Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelgebruik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
Dingo schreef:
yamie schreef:
Zoek stok! schreef:
eigenlijk wel sneu, dat er schijnbaar honden moeten zijn met zulke enorme driften, omdat men anders hun sport niet kan doen.. en dat is ook het enige wat kan voor zulke honden, raken ze geblesseerd? oei... ja kut zeg, krijg je het dober verhaal van Mal te horen, een hond die eigenlijk erg graag wil maar niet kan, hij legt zich er nu bij neer.........
Nee, wees blij dat er zulke honden zijn, die dankzij zulke driften de inbreker pakt, die zojuist je huis heeft leeggehaald. daarom zijn er zulke honden.
Ik hoop toch ook wel dat je het blessure verhaal van je nergens op vind slaan hé
tja schijnbaar moet ik hem maar een dwarsleasy (hoe je dat ook schrijft) op laten lopen omdat ik hem toch maar gewoon moet laten doen wat hij graag wil. Ondanks de vele waarschuwingen van dhr. Kranendonk welbekend sportarts die denk ik, nog steeds verbaast zal staan als hij hoort dat hij nog leeft... want hij had hem 2 jaar geleden al afgeschreven nl. toen hij de foto's zag.

of had ik hem af moeten spuiten Yamie? Dat zijn nl. de opties. Zich er bij neerleggen en een beetje rondom huis scharrelen, afspuiten, trainen met 99% een dwarsleasy tot gevolg? Zeg jij het maar.
wil je ophouden? enne... het was toch een dober uit showlijnen, dus maakt toch niks uit?
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

yamie schreef:
Dingo schreef:
yamie schreef:
Zoek stok! schreef:
eigenlijk wel sneu, dat er schijnbaar honden moeten zijn met zulke enorme driften, omdat men anders hun sport niet kan doen.. en dat is ook het enige wat kan voor zulke honden, raken ze geblesseerd? oei... ja kut zeg, krijg je het dober verhaal van Mal te horen, een hond die eigenlijk erg graag wil maar niet kan, hij legt zich er nu bij neer.........
Nee, wees blij dat er zulke honden zijn, die dankzij zulke driften de inbreker pakt, die zojuist je huis heeft leeggehaald. daarom zijn er zulke honden.
Ik hoop toch ook wel dat je het blessure verhaal van je nergens op vind slaan hé
ohh, neee, idd de schotse herder die bij ons een inbreker heeft staande gehouden, of de BM... die stonden er idd ook bij als doetjes, zo vreselijke willend dat ze `werkhonden`waren, want dan he.. dan wisten ze het veul beter...

en nee ik vind mijn blessure verhaal wel degelijk ergens op slaan
Ik heb het over KNPV honden, die dus voor dit soort werk klaar gestoomt worden. Niet over de huis tuin en keuken hond, leuk voor je hoor, maar dat heeft hier niets mee te maken. Blijkt dus wel uit dat geen idee hebt wat het KNPV programma inhoudt, en waarover je dus praat, dat bevestigd bij mij weer het eea :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:
malinois schreef:
Dingo schreef:
yamie schreef: eigenlijk wel sneu, dat er schijnbaar honden moeten zijn met zulke enorme driften, omdat men anders hun sport niet kan doen.. en dat is ook het enige wat kan voor zulke honden, raken ze geblesseerd? oei... ja kut zeg, krijg je het dober verhaal van Mal te horen, een hond die eigenlijk erg graag wil maar niet kan, hij legt zich er nu bij neer.........
tja schijnbaar moet ik hem maar een dwarsleasy (hoe je dat ook schrijft) op laten lopen omdat ik hem toch maar gewoon moet laten doen wat hij graag wil. Ondanks de vele waarschuwingen van dhr. Kranendonk welbekend sportarts die denk ik, nog steeds verbaast zal staan als hij hoort dat hij nog leeft... want hij had hem 2 jaar geleden al afgeschreven nl. toen hij de foto's zag.

