest. En daar geloof ik dus niet in

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Er zijn meerdere mensen op dit forum die dit soort dingen gezien hebben. Maar schrijf je het op, dan ben je toch maar een nitwit met snoepjes en speeltjes en een Bart Smit hondje die het allemaal niet snapt en bij de verkeerde clubs (een goede vinden is blijkbaar een speld in een hooiberg) heeft gekeken. Ik kap er hierna dus maar mee om het op te schrijven. Ik weet wat ik zie en wat ik hoor. En dat zijn dezelfde dingen die jij schrijft. Nee, niet elke africhter doet het zo, maar het zijn er wel een stuk meer dan de africhters op dit forum beweren. Veel hondenscholen vind ik overigens ook waardeloos, maar cursisten pretenderen daar in ieder geval niet kenner te zijn. En gelukkig lopen honden daar ook niet standaard met de hele riedel aan correctiemiddelen om.*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
Ik heb het bij 3 verschillende clubs dus wél gezien.
Ik kan me overigens best voorstellen dat ontkennen nog het beste voelt als je zelf actief africhter bent en dat het je raakt als mensen schrijven wat ze aan wantoestanden hebben gezien. Het stoerste vind ik de mensen in het wereldje zelf die de discussie aangaan over methodes, ik weet zeker dat ik binnen een les al weg zou zijn.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik niet, als je geen namen kunt noemen dan vind ik het wel prima... dan is het weer loos gelul in de ruimte...*Linda* schreef:Zoek ze zelf maar opmalinois schreef:stuur me ff een pb met namen (van verenigingen)*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef: wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaar![]()
2 in de noordkop omstreeks Hoorn/Schagen en 1 in Alkmaar. Goed je best doen he

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik vind dat heel knap om dat met een normale prikker voor elkaar te krijgen... al hang ik ze er bwvs aan op krijgen ze nog geen gaten in de nek... dat krijg je alleen van een geslepen prikker en nee die zal ik nooit gebruiken en gebruiken wij ook niet op de club*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietDingo schreef:Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef: wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaar![]()
Ik heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
* Edit
Wat heb je aan een kruipende hond dan? zal die ooit iets bereiken? dacht het niet als je een vrolijke hond moet hebben
Het is moeilijk een goede club te vinden WAAR JE JE THUIS VOELT dat is idd. lastig... waar ik getraint heb waren geen slechte verenigingen maar ik voelde me er niet thuis en ik wilde verder komen met mn hond en dat zou ik daar niet komen... zouden allebei overigens prima verenigingen zijn voor Marc bijvoorbeeld.
Ik ben wel benieuwd waar dat staat doe ff een linkje
Laatst gewijzigd door malinois op 22 okt 2008 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij hoeveel verenigingen ben jij al geweest? Heb jij Carmen, Dingo, Selena of mij ooit zien trainen bijvoorbeeld? Weet jij hoe wij met onze honden omgaan en hoe het op onze club aan toe gaat? De enige die hier wel de moeite voor heeft genomen is Ragverp...Zoek stok! schreef:Er zijn meerdere mensen op dit forum die dit soort dingen gezien hebben. Maar schrijf je het op, dan ben je toch maar een nitwit met snoepjes en speeltjes en een Bart Smit hondje die het allemaal niet snapt en bij de verkeerde clubs (een goede vinden is blijkbaar een speld in een hooiberg) heeft gekeken. Ik kap er hierna dus maar mee om het op te schrijven. Ik weet wat ik zie en wat ik hoor. En dat zijn dezelfde dingen die jij schrijft. Nee, niet elke africhter doet het zo, maar het zijn er wel een stuk meer dan de africhters op dit forum beweren. Veel hondenscholen vind ik overigens ook waardeloos, maar cursisten pretenderen daar in ieder geval niet kenner te zijn. En gelukkig lopen honden daar ook niet standaard met de hele riedel aan correctiemiddelen om.*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
Ik kan me overigens best voorstellen dat ontkennen nog het beste voelt als je zelf actief africhter bent en dat het je raakt als mensen schrijven wat ze aan wantoestanden hebben gezien. Het stoerste vind ik de mensen in het wereldje zelf die de discussie aangaan over methodes, ik weet zeker dat ik binnen een les al weg zou zijn.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/postin ... &p=2953463Ragverp schreef: Super hoog nivo en mooi manwerk gezien...
maar ja, als je een prikkel van een TT al als zware correctie ziet....

