Nanna schreef:
Inderdaad. Ik hèb wat mensen verbaasd zien kijken omdat Fido opeens uitviel (doet ie anders nooit).
De DA heeft die handjes wèl nodig om zijn/haar brood mee te verdienen dus zit er helemaal niet op te wachten om door een angstige of onbetrouwbare hond in de fikken gebeten te worden.
Dus een DA die
op iedere dolle stier afstapt vind ik niet slim maar gewoon ordinair stom.
De meesten hebben veel ervaring en zullen heusch goed kunnen beoordelen of Max zó behandeld kan worden of dat er even een snoetje om moet.

En ik heb heusch teveel ervaring met DA's om maar blind op hun oordeel te vertrouwen

.
Het lijkt me dat die mensen hun hond zeer slecht lezen, zoals wel vaker voorkomt. Zo'n waarschuwende snap moet je als eigenaar aan kunnen zien komen.
Geen enkele DA heeft tot nu toe een snuitje voorgesteld. Mijn huidige DA vroeg aan mij of het nodig was toen ze met Christo bezig was, en nam met mijn antwoord genoegen. Noch Christo noch Aidan hebben een muilkorf nodig, zolang ik erbij ben. Met de DA is afgesproken dat als Aidan ooit een rontgenfoto nodig heeft, we dat eerst zonder verdoving proberen. Dat word dan even wat gesjouw en met vrouwtje aan het uiteinde dat kan bijten - wat hij niet zal doen.
Als één van beiden gewond zouden raken en met pijn onderzocht moest worden, gaat er voor alle zekerheid een muilkorf op, maar dat spreekt vanzelf

.
Maar dan nog is er voor mij een groot verschil tussen de praktische beslissing dat gezien de situatie een muilkorf even nodig is en bang zijn voor mijn hond. Het eerste zou ik zeker accepteren, het laatste is voor mij reden om niet meer bij die DA terug te komen.