Deze wet is oneerlijk en onnodig er zijn niet veel incidenten met honden. De vorige rad heeft niet geholpen om het aantal incidenten dat er is terug te dringen. Mensen die honden hebben die niet door iedereen geaait willen worden of honden die niet met alle andere honden kunnen opschieten of mensen die buren hebben die niet gecharmeerd zijn van hun hond maken zich inderdaad zorgen.Tring schreef:Ik snap wel degelijk dat mijn hondje ook in beslag genomen kan worden. Naast Keeffer hebben we ook nog een hollandse herder, een grote hond dus. En toch ben ik niet tegen de wet. Natuurlijk wil ik niet dat mijn hond in beslag genomen word. Dat wil niemand. Maar mijn honden vertonen dan ook geen agressief gedrag, dus hoef ik niet bang te zijn voor deze wet.Als je tegen een wet bent, omdat je bang bent dat het ooit eens kan gebeuren dat jij met die wet te maken krijgt, dan vind ik dat raar. Dat is net zoiets als nooit over een rails durven te lopen omdat je bang bent dat de kans bestaat dat je overreden word. Of net zoiets als niet tegen iemand durven te zeggen wat je echt van zijn of haar gedrag vind, omdat je bang bent dat die persoon je ooit eens terug kan pakken.
Je hond kan ook in beslag genomen worden als hij zijn lip op trekt, gromt of als zijn lichaamshouding verstart. Wat versta jij onder agressief gedrag?