Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steeds weer die smoesjes.....

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Steeds weer die smoesjes.....

Ongelezen bericht door doggy »

Steeds weer speelt de gedachte bij me op, hoeveel honden er nu daadwerkelijk hun hele leven bij dezelfde eigenaar blijven.

Je ziet steeds vaker smoesjes ( MP) zoals : Allergie en meer werken e.d.

Kijk... sommigen zullen echt een goede reden hebben en daar zeg ik ook verder niks van.

Hoe kijken jullie daar tegen aan???
En wat vinden jullie van die "smoesjes" die mensen steeds vaker opgeven op internet sites zoals MP?? ( Marktplaats).

Edit : Tekst even bijgewerkt wegens type-fouten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tsja, veel mensen nemen ondoordacht een hond en dan valt het tegen in de praktijk. Dan is herplaatsen toch het beste?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hoe bedoel je steeds vaker?

30 jaar geleden werden er ook al talloze honden gedropt bij asiels onder het mom van allergie, maar er zijn meer honden gekomen, en dus meer afstandshonden.

Ik denk dat de smoesjes hetzelfde zijn, maar het aantal hoger. Alleen is het percentage gelijk denk ik.

Ach, ik heb ze liever in het asiel dan aan een touw in het bos. Dat was 30 jaar geleden de gebruikelijke manier om je dier te dumpen.
Dus wat dat betreft is er vooruitgang.

*is optimistisch van nature.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:19: tja liever herplaatsen als doorleven met een hond die je absoluut niet ziet zitten :roll: , en nu door de marktplaats( landelijk) zie je dat ook echt voorheen zag je alleen het plaatselijke krantje, of hoorde je via via ( de dorps tamtam ) waar je een hond kon vinden :wink: als je er eentje wou
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Volgens mij worden steeds minder honden gedumpt en is men eerder geneigd om een goed nieuw tehuis voor het beestje te vinden.
Of er percentueel gezien nu meer honden herplaatst worden dan 30 jaar geleden weet ik niet en vind ik eerlijkgezegd wel een interessante vraag.
Persoonlijk denk ik dat er nu wel meer honden herplaatst wordt, met name doordat sorry, vaak vrouwen part-time werken en op een gegeven moment genoodzaakt zijn om full-time te werken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Renske schreef:Volgens mij worden steeds minder honden gedumpt en is men eerder geneigd om een goed nieuw tehuis voor het beestje te vinden.
Of er percentueel gezien nu meer honden herplaatst worden dan 30 jaar geleden weet ik niet en vind ik eerlijkgezegd wel een interessante vraag.
Persoonlijk denk ik dat er nu wel meer honden herplaatst wordt, met name doordat sorry, vaak vrouwen part-time werken en op een gegeven moment genoodzaakt zijn om full-time te werken.
Er werd en wordt gedumpt. Het merendeel werd en wordt herplaatst (denk ik :wink: )
De lijst met herplaatsingen in De Telegraaf van zaterdags was vroeger meestal behoorlijk lang :wink:
Er was zelfs een liedje over.

Nu staan de honden op Marktplaats en dat is wat "zichtbaarder".
Er is denk ik gewoon niet veel veranderd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
doggy

Misschien stel ik het verkeerd:

Die smoesjes die mensen steeds verzinnen om hun hond weg te doen, dat zie je vooral op MP terug.

Bijvoorbeeld:
Heb eergister een pup gekocht, maar moet 40 uur in de week werken en dat past niet helemaal in het patroon van de hond.

Of:

Ik had een puppie gekocht, maar hij is te duk, dus doe ik hem weg.

Zulke dingen bedenk je van te voren en niet achteraf, een hond schaf je niet zomaar aan.
Als je je er van te voren in had verdiept, was dat hondje de dupe niet geweest.

