Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijgen jullie die vragen ook wel eens???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Krijgen jullie die vragen ook wel eens???

Ongelezen bericht door doggy »

Heel enkel, krijg ik de vraag van passerende mensen, of mijn hond hun hond even wil dekken :denken: :neenee:

Ten eerste kan het niet, want Beike is geholpen en ten tweede ( als hij niet was geholpen) zou ik het nog niet doen.

Ook heb ik wel eens de vraag gekregen of Beike te koop is :neenee: :boos:

Jammer voor hun, maar helaas :mrgreen:

Beike is voor geen goud te koop. :ok:

Beike is ook wel eens aangezien voor een Cocker Spaniel :mrgreen:

Ik krijg ook regelmatig complimentjes van mensen dat Beike er zo mooi uitziet en dat zijn vacht zo mooi glanst en dat hij zo lief is.

Krijgen jullie ook weleens van zulke soort vragen / opmerkingen en / of complimentjes??
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nee :mrgreen: Niemand wil Ben-pupjes, en terecht :smile:

Ik krijg trouwens wel vaak complimentjes over zijn vacht, en bespiering, veel mensen schatten hem veel jonger.

Er was ook laatst iemand die vroeg of het wel een echte lab was, want hij was zo slank :smile:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier in de buurt woont een "fokker" -hij is voornamelijk bezig met sporthonden- die Myra helemaal ziet zitten om pups mee te fokken. Ze is sterk, snel, uithoudingsvermogen, mooi, baasgericht, dat worden mooie geschikte pups hoor, zegt hij dan. Ja dat zal allemaal best, maar Myra is een voormalig zwerver dus ik weet helemaal niks over haar achtergrond.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja wel eens over Rataplan, maar toen was hij nog jong en onweerstaanbaar :mrgreen: Ik heb ook wel eens gehad dat iemand wilde ruilen omdat Rataplan zo goed luisterde en die van hem niet :mrgreen: Het was echt toeval dat hij luisterde :smile: Nu luistert hij perfect maar vroeger.................... :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ja.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Krijg wel regelmatig opmerkingen als:
* Jij bent goed beschermd
* Ik vind het altijd zo'n mooi gezicht als ik jullie zo zie lopen
* Gaan jullie op jacht??
* En als ik samen met Gert-Jan de honden uitlaat,en mensen maar 1 van ons zien lopen,dan vragen ze vaak waar de rest van de roedel is :)
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

weleens de vraag gehad van een man die we tegenkwamen in het bos met een bullterrierreu of hij mijn teefje mocht dekken...Uh Sam is een Man hoor :mrgreen: hop en weg was die :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

je, best vaak trouwens.... :19:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wij liepen een keer over de markt en toen hoorde ik een vrouw zeggen:
"moet je zien, wat een mooie Ierse Setter, dat vind ik zulke mooie honden, die zou ik zelf ook wel willen"

ahum......het is een Duitse Staande Langhaar.

ik snap die verwarring wel hoor maar voor iemand die zelf zo'n hond zou willen...... :denken:

Als wij ze horen zeggen dat hij zo mooi is en zo goed luistert nou dan zijn wij apetrots. :cheer:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ja, voortdurend. Ik word zo elke tweede keer dat ik naar buiten ga met de hondjes wel aangesproken. Ze zijn zo lief/schattig/gehoorzaam/grappig noem maar op. En talloze vragen worden er gesteld, meestal: zijn het zusjes? Hoe oud zijn ze? Worden ze nog groter?