- Dingo
- Zeer actief
Ik zal blijven volhouden dat het niet overal zo gaat, simpelweg omdat dit zo is. Volgens jou is dus iedere knpv vereniging 1 grote slachtpartij tijdens de training. Dat vind ik nou knap. Dat je zo gemakkelijk alles over 1 kam scheert, en niet open staat voor andere ervaringen. Het is ook moeilijk om een goede club te vinden, een club waarbij jij je prettig voelt. Dat wil niet zeggen dat er op iedere club gemept word e.d, heeft gewoon met sfeer en bv afstand/ligging te maken. Ik zal de laatste zijn die zegt dat er geen wantoestanden zijn binnen de africhting, maar heb je dat niet overal? Zelfs binnen de 2e kamer*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietDingo schreef:Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders*Linda* schreef:Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoormalinois schreef: wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaar![]()
* Edit

- Dingo
- Zeer actief
Het zal me worst wezen of jij iets stoer vind of niet. Ik ga je echt niet naar de mond praten omdat jij mij dan stoer zou vindenZoek stok! schreef: Ik kan me overigens best voorstellen dat ontkennen nog het beste voelt als je zelf actief africhter bent en dat het je raakt als mensen schrijven wat ze aan wantoestanden hebben gezien. Het stoerste vind ik de mensen in het wereldje zelf die de discussie aangaan over methodes, ik weet zeker dat ik binnen een les al weg zou zijn.
Ik ontken helemaal niets, sterker nog heb zelfs toegegeven dat er best wel eens gebeurd wat niet door de beugel kan. Alleen is er binnen de africhting best heel veel in de loop der jaren veranderd, in het positieve.
Als ik nu kijk naar bv diensthonden, dan moesten het vroeger gevaarlijke monsters zijn, die naar alles beten wat bewoog.
Vandaag de dag, zijn de meeste diensthonden supersociaal. Gaan geleiders ermee naar kleuterscholen, om voorlichting te geven. Rotte appels heb je overal, dat zal denk ik ook wel zo blijven. Gelukkig ken ik een aantal leuke africhtingclubs, die met veel respect de hond trainen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha dat bedoel ik dus. Omdat ik Carmen, Dingo, Selena en jou niet heb zien trainen, weet ik er niks van. I rest my casemalinois schreef:bij hoeveel verenigingen ben jij al geweest? Heb jij Carmen, Dingo, Selena of mij ooit zien trainen bijvoorbeeld? Weet jij hoe wij met onze honden omgaan en hoe het op onze club aan toe gaat? De enige die hier wel de moeite voor heeft genomen is Ragverp...Zoek stok! schreef:Er zijn meerdere mensen op dit forum die dit soort dingen gezien hebben. Maar schrijf je het op, dan ben je toch maar een nitwit met snoepjes en speeltjes en een Bart Smit hondje die het allemaal niet snapt en bij de verkeerde clubs (een goede vinden is blijkbaar een speld in een hooiberg) heeft gekeken. Ik kap er hierna dus maar mee om het op te schrijven. Ik weet wat ik zie en wat ik hoor. En dat zijn dezelfde dingen die jij schrijft. Nee, niet elke africhter doet het zo, maar het zijn er wel een stuk meer dan de africhters op dit forum beweren. Veel hondenscholen vind ik overigens ook waardeloos, maar cursisten pretenderen daar in ieder geval niet kenner te zijn. En gelukkig lopen honden daar ook niet standaard met de hele riedel aan correctiemiddelen om.*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
Ik kan me overigens best voorstellen dat ontkennen nog het beste voelt als je zelf actief africhter bent en dat het je raakt als mensen schrijven wat ze aan wantoestanden hebben gezien. Het stoerste vind ik de mensen in het wereldje zelf die de discussie aangaan over methodes, ik weet zeker dat ik binnen een les al weg zou zijn.en een quote van hem:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/postin ... &p=2953463Ragverp schreef: Super hoog nivo en mooi manwerk gezien...

