maar inderdaad het is voor allebei sneu, zowel voor teven als voor reuen, als de hormonen je leven zo beinvloeden
Moderator: moderatorteam
De operatie van een teef is iets zwaarder omdat de eileider bij de ruggengraat losgehaald moet worden maar door de vele routine is hier geen verschil meer in. De andere reden is dat als een teef op zeer jonge leeftijd geholpen wordt de kans groter is dat als zij ouder wordt eerder incontinent kan raken.S@ndr@ schreef:misschien wordt het onderscheid ook wel gemaakt omdat de operatie zwaarder is , dus dan zal het wel nodig zijndat doe je niet zomaar.
maar inderdaad het is voor allebei sneu, zowel voor teven als voor reuen, als de hormonen je leven zo beïnvloeden
Ja, goede vraag eigenlijkMoos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
In ieder geval heb ik besloten om nooit meer een reu te nemen, want ik blijk toch een echt tevenmens te zijn.
![]()
Wat ik persoonlijk dan weer niet snap is dat over het algemeen het beter voor de teef wordt gevonden om te castreren als ze meer dan de helft van het jaar hoteldebotel is door haar hormonen (schijnzwanger, sloom, instabiel), maar als een reu vrijwel het hele jaar door door zijn hormonen hoteldebotel is (hitsig, van slag door loopse teven) dat de natuur is, en helemaal niet sneu voor de reu. Terwijl het voor de teef wel als sneu gezien wordt.
nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
In ieder geval heb ik besloten om nooit meer een reu te nemen, want ik blijk toch een echt tevenmens te zijn.
![]()
Wat ik persoonlijk dan weer niet snap is dat over het algemeen het beter voor de teef wordt gevonden om te castreren als ze meer dan de helft van het jaar hoteldebotel is door haar hormonen (schijnzwanger, sloom, instabiel), maar als een reu vrijwel het hele jaar door door zijn hormonen hoteldebotel is (hitsig, van slag door loopse teven) dat de natuur is, en helemaal niet sneu voor de reu. Terwijl het voor de teef wel als sneu gezien wordt.
Maar die medische reden is misschien bij een teef wel behoorlijke schijnzwangerschappen?malinois schreef:nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
![]()
Dus jij zou een teef niet castreren als ze maanden van slag is door loopsheid en schijnzwangerschap?malinois schreef:nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
![]()
Dat kun je op verschillende manieren interpreteren. Waarom zou een teef nu weer maanden van slag zijn door haar loopsheid? Je ziet misschien gedragsveranderingen maar dat wil niet zeggen dat je hond zwaar aan het lijden is. Als je teef melkklierontstekingen krijgt is het weer een ander verhaal. Eva is nu loops en is ook zichzelf niet. Ze is drukker, afgewisseld met juist rustiger. Ze kan niet los bij andere honden nu, speelt wat minder en is iets serieuzer. Is dat van slag? Er zijn wel honden die van loopsheid van slag raken maar het merendeel neemt het als onderdeel van het leven wat het ook is. Dus wat is dan het probleem precies? Dat ze een dagje niet eten? Of een paar dagen? So? Zal er wel bij horen danranetje schreef:Dus jij zou een teef niet castreren als ze maanden van slag is door loopsheid en schijnzwangerschap?malinois schreef:nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
![]()
Waarom stel je die vraag nou zo Marc?MARC_S schreef:Dat kun je op verschillende manieren interpreteren. Waarom zou een teef nu weer maanden van slag zijn door haar loopsheid? Je ziet misschien gedragsveranderingen maar dat wil niet zeggen dat je hond zwaar aan het lijden is. Als je teef melkklierontstekingen krijgt is het weer een ander verhaal. Eva is nu loops en is ook zichzelf niet. Ze is drukker, afgewisseld met juist rustiger. Ze kan niet los bij andere honden nu, speelt wat minder en is iets serieuzer. Is dat van slag? Er zijn wel honden die van loopsheid van slag raken maar het merendeel neemt het als onderdeel van het leven wat het ook is. Dus wat is dan het probleem precies? Dat ze een dagje niet eten? Of een paar dagen? So? Zal er wel bij horen danranetje schreef:Dus jij zou een teef niet castreren als ze maanden van slag is door loopsheid en schijnzwangerschap?malinois schreef:nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef: Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk ik![]()