of had ik hem af moeten spuiten Yamie? Dat zijn nl. de opties. Zich er bij neerleggen en een beetje rondom huis scharrelen, afspuiten, trainen met 99% een dwarsleasy tot gevolg? Zeg jij het maar.
wil je ophouden? enne... het was toch een dober uit showlijnen, dus maakt toch niks uit?
ik zou niet weten waarom ik op moet houden... dus nee... dat doe ik zeker niet. Vervolgens... wat maakt niets uit? En wat heeft jouw opmerking te maken met mijn hond? Graag betere uitleg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
yamie schreef:
Dingo schreef:
yamie schreef: eigenlijk wel sneu, dat er schijnbaar honden moeten zijn met zulke enorme driften, omdat men anders hun sport niet kan doen.. en dat is ook het enige wat kan voor zulke honden, raken ze geblesseerd? oei... ja kut zeg, krijg je het dober verhaal van Mal te horen, een hond die eigenlijk erg graag wil maar niet kan, hij legt zich er nu bij neer.........
ohh, neee, idd de schotse herder die bij ons een inbreker heeft staande gehouden, of de BM... die stonden er idd ook bij als doetjes, zo vreselijke willend dat ze `werkhonden`waren, want dan he.. dan wisten ze het veul beter...

Ik heb het over KNPV honden, die dus voor dit soort werk klaar gestoomt worden. Niet over de huis tuin en keuken hond, leuk voor je hoor, maar dat heeft hier niets mee te maken. Blijkt dus wel uit dat geen idee hebt wat het KNPV programma inhoudt, en waarover je dus praat, dat bevestigd bij mij weer het eea :ok:
ah ik zat al te wachten op het "je weet niet eens waar je het over hebt"praatje... :mrgreen:
Dingo
Zeer actief

yamie schreef:
Dingo schreef:
yamie schreef:
Dingo schreef: Nee, wees blij dat er zulke honden zijn, die dankzij zulke driften de inbreker pakt, die zojuist je huis heeft leeggehaald. daarom zijn er zulke honden.

ah ik zat al te wachten op het "je weet niet eens waar je het over hebt"praatje... :mrgreen:
Tuurlijk, nou geef me het voordeel van de twijfel en leg eens uit dan? Laat me eens van mijn stoel vallen met je kennis? Je fokt immers werkhonden, dus je weet precies waar je het over hebt toch? :wink:
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
yamie schreef:
malinois schreef:
Dingo schreef: Nee, wees blij dat er zulke honden zijn, die dankzij zulke driften de inbreker pakt, die zojuist je huis heeft leeggehaald. daarom zijn er zulke honden.

ik zou niet weten waarom ik op moet houden... dus nee... dat doe ik zeker niet. Vervolgens... wat maakt niets uit? En wat heeft jouw opmerking te maken met mijn hond? Graag betere uitleg.
tuurlijk doe je dat niet, dat had ik ook wel kunnen weten, ik ben er wel klaar mee, ik vind een discussie prima, maar 1 waarin al van te voren duidelijk is dat mijn zwart wit is en vice versa, daar heb ik geen zin in, dag malinois :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
malinois schreef:
yamie schreef:
malinois schreef: tja schijnbaar moet ik hem maar een dwarsleasy (hoe je dat ook schrijft) op laten lopen omdat ik hem toch maar gewoon moet laten doen wat hij graag wil. Ondanks de vele waarschuwingen van dhr. Kranendonk welbekend sportarts die denk ik, nog steeds verbaast zal staan als hij hoort dat hij nog leeft... want hij had hem 2 jaar geleden al afgeschreven nl. toen hij de foto's zag.