Het hoeft van mij niet zo, die aandacht. Maar wel blijf ik ALTIJD vriendelijk, geduldig en beleefd en ik ga net zo lang op de vragen in als gewenst. Ik denk maar zo: die mensen bedoelen het goed, zijn oprecht geïnteresseerd. Heel vaak hoor ik ook allerlei verhalen aan, over eigen hondjes die :blah:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ja, dat ze er prachtig uitzien, mooi slank en zo mooi glimmen enzo :mrgreen: Ach, dat is toch leuk om te horen :wink: Veel mensen zijn trouwens altijd helemaal gék van Sun, nu is het ook echt een schatje dus ook daarin hebben ze gelijk :pffff: :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nee, er heeft nog nooit iemand om een dekking gevraagd. Dat zou ook geen zin hebben :wink:
Wel veel complimentjes over dat het een mooie hond is, goed werkt, en vooral veel verrassingingsgeluidjes als ze hem aaien. Dat hij zo zacht is :mrgreen:
Ohja, en iedereen wordt verliefd op hem. Als hij ooit weg moet kan ik zo 4 of 5 geschikte, serieuze, plaatsen bedenken waar hij meer dan welkom is, en dat is dan nadat wij de rest er uit hebben geschift.
Het heeft eigenlijk wel wat, zo'n drentse staande korthaar :idea:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik kom met die viswijven van mij niet dicht genoeg in de buurt om al die complimenten te kunnen horen :mrgreen:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Yep, mij is meerdere malen gevraagd of de reu van de vragende personen Lola mocht dekken. En daarnaast krijg ik, ongewilde, aanmoedigingen om toch vooral Lola pups te laten krijgen ( het is zo'n mooie hond, het is goed voor haar enz. ) :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ja horen we geregeld. Vele complimentjes dat ze zo mooi zijn. Tijd terug kwamen we een man met RR teefje tegen die vroeg of Fahim die niet kon dekken over een paar weken. Dus ik uhhhhhh, NEE.
En pas geleden stopte er een vrouw liet foto's zien van haar RR kruising, ze zocht een teefje die hij mocht dekken want ze wist zoveel mensen die een pup wilde. eerst wees ze Yaro uit als kandidaat toen ik zei dat dat moeilijk werd omdat het een reu is schrok ze een beetje. Toen wees ze naar Luca. heb dus maar even uitgelegd dat ik geen fokker ben en dat graag aan de kenners overlaat en ook helemaal geen ambities in die richting heb.
Ze fietste toen meteen door.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ja, of Caja niet door hun reu gedekt kon worden :roll:
Ze wouden graag een zoon van hun hond.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Iemand heeft weleens aangeboden om voor mij met Saar een nestje te doen. En een stel Duitsers heeft Saar eens willen kopen, ze kwamen zelfs met bedragen aanzetten :19:

Over Vera krijg ik vooral heel veel complimentjes. Heel vaak dat ze zo mooi is, qua bouw, toch altijd leuk om te horen (en ik ben het er uiteraard mee eens :mrgreen: ).
Laatst gewijzigd door Moos op 28 okt 2008 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nee, nog nooit. Ik denk dat ik niet toegankelijk genoeg overkom om dat soort vragen aan te stellen :mrgreen:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Helaas krijg ik meestal dit soort opmerkingen:

- die zijn toch verboden?
- die zijn toch gevaarlijk/agressief?
- dat is toch zo'n pitbull?
- is dat een vechthond?

en een enkele keer zijn ze superenthousiast :cheer:

Het is hier zwart of wit, maar nooit grijs
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

TS woont in het woudengebied van Friesland, waar de stabijna-fokkerij hoogtij viert :mrgreen:

Ik heb daar ook gewoond en toen vroegen ze het ook aan mij. Helaas heb ik alleen teven ;)
Maar dan nog :roll:
Ze komen daar rustig aan de deur om een dekking als ze weten dat je een stabij hebt.

Ja, ik krijg die vragen ook. En ook wat voor honden het zijn (Friese honden, meneer, en ja, ik woon dus in Friesland :mrgreen: ).
En ook dat ze zo mooi zijn, maar dat wist ik natuurlijk allang :pffff: :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
willem2007
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door willem2007 »

nou hier nog noit iemand gevraagd of we met willem willen fokken..

maar complimentjes echt bijna nog elke dag..!! :ok:
wat ziet hij er goed uit, wat glimt hij mooi.. wel leuk is dat!!

Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik krijg vaak complimentjes dat ze mooi zijn.
En heel veel opmerkingen wel veel onderhoud he met al dat haar?
En Daisy is natuurlijk wel een echte lassie hond en bowie zal wel een kruising zijn want iedereen weet dat lassiehonden bruin horen tezijn :roll:

Laatst zei een wat ouder echtpaar dat Daisy een mooi lassiehond was en Bowie een mooie bordercollie dat kon je zo zien aan zijn vacht :mrgreen:
Toen ik zei dat hij toch ook echt een collie was, zeiden ze dat het wel een kruising zou zijn met een bordercollie :smile:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb al meerdere malen de vraag gehad of Benthor en Iarik van hetzelfde ras zijn :mrgreen:
Sabby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sabby »

een keer werd me gevraagd wat voor ras Kayla was. Toen ik antwoorde dat het een 'vuilnisbak' was keek hij bedonderd 'nee effe serieus?!!'
Wilde me niet geloven dat dat 'een term' is...