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dan heb je al 4 verschillende mensen, van verschillende verenigingen in verschillende takken van sport... dat wil je toch? Heb je IPO, KNPV sport en KNPV werk....Zoek stok! schreef:Haha dat bedoel ik dus. Omdat ik Carmen, Dingo, Selena en jou niet heb zien trainen, weet ik er niks van. I rest my casemalinois schreef:bij hoeveel verenigingen ben jij al geweest? Heb jij Carmen, Dingo, Selena of mij ooit zien trainen bijvoorbeeld? Weet jij hoe wij met onze honden omgaan en hoe het op onze club aan toe gaat? De enige die hier wel de moeite voor heeft genomen is Ragverp...Zoek stok! schreef:Er zijn meerdere mensen op dit forum die dit soort dingen gezien hebben. Maar schrijf je het op, dan ben je toch maar een nitwit met snoepjes en speeltjes en een Bart Smit hondje die het allemaal niet snapt en bij de verkeerde clubs (een goede vinden is blijkbaar een speld in een hooiberg) heeft gekeken. Ik kap er hierna dus maar mee om het op te schrijven. Ik weet wat ik zie en wat ik hoor. En dat zijn dezelfde dingen die jij schrijft. Nee, niet elke africhter doet het zo, maar het zijn er wel een stuk meer dan de africhters op dit forum beweren. Veel hondenscholen vind ik overigens ook waardeloos, maar cursisten pretenderen daar in ieder geval niet kenner te zijn. En gelukkig lopen honden daar ook niet standaard met de hele riedel aan correctiemiddelen om.*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
Ik kan me overigens best voorstellen dat ontkennen nog het beste voelt als je zelf actief africhter bent en dat het je raakt als mensen schrijven wat ze aan wantoestanden hebben gezien. Het stoerste vind ik de mensen in het wereldje zelf die de discussie aangaan over methodes, ik weet zeker dat ik binnen een les al weg zou zijn.en een quote van hem:
maar ja, als je een prikkel van een TT al als zware correctie ziet....![]()
Wat wil je nog meer?
Ik hoorde ook altijd die verhalen over de KNPV tot ik mn stoute schoentjes maar aan heb getrokken en bij 4 KNPV verenigingen ben wezen kijken... heel verschillend verspreid over het land...(kom ik normaal nooit aangezien ik dus IPO train)
En ik ben nergens dergelijke toestanden tegengekomen... en ja ik weet ook dat het gebeurd... maar ik scheer geen 90% over de 10% die zich niet normaal kan gedragen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gut erg toevallig dat wij allemaal bij de goede trainen dan? Misschien ons verdiept wat we willen?Zoek stok! schreef:Ja, dat was net die ene verkeerde Inge, toevallig heInge O schreef:hier nog eentje die compleet misbruik van een tt heeft gezien : ben maar bij één club geweest, toevallig net de verkeerde waarschijnlijk.

- *Linda*
- Zeer actief
Hahaha, zegt ze met haar tt. Ja, héél goed hoormalinois schreef:gut erg toevallig dat wij allemaal bij de goede trainen dan? Misschien ons verdiept wat we willen?Zoek stok! schreef:Ja, dat was net die ene verkeerde Inge, toevallig heInge O schreef:hier nog eentje die compleet misbruik van een tt heeft gezien : ben maar bij één club geweest, toevallig net de verkeerde waarschijnlijk.