tuurlijk doe je dat niet, dat had ik ook wel kunnen weten, ik ben er wel klaar mee, ik vind een discussie prima, maar 1 waarin al van te voren duidelijk is dat mijn zwart wit is en vice versa, daar heb ik geen zin in, dag malinois :wink:
dus je zit zoals wel vaker weer in het luchtledige te lullen Noor.. prima... maar laat mijn honden buiten jouw gelieg of leg uit wat je ermee bedoeld... want het slaat kant nog wal je opmerking. En dat heb je zelf blijkbaar nu ook door want een uitleg komt er niet. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
yamie schreef:
malinois schreef:
yamie schreef: wil je ophouden? enne... het was toch een dober uit showlijnen, dus maakt toch niks uit?
dus je zit zoals wel vaker weer in het luchtledige te lullen Noor.. prima... maar laat mijn honden buiten jouw gelieg of leg uit wat je ermee bedoeld... want het slaat kant nog wal je opmerking. En dat heb je zelf blijkbaar nu ook door want een uitleg komt er niet. :19:
ik denk dat men prima snapt wat ik heb gezegd, jij wellicht niet, maar dat is dan jou probleem, ik ben klaar met jou, dus nog eenmaal, dag Malinois :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:ik denk dat men prima snapt wat ik heb gezegd, jij wellicht niet, maar dat is dan jou probleem, ik ben klaar met jou, dus nog eenmaal, dag Malinois :wink:
schijnbaar niet anders vroeg ik het niet, dus nogmaals wat heeft mijn dober te maken met driften van een voor het werk gefokte hond en zijn huidige blessure..?
ik zie de link niet... schijnbaar wel meer mensen niet maar als jij hem blijkbaar ziet is het genoeg om een andersmans hond af te kraken.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zoek stok! schreef:
yamie schreef:
Addy schreef:
malinois schreef: wordt lastig als je al die incidenten die jullie tegenkomen blijkbaar niet tegenkomt.... :19: en nee... ik hou mn mond zeker niet dicht als me iets niet bevalt dus zeg er dan ook wat van.
Maar het zijn wel verdacht veel mensen die die zgn incidenten tegenkomen :denken:
kan je dan nog praten van incidenten :19:
ik zou me wel voor kunnen stellen dat de mensen die hier op het forum een bepaalde tak van hondensport beoefenen dat idd niet tegen komen, of iig tot degenen behoren die niet zo trainen, of ze mischien ietwat oogkleppen op hebben en dat het wel degelijk meer "fout 'gaat dan wat ze zeggen? tja/// daar twijfel ik dan ook wat over
'Ze' zullen wel weer heel boos worden, maar ik denk dat het een beetje van alles is. Natuurlijk onthoud ik de foute dingen die ik heb gezien, ik vind dat namelijk echt heel erg. Daarbij vind ik dat africhters nogal de neiging hebben om stoer te praten over hun omgang met honden. Met een clicker ben je maar een sukkeltje en herders moeten flinke batsen voor de kop krijgen omdat ze anders niet lossen. Of je zet hem even flink onder stroom. Dat soort praat. En als laatste denk ik dat africhting een beetje een way of life is en als mensen daarbuiten kritiek hebben, sluiten de gelederen zich.
En ik meng me er toch ook weer in, ik vind het jammer dat er dan weer gedacht wordt dat iedere "africhter" (ik leer mijn hond te gehoorzamen, en oefen op het veld en erbuiten dus ook tijdens wandelingen, maar wel moet het commando opgevolgd worden als op het trainingsveld) dat er gedacht wordt dat we allemaal hetzelfde trainen en dat de clicker taboe is op een africhtingsveld of dat we allemaal met stroom het lossen aanleren etc etc. heb net weer een lading balletjes ingeslagen voor te trainen, heb tips gekregen van een zeer ervaren africhtster die op wk's gelopen heeft etc. etc. die enkel en alleen ALLES aanleert met twee balletjes!! (ook manwerk!) zij is ook keurmeester..zij keurde het laatste examen.. nu wil het feit dat er bij ons ook iemand traint wiens trainingsmethoden ik ook niet toejuich.. het is te zien aan enkele van zijn honden ja.. een andere hond is hij anders gaan trainen..met resultaat..
De keurmeester stak niet onder stoelen of banken wat ze van zijn methoden dacht (en public), mn omdat de ene hond dus duidelijk anders liep in appel dan de ander!! en gaf ook hem nog mee dat hij de "vrije"hond zo vrij wil blijven zien en dat ze hoopt dat hij hem zo houdt! :wink:
hiermee geef ik eigenlijk twee dingen toe, ja er zijn eccessen nog steeds in hoe men traint.. maar ten tweede zie ik ook veranderingen en andere manieren van trainen komen, ook de clicker als dat werkt voor de betreffende hond, maar ook veel meer met balletjes en beloning werken..
Neemt niet weg.. dat in manwerk bijvoorbeeld ik ook zie dat je een hond niet altijd zonder correctie bij je houdt, dan zijn de honden toch even wat anders dan je ze in huiselijke kring gewend bent :wink: zeker als je ze zelf niet hebt getraind in het manwerk (zoals ik bijvoorbeeld :wink: )
Dat wilde ik even kwijt...
blondie
Zeer actief