Wat ik persoonlijk dan weer niet snap is dat over het algemeen het beter voor de teef wordt gevonden om te castreren als ze meer dan de helft van het jaar hoteldebotel is door haar hormonen (schijnzwanger, sloom, instabiel), maar als een reu vrijwel het hele jaar door door zijn hormonen hoteldebotel is (hitsig, van slag door loopse teven) dat de natuur is, en helemaal niet sneu voor de reu. Terwijl het voor de teef wel als sneu gezien wordt.![]()
Ik ken wel teven die heel erg ziek worden door schijnzwangerschappen. Als dat zo is en je ziet dat niet zitten dan kun je best zo'n teef steriliseren. Moet je zelf weten en soms zal dat ook wel fijner zijn voor de hond. Maar heel veel honden hebben er geen enkel probleem mee itt de baas
mijn teef is altijd schijnzwanger.. voor mij geen reden tot castratie dusCaro. schreef:Maar die medische reden is misschien bij een teef wel behoorlijke schijnzwangerschappen?malinois schreef:nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
![]()
Terwijl bij een reu die twee weken niet eet en compleet van slag is door zijn hormonen, dit geen medische reden zou zijn.
ligt er dus aan hoe lang en hoe ziek etc. Ik heb mijn inmiddels overleden Dusty ook om die reden laten castreren (teef), die was echt ziek elke loopsheid (dus niet schijnzwanger), overgeven, diarree, etc. etc. etc.. dat is voor mij dus een reden geweest om haar te castreren...ranetje schreef:Dus jij zou een teef niet castreren als ze maanden van slag is door loopsheid en schijnzwangerschap?malinois schreef:nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...Moos schreef:Omdat bij teven niet gecastreerd wordt om de hond 'makkelijker' te maken, denk iklieke schreef: Overigens: waarom is deze discussie zo toegespitst op castratie bij reuen? En waarom niet op het laten castreren van teven? De operatie is veel ingrijpender en heeft vaak net zo'n lichamelijke en geestelijke impact op de hond als de ingreep bij reuen?
![]()
Mijn teef had wel maanden last van haar hormonen, die was gewoon depressief.MARC_S schreef:Ik dacht dat je bedoelde dat een teef ook maanden last kon hebben van haar hormonen in die zin dat ze beter gecastreerd kon worden. Dat zag ik even niet. Maar ik begrijp dat je bedoeld stel dat... Of begrijp ik het nog steeds niet?![]()
als een teef er dusdanig last van heeft en het is eventueel niet met medicatie op te lossen dan zou dit idd. een medische reden zijn.Inge O schreef:maar stel, je hebt een leuk jong teefje waar je heel goed mee kan trainen - blijkt dat ze van de 5 á 6 maand maar twee maand het veld op kan, omdat ze :malinois schreef:mijn teef is altijd schijnzwanger.. voor mij geen reden tot castratie dusCaro. schreef:Maar die medische reden is misschien bij een teef wel behoorlijke schijnzwangerschappen?malinois schreef: nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...
Terwijl bij een reu die twee weken niet eet en compleet van slag is door zijn hormonen, dit geen medische reden zou zijn.
1 maand loops is en haar enthousiasme om te werken helemaal verliest tijdens die periode
2 maand zwaar last heeft van haar (schijn)zwangerschapshormonen waardoor ze bij wijze van spreken alleen maar glazig voor zich uit ligt te staren (en ja, dit is niet overdreven, dit heb ik hier met twee van mijn teven (gehad), waardoor ze ook dan nergens zin in heeft, laat staan training.
wat doe je dan?