- *Linda*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nogmaals... heb jij mijn honden weleens gezien... ? foto's en filmpjes staan gewoon op internet hoor... voor iedereen zichtbaar, en ja met TT en ja een hond met enorm veel plezier in zn werk. Dus een vereniging waar ze met TT trainen is bij voorbaat al slecht...?*Linda* schreef:Hahaha, zegt ze met haar tt. Ja, héél goed hoormalinois schreef:gut erg toevallig dat wij allemaal bij de goede trainen dan? Misschien ons verdiept wat we willen?Zoek stok! schreef:Ja, dat was net die ene verkeerde Inge, toevallig heInge O schreef:hier nog eentje die compleet misbruik van een tt heeft gezien : ben maar bij één club geweest, toevallig net de verkeerde waarschijnlijk.
hier.. misschien iets voor jou.. http://www.bcbb.be/
bezoek hier maar eens een seminair van... misschien leer je nog wat nieuws vwb de TT

- Dingo
- Zeer actief
Weet je, met elke qoute die je hier aanplakt, maak je jezelf steeds ongeloofwaardiger, ik vind je bijna sneu*Linda* schreef:Hahaha, zegt ze met haar tt. Ja, héél goed hoormalinois schreef:gut erg toevallig dat wij allemaal bij de goede trainen dan? Misschien ons verdiept wat we willen?Zoek stok! schreef:Ja, dat was net die ene verkeerde Inge, toevallig heInge O schreef:hier nog eentje die compleet misbruik van een tt heeft gezien : ben maar bij één club geweest, toevallig net de verkeerde waarschijnlijk.
En zometeen komt natuurlijk weer het verhaal dat je pitbulls en JR heb opgevoed, welke ook met ernstige driften zitten, net zoals werkhonden, en dat jij helemaal geen TT hebt nodig gehad....

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry hoor, maar hier bij de honden (en of bij honden van vrienden/clubgenoten) nog nooit korsten van de prikker gezien....*Linda* schreef:
Korsten van een prikband zijn toch wel heel anders en heel goed als zodanig te herkennen, dat weet jij ook wel.
Maar goed, ik houd ermee op. Wat ik heb gezien is volgens jullie óf niet waar, óf het zijn toevallig weer nét een paar slechte clubs waar ik ben geweest. En daar geloof ik dus niet in
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
eheh....Jessica (Hutsje) is pas bij mij op een training wezen kijken....malinois schreef:bij hoeveel verenigingen ben jij al geweest? Heb jij Carmen, Dingo, Selena of mij ooit zien trainen bijvoorbeeld? Weet jij hoe wij met onze honden omgaan en hoe het op onze club aan toe gaat? De enige die hier wel de moeite voor heeft genomen is Ragverp...Zoek stok! schreef:Er zijn meerdere mensen op dit forum die dit soort dingen gezien hebben. Maar schrijf je het op, dan ben je toch maar een nitwit met snoepjes en speeltjes en een Bart Smit hondje die het allemaal niet snapt en bij de verkeerde clubs (een goede vinden is blijkbaar een speld in een hooiberg) heeft gekeken. Ik kap er hierna dus maar mee om het op te schrijven. Ik weet wat ik zie en wat ik hoor. En dat zijn dezelfde dingen die jij schrijft. Nee, niet elke africhter doet het zo, maar het zijn er wel een stuk meer dan de africhters op dit forum beweren. Veel hondenscholen vind ik overigens ook waardeloos, maar cursisten pretenderen daar in ieder geval niet kenner te zijn. En gelukkig lopen honden daar ook niet standaard met de hele riedel aan correctiemiddelen om.