Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie schiet agressieve honden dood

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Politie schiet agressieve honden dood

Ongelezen bericht door doggy »

ROTTERDAM - Twee agressieve herdershonden zijn woensdagavond doodgeschoten door de politie op de Ringdijk in Ridderkerk. Het waren angstige momenten, weet de 9-jarige Moniek, die er samen met een vriendinnetje bovenop stond.
Met bloeddoorlopen ogen, een dikke laag schuim op de bek en hard geblaf jaagden de losgebroken herders buurtbewoners en voorbijgangers de stuipen op het lijf. Ze beten een 25-jarige man in de kuiten en renden een politieagent achterna. Agenten schakelden daarop de hondenbrigade in.

De hondenbrigade zag geen andere uitweg dan de viervoeters neer te knallen. ,,Verdovingsgeweren mogen wij van de wet niet gebruiken. Dan hadden we een dienrenarts moeten inschakelen, maar op het moment dat die agressieve beesten los rondlopen, moet je snel ingrijpen om de mensen te beschermen,'' zegt een politiewoordvoerster. ,,Bovendien, ze hadden al iemand gebeten en waren zeer agressief. Hun lot was waarschijnlijk toch dat ze afgemaakt moesten worden.''

Moniek was woensdagavond met een vriendinnetje aan het spelen toen ze plots een knal hoorde. Een vuurwerkbom, denkt ze, van hangjongeren die verderop vertoeven. Vlakbij de plek waar de honden zaten en waar veel fietsers voorbijkomen. ,,We renden de dijk op en zagen dat de honden waren losgebroken. Ze blaften hard en een mevrouw stond te gillen,'' vertelt de 9-jarige, terwijl ze met haar moeder haar hond uitlaat. ,,Ze kwamen heel dichtbij ons, maar ze konden niet op de dijk komen. Eentje keek ons aan met een blik van 'ik wil je hebben, kom hier'. Dat was eng.''

Volgens de buurtbewoners zitten de honden al jaren in de tuin van het witte huis dat langs de dijk staat. Grote hekken moeten voorkomen dat ze losbreken. Op een oranjerood bord prijkt de tekst 'hier waak ik'. De bewoonster is niet thuis, op de bank ligt een klein hondje. ,,Ik hoorde ze altijd, dag en nacht, maar zag ze nooit. Het is nu voor het eerst stil hier,'' vertelt Monieks moeder. Een andere buurtbewoonster vult aan: ,,Ze zijn een half jaar geleden al eens losgebroken en hebben toen een hondje aangevallen.''

Bij de politie is de eerdere uitbraak van de herders niet bekend. ,,Dan waren ze in beslag genomen,'' zegt een woordvoerster. De politie onderzoekt nog hoe de honden konden ontsnappen. Gisteren is de eigenaresse verhoord.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat is je bron van het verhaal? Vind het een beetje apart geschreven.

Maar ja vervelende situatie, voor alle partijen :wink:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Klopt, daar heb ik het vandaan.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dat is niet eens zover hier vandaan.
Ik vraag me altijd af wat het verhaal er achter is bij zulke berichten.
Wat voor leven hebben die honden gehad?
Is het aangedikt?
Enz enz
:zweep:
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Diep triest die honden , die worden echt niet vanzelf zo :(
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zou heel goed kunnen dat ze na de knal zijn losgebroken. Dieptriest, maar er was mijn insziens ook geen andere oplossing. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”