Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe voorzichtig?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Podenji schreef:
Leonieke schreef: Wanneer laten jullie ze meestal weer bij elkaar (onder toezicht uiteraard).

ik laat ze elke dag bij elkaar, en aan het gedrag van de reuen en zowel de teven kan ik merken of het gevaar geweken is ja of te nee
meestal wel na een dag of 4-5 en als ik dan merk dat de teven niet meer willen dan stimuleer ik de teven ook om van zich af te bijten als de reuen opdringerig zijn dan is het gedonder eerder over.
Ben je dan niet bang dat je reu erop wil springen?
En is het voor je reu dan niet heel zielig dat hij extra geconfronteert wordt met de loopsheid van je teef?
Het is namelijk wel de bedoeling dat we hem volgende winter voor een dekking willen gebruiken, zou hij dan nog wel durven?
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Toen Lola loops was en zij dekrijp begon te worden is ons Jakko gaan logeren bij de fokker. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Tja, wij hebben helaas geen adres waar we Dazzle toe vertrouwen. Dat was eerst ook ons idee.
Gelukkig hebben we wel een groot huis en is scheiden niet heel moeilijk.
www.marengosoutfit.nl
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Leonieke schreef:Tja, wij hebben helaas geen adres waar we Dazzle toe vertrouwen. Dat was eerst ook ons idee.
Kijk, dat is al heel fijn dat je ze écht gescheiden kan houden.
:wink: Moet vast goedkomen, succes ermee. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Leonieke schreef:Ben je dan niet bang dat je reu erop wil springen?
En is het voor je reu dan niet heel zielig dat hij extra geconfronteert wordt met de loopsheid van je teef?
Het is namelijk wel de bedoeling dat we hem volgende winter voor een dekking willen gebruiken, zou hij dan nog wel durven?
ik hou het zeker in de gaten en neem geen risico's.

het is voor de reuen best zielig dat ze er mee geconfronteerd worden, maar ja ze ruiken ze toch wel, anderzijds moeten ze niet zeiken, ik ben de roedelleider en ik bepaak of er gedekt word ja of nee.

Dat is net zoiets als dat je een dekreu niet zou mogen straffen als die op kussens gaat rijden ofzo
wat een bullshit, als een reu het verschil niet ziet kan je hem beter ook niet laten dekken want dan krijg je dalijk nog zwakzinnige pups ofzo :mrgreen:
als een teef niet dekrijp is dan snauwt ze hem toch ook van zich af, en niet zachtjes ook , mijn reuen willen de loopsheden daarop meteen weer dekken, ze zijn niet zo gevoelig dat ze gelijk maar niet meer willen dekken als ze op hun flikker gehad hebben, godzijddank niet, anders zat ik elke avond in een orgie thuis ofzo, moet er niet aan denken :N:

Jenson heeft 5 x mogen dekken, en als ie het niet mag of sexuele dingen doet waar ik niet van gediend ben dan krijgt ie wel degelijk op zn flikker, nou en als ie daarna wel mag dekken dan laat ie die kans niet gaan hoor. Hij kijkt mij altijd wel even aan , en dan zeg ik"ja toe maar het mag" en dan hoppa.
ben ik er niet bij dan zou ie het zoizo doen natuurlijk :mrgreen:

tijdens de dekrijpe dagen, geef ik de reuen niet op hun flikker als ze willen dekken, ik moedig ze echter ook niet aan als ik het niet wil hebben, daar kunnen ze niets aan doen, maar ik bindt de kat dan ook niet op het spek in die dagen ;)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:
Leonieke schreef:Tja, wij hebben helaas geen adres waar we Dazzle toe vertrouwen. Dat was eerst ook ons idee.
Kijk, dat is al heel fijn dat je ze écht gescheiden kan houden.
:wink: Moet vast goedkomen, succes ermee. :ok:
Dank je.
www.marengosoutfit.nl
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Leonieke schreef:Ben je dan niet bang dat je reu erop wil springen?
ik hou het zeker in de gaten en neem geen risico's.

het is voor de reuen best zielig dat ze er mee geconfronteerd worden, maar ja ze ruiken ze toch wel, anderzijds moeten ze niet zeiken, ik ben de roedelleider en ik bepaak of er gedekt word ja of nee.

Dat is net zoiets als dat je een dekreu niet zou mogen straffen als die op kussens gaat rijden ofzo
wat een bullshit, als een reu het verschil niet ziet kan je hem beter ook niet laten dekken want dan krijg je dalijk nog zwakzinnige pups ofzo :mrgreen:
als een teef niet dekrijp is dan snauwt ze hem toch ook van zich af, en niet zachtjes ook , mijn reuen willen de loopsheden daarop meteen weer dekken, ze zijn niet zo gevoelig dat ze gelijk maar niet meer willen dekken als ze op hun flikker gehad hebben, godzijddank niet, anders zat ik elke avond in een orgie thuis ofzo, moet er niet aan denken :N:

Jenson heeft 5 x mogen dekken, en als ie het niet mag of sexuele dingen doet waar ik niet van gediend ben dan krijgt ie wel degelijk op zn flikker, nou en als ie daarna wel mag dekken dan laat ie die kans niet gaan hoor. Hij kijkt mij altijd wel even aan , en dan zeg ik"ja toe maar het mag" en dan hoppa.
ben ik er niet bij dan zou ie het zoizo doen natuurlijk :mrgreen:

tijdens de dekrijpe dagen, geef ik de reuen niet op hun flikker als ze willen dekken, ik moedig ze echter ook niet aan als ik het niet wil hebben, daar kunnen ze niets aan doen, maar ik bindt de kat dan ook niet op het spek in die dagen ;)
Tja, ik ken Masai daar verder nog niet in. Het is een aardige sloerie :smile: .
Ik denk dat we het anders gewoon eens proberen en kijken hoe ze beiden reageren.
Dazzle is wel een hele (sfeer) gevoelie hond, dus wel eentje waar je echt mee moet opletten.
In elk geval bedankt voor je info.
www.marengosoutfit.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”