Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Die *$%$#&& stokken ook..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Die *$%$#&& stokken ook..

Ongelezen bericht door Gollum »

Îk was net lekker een eind lopen met Gol, en ik liep nogal te dromen. Gollum lag wat achterop, ik floot haar en ze kwam niet gelijk, toen ik keek zag ik dat ze hevig aan het worstelen was met zichzelf :N:
Ik rende m'n benen uit m'n lijf pakte dr kop en wipte zo een afgebroken stok uit dr bek die klem zat tussen haar bovenkaak :N: :N:
Ze koorde nog een keer en toen huppelde ze weer vrolijk verder :roll:

Ze heeft net een fazantenkarkas op dus pijn heeft ze gelukkig niet, ik denk dat er niks beschadigd is. Ik ben me wel een ongeluk geschrokken :N:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dat is ook precies waarom ik niet zo graag heb dat mijn honden met stokken spelen.
Gelukkig dat het met een sissertje afliep voor Gol :ok:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Daarom heeft Ozzy in plaats van stokken ook altijd een dummy gehad om op wandelingen mee te spelen en te trainen, hij heeft namenlijk een tijdje terug hetzelfde gehad :N:

Ben blij dat het goed afliep voor je!
Gollum
Zeer actief

Addy schreef:Dat is ook precies waarom ik niet zo graag heb dat mijn honden met stokken spelen.
Nou ik denk dat ik er inderdaad ook maar even een rem op moet gooien..
Maar ja, ze sleept altijd zo graag met halve boomstammen. Alleen zat er dus een dwars takje aan deze boomstam :roll:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gollum schreef:
Addy schreef:Dat is ook precies waarom ik niet zo graag heb dat mijn honden met stokken spelen.
Maar ja, ze sleept altijd zo graag met halve boomstammen. Alleen zat er dus een dwars takje aan deze boomstam :roll:
misschien een bal of een dummie meenemen dat ze toch wat heeft :19:
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

hier ook 2 weken geleden gebeurd

het was het laatste rondje en we waren bij de deur en tunis begon raar te doen.. net of ie stikte en maar met zijn poten tegen zijn kop aan slaan en rare geluiden gemaakt..
jan hield zijn bek open en toen zag ik dat er een stukje stok precies tussen de kiezen zat en hij zat goed vast
moest even moren om hem los te krijgen..
hij had wel bloed maar daarna was ie gelukkig weer helemaal normaal
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Blij dat het zo goed is afgelopen met Gol. Ik haat ze ook die stokken. Mijn honden mogen er niet mee spelen, dus ik heb altijd een bal of een dummy bij me. Door het gooien van een stok (door iemand anders) heeft de flatcoat van mijn buren een zware beschadiging opgelopen aan haar slokdarm.
Gollum
Zeer actief

Addy schreef:
Gollum schreef:
misschien een bal of een dummie meenemen dat ze toch wat heeft :19:
Ja inderdaad, dat doe ik heel vaak. Alleen vandaag dus niet :roll:
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

ken een hond die dat min. 1x per week heeft helaas laat de baas de hond nog steeds met stokken spelen.
Volgens hem gebeurd het al 4 jaar en nog nooit wat gebeurd :N:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Stokken kunnen echt levensgevaarlijk zijn, lees dit maar eens: http://www.whgdierenartsen.nl:80/html/docdb.asp?id=504 .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Ow dat moet ffe schrikken geweest zijn :N: ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt..en ze zijn zo gek op stokken..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

gelukkig goed afgelopen :ok:

In al die jaren dat Osa met stokken speelt is het haar gelukkig nog maar één keer overkomen dat de stok tussen haar bovenste kiezen tegen haar gehemelte aanzat.