malinois schreef:
yamie schreef:ik denk dat men prima snapt wat ik heb gezegd, jij wellicht niet, maar dat is dan jou probleem, ik ben klaar met jou, dus nog eenmaal, dag Malinois :wink:
schijnbaar niet anders vroeg ik het niet, dus nogmaals wat heeft mijn dober te maken met driften van een voor het werk gefokte hond en zijn huidige blessure..?
ik zie de link niet... schijnbaar wel meer mensen niet maar als jij hem blijkbaar ziet is het genoeg om een andersmans hond af te kraken.
ik snap hem eigenlijk ook niet Yamie.. met mijn hond heb ik een maand geleden ook besloten om hem uit het programma te halen, omdat hij echt pijn aangaf met wandelingen en bepaalde wendingen.. ik had graag nog een examen, dat stond gepland, of een wedstrijd gelopen maar durfde het niet aan omdat ook ik mijn hond heel wil houden en nog lang bij me wil houden.. zou ik het doorzetten omdat ik zo graag wil zou ik hem binnen en jaar denk af moeten laten spuiten... maar hij zou zelf er blindelings voor gaan, pijn of niet..
helemaal stilleggen doe ik niet we trainen appel door, en hij mag nog bijten maar niet zoals het program gaat.. door toch met hem door te trainen zie je wel de werklust, hij is dan tevredener en rustiger dan dat ik hem alleen maar mee naar de duinen neem of mee op de wandelingen..
maar wat je bedoelde over de dober snap ik niet?
blondie
Zeer actief

trouwens... ik ken een boerenfoxje.. die het hele Ipo programma kent en goed doet haha
en ooit heeft men geloof ik ook met een newfoundlander IPO programma gelopen...
En mijn eigen IPO hondje.. deed mij een paar maanden geleden op het KNPV veld verbazen...en de leden ook hoor, sommigen kenden Finn van de leuk duin en speelfoto's, die kwamen naar me toe.. jeetje.. ik had niet verwacht dat hij zoveel felheid en pit zou hebben..dat vond ik een mooie in me zak steker, hij hoeft niet wild en aggressief over te komen.. ik heb veel liever een sociale hond die er staat als het echt moet..
(en ondanks niet KNPV getraind schroomde hij niet om in de vlucht omdat hij geen mouw "aangeboden"kreeg om dus voor de schouder te gaan, wel een blik terwijl hij vast had naar mij toe van "baas mag dit??" maar het bravo en goed zo jongen van de kant was wel voldoende..

Het is maar wat je traint en hoe je de honden traint en veel honden zullen je doen verbazen..
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Zeg je nu dat niemand de prikband en TT gebruikt tijdens het appelgedeelte?
niet voor zware correcties want dan heb je een gedrukt lopende hond wat je bakken met punten kost :19:
en dat kunnen we natuurlijk niet hebben dat het bakken met punten gaat kosten :smile: :smile: :smile:
blondie
Zeer actief

Addy schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Zeg je nu dat niemand de prikband en TT gebruikt tijdens het appelgedeelte?
niet voor zware correcties want dan heb je een gedrukt lopende hond wat je bakken met punten kost :19:
en dat kunnen we natuurlijk niet hebben dat het bakken met punten gaat kosten :smile: :smile: :smile:
nee.. maar soms.. eerlijk gezegd weet je toch niet waar je aan toe bent in de africhting hoor... knagen kost punten... te ver van de geleider af een blok aanbieden kost punten... een hond die snel blok apporteerd en deze tegen de buik van de geleider zet en niet knaagt en dus vrolijk frank en frey aanbied.... je raad het al.. kost punten :boos:
Een vrolijk dansend volgende hond... kost punten, een hond die voor je loopt...een hond die achterblijft.. hahaha het kost je zoveel punten!!!