Als je haar om die reden castreert doe je dat m.i. om het welzijn van het dier ( en bij god ik hoop dat je dat ook gedaan hebt, de arme ziel) en niet om medische redenen, want ze zal er niet dood aan gaan...Inge O schreef:maar stel, je hebt een leuk jong teefje waar je heel goed mee kan trainen - blijkt dat ze van de 5 á 6 maand maar twee maand het veld op kan, omdat ze :malinois schreef:mijn teef is altijd schijnzwanger.. voor mij geen reden tot castratie dusCaro. schreef:Maar die medische reden is misschien bij een teef wel behoorlijke schijnzwangerschappen?malinois schreef: nee hoor... voor mij geldt dit voor beiden, reu en teef laat ik pas castreren als er een medische reden voor is...
1 maand loops is en haar enthousiasme om te werken helemaal verliest tijdens die periode
2 maand zwaar last heeft van haar (schijn)zwangerschapshormonen waardoor ze bij wijze van spreken alleen maar glazig voor zich uit ligt te staren (en ja, dit is niet overdreven, dit heb ik hier met twee van mijn teven (gehad), waardoor ze ook dan nergens zin in heeft, laat staan training.
wat doe je dan?
ik vind dat wel degelijk een medische reden, een medische reden hoeft niet dodelijk te zijnMoon schreef:Als je haar om die reden castreert doe je dat m.i. om het welzijn van het dier ( en bij god ik hoop dat je dat ook gedaan hebt, de arme ziel) en niet om medische redenen, want ze zal er niet dood aan gaan...Inge O schreef:maar stel, je hebt een leuk jong teefje waar je heel goed mee kan trainen - blijkt dat ze van de 5 á 6 maand maar twee maand het veld op kan, omdat ze :malinois schreef:mijn teef is altijd schijnzwanger.. voor mij geen reden tot castratie dusCaro. schreef: Maar die medische reden is misschien bij een teef wel behoorlijke schijnzwangerschappen?
wat doe je dan?
En zo is het balletje weer rond, want dit soort dingen kun je ook met een reu meemaken..
ach, dat hoor ik wel vaker bij reuen op leeftijd en jonge tevenMARC_S schreef:Hier verloopt de loopsheid vooralsnog helemaal perfect. Zowel Dapper als Eva heeft geen enkel probleem.
malinois schreef: mijn teef is altijd schijnzwanger.. voor mij geen reden tot castratie dus
maar stel, je hebt een leuk jong teefje waar je heel goed mee kan trainen - blijkt dat ze van de 5 á 6 maand maar twee maand het veld op kan, omdat ze :
wat doe je dan?
Als je haar om die reden castreert doe je dat m.i. om het welzijn van het dier ( en bij god ik hoop dat je dat ook gedaan hebt, de arme ziel) en niet om medische redenen, want ze zal er niet dood aan gaan...
En zo is het balletje weer rond, want dit soort dingen kun je ook met een reu meemaken..
Dat is handig de medische noodzaak aanpasssen aan je eigen wensen.ik vind dat wel degelijk een medische reden, een medische reden hoeft niet dodelijk te zijn![]()
![]()
Dusty zou er ook niet aan dood gegaan zijn, elke keer overgeven en aan de scheit als ze loops was maar voor mij een medische reden.
Dapper is niet op leeftijd hoor, die is 9, in perfecte conditie en wil dolgraag. Eva staat en doet haar staart in een rare krul over de rug, duwt haar kont in zijn gezicht, vulva gaat bewegen en omhoog en dan zeggen wij, uhuh! Stoppen! en dan stoppen ze.yamie schreef:ach, dat hoor ik wel vaker bij reuen op leeftijd en jonge tevenMARC_S schreef:Hier verloopt de loopsheid vooralsnog helemaal perfect. Zowel Dapper als Eva heeft geen enkel probleem.![]()
en is ze al echt op haar hoogtepunt marc?
ik heb hier ook intacte reuen en teven, en ach we redden ons prima hoor, maar oh er zijn echt wel dagen dat ik denk, ik rob die ballen er persoonlijk af![]()
![]()
doe ik niet uiteraard, want het is gewoon te doen, ondanks het gejoel, slecht eten en erg goed opletten, dat is ook een keus die ik heb gemaakt ( en nee ik heb mijn reuen niet ( meer) voor de fok.