Vandaar dat ik me afvraag ,hoeveel honden er in werkelijkheid tot hun dood,bij de eerste eigenaar blijven.
( Afgezien van de fokker, want daar zijn ze geboren)

Tuurlijk zijn er ook echte redenen en soms kan men er echt niks aan doen, maar van die smoesjes word ik soms echt niet goed.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Wie was het ook al weer die me hier op het HF aanraadde om (een deel van) mijn honden te herplaatsen omdat ze niet op elkaar gesteld zijn?
Zolang zoiets al serieus meegedeeld wordt verbaas ik me niets over herplaatsings "smoesjes". :boos:

Overigens denk ik dat er niet meer -en niet met meer smoesjes- herplaats wordt.
Vroeger stonden er rijen en rijen in de Telegraaf, daarna kolommen en kolommen in de ViaVia.
En nu staan ze op MP :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als mensen nou eens nadenken vóórdat ze tot aanschaf van een hond overgaan..
Maar ook dat zal ijdele hoop zijn ben ik bang.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
doggy

Ennath schreef:Wie was het ook al weer die me hier op het HF aanraadde om (een deel van) mijn honden te herplaatsen omdat ze niet op elkaar gesteld zijn?
Wie was dat dan???
S@ndr@
Zeer actief

waar een wil is is een weg, mijn honden zullen blijven tenzij ikzelf het loodje leg natuurlijk :roll:
problemen zijn er om op te lossen :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ennath heeft gelijk.

Die smoesjes waren er altijd al: eerst op briefjes in de winkels, toen in de kranten, toen in de ViaVia en nu op MP.
De communicatiemogelijkheid wordt steeds groter en daarmee wordt de wereld kleiner, en daardoor zie je nu wat je vroeger niet zag.

En zoals ik al zei: ik heb ze echt liever op MP of in het asiel dan gedumpt op de snelweg of aan een boom.
Want dan gaan ze dus gewoon dood, negen van de tien keer.

Wat dat nadenken betreft: dat deden mensen vroeger al niet en dat zullen ze wel nooit doen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ennath
Zeer actief

doggy schreef:
Ennath schreef:Wie was het ook al weer die me hier op het HF aanraadde om (een deel van) mijn honden te herplaatsen omdat ze niet op elkaar gesteld zijn?
Wie was dat dan???
Dingo geloof ik, in dit draadje.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=148584
S@ndr@
Zeer actief

Zolang zoiets al serieus meegedeeld wordt verbaas ik me niets over herplaatsings "smoesjes". :boos:

Vroeger stonden er rijen en rijen in de Telegraaf, daarna kolommen en kolommen in de ViaVia.
wat je op een forum krijgt is advies van uit persoonlijk perspectief, je bent en blijft zelf altijd degene die beslist wat je ermee doet het :mrgreen: .
de eerste de beste die tegen mij zegt je moet een van je honden herplaatsen die kan gevoegelijk mijn rug op en dat zal ik hem/haar vertellen ook :F: :piew:
een forum is heel leuk, maar je moet zelf nog wel even het advies en informatie filteren :roll:
Ennath
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

wat je op een forum krijgt is advies van uit persoonlijk perspectief, je bent en blijft zelf altijd degene die beslist wat je ermee doet het :mrgreen: .
de eerste de beste die tegen mij zegt je moet een van je honden herplaatsen die kan gevoegelijk mijn rug op en dat zal ik hem/haar vertellen ook :F: :piew:
een forum is heel leuk, maar je moet zelf nog wel even het advies en informatie filteren :roll:
Ik kan het ook niet serieus nemen al was ik dan wel heel erg boos.
Maar ik bedoel maar: als hier al zulke adviezen gegeven worden, wat voor een adviezen/smoezen moeten er dan wel niet door "jan publiek" geuit worden. :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ennath schreef:
S@ndr@ schreef:

Maar ik bedoel maar: als hier al zulke adviezen gegeven worden, wat voor een adviezen/smoezen moeten er dan wel niet door "jan publiek" geuit worden. :mrgreen:
Maarin sommige gevallen ,en daar bedoel ik jou niet mee :wink: is een herplaatsing toch de beste optie voor een hond.
Waarom zou je doorgaan met een hond die doodongelukkig bij jou is terwijl als je hem herplaatst hij het misschien wel goed naar zijn zin zou hebben.
Daar bedoel ik niet de herplaatsingen mee die worden gedaan vanuit een impulsaanschaf maar weloverwogen omdat het voor de hond beter is.
Dat vind ik getuige van liefde voor je hond en wat jan publiek daarvan vind zou me eerlijk gezegd geen fluit uitmaken.
Ennath
Zeer actief

tineke schreef:
Ennath schreef:
S@ndr@ schreef:

