Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e x speuren welk voer mee nemen????

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

1e x speuren welk voer mee nemen????

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Vandaag gaan Nadal en ik de 1e x speuren, ik kon dan voer mee nemen, maar welk voer moet ik mee nemen????
Nadal krijgt kvv kan ik dan bv blokjes kaas mee nemen om te oefenen???

Hihihi het is de 1e x voor zowel Nadal als mij, dus vandaar deze vraag, oja ik weet ik ben een beetje laat maar we moeten vanmiddag om 13uur daar zijn, dus misschien iemand met ervaring wat dit voor die tijd leest :wink:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ja hoor gewoon kleine stukjes kaas, of niet gekookte rookworst, gaat er ook altijd goed in.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

oke die van die worst is ook een goeie, thnx :ok:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik neem altijd stukjes Rodi worst mee naar de training. Maar sukjes kaas of kleine stukjes leverworst is ook prima!

Wat leuk dat je met Nadal gaat speuren! Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik zit te denken om met een van mijn honden ook te gaan speuren. Hij is 7 maanden oud. Ik weet ook niet of hij er wel aanleg voor heeft of het uberhaupt wel leuk zal vinden....

Succes vanmiddag!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Esther 1
Zeer actief

Ja leuk he, ik verheug me er enorm op :wink:

Nadal is nu bijna 15 weken en het kan al vanaf 12 weken zeiden ze, ik heb deze week een spoor uitgezet (van zijn middagmaaltijd kvv), in de tuin (die is bestraat) het ging heel goed hij was geconcentreerd en bleef met zijn neus laag, ik helemaal opgewonden en Nadal vond het heel leuk om te doen.

Ben echt benieuuwd vanmiddag ik moet natuurlijk op dit vlak ook nog alles leren
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Hee, dat kan ik ook wel eens proberen om een spoor uit te zetten.....kijken of dat lukt. :D
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Kaas of worst inderdaad. Nog een goeie: runderlong. Als je zelf bijna over je nek gaat van de stank speurt je hond er waarschijnlijk super op :mrgreen:

Zometeen even de honden in de auto laden en dan gaan we ook weer speuren.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

bea leyba schreef:Ja hoor gewoon kleine stukjes kaas, of niet gekookte rookworst, gaat er ook altijd goed in.
Dat deed ik voor Beike ook wel eens ( Bij de G&G cursus, die inmiddels al is afgerond, we doen nu behendigheid), maar hij kreeg er een allergische reactie van.

Zijn huid was ge-irriteerd en hij kreeg er kale plekjes van.
Dus dat hebben we niet weer gedaan.

Ik heb meestal van die strips mee ( zitten meestal een stuk of 20 in een zakje), die kun je makkelijk afbreken.

Veel plezier vandaag. :ok:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Voor te speuren vind ik kennelworst van kivo fijn, daar willen de meeste honden ook wel graag voor werken.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Voor het spoor zelf zou ik niet al te sterk ruikend voedsel nemen, alleen als beloning achteraf kun je wel iets heel lekkers gebruiken.

Op het spoor zelf gebruiken wij ook geen voedsel, alleen als beloning achteraf. De opbouw duurt wat langer maar ze krijgen veel sneller door waar het om gaat en gaan zelf niet alleen op zoek naar het voedsel maar zoeken een spoor op waarom het daadwerkelijk gaat. Als je hond het leuk genoeg vindt is dat spoor alleen al leuk zat om te volgen :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Je bent natuurlijk al geweeest! Hoe was het?????

Hier van pens tot rodi worst maar ik merk dat de vogels dat snel wegvreten als het spoor een tijdje ligt... met Frolic lijken de vogels het te laten liggen... verder weet ik niet wat voor soort sporen je gaat lopen, maar in de IPO moeten ze ook voorwerpen verwijzen, in bijvoorbeeld een brillenkoker kun je ook voer stoppen, bij verwijzing krijgt de hond dan zijn beloning vanuit het voorwerp, of aan het einde van het spoor een voorwerp in de vorm van zo'n honden pate kuipje,. bij verwijzing openmaken en Feest!
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

dbdobi schreef:Kaas of worst inderdaad. Nog een goeie: runderlong. Als je zelf bijna over je nek gaat van de stank speurt je hond er waarschijnlijk super op :mrgreen:
Inderdaad worst of gedroogde runderlong. Ik vind dat inmiddels zelfs lekker ruiken, je hebt ook meteen geen last meer van een verstopte neus :mrgreen:
Afbeelding
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ik neem speciale hondenworst gemaakt door de slager die goed naar de hondenschool heeft geluisterd :mrgreen: .
Ons is verteld dat het voer dezelfde kleur moet hebben als de ondergrond (we speuren op akker en bijna elke worst is bruin, ideaal). Het is niet de bedoeling dat de hond de worst ziet (alhoewel de stappen bij de beginnerssporen wel zichtbaar zijn).
Verder moet de worst niet te erg ruiken, want ze moeten het spoor ruiken, niet de worst (dus eigenlijk vind ik rookworst en long niet zo geslaagd).
Esther 1
Zeer actief

En we zijn nat geworden niet meer normaal joh, maar het was heeeeel leuk, en Nadal deed het super :ok:

Ik heb wel maar een klein spoor gedaan, dit is om te leren het was +- 5meter, we hoorden hem ook heel goed snuiven en dat was heel goed, hij heeft op die 5meter 1 blokje kaas laten liggen (totdat hij op de terugweg daarachter kwam :wink: )

Ze hebben me alles goed uitgelegd en ik vond het heel interessant, rond 17uur zijn we verplicht naar huis moeten gaan, ik was graag nog even gebleven om te kijken, want ze waren aan het oefenen ivm de examens van volgende week.

Het is een heel andere manier van trainen bij de VDH als wat ik gewend ben, echt heel anders. Ik heb met mijn andere honden altijd gehoorzaamhied, G&G gedaan en een tijdje behendigheid, en dit is toch(althans mijn ervaring) een heel andere aanpak van trainen.

Maar petje af voor al die begleiders met hun honden daar hoor, heel mooi om te zien, ondanks de regen en de kou een hele leuke dag gehad.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mooi dat het zo goed bevallen is :D
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Dat klinkt als een hele leuke dag :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”