Dit topic.. ging toch eigenlijk over kennelgebruik :denken:
Addy

blondie schreef: Dit topic.. ging toch eigenlijk over kennelgebruik :denken:
jij krijgt extra bonuspunten :cheer: :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:
nee precies want dan hoef je niet te trainen lijkt me he Addy :ok:
Afbeelding
Addy

malinois schreef:
Addy schreef:
malinois schreef:
dus corrigeer je ze op de training flink zodat je tijdens de wedstrijd niet de mist ingaat met je bakken met punten, zo werkt het toch ongeveer :denken:
Ik denk dat de mensen die zeggen dat de honden zo afgebeuld worden dit soort praktijken tijdens trainingen zien :idea:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:
malinois schreef: niet voor zware correcties want dan heb je een gedrukt lopende hond wat je bakken met punten kost :19:
dus corrigeer je ze op de training flink zodat je tijdens de wedstrijd niet de mist ingaat met je bakken met punten, zo werkt het toch ongeveer :denken:
Ik denk dat de mensen die zeggen dat de honden zo afgebeuld worden dit soort praktijken tijdens trainingen zien :idea:
nee dan heb je het dus niet gesnapt, als je dat zou doen dan zou je dus een gedrukte hond krijgen en dat kost dus... niet doen dus :wink:
Een hond moet vrolijk en vrij voorgebracht worden en dat lukt niet met een hond die alleen maar zwaar gecorrigeerd is. Want op een wedstrijd heb je ook nog eens te maken met de (extra) druk van de stress van een geleider die op je hond inwerkt...
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