Maarin sommige gevallen ,en daar bedoel ik jou niet mee :wink: is een herplaatsing toch de beste optie voor een hond.
Waarom zou je doorgaan met een hond die doodongelukkig bij jou is terwijl als je hem herplaatst hij het misschien wel goed naar zijn zin zou hebben.
Daar bedoel ik niet de herplaatsingen mee die worden gedaan vanuit een impulsaanschaf maar weloverwogen omdat het voor de hond beter is.
Dat vind ik getuige van liefde voor je hond en wat jan publiek daarvan vind zou me eerlijk gezegd geen fluit uitmaken.
O ja, daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in.
Soms is herplaatsen gewoon beter. Ik heb ooit eens een Lurcher opgevangen waar ik helemaal zenuwachtig van werd ..... en zij dus van mij. Het was de bedoeling dat ze zou blijven maar gelukkig werd de moeder van een vriendin van me (die nooit een hond wou hebben) hopeloos verliefd op haar. Ze heeft daar nog ruim tien jaar met veel genoegen gewoond.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zoek stok! schreef:Tsja, veel mensen nemen ondoordacht een hond en dan valt het tegen in de praktijk. Dan is herplaatsen toch het beste?
Ze hadden gewoon er niet ondoordacht aan moeten beginnen. Dan hoeft de hond ook niet herplaatst te worden. :wink:
Na al die waarschuwingen die overal gegeven worden...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

iones schreef:
Zoek stok! schreef:Tsja, veel mensen nemen ondoordacht een hond en dan valt het tegen in de praktijk. Dan is herplaatsen toch het beste?
Ze hadden gewoon er niet ondoordacht aan moeten beginnen. Dan hoeft de hond ook niet herplaatst te worden. :wink:
Hoeveel waarschuwingen worden er niet voor broodfokkers gegeven? Daar halen ook nog steeds veel mensen hun hond vandaan.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

iones schreef:
Joh weet je hoe vaak ik dat bij ouders en hun kinderen denk :19:
Ik denk dat het gewoon in de aard van de mens zit en altijd zal blijven zitten. Eerst doen dan denken. Of helemaal niet denken :19:
Marin
Actief

Ongelezen bericht door Marin »

Als je door welke reden dan ook een hond herplaats okee want dat zal altijd wel blijven omdat het altijd is geweest. Maar waarom in deze tijd via krantjes of MP???? :denken: Tegenwoordig zijn er zoveel honden sites waar je dan eerder een serieus baasje tegen komt dan via zo'n weg of zie ik dat nu verkeerd??? :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marin schreef:Als je door welke reden dan ook een hond herplaats okee want dat zal altijd wel blijven omdat het altijd is geweest. Maar waarom in deze tijd via krantjes of MP???? :denken: Tegenwoordig zijn er zoveel honden sites waar je dan eerder een serieus baasje tegen komt dan via zo'n weg of zie ik dat nu verkeerd??? :19:
Op mp komen ook mensen die van dieren houden, en mensen die van dieren houden lezen ook wel eens een krant. Er lijkt een soort beeld te bestaan waarbij alleen asociale dierenbeulen mp bezoeken :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marin
Actief

Jaap* schreef:
Marin schreef:Als je door welke reden dan ook een hond herplaats okee want dat zal altijd wel blijven omdat het altijd is geweest. Maar waarom in deze tijd via krantjes of MP???? :denken: Tegenwoordig zijn er zoveel honden sites waar je dan eerder een serieus baasje tegen komt dan via zo'n weg of zie ik dat nu verkeerd??? :19:
Op mp komen ook mensen die van dieren houden, en mensen die van dieren houden lezen ook wel eens een krant. Er lijkt een soort beeld te bestaan waarbij alleen asociale dierenbeulen mp bezoeken :19:
Tuurlijk weet ik dat ook wel dat daar ook liefhebbers komen maar ook zeker veel mensen die even kijken en iets in een opwelling van het moment doen laten we eerlijk zijn en als ik bijvoorbeeld mijn hond zou moeten herplaatsen(wat gelukkig niet het geval is ) waar ik veel van hou zou ik dat echt zeker niet via zo'n weg doen maar ja dat is mijn mening die natuurlijk niet gedeeld hoeft te worden :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als je wat om je dier geeft en het gaat gewoon niet samen denk ik idd dat deze personen via forums of hetplaatsingsites een geschikte andere baas zoeken ja..
Echter zijn er ook mensen die ze op marktplaats aanbieden en er vaak nog behoorlijk wat geld voor willen vangen.. niet allemaal, er zullen heus wel eerlijke mensen zijn die om wat voor reden dan ook de hond op bijvoorbeeld marktplaats aanbieden..