met op leeftijd bedoel ik ook niet bejaard Marc, maar wel wat bedaarder en iets minder een hormoonbom, maar goed, okeMARC_S schreef:Dapper is niet op leeftijd hoor, die is 9, in perfecte conditie en wil dolgraag. Eva staat en doet haar staart in een rare krul over de rug, duwt haar kont in zijn gezicht, vulva gaat bewegen en omhoog en dan zeggen wij, uhuh! Stoppen! en dan stoppen ze.yamie schreef:ach, dat hoor ik wel vaker bij reuen op leeftijd en jonge tevenMARC_S schreef:Hier verloopt de loopsheid vooralsnog helemaal perfect. Zowel Dapper als Eva heeft geen enkel probleem.![]()
ik heb hier ook intacte reuen en teven, en ach we redden ons prima hoor, maar oh er zijn echt wel dagen dat ik denk, ik rob die ballen er persoonlijk af![]()
![]()
doe ik niet uiteraard, want het is gewoon te doen, ondanks het gejoel, slecht eten en erg goed opletten, dat is ook een keus die ik heb gemaakt ( en nee ik heb mijn reuen niet ( meer) voor de fok.Ik weet ook zeker dat ze hoogloops is omdat ze naast staan ook 2 vrijers voor de deur heeft lopen. Daar baal ik heel erg van. 2 boerderijhonden uit de buurt die de hele ochtend al blaffen en joelen rond het huis. Hou verdorie die hond bij je zeg!
Ik kan dus nu niet wandelen want ze laat zich nu meteen dekken.
:N: Ik draag haar dus straks even naar de auto
Hier heeft de reu wel echt lust. Als ik hem 2 minuten laat gaan nu zitten ze gegarandeerd gekoppeld want hij klappert, likt, rijdt in de lucht en springt om haar heen als we hem laten snuffelen.yamie schreef:met op leeftijd bedoel ik ook niet bejaard Marc, maar wel wat bedaarder en iets minder een hormoonbom, maar goed, okeMARC_S schreef:Dapper is niet op leeftijd hoor, die is 9, in perfecte conditie en wil dolgraag. Eva staat en doet haar staart in een rare krul over de rug, duwt haar kont in zijn gezicht, vulva gaat bewegen en omhoog en dan zeggen wij, uhuh! Stoppen! en dan stoppen ze.yamie schreef:ach, dat hoor ik wel vaker bij reuen op leeftijd en jonge tevenMARC_S schreef:Hier verloopt de loopsheid vooralsnog helemaal perfect. Zowel Dapper als Eva heeft geen enkel probleem.![]()
![]()
doe ik niet uiteraard, want het is gewoon te doen, ondanks het gejoel, slecht eten en erg goed opletten, dat is ook een keus die ik heb gemaakt ( en nee ik heb mijn reuen niet ( meer) voor de fok.Ik weet ook zeker dat ze hoogloops is omdat ze naast staan ook 2 vrijers voor de deur heeft lopen. Daar baal ik heel erg van. 2 boerderijhonden uit de buurt die de hele ochtend al blaffen en joelen rond het huis. Hou verdorie die hond bij je zeg!