*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:eheh....Jessica (Hutsje) is pas bij mij op een training wezen kijken....malinois schreef:bij hoeveel verenigingen ben jij al geweest? Heb jij Carmen, Dingo, Selena of mij ooit zien trainen bijvoorbeeld? Weet jij hoe wij met onze honden omgaan en hoe het op onze club aan toe gaat? De enige die hier wel de moeite voor heeft genomen is Ragverp...Zoek stok! schreef:Er zijn meerdere mensen op dit forum die dit soort dingen gezien hebben. Maar schrijf je het op, dan ben je toch maar een nitwit met snoepjes en speeltjes en een Bart Smit hondje die het allemaal niet snapt en bij de verkeerde clubs (een goede vinden is blijkbaar een speld in een hooiberg) heeft gekeken. Ik kap er hierna dus maar mee om het op te schrijven. Ik weet wat ik zie en wat ik hoor. En dat zijn dezelfde dingen die jij schrijft. Nee, niet elke africhter doet het zo, maar het zijn er wel een stuk meer dan de africhters op dit forum beweren. Veel hondenscholen vind ik overigens ook waardeloos, maar cursisten pretenderen daar in ieder geval niet kenner te zijn. En gelukkig lopen honden daar ook niet standaard met de hele riedel aan correctiemiddelen om.*Linda* schreef:Nee, natuurlijk nietIk heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar er is hier ook niemand die zegt dat het nooit gebeurd... natuurlijk zijn er exessen zijn die er niet overal? In elke sport/hobby?
Er wordt nu gedaan of zo goed als half africhtingsland hun honden verrot schoppen of onder 220V zetten
Ik denk dat de mensen die daar juist in bekend zijn wel beter weten...en ook weten dat die exessen gelukkig niet de norm zijn.
Er wordt nu gedaan of zo goed als half africhtingsland hun honden verrot schoppen of onder 220V zetten

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
laat ik het zo zeggen, onderling binnen de KNPV wordt er soms ook zo gelult (en dat zal in de IPO niet heel veel anders zijn), zo van "die en die is knetterhard voor zijn honden" etc....bedoel, zelf ook wel de dingen in stand houden hemalinois schreef:Maar er is hier ook niemand die zegt dat het nooit gebeurd... natuurlijk zijn er exessen zijn die er niet overal? In elke sport/hobby?
Er wordt nu gedaan of zo goed als half africhtingsland hun honden verrot schoppen of onder 220V zettenIk denk dat de mensen die daar juist in bekend zijn wel beter weten...en ook weten dat die exessen gelukkig niet de norm zijn.
alleen jammer voor sommigen, maar ik ben dan zo dat ik ook maar eens (en bij voorkeur meer dan eens) een kijkje ga nemen op de genoemde clubs....en goh, wat valt er op, balletje, voertje, ja ook een prikker en/of tt, maar niet in het extreme....gewoon EERLIJK
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
haha ja dat was het eerste wat ik te horen kreeg toen ik bij mn huidige trainer ging trainen... het was wel een harde africhter... ja.... en..... dat waren een heel ander type honden dan de mijne..., ander niveau, ander doel, etc. Daarnaast ben ik er ook nog... ik ben geen aanhangsel wat erbij loopt, ik ben de geleider van de hondcrutz schreef:laat ik het zo zeggen, onderling binnen de KNPV wordt er soms ook zo gelult (en dat zal in de IPO niet heel veel anders zijn), zo van "die en die is knetterhard voor zijn honden" etc....bedoel, zelf ook wel de dingen in stand houden hemalinois schreef:Maar er is hier ook niemand die zegt dat het nooit gebeurd... natuurlijk zijn er exessen zijn die er niet overal? In elke sport/hobby?
Er wordt nu gedaan of zo goed als half africhtingsland hun honden verrot schoppen of onder 220V zettenIk denk dat de mensen die daar juist in bekend zijn wel beter weten...en ook weten dat die exessen gelukkig niet de norm zijn.