En het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen, honden die herplaatst worden, weg moeten ze om een reden, en vaak hebben ze het dus beter af bij mensen die bewust voor de herplaatser kiezen, dat mensen een smoes verzinnen, dat is wellicht om hun eigen gevoel goed te praten, je kunt veel beter eerlijk zeggen waarom een hond wegmoet.. niet door jezelf in de hand te houden bijvoorbeeld vind ik een goede, weet de nieuwe baas direct of hij de hond wel kan hanteren of toch ook maar even verder zoekt...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb geen moeite met herplaatshonden op marktplaats, helemaal niet zelfs. Ik heb enkel moeite met de ontelbare nesten die er aangeboden worden, en dan vooral de rashond-zonder-stamboom maar mét entingboekje' of de 'leuk, de jack russell van de buurman heeft mijn westie gedekt' advertenties.
De smoesjes die er verder gebruikt worden, ach.. het gaat uiteindelijk om het hondje toch?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Renske schreef:
Hoeveel waarschuwingen worden er niet voor broodfokkers gegeven? Daar halen ook nog steeds veel mensen hun hond vandaan.
Ja, ook zo'n oerstom volk waar ik me kapot aan kan ergeren. Een soortgelijke fout.
Dit gedrag houdt gewoon onnodig ellende in stand.

Gollum schreef:
Joh weet je hoe vaak ik dat bij ouders en hun kinderen denk :19:
Ik denk dat het gewoon in de aard van de mens zit en altijd zal blijven zitten. Eerst doen dan denken. Of helemaal niet denken :19:
Owee, als er kinderasiels bestonden..... je zou ze niet te eten willen geven...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Marin schreef:
Jaap* schreef:
Tuurlijk weet ik dat ook wel dat daar ook liefhebbers komen maar ook zeker veel mensen die even kijken en iets in een opwelling van het moment doen laten we eerlijk zijn en als ik bijvoorbeeld mijn hond zou moeten herplaatsen(wat gelukkig niet het geval is ) waar ik veel van hou zou ik dat echt zeker niet via zo'n weg doen maar ja dat is mijn mening die natuurlijk niet gedeeld hoeft te worden :wink:
Welke weg men ook kiest, je zult toch altijd moeten kijken, doorvragen etc. ook bij herplaatsen via b.v. de rasvereniging of een forum.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

miekmiek schreef:ik heb geen moeite met herplaatshonden op marktplaats, helemaal niet zelfs. Ik heb enkel moeite met de ontelbare nesten die er aangeboden worden, en dan vooral de rashond-zonder-stamboom maar mét entingboekje' of de 'leuk, de jack russell van de buurman heeft mijn westie gedekt' advertenties.
De smoesjes die er verder gebruikt worden, ach.. het gaat uiteindelijk om het hondje toch?
Als de broodfok advertentie's weg zijn, blijft er weinig over. Ik heb zelf helemaal geen moeite met echte thuis nestjes, wel met broodfokkers en handelaren.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Marin
Actief

Chione schreef: Welke weg men ook kiest, je zult toch altijd moeten kijken, doorvragen etc. ook bij herplaatsen via b.v. de rasvereniging of een forum.
Dat zowiezo ja.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

als ik een schapendoes op Marktplaats zie,
stuur ik de mensen altijd een mailtje dat de schapendoesvereniging ook bemiddeld in het herplaatsen.
Mits de schapendoes een stramboom heeft.

ook op het doezenforum wordt vermeld dat er een does een nieuw thuis zoekt.
en mede forummers proberen ook te helpen naar het zoeken voor een nieuw thuis voor de herplaatser.

Mijn man houd mij tegen,anders had ik er nog wel een paar herplaatsers erbij gehad.
maar nu wonen we gewoon nog ff te klein voor meer dan 6 honden.
zegt hij.... :roll:

en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”