malinois schreef: En je zult mij nooit horen zeggen dat dat niet voorkomt, alleen niet zoveel als hier zo af en toe gezegd wordt op het forum.
alm@ schreef: Ik weet dat dit niet representatief is voor de africhtingswereld want ik heb het absoluut ook anders gezien en meegemaakt maar excessen zijn er nog steeds :wink:
alm@ schreef:e="Mij hoor je niet mekkeren dat het dus overal zo is want ik weet dat dat niet waar is.
Dingo schreef: Ik zal de laatste zijn die zegt dat er geen wantoestanden zijn binnen de africhting
Dingo schreef: Ik ontken helemaal niets, sterker nog heb zelfs toegegeven dat er best wel eens gebeurd wat niet door de beugel kan.
malinois schreef:En ik ben nergens dergelijke toestanden tegengekomen... en ja ik weet ook dat het gebeurd
malinois schreef:Maar er is hier ook niemand die zegt dat het nooit gebeurd... natuurlijk zijn er exessen zijn die er niet overal? In elke sport/hobby?
.
Dingo schreef: Meerdere africhters hier, geven iedere discussie weer, toe, dat er ook binnen de africhting excessen zijn. Maar kennelijk is dat voor de kenners onder jullie niet genoeg.
Zomaar even wat Quotes.
Zoek stok! schreef:Of ga je nu zeggen dat excessen in de africhting helemaal niet voorkomen en dat wij maar wat uit onze duim zuigen?
lijkt me duidelijk geval van niet (willen) lezen....
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Addy schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:
malinois schreef: niet voor zware correcties want dan heb je een gedrukt lopende hond wat je bakken met punten kost :19:
Een hond die veel afgebeuld is tijdens training, zal juist tijdens keuringen e.d heel anders te voorschijn komen, ze weten dan tijdens de wedstrijd dat hen niets kan overkomen :wink: Die zal dan hele slechte punten halen :wink:
AfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef: nee.. maar soms.. eerlijk gezegd weet je toch niet waar je aan toe bent in de africhting hoor... knagen kost punten... te ver van de geleider af een blok aanbieden kost punten... een hond die snel blok apporteerd en deze tegen de buik van de geleider zet en niet knaagt en dus vrolijk frank en frey aanbied.... je raad het al.. kost punten :boos:
Een vrolijk dansend volgende hond... kost punten, een hond die voor je loopt...een hond die achterblijft.. hahaha het kost je zoveel punten!!!
:smile: :smile:
Vreselijk hé het is nooit goed :boos: :wink:
Dit topic.. ging toch eigenlijk over kennelgebruik :denken:
Ja :ok:
Ik zat me ook al af te vragen waar het nu al pagina's over gaat :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Dingo schreef:
yamie schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
pfffff.... dat zegt ze niet, dat lees jij eruit... en hier een bewijs dat het prima kan hoor...
Dingo schreef:Nee, als een doggydance-hond zulke driften had als een werkhond, dan bleven er geen benen meer over om om heen te dansen. :roll:
Nou, die inbreker wordt net zo goed gepakt door mijn -door en door verwende- asielboxer hoor. En die is nergens voor getraind, die past gewoon goed op zijn huis en gezin :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:Als hier iemand een inbreker pakt ben ik het zelf :pffff:
Als mijn hond het zou doen ben ik nog strafbaar ook en ik heb totaal geen zin om financieel of straftaakgewijs allerlei flauwekul opgelegd te krijgen vanwege een inbrekend "boefje".
Je moet ook een serieus bordje ophangen :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dingo schreef:
malinois schreef: En je zult mij nooit horen zeggen dat dat niet voorkomt, alleen niet zoveel als hier zo af en toe gezegd wordt op het forum.
alm@ schreef: Ik weet dat dit niet representatief is voor de africhtingswereld want ik heb het absoluut ook anders gezien en meegemaakt maar excessen zijn er nog steeds :wink:
alm@ schreef:e="Mij hoor je niet mekkeren dat het dus overal zo is want ik weet dat dat niet waar is.
Dingo schreef: Ik zal de laatste zijn die zegt dat er geen wantoestanden zijn binnen de africhting
Dingo schreef: Ik ontken helemaal niets, sterker nog heb zelfs toegegeven dat er best wel eens gebeurd wat niet door de beugel kan.
malinois schreef:En ik ben nergens dergelijke toestanden tegengekomen... en ja ik weet ook dat het gebeurd
malinois schreef:Maar er is hier ook niemand die zegt dat het nooit gebeurd... natuurlijk zijn er exessen zijn die er niet overal? In elke sport/hobby?
.
Dingo schreef: Meerdere africhters hier, geven iedere discussie weer, toe, dat er ook binnen de africhting excessen zijn. Maar kennelijk is dat voor de kenners onder jullie niet genoeg.
Zomaar even wat Quotes.
Zoek stok! schreef:Of ga je nu zeggen dat excessen in de africhting helemaal niet voorkomen en dat wij maar wat uit onze duim zuigen?
lijkt me duidelijk geval van niet (willen) lezen....
Je steekt er nogal wat tijd in om je punt te maken :mrgreen: Als je nou gewoon even het hele verhaal had gequote, kun je lezen dat ik reageer op iets wat Malinois zegt. Maar ja, dat kwam niet goed uit he :wink:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef:wordt lastig als je al die incidenten die jullie tegenkomen blijkbaar niet tegenkomt.... :19: en nee... ik hou mn mond zeker niet dicht als me iets niet bevalt dus zeg er dan ook wat van.
Dat is wel typisch, want je doet de dingen die 'wij' zien altijd af als foute clubs. Dan weet je toch ook dat die clubs bestaan? Of ga je nu zeggen dat excessen in de africhting helemaal niet voorkomen en dat wij maar wat uit onze duim zuigen? Waarom zou ik dat eigenlijk doen, wat is mijn belang daarbij?
En speciaal voor jou heb ik ook nog even een andere quote van mij teruggezocht wat exact weergeeft hoe ik er over denk.
Zoek stok! schreef:Wat ik waardeloos vind, is dat 'jullie' beweren dat er maar enkele mensen zo trainen en dat het overgrote deel dat niet doet. Dat klopt gewoon niet met wat ik zie en hoor. En wat anderen hier op het forum zien. Het afdoen als 'die ene rotte appel', daar krijg ik nou een sik van. Er zijn iets te veel verenigingen, trainers en geleiders die zo trainen om daarvan te spreken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Dingo schreef:Nee, wees blij dat er zulke honden zijn, die dankzij zulke driften de inbreker pakt, die zojuist je huis heeft leeggehaald. daarom zijn er zulke honden.
Diensthonden zijn echt aan het werk. Of het nou in de surveillance is of met speuren. Maar jij doet toch gewoon een sport met je hond(en)? Net zoals de Border Collie die agility doet, de Aussie die koeien drijft en de Weimaraner die jachttraining doet? Niet zo serieus doen hoor, flink wat honden buiten de africhting staan hun mannetje tov inbrekers :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
*Linda* schreef:
Nanna schreef:Als hier iemand een inbreker pakt ben ik het zelf :pffff:
Als mijn hond het zou doen ben ik nog strafbaar ook en ik heb totaal geen zin om financieel of straftaakgewijs allerlei flauwekul opgelegd te krijgen vanwege een inbrekend "boefje".
Je moet ook een serieus bordje ophangen :pffff:
Met een teckel erop ;-)
Ik geef liever een serieus knietje.
Ik ook. Maar dan nog vind ik de back-up van Sun erg prettig om in mijn achterhoofd te zetten. En op mijn bordje staat helemaal geen afbeelding, ze zien vanzelf wel waar ze tegenaan lopen :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Niet zo serieus doen hoor, flink wat honden buiten de africhting staan hun mannetje tov inbrekers :wink:
Officiele politiehond aan het werk :mrgreen:
Haha, hij denkt zeker dat hij een Border Collie is met z'n gecirkel :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dingo
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Dingo schreef:Nee, wees blij dat er zulke honden zijn, die dankzij zulke driften de inbreker pakt, die zojuist je huis heeft leeggehaald. daarom zijn er zulke honden.
Diensthonden zijn echt aan het werk. Of het nou in de surveillance is of met speuren. Maar jij doet toch gewoon een sport met je hond(en)?:
Nee, dus, wederom fout gedacht.
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

