Bonita schreef:Dat zij zelf fokken is mij inderdaad niet bekent. Hoewel ik denk dat elke fokker alles op elkaar zet wat verkoopt, zeker de broodfokkers.
Nee, alleen de broodfokkers. Goede fokkers fokken met andere doelen. En ook niet op die schaal dat er veel aan te verdienen zal zijn.
Zelf zie ik van deze zogenaamde naakthondjes en labradors ook niet op marktplaats staan, maar wellicht dat dat in het verleden wel voorgekomen is. Af en toe eens een nestje fokken kan geen kwaad toch.
Ja, in het verleden wel. Ik ken 3 naakthondjes met andere leeftijden van dezelfde ouders. Dat zegt misschien wel wat ?
Het is maar wat je onder geen kwaad kunnen verstaat.
Als je hondjes wilt redden omdat er genoeg hondjes op de wereld zijn is het een beetje apart als je tegelijkertijd hondjes op de wereld gaat zetten.
Waaronder kruisingen waarbij je kunt wachten tot het fout gaat bij niet gescreende eigenaren zoals die Weim/Boerboel kruisingen die vorig jaar op MP stonden.
En wat betreft die roze bril, als ik hier die reacties zo eens lees heb ik meer ervaring met deze stichting dan veel andere mensen hier, die van horen zeggen, of even vluchtig gekeken hebben. Verder zie ik weinig negatieve verhalen tot nu toe op internet, maar ik heb me er ook niet zo in verdiept. Ik kwam toevallig hierop terecht. Maar dat ik een roze bril op heb klopt niet.
Weinig negatieve reacties ?! Ik geloof niet dat er een stichting of fokker is die meer negatieve reacties heeft op internet. Oja, misschien die puppyhandelaar in Medemblik.
Wat ik weet is dat er door deze stichting honden een thuis krijgen die anders in het buitenland in het asiel zouden zitten. Wij hebben zelf gezien hoe deze honden vermagerd en vies aankwamen. Een week later gingen wij weer kijken en waren ze heerlijk fris en gewassen en kwamen ze vrolijk naar ons toe om ons te begroeten. Een deel van deze honden is zo oud, dat zij ook wel weten dat deze nooit geplaatst zullen worden, maar toch haalt zij ze naar Nederland. Deze zitten bij haar in huis en hebben onderdak.
Ik geloof ook best dat het in eerste instantie heel goed bedoeld is. Maar heb wel het idee dat het heel erg uit de hand is gelopen die dierenliefde.
Misschien moet je eens op sites gaan lezen van andere stichtingen. Wat die allemaal doen aan projecten ter plaatse, aan screening, testen op ziektes, nazorg ed...
Geloof me dat wij echt wel kritisch hebben gekeken naar deze stichting voor wij er een hondje haalden. Maar wij gaan nou eenmaal niet uit van reacties door mensen die er nauwelijks ervaring mee hebben. Je kan het beste zelf eens langsgaan voor je zulke berichten post. Hierdoor blijven honden daar zitten die anders nu een thuis hadden kunnen hebben, omdat mensen huiverig worden.
Ik heb al zoveel verhalen gelezen van mensen die er geweest zijn dat ik echt niet meer zelf hoef te kijken. Er zijn ook goede verhalen over de ergste broodfokkers en puppykennels. Is het dan allemaal zo erg niet ?