Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dit voor organisatie?
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat is dit voor organisatie?
Dit viel mij op, er klopt daar iets niet:
adv van de organisatie
http://link.marktplaats.nl/202160218
adv van een nest pups
http://link.marktplaats.nl/200922668
Kijk eens naar de foto's
adv van de organisatie
http://link.marktplaats.nl/202160218
adv van een nest pups
http://link.marktplaats.nl/200922668
Kijk eens naar de foto's

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
En het telefoonnummer hoort dan weer hierbij ....
http://www.marktplaza.nl/opvang-gezinnen-6500799.php
en dit is Rescue Dogs Europe
http://www.rescuedogseurope.eu/
http://www.marktplaza.nl/opvang-gezinnen-6500799.php
en dit is Rescue Dogs Europe
http://www.rescuedogseurope.eu/
Laatst gewijzigd door Kaiou op 24 okt 2008 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Aantal honden: 2
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Laten we het daar maar op houden. Oplichting lijkt me daar wel een passend woord voor.Sas schreef:lijkt mij dat die organisatie op opvallende/ludieke wijze aandacht wil geven aan de mogelijkheid om net zo`n leuk pupje als je hier van marktplaats plukt, uit erbarmelijke omstandigheden in Spanje te halen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Welke mensen? Bij RDE staat het hele nest aangeboden alleen in verschillende advertentie's. Het zijn gewoon honden van de organisatie lijkt mij.*Kane* schreef:Misschien gewoon een berichtje naar die mensen sturen??
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Mojuan
- Zeer actief
Dat denk ik niet.Eline* schreef:Welke mensen? Bij RDE staat het hele nest aangeboden alleen in verschillende advertentie's. Het zijn gewoon honden van de organisatie lijkt mij.*Kane* schreef:Misschien gewoon een berichtje naar die mensen sturen??
De foto's zijn volgens mij gewoon in Nederland genomen.
Maar in de adv van de organisatie staat dat het pupje nog in Spanje is.

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb even opgebeld.
En de mensen waar de pups zich nu bevinden, is een opvanggezin.
De pups worden niet via hun verkocht, dit gaat alleen via de organisatie.
In de adv staat een foutje, want de pups zijn in Nederland geboren.
Ze zijn ontstaan uit een ongelukje bij iemand via een uitlaatservice.
Maar de moeder van de pups was wel een hond van de organisatie als ik het goed heb begrepen.
Dus zo zit het ongeveer in elkaar, en de adv's horen bij elkaar.
Maar de moeder van de pups was wel een hond van de organisatie als ik het goed heb begrepen.