enne, mijn teven kunnen hier ook als keetje tippels hun vulva in de reuen hun neus douwen, staart als een basenji houden en toch hebben de reuen niet echt lust, dat kan wel ineens omslaan, er zijn teven die dit al vanaf dag 1 van de loopsheid doen
ik heb het niet over niet tellen hoorMARC_S schreef:Hier heeft de reu wel echt lust. Als ik hem 2 minuten laat gaan nu zitten ze gegarandeerd gekoppeld want hij klappert, likt, rijdt in de lucht en springt om haar heen als we hem laten snuffelen.yamie schreef:met op leeftijd bedoel ik ook niet bejaard Marc, maar wel wat bedaarder en iets minder een hormoonbom, maar goed, okeMARC_S schreef:Dapper is niet op leeftijd hoor, die is 9, in perfecte conditie en wil dolgraag. Eva staat en doet haar staart in een rare krul over de rug, duwt haar kont in zijn gezicht, vulva gaat bewegen en omhoog en dan zeggen wij, uhuh! Stoppen! en dan stoppen ze.yamie schreef: ach, dat hoor ik wel vaker bij reuen op leeftijd en jonge teven![]()
![]()
enne, mijn teven kunnen hier ook als keetje tippels hun vulva in de reuen hun neus douwen, staart als een basenji houden en toch hebben de reuen niet echt lust, dat kan wel ineens omslaan, er zijn teven die dit al vanaf dag 1 van de loopsheid doenEva is nu ruim een week loops dus ze zit gewoon in de dekrijpe fase, klopt allemaal als uit een boekje.
Het gaat dus gewoon goed en daar zijn we blij mee. Zou niet weten waarom het deze keer niet telt gezien de reuen buiten en het staan en Dapper die wel wil. Dapper heeft nooit moeilijk gedaan rondom loopse teven, snuffelen, klappertanden, rijden etc maar daarna weer lekker eten en slapen. Piepen ed doet hij gewoon niet (gelukkig!). Eva wel, die wil alleen nog maar gedekt worden
je mag altijd zeggen wat je er over denkt alleen moet je ook goed lezen... Dusty was een huishondje, dus geen sporthond. En als je verder nog eens goed leest zul je tegenkomen dat ik geantwoord heb op Inge, in de trend van... niet alleen trainen...blacky schreef:malinois schreef: mijn teef is altijd schijnzwanger.. voor mij geen reden tot castratie dusmaar stel, je hebt een leuk jong teefje waar je heel goed mee kan trainen - blijkt dat ze van de 5 á 6 maand maar twee maand het veld op kan, omdat ze :
wat doe je dan?Als je haar om die reden castreert doe je dat m.i. om het welzijn van het dier ( en bij god ik hoop dat je dat ook gedaan hebt, de arme ziel) en niet om medische redenen, want ze zal er niet dood aan gaan...
En zo is het balletje weer rond, want dit soort dingen kun je ook met een reu meemaken..Dat is handig de medische noodzaak aanpasssen aan je eigen wensen.ik vind dat wel degelijk een medische reden, een medische reden hoeft niet dodelijk te zijn![]()
![]()
Dusty zou er ook niet aan dood gegaan zijn, elke keer overgeven en aan de scheit als ze loops was maar voor mij een medische reden.als je roept dat je hond alleen maar gecastreerd wordt als er een medische noodzaak voor is dan laat je haar nu ook niet helpen. De hond gaat er idd niet dood aan heeft er wel last van ja maar dat is je al een paar keer eerder verteld dat honden er zoveel last van kunnen hebben. Maar dat ligt volgens jou aan de baas. (niet willen trainen enz.) Nu wordt het om gedraaid en wordt er gezegd dat de hond wel eens helemaal geen zin in trainen kan hebben dus voor jou en je hobby niets waard, en nu mag je wel castreren nu is het een medische noodzaak. Zal maar niet zeggen hoe ik hier over denk.
Dat dacht ik, omdat er steeds over eerste loopsheid, jonge teef etc werd gepraatyamie schreef:ik heb het niet over niet tellen hoorMARC_S schreef:Hier heeft de reu wel echt lust. Als ik hem 2 minuten laat gaan nu zitten ze gegarandeerd gekoppeld want hij klappert, likt, rijdt in de lucht en springt om haar heen als we hem laten snuffelen.yamie schreef:met op leeftijd bedoel ik ook niet bejaard Marc, maar wel wat bedaarder en iets minder een hormoonbom, maar goed, okeMARC_S schreef: Dapper is niet op leeftijd hoor, die is 9, in perfecte conditie en wil dolgraag. Eva staat en doet haar staart in een rare krul over de rug, duwt haar kont in zijn gezicht, vulva gaat bewegen en omhoog en dan zeggen wij, uhuh! Stoppen! en dan stoppen ze.Ik weet ook zeker dat ze hoogloops is omdat ze naast staan ook 2 vrijers voor de deur heeft lopen. Daar baal ik heel erg van. 2 boerderijhonden uit de buurt die de hele ochtend al blaffen en joelen rond het huis. Hou verdorie die hond bij je zeg!