Toen deelde hij mede dat hij een hond had (bulldog-achtig-iets) en hij zou graag mijn hondje door zijn hond laten dekken, wilde de puppies voor veel geld verkopen :blah:

rare kwast!
distance-creations.nl voor persoonlijke waakborden en (dieren)dingen met foto!
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Ja die ervaring heb ik ook hoor, er wordt hier regelmatig gevraagd of ze mijn honden kunnen kopen. Maar vooral als we op vakantie zijn in Duitsland, Oostelijk en Italie. Ik vind het stiekum wel heel leuk, want het is toch een soort van compliment over hoe je honden er uit zien.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wel een keer de pizzakoerier die een aantal keer ons aanmoedigde om Kira pups te laten krijgen hij vond haar zo leuk.
Nu vier jaar later kwam hij weer een pizza brengen en vertelde dat hij een staffteefje had alweer vier jaar met stamboon, dankzij Kira. Dat vond ik wel grappig.

Ook krijgen we regelmatig complimenten over dat ze zo goed luisteren er mooi uitzien, ook leuk.

En heeeeeeeeel soms de enge vechthonden opmrkingen maar dat is maar heel weinig gelukkig.

Eigenlijk zijn onze honden enorm populair in de buurt :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mensen willen Tyra wel graag kopen, of een pup van haar. Want ja ze is ook gewoon ontzettend schattig (ja zo baas zo hond he :mrgreen: ).
Onze buren hebben een staffordreu en wilde puppies maken met Tyra, het nest mocht zelfs gewoon in hun huis staan ik hoefde helemaal niets te doen. Op al mijn bezwaren werd niet gereageerd. Ik vind Tyra gewoon niet geschikt, volgens mij vonden ze mij maar een beetje raar. Ach dat ben ik ook.
Daarnaast als ik met haar had willen fokken had ik sowieso wel een beter passende reu kunnen vinden als die van de buurman.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik krijg heel vaak opmerkingen als ik met Ragyo loop of hem ergens mee naar toe neem. vooral dat ie zo mooi slank is en dat je dat vaak anders ziet, dat ie zo mooi glanst, dat ie zo schattig is, er gezond uitziet. op feestjes enzo dat ie zo goed opgevoed is :mrgreen: dat hoor ik graag natuurlijk.
mensen zijn vaak ook benieuwd wat voor ras het is en dan verbaasd dat het geen ras is (vaak ook mensen die niet zo'n verstand van honden hebben, die denken waarschijnlijk dat vuilnisbakken er gek uit moeten zien met flaporen en vlekken ofzo)
over kopen of dekken is nog nooit iemand begonnen. hij ziet er blijkbaar niet uit als een hondje dat je voor veel geld kan verkopen, of dat waardevolle puppies zou maken. gelukkig maar!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh ja hoor, vragen genoeg gehad. ;) Dekaanvragen met Rhodi (nee dus... erfelijk angstgedrag! En inmiddels gecastreerd), vragen of hij een echte politiehond was ( :mrgreen: ), complimenten wat een schitterende hond het is...

Bij Branco dacht iemand dat hij een schattige boxerpup was. Nou, schattig klopt... maar ''boxer'' en ''pup''? :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

We krijgen regelmatig vragen van fokkers of Tjeu een dekking kan doen. Nee dus. Hypothyroïdie willen we niet doorgeven aan nageslacht. Het ergste is dat er de nodige fokkers zijn die het geen probleem vinden en meer belang hechten aan zijn mooie uiterlijk. Ik moet daar altijd heel erg van zuchten. Het antwoord blijft uiteraard nee.

Daarnaast wordt er regelmatig gevraagd wat voor ras het is, of het Bobtails zijn, of we fokkers zijn en of het alledrie meisjes zijn aangezien ze allemaal een speldje hebben. En natuurlijk dat het wel erg veel werk is qua onderhoud.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”