*Linda* schreef:
Dingo schreef:
yamie schreef:
Zoek stok! schreef:
Nou, die inbreker wordt net zo goed gepakt door mijn -door en door verwende- asielboxer hoor. En die is nergens voor getraind, die past gewoon goed op zijn huis en gezin :ok:
Geeft maar weer aan hoeveel deze kenner er verstand van heeft :roll: Daarom lopen er ook zoveel verwende asielboxers bij de politie :ok:
AfbeeldingAfbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

*Linda* schreef:
Dingo schreef:
*Linda* schreef:
malinois schreef: wel bij een of ander achterafverenigingetje schijnbaar :denken: :mrgreen:
Ik ben vaak genoeg bij diverse clubs geweest in de Noordkop en Alkmaar. Genoeg gezien hoor. Maar gaan jullie elkaar maar weer fijn naar de mond praten, had niet anders verwacht hoor :ok:
Tuurlijk, als ik jou referentiekader bekijk, dan kun je ook niet anders :wink:
Nee, natuurlijk niet :wink: Ik heb kruipende honden gezien die zwaar! gecorrigeerd werden op een tt, ik heb honden gezien met de korsten in de nek van de prikband. Trainers en bazen die volledig hun zelfbeheersing verloren tegenover honden die eerst volledig werden opgefokt en vervolgens niet meer luisterden met lossen en noem maar op. En jullie maar blijven volhouden dat het niet overal zo gaat :roll: Ik heb het bij 3 verschillende clubs dus wél gezien. Julie kunnen nog zo hard blijven roepen dat het niet zo is, ik heb met eigen ogen anders gezien. Het lijkt me wel heel erg toevallig dat nu nét deze 3 clubs onder "de verkeerde" vallen. Dus je kunt blijven roepen tot je een ons weegt, ik ben dus volledig afgeknapt op "de africhting".

* Edit
En heb ik hier heel recent nog gelezen over hoe moeilijk het is om een "goede" club te vinden, ja je moet goed zoeken hoor :blah: anders vind je geen goede. Geeft al aan hoe het eraan toe gaat bij het grote gros, nietwaar?
Toevallig he? De mensen die kritiek hebben zijn allemaal gek genoeg bij de verkeerde vereningen wezen kijken. :roll:
De verenigingen waar ik de wantoestanden heb gezien waren clubs waar leden op hoog niveau mee draaiden aan de top. Dus op de grote wedstrijden mee draaiden, op de nederlandse stonden etc etc. Maar dat heb ik nu al tig keer gezegd, dus ach.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”