Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

11.000 honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik mag lijden dat die chinezen een keer gaan stikken in het hondenvlees, of er hondsdolheid van krijgen! Want dat zou hun verdiende loon zijn. :evil:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Hoeveel andere dieren zijn er ook niet gedood ter voorkoming van toch wel dodelijke ziekten.

Als èèn van je familieleden door varkensvlees,runds,kippevlees overlijdt is dat dan ook hun verdiende loon.Dacht van niet :roll:

Voor je heftig reageerdt, ik eet geen hondevlees hoor :ok:
iones
Zeer actief

gotcha schreef:Hoeveel andere dieren zijn er ook niet gedood ter voorkoming van toch wel dodelijke ziekten.

Als èèn van je familieleden door varkensvlees,runds,kippevlees overlijdt is dat dan ook hun verdiende loon.Dacht van niet :roll:

en denk je dat ik dat goedkeur????

Ik kan er niets aan veranderen dat het gebeurt, maar ik verfoei het. En ik denk oprecht dat de mensheid er ooit op wordt afgerekend,.

Overigens, doden ter voorkoming van ziektes noem ik gewoon dierenholocausten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief

Waarschijnlijk stond je dan wel op de eerste rij om ter voorkoming van vogelgriep,varkenspest en de ziekte van kreuch het doden van de vele dieren tegentehouden.Of minstens aktie ondernomen? :wink:

Aan woorden hebben die dierenholocausten niets toch. :wink:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

iones schreef:
gotcha schreef:Hoeveel andere dieren zijn er ook niet gedood ter voorkoming van toch wel dodelijke ziekten.

en denk je dat ik dat goedkeur????

Ik kan er niets aan veranderen dat het gebeurt, maar ik verfoei het. En ik denk oprecht dat de mensheid er ooit op wordt afgerekend,.

Overigens, doden ter voorkoming van ziektes noem ik gewoon dierenholocausten.
Ik noem dat preventie van epidemieën.
Zeg niet dat ik het er altijd mee eens ben, maar om dit te vergelijken met de holocaust vind ik buiten proportie
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
iones
Zeer actief

gotcha schreef:Waarschijnlijk stond je dan wel op de eerste rij om ter voorkoming van vogelgriep,varkenspest en de ziekte van kreuch het doden van de vele dieren tegentehouden.Of minstens aktie ondernomen? :wink:

Aan woorden hebben die dierenholocausten niets toch. :wink:
Aan acties ook niet. DAt is wel gebleken. WAnt er zijn acties gevoerd. Maar dit was de macht van de EU, het slechte schijnt altijd te overwinnen.
iones
Zeer actief

fes/lou schreef: Ik noem dat preventie van epidemieën.
Zeg niet dat ik het er altijd mee eens ben, maar om dit te vergelijken met de holocaust vind ik buiten proportie
Ze zouden preventie al kunnen voorkomen door kleinschaliger te worden en niet alle dieren te frotten in 1 ruimte.

Verder zou ik niet weten waarom het noemen van een dierenholocaust buiten proportie is. Het gaat om stelselmatig uitroeien van onschuldige levende wezens.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Omdat de motivatie erachter anders is. En omdat ik vind dat mensen en dieren niet te vergelijken zijn.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
iones
Zeer actief

fes/lou schreef:Omdat de motivatie erachter anders is. En omdat ik vind dat mensen en dieren niet te vergelijken zijn.
En ik vind dat mensen en dieren WEL met elkaar te vergelijken zijn. Op de eerste plaats zijn namelijk mensen óok dieren. Verder kunnen dieren net zo erg lijden als mensen, op dezelfde manier (hartkloppingen, stress, adrenaline etc). En dieren willen óók graag leven, net als mensen hebben ze een overlevingsinstinct.

Het verschil van gedachte is dat bij de mensenholocaust er sprake is van haat en bij dieren is het uiteindelijk achteloosheid. Want de economie zou niet voor moeten gaan.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

iones schreef:Ik mag lijden dat die chinezen een keer gaan stikken in het hondenvlees, of er hondsdolheid van krijgen! Want dat zou hun verdiende loon zijn. :evil:
Wens dan maar 95% van de wereld dood, want er is maar 5% vegetarier.
En een hond is niet beter dan een kip toch?
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

Nanna schreef:
gotcha schreef: de ziekte van kreuch
:denken: :19:
Je mag het altijd verbeteren hoor :mrgreen:
iones
Zeer actief

minhie schreef:
Vind ik van wel: aangezien je met een hond een hele hechte band kunt aangaan, honden ontzettend veel voor mensen doen in de vorm van hulp voor gehandicapten, reddingshulp etc. Zo'n dier staat te dicht bij je, die hoor je niet als voedsel te beschouwen.