gr Aimée
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Schrikken zeg, gelukkig goed afgelopen :ok:
Hier is het verboden met stokken te spelen, want dat kan Macho niet normaal.
Laatst gewijzigd door samantha! op 30 okt 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ken ook een aantal honden die door ballen om het leven zijn gekomen :19: . kan je alles wel verbieden.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Stokken kunnen echt levensgevaarlijk zijn, lees dit maar eens: http://www.whgdierenartsen.nl:80/html/docdb.asp?id=504 .
Ik heb dat artikel al eerder gelezen, daarom gooi ik ook haast nooit met stokken, alleen in het water. Vreselijk :N:
Ik dacht dat het laten sjouwen met een halve boomstam niet zoveel kwaad kon, ze kan ze zo mooi balanceren en dan zie je een hondje met boomstam voorbij lopen :mrgreen:
Ballen en dummy's raakt ze bijna altijd kwijt.. Toch maar weer plastic flesjes opsparen dan.
doggy

Re: Die *$%$#&& stokken ook..

Ongelezen bericht door doggy »

Gollum schreef:Îk was net lekker een eind lopen met Gol, en ik liep nogal te dromen. Gollum lag wat achterop, ik floot haar en ze kwam niet gelijk, toen ik keek zag ik dat ze hevig aan het worstelen was met zichzelf :N:
Ik rende m'n benen uit m'n lijf pakte dr kop en wipte zo een afgebroken stok uit dr bek die klem zat tussen haar bovenkaak :N: :N:
Ze koorde nog een keer en toen huppelde ze weer vrolijk verder :roll:

Ze heeft net een fazantenkarkas op dus pijn heeft ze gelukkig niet, ik denk dat er niks beschadigd is. Ik ben me wel een ongeluk geschrokken :N:
Dat heb ik ook een keer meegemaakt, alleen dan met een hondje van iemand anders.

We liepen op en dat hondje was met een stok aan het spelen.
( Beike liep verder op).

Ineens doet die hond gek en we liepen erheen.
Bleek dat de stok tussen zijn kaken geklemd zat.
Het baasje durfde niet echt in te grijpen, bang dat ze gebeten werd, want het is een fel hondje.

Wat moet je dan??
Ik wou ook niet gebeten worden, maar toch greep ik in en ik kon de stok er na een tijdje tussenuit krijgen.
( Hij stikte niet, maar had ht wel moeilijk).

2 Bijtwondjes ( waarvan één van 3cm) later op mijn hand, was ik blij dat de stok eruit was, maar ik had nog wel een dikke week last van mijn hand.
Gelukkig had ik nog tetanus.

( Het hondje is zeer fel, als er iemand in de buurt komt van zijn bek, als hij ietsin zijn bek heeft).

Maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Gollum
Zeer actief

Daar dacht ik ook nog aan, hopelijk klapt ze niet uit reactie haar bek dicht. Maar voordat ik daar goed over nagedacht had wipte ik die stok er al uit. Tja en anders niks aan te doen :19:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Gollum schreef:Daar dacht ik ook nog aan, hopelijk klapt ze niet uit reactie haar bek dicht. Maar voordat ik daar goed over nagedacht had wipte ik die stok er al uit. Tja en anders niks aan te doen :19:
Ik zou het er zeker ook op gewaagd hebben, alleen aarzelde ik eerst wel even, maar uiteindelijk had ik het toch wel gedaan, want op zo'n moment, kun je snel beslissen :ok:

Zo heb ik ooit bij mijn Shar-pei ( mijn allereerste hond), de Heimlich-greep uitgevoerd.
Hij smoorde in een stukje worst en ik greep in door de Heimlich te doen.
Daarna kon ik met mijn hand, het stukje worst uit zijn bek krijgen......

Hij draaide en tolde al, zo snel ging het, gelukkig zag ik het en kon ik optijd ingrijpen.

Een paar jaar later, hij overleden aan een hartstilstand, hij was bijna 13 jaar geworden.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fijn dat alles goed af gelopen is. Als ik dit lees ben ik toch wel blij dat Fellow niet zo veel heeft met stokken (wel lastig als je een bal bent vergeten en een stok niet interessant is en meneer toch graag achter een bal aan wil rennen). Op de puppycursus werd hier voor gewaarschuwd maar of veel mensen zich daar iets van aantrekken?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”