![]()
alleen jammer voor sommigen, maar ik ben dan zo dat ik ook maar eens (en bij voorkeur meer dan eens) een kijkje ga nemen op de genoemde clubs....en goh, wat valt er op, balletje, voertje, ja ook een prikker en/of tt, maar niet in het extreme....gewoon EERLIJK
Overigens zijn er een aantal wel redelijk bijgetrokken als er nog steeds 2 vrouwen het volhouden onder hem te trainen
Ook hij heeft zn methoden aangepast in de loop der jaren... dat moet ook wel als je aan de eisen wil blijven voldoen... je krijgt een heel ander type honden, het moet allemaal heel sociaal zijn en vrolijk... dat was vroeger niet nodig...
Laatst gewijzigd door malinois op 22 okt 2008 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Jeetje....deze discussie komt ook iedere keer weer terug zeg.
Ik begin er langzamerhand behoorlijk een sik van te krijgen dat de excessen die er zijn binnen de africhting direct een stempel drukken op iedereen die binnen de africhting traint.
Ik wens daar niet mee geassocieerd te worden, ook al train ik binnen de africhting.
Ik weet van mezelf dat ik eerlijk ben naar mijn honden, dat ze niet onnodig gestraft worden, dat ze iedere keer weer met veel plezier mee gaan trainen. Maar ja....iemand heeft excessen gezien en dus is iedereen zo binnen de africhting. Waardeloos!
Ik begin er langzamerhand behoorlijk een sik van te krijgen dat de excessen die er zijn binnen de africhting direct een stempel drukken op iedereen die binnen de africhting traint.
Ik weet van mezelf dat ik eerlijk ben naar mijn honden, dat ze niet onnodig gestraft worden, dat ze iedere keer weer met veel plezier mee gaan trainen. Maar ja....iemand heeft excessen gezien en dus is iedereen zo binnen de africhting. Waardeloos!
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Staat raar hoor Inge een sikInge schreef:Jeetje....deze discussie komt ook iedere keer weer terug zeg.
Ik begin er langzamerhand behoorlijk een sik van te krijgen dat de excessen die er zijn binnen de africhting direct een stempel drukken op iedereen die binnen de africhting traint.Ik wens daar niet mee geassocieerd te worden, ook al train ik binnen de africhting.
Als ik over mezelf spreek was ik bij die club echt geschokt, later ben ik op andere verenigingen gaan kijken en heb ook goeie gezien en overal is wel wat, wat blijft hangen bij mij dan, handel naar de hond en dat was op die club absoluut niet zo, ik ben ook eens wezen kijken op een club en daar trainden ze best hard maar de honden waren ook geen lieverdjes en ze corrigeerden zover ik dat kan beoordelen
Maar ik moet wel toegeven de rotte appels heb je overal, maar dat zegt niets over de hele africhting.
Groetjes Els
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, niet 1 iemand, heel wat mensen Inge. En geen van die mensen beweert dat iedereen in de africhting zo traint. Wat ik waardeloos vind, is dat 'jullie' beweren dat er maar enkele mensen zo trainen en dat het overgrote deel dat niet doet. Dat klopt gewoon niet met wat ik zie en hoor. En wat anderen hier op het forum zien. Het afdoen als 'die ene rotte appel', daar krijg ik nou een sik van. Er zijn iets te veel verenigingen, trainers en geleiders die zo trainen om daarvan te spreken. Het is niet toevallig dat deze discussie steeds terug komt, terwijl ik die 'excessen' niet lees als het gaat om doggy dance of agility. Of denk je dat al die mensen die verspreid over topics hebben aangegeven misstanden te hebben gezien deel uit maken van het grote boze complot tegen de africhting?Inge schreef:Jeetje....deze discussie komt ook iedere keer weer terug zeg.
Ik begin er langzamerhand behoorlijk een sik van te krijgen dat de excessen die er zijn binnen de africhting direct een stempel drukken op iedereen die binnen de africhting traint.Ik wens daar niet mee geassocieerd te worden, ook al train ik binnen de africhting.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het altijd bewonderenswaardig dat mensen die al jaren in de africhtingswereld zitten en bij heel veel verschillende verenigingen hele andere dingen zien dan mensen die hier niet bekend in zijn.