MAar los daarvan komt er nog bij dat honden daar niet op een humane wijze gedood worden. Ze worden er eerst gemarteld. Zo iets is nóóit goed te praten.

Verder is het veel humaner om aan castratiebeleid te doen, i.p.v. dieren éérst geboren te laten worden en vervolgens nodeloos te doden. Dieren die ongewenst zijn, moet je niet op de wereld laten komen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

gotcha schreef:
Nanna schreef:
Bedoel je Creutzfeld Jacobs??
Oftewel: menselijk spongiforme encepahlitis.
Oftewel: Gekke Koeien ziekte?
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

iones schreef:
minhie schreef:
Vind ik van wel: aangezien je met een hond een hele hechte band kunt aangaan, honden ontzettend veel voor mensen doen in de vorm van hulp voor gehandicapten, reddingshulp etc. Zo'n dier staat te dicht bij je, die hoor je niet als voedsel te beschouwen.

MAar los daarvan komt er nog bij dat honden daar niet op een humane wijze gedood worden. Ze worden er eerst gemarteld. Zo iets is nóóit goed te praten.

Verder is het veel humaner om aan castratiebeleid te doen, i.p.v. dieren éérst geboren te laten worden en vervolgens nodeloos te doden. Dieren die ongewenst zijn, moet je niet op de wereld laten komen.
wat hypocriet...
Er wordt in ned anders ook heel leuk paard gegeten, die staan ook te dicht bij de mensheid, die hebben nog meer voor ons gedaan dan de hond.
Gewoon omdat jij een band hebt met een hond zegt nog niet dat iedereen dat heeft. En een hond in azie staat helemaal niet zo dicht bij je zover ik heb gezien, dat zijn stuk voor stuk waakhonden.

Trouwens: In Nederland worden op ongeveer 170 pelsdierenhouderijen jaarlijks 4 miljoen nertsenpelzen geproduceerd. Nederland is daarmee, na China en Denemarken, derde producent ter wereld.

Ook hier maar een hek om nederland en een bommetje erop.

oh en zullen we dan met zn alle gewoon walvisvlees of dolfijn vlees gaan eten? die staan niet zo dicht bij ons.. daar kan je niet echt een band mee hebben.. teminste k heb geen dolfijn in mijn achtertuin :)
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

Ennath schreef:
gotcha schreef:
Nanna schreef:
Bedoel je Creutzfeld Jacobs??
Oftewel: menselijk spongiforme encepahlitis.
Oftewel: Gekke Koeien ziekte?
Helemaal juist :mrgreen: :ok: De meeste wisten wel wat ik bedoelde zeker :idea:
gotcha
Zeer actief

iones schreef:
minhie schreef:

Als castratie een middel tegen hondsdolheid was zouden ze dat wel gedaan hebben,kon je beter vaccinatie aanhalen.

Je zienswijze dat de honden daar niet op een humane manier gedood worden,en eerst gemarteld verwonderdt mij ook wel.Precies of ze overal zelfs bij jullie in nl en bij ons de dieren diervriendelijk ombrengen.

Maar goed deze discussie heb ik ongeveer met jou aleens gehad,ook over de voedselketen,en nu kom ik tot de slotsom dat onze zienswijze hierover niet veranderd. :blah:
iones
Zeer actief