enne, mijn teven kunnen hier ook als keetje tippels hun vulva in de reuen hun neus douwen, staart als een basenji houden en toch hebben de reuen niet echt lust, dat kan wel ineens omslaan, er zijn teven die dit al vanaf dag 1 van de loopsheid doenEva is nu ruim een week loops dus ze zit gewoon in de dekrijpe fase, klopt allemaal als uit een boekje.
Het gaat dus gewoon goed en daar zijn we blij mee. Zou niet weten waarom het deze keer niet telt gezien de reuen buiten en het staan en Dapper die wel wil. Dapper heeft nooit moeilijk gedaan rondom loopse teven, snuffelen, klappertanden, rijden etc maar daarna weer lekker eten en slapen. Piepen ed doet hij gewoon niet (gelukkig!). Eva wel, die wil alleen nog maar gedekt worden
![]()
en dan heb je gewoon mooi mazzel
oh nee over meetellen heb ik het niet, dat weet ik zelf maar al te goed, maar het kan wel zijn dat een eerste loopsheid, waar een reu mee geconfronteerd word, minder heftig is ...MARC_S schreef:Dat dacht ik, omdat er steeds over eerste loopsheid, jonge teef etc werd gepraatyamie schreef:ik heb het niet over niet tellen hoorMARC_S schreef:Hier heeft de reu wel echt lust. Als ik hem 2 minuten laat gaan nu zitten ze gegarandeerd gekoppeld want hij klappert, likt, rijdt in de lucht en springt om haar heen als we hem laten snuffelen.yamie schreef: met op leeftijd bedoel ik ook niet bejaard Marc, maar wel wat bedaarder en iets minder een hormoonbom, maar goed, oke
![]()
en dan heb je gewoon mooi mazzelZeker mazzel, gelukkig maar, want hoe makkelijker zij doen hoe makkelijker wij het hebben
Dat bedoel ik ookMARC_S schreef:Ik dacht dat je bedoelde dat een teef ook maanden last kon hebben van haar hormonen in die zin dat ze beter gecastreerd kon worden. Dat zag ik even niet. Maar ik begrijp dat je bedoeld stel dat... Of begrijp ik het nog steeds niet?![]()
Niet zo negatief doen tegen Marc, Inge! René Descartes dacht precies hetzelfde over dieren als Marc, en dat was toch een hele wijze manInge O schreef:gezien jij er toch van overtuigd bent dat dieren sex niet lekker vinden maar het alleen maar doen omdat hun instinct het hen zo zegt kan ik me voorstellen dat jij er helemaal geen last mee hebt om hen zo te zien en dat je het zelfs leuk vindt dat je ze met een 'uhh' kan stoppen.MARC_S schreef:Hier heeft de reu wel echt lust. Als ik hem 2 minuten laat gaan nu zitten ze gegarandeerd gekoppeld want hij klappert, likt, rijdt in de lucht en springt om haar heen als we hem laten snuffelen.![]()
Omdat hij al geopereerd wordt en al narcose moet om een bultje te verwijderen en een kies die afgebroken is te laten weghalenCasey schreef:Marc, waarom ga jij die arme reu van jou zo'n levensgevaarlijk operatie met pijn, narcoserisico, gevaar voor complicaties et cetera aandoen zónder medische aanleiding en dan ook nog terwijl jij alleen maar 'uuuuh' hoeft te zeggen om Dapper eraan te herinneren dat ie niet mag dekken? Snap ik dus echt niet. Of is het toch iets gecompliceerder dat wat jij steeds voor wilt doen?
Kees