Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tepels na het spenen van pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

tepels na het spenen van pups

Ongelezen bericht door Joera »

Ik heb een vraagje, weet niet of hij hier thuishoort of ergens anders, maar ik zie vaak honden op herplaatsingssites bv die een tijd na de dracht en spenen nog steeds hele dikke uitgezakte tepels hebben, trekt dit nog weg? Of blijft het gewoon altijd bij sommige honden? Of heeft het ook te maken met verzorging/voeding oid? :denken:
Afbeelding
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Zal misschien ook te maken hebben met het aantal nesten dat een teef gehad heeft ?
Ruby heeft bij de vorige eigenaar een ongeluksnestje gehad. Daarna heeft ze 1 loopsheid bij mij gehad (net voorbij). Haar voorste tepel is weer "gladgestreken" en ik zie de rest nu ook langzaam "terugdringen".
Of het weer helemaal netjes strak word weet ik niet. Heb daar verder geen eigen ervaringen in.
Afbeelding
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

Tara is vandaag 8 weken geleden bevallen van haar eerste nest. Sinds een weekje voedt ze de pups helemaal niet meer en zie!! :eek:
Haar tepels, en dat waren echt giga-puntzakken, zijn weer helemaal ingetrokken.
Alleen de huid is nog rimpelig en erg zacht maar ik heb het idee dat dat ook nog wegtrekt!
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Blijkbaar geldt dat ook voro Cairns, de voorste paar tepels die zijn weer zo strak als voor haar eerste nestje, maar de achterste vier, die zijn altijd een klein beetje blijven hangen. Wij houden toch wel van haar. :mrgreen:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Leggy heeft hangtieten overgehouden na haar 2 nesten , maar ze heeft de puppen wel tot 8/9 weken laten drinken.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Tim.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door Tim. »

Bij de fokker waar we Bella (labrador) vandaan hebben heeft ze 3 nestjes gehad, haar buik is ook niet meer strak getrokken.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Twee teefjes van mij hebben beide twee nestjes gehad. Bij allebei zijn de buikjes weer strak getrokken. De huid is volgens mij wel een klein beetje rimpeliger gebleven, maar hangtieten hadden ze niet. Ook deze zogen ze tot de pups weg gingen dus tot minimaal 8 weken.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Kimba zag er ook niet uit met haar hangtieten toen we haar uit het asiel haalden. Maar daar was na een tijdje helemaal niks meer van te zien.
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Onze Vai heeft hangtieten overgehouden, maar goed 12 pups tot 7 weken zogen en veeeeeeeeeel melkgift. Ze wilde zelf niet stoppen en als ze de kans had gehad dan had ze onze Azuma die is gebleven nog langer doorgevoed. Azuma zag haar kansen trouwens schoon, die probeerde nog heel lang een slokje mee te pikken, haha.

Ik vind het niet erg, ze heeft er wel 12 pups zelf mee grootgebracht.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena had binnen een paar weken weer een heel strak buikje, niks meer van te zien.. wilde ook niet meer de pups laten drinken na 4,5 weken overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Dellie heeft zelfs haar iniminie puppen tepels weer teruggekregen (terwijl ze toch tot 9 wk gezoogd heeft, oke, vanaf 7 wk zijn de eerste vertrokken)
Umi is nu ook al weer bijna helemaal strak 12 wk na haat 3de nest....terwijl ze bij ieder nest langer vrijwillig ging zogen....nu zelfs tot ze vertrokken...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lola heeft nog heel kleine hangzakkies, vooral die tussen haar achterpootjes.

de pups hebben tot het einde bij haar gedronken en 1 meneer die we nog vaak zagen/zien wel tot 14 weken.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wisselend hier, Sam heeft drie nesten gehad en die was eigenlijk behoorlijk strak, Thica 2 nesten en die had na nest 1 al mega tepels die nooit meer klein zijn geworden :mrgreen: geen hangtieten, maar gewoon grote tepels, Moja haar tepels zijn wel groter gebleven, maar extreem is het niet.

het verschilt gewoon per hond en is ook genetisch bepaald ( wat niet :roll: )
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Anne had na haar eerste nest bij de achterste 4 tepels nog " hangzakkies" over, de rest was glad getrokken. Nu (5 mnd na haar 2e nest) kleine hangzakkies op de achterste tepels en wat grotere tepels.

Benta heeft alleen wat grotere tepels over gehouden aan haar 2 nesten, Nika had ook alleen wat grotere tepels.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”