minhie schreef: Er wordt in ned anders ook heel leuk paard gegeten, die staan ook te dicht bij de mensheid, die hebben nog meer voor ons gedaan dan de hond.
Gewoon omdat jij een band hebt met een hond zegt nog niet dat iedereen dat heeft. En een hond in azie staat helemaal niet zo dicht bij je zover ik heb gezien, dat zijn stuk voor stuk waakhonden.
Jammer dat je niet ingaat op mijn andere argumenten.
minhie schreef: Trouwens: In Nederland worden op ongeveer 170 pelsdierenhouderijen jaarlijks 4 miljoen nertsenpelzen geproduceerd. Nederland is daarmee, na China en Denemarken, derde producent ter wereld.
Ik ben hier voor en tegenstander van.
Op de eerste plaats veroordeel ik het natuurlijk dat dieren gedood worden voor produkten die wij niet nodig hebben voor primaire behoeftes. Maar goed, het gebeurt overal ter wereld. Natuurlijk zouden we dit graag verboden zien. Stel dat dit begint in Nederland: dus hier zou het fokken en houden van nertsen voor de bontindustrie verboden worden.
Dan krijg je verschuiving > naar andere europese landen. Maar hier in Nederland zijn nog een paar richtlijnen (ik zeg paar, want het kunnen er nooit voldoende zijn) t.a.v. het welzijn van het houden van deze dieren. En die paar regels die er zijn, zijn altijd nog beter dan in de andere landen van Europa. Ik pleit dus voor een algeheel fok en houdverbod in héél Europa, en niet alleen in Nederland. Maar dit heeft geen zin als er niet ook een totaal import verbod komt. Want ik zie niet in waarom andere landen en werelddelen er wel aan mogen verdienen en Europeanen niet.
minhie schreef:
oh en zullen we dan met zn alle gewoon walvisvlees of dolfijn vlees gaan eten? die staan niet zo dicht bij ons.. daar kan je niet echt een band mee hebben.. teminste k heb geen dolfijn in mijn achtertuin :)
Is geen onderdeel van onze cultuur, gelukkig. En dat is paardenvlees trouwens ook niet. Het wordt hier nauwelijks geconsumeerd. Maar kennelijk vind jij niet dat er eens een grens moet worden getrokken naar het consumeren van vlees. En ik vind van wel. Kennelijk ligt jouw grens bij de mens, maar bij mij ligt de grens er veel eerder.
Overigens eet ik zelf geen paardenvlees, hoewel het goed vlees is, van een dier dat niet gemarteld is, en niet geleden heeft onder bioindustrie. Maar aangezien mijn eigen band met paarden trek ik hier ook een grens. Verder heb ik ooit een jong paard naar de slacht gebracht. En ik betwijfel nog altijd of dat niet een betere optie is als je over moet gaan op euthanasie, dan in laten slapen. Maar goed, dit is een andere discussie.
gotcha schreef:
Als castratie een middel tegen hondsdolheid was zouden ze dat wel gedaan hebben,kon je beter vaccinatie aanhalen.
He wat een domme opmerking!
Castratiebleid leidt tot minder zwerfhonden, en dus minder hoogte van de graad van besmetting van honden! STerker: als er geen zwerfhonden meer zijn, dan krijg je ook geen hondsdolheid meer, op voorwaarde dat men goed past op de huisdieren.
gotcha schreef: Je zienswijze dat de honden daar niet op een humane manier gedood worden,en eerst gemarteld verwonderdt mij ook wel.Precies of ze overal zelfs bij jullie in nl en bij ons de dieren diervriendelijk ombrengen.
Hier worden dieren niet nodeloos gemartelt (vastgebonden in een onmogelijke houding en dan met veel geweld omgebracht waarbij ze een langzame dood sterven). Maar goed, stel dat hier dieren gemartelt zouden worden, vind jij het dan een goed argument om het elders goed te keuren? Dus, Jantje doet het, dan mag PIetje het ook? Beetje flauw he! Vind je zelf ook niet?
gotcha schreef:
Maar goed deze discussie heb ik ongeveer met jou aleens gehad,ook over de voedselketen,en nu kom ik tot de slotsom dat onze zienswijze hierover niet veranderd. :blah:
Het eerste zinnige dat ik jou zie beweren. Want bovenstaande slaat als een tang op een varken, je hebt duidelijk niet nagedacht over wat je zei.
gotcha
Zeer actief

:ok: Je bevestigd hiermee dat ik gelijk heb thanx. :wink:
.
We komen hierover toch niet tot een meningovereenkomst,ik heb daar geen moeite mee ,jij wel,want jij formuleerd mijn opmerking als dom. :mrgreen:

En daar laat ik het bij. :wink:you win,nog een prettige dag
iones
Zeer actief

Best hoor. Ik verwacht dan ook niet dat je deze discussie met mij weer ooit zult oprakelen. :wink:
gotcha
Zeer actief

iones schreef:Best hoor. Ik verwacht dan ook niet dat je deze discussie met mij weer ooit zult oprakelen. :wink:
Welke discussie :roll:
iones
Zeer actief

Deze.
gotcha
Zeer actief

:smile:
gotcha
Zeer actief

ok, we hebben toch iets gemeen humor :ok:
iones
Zeer actief

gotcha schreef:ok, we hebben toch iets gemeen humor :ok:
Nou, heb toch een iets andere humor hoor. :wink:
gotcha
Zeer actief

dat vind ik juist zo tof, :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”