-
Addy
ja die ongelukjes hebben ze wel vaker helaasPaulala schreef:Ik heb even opgebeld.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/index ... 3&limit=20Eline* schreef:Laten we het daar maar op houden. Oplichting lijkt me daar wel een passend woord voor.Sas schreef:lijkt mij dat die organisatie op opvallende/ludieke wijze aandacht wil geven aan de mogelijkheid om net zo`n leuk pupje als je hier van marktplaats plukt, uit erbarmelijke omstandigheden in Spanje te halen.
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/index ... 4&limit=20
En iedere week staat er zo een nieuwe waslijst op het prikbord van Zeelandnet.
Mijn DA geeft aan dat zij ernstige bedenkingen bij deze stichting heeft.(ze heeft een paar maal met plaatsingen van deze stichting te maken gehad)
-
nance
- Erelid
Nee en die zijn echt niet te voorkomenAddy schreef:ja die ongelukjes hebben ze wel vaker helaasPaulala schreef:Ik heb even opgebeld.
- lana
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mechelaar
ook wij hebben bij deze organisatie een mail verstuurd voor een hond die ons wat leek, een aantal vragen gesteld hoe de hond was, waar de hond was kregen wij telefoon terug dat ze het in het werk stelde om de hond naar nederland te halen volgens de berichten zou deze hond al in nederland zitten, er werd niet meer gereageerd op onze vragen
naar verder vragen bij vrienden van ons werd het afgeraden omdat de honden sterk getroumatiseerd waren hierna zijn wij er niet meer verder mee gegaan
naar verder vragen bij vrienden van ons werd het afgeraden omdat de honden sterk getroumatiseerd waren hierna zijn wij er niet meer verder mee gegaan
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze stichting staat niet zo best bekend... meer hondenhandel dan dat ze daadwerkelijk wat doen... zou daar nooit een hondje vandaan nemen.
Zoek naar de goede stichtingen als je een hodn uit het buitenland wil.. een stichting die zo hun honden "slijt" op marktplaats zegt voldoende...
Inderdaad teveel oeps nestjes..riekt meer naar ordinaire fokkerij met de honden om geld teverdienen.
Zoek naar de goede stichtingen als je een hodn uit het buitenland wil.. een stichting die zo hun honden "slijt" op marktplaats zegt voldoende...
Inderdaad teveel oeps nestjes..riekt meer naar ordinaire fokkerij met de honden om geld teverdienen.
-
Mojuan
- Zeer actief
- balls & bones
- Actief
Roy komt oorspronkelijk via RDE.
Zijn vorige eigenaar "heeft hem besteld" hij kon hem niet halen, toen is roy naar hem gebracht (voor niets), toen kon hij hem eigenlijk niet betalen en heeft hij hem voor niets gekregen....en uiteindelijk aan mij door gedaan omdat hij er al klaar mee was.
Dat wist ik allemaal niet maar ik heb contact gehad met de mevrouw waar hij in spanje in de opvang gezeten heeft en dat voelde eerlijk en prettig aan. De contact persoon in belgie die ik ook gesproken heb (Christel) leek me ook een prima persoon.
Ik las vandaag dat Christel en de webmaster daar vertrokken zijn en voor zichzelf gaan beginnen dus er zit daar iets even niet soepel in de organisatie.
Volgens mij halen ze honden uit de dodingstations en vangen ze zwervers op (Roy is met mamma, broers en zussen uit de bergen gehaald) Alles wat ze naar nl,be en de kunnen wordt over gevlogen, in een opvang gezin geplaatst als ze niet al gereserveerd zijn en van daaruit geplaatst.
op zich een mooi streven denk ik.
Zijn vorige eigenaar "heeft hem besteld" hij kon hem niet halen, toen is roy naar hem gebracht (voor niets), toen kon hij hem eigenlijk niet betalen en heeft hij hem voor niets gekregen....en uiteindelijk aan mij door gedaan omdat hij er al klaar mee was.
Dat wist ik allemaal niet maar ik heb contact gehad met de mevrouw waar hij in spanje in de opvang gezeten heeft en dat voelde eerlijk en prettig aan. De contact persoon in belgie die ik ook gesproken heb (Christel) leek me ook een prima persoon.
Ik las vandaag dat Christel en de webmaster daar vertrokken zijn en voor zichzelf gaan beginnen dus er zit daar iets even niet soepel in de organisatie.
Volgens mij halen ze honden uit de dodingstations en vangen ze zwervers op (Roy is met mamma, broers en zussen uit de bergen gehaald) Alles wat ze naar nl,be en de kunnen wordt over gevlogen, in een opvang gezin geplaatst als ze niet al gereserveerd zijn en van daaruit geplaatst.
-
Addy
nee preciesnance schreef:Nee en die zijn echt niet te voorkomenAddy schreef:ja die ongelukjes hebben ze wel vaker helaasPaulala schreef:Ik heb even opgebeld.
- iones
- Zeer actief
Ik weet niets van deze stichting, maar omdat spanjaarden doodmartelen van honden prefereren boven castreren, heb je daar veel zogenaamde "oeps"nestjes. Dat is dan een logisch gevolg. Deze pups worden veelal op straat geboren en gevonden onder nare omstandigheden. En dan zijn er stichtingen die ze opvangen. Soms met succes, soms met strijd tegen parvo en andere ziektes. Veel stichtingen maken gebruik van opvang gezinnen. Als je nu geinteresseerd bent in een hondje van zo'n stichting, moet je hier eerst even informeren of er mensen zijn met ervaringen met die stichting of hoe hij angeschreven staat.Muis.. schreef:Ik krijg er een naar gevoel bij.... kan het niet onderbouwen,maar hondjes uit spanje zijn zielig en verkopen misschien makkelijker dan hondjes uit een oepsnestje?
Ik hoop trouwens dat ik het helemaal mis heb.
En dat kan goed op dit forum: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... 3321967cb7
Dat is wat ze doen bij stichting Shin/ACE. Ik vind het weghalen van honden uit dodingsstations niet erg, maar het is wel kwalijk als ze betalen voor die honden. Daarmee help je namelijk zo'n instantie in stand te houden. Daarnaast is het pure kwaadwilligheid van zo'n dodingstation om geld te vragen voor een hond die ze toch gaan afmaken.balls & bones schreef: Volgens mij halen ze honden uit de dodingstations en vangen ze zwervers op (Roy is met mamma, broers en zussen uit de bergen gehaald) Alles wat ze naar nl,be en de kunnen wordt over gevlogen, in een opvang gezin geplaatst als ze niet al gereserveerd zijn en van daaruit geplaatst.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

Allway's in my heart