Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbazing-wekkende Beike....

Moderator: moderatorteam

doggy

Verbazing-wekkende Beike....

Ongelezen bericht door doggy »

Zo heb je hulpstukken bij de paaltjes, je weet wel, van die plastic- bogen eromheen...., die haddem we bij de vorige behendigheids-cursus.

Nu zijn we dus aan een nieuwe cursus begonnen, bij een andere hondenschool.
Daar hadden ze die hulpstukken niet.
Dus alleen de paaltjes.

Maar wat schetst mijn verbazing??

Na 3 X, deed Beike de paaltjes al uitzichzelf ( wel met aanwijzingen van mij) :cheer: :cheer: :cheer:
Het zij met hier en daar een klein foutje, maar dat was van mijn kant, omdat ik hem niet genoeg ruimte gaf.

Ook ( en dat ging in 2X goed), kon hij al op afstand hindernissen nemen.

Ik stond dus bijna aan de andere kant van de binnenbak in de manege en
er stonden 3 hoogte-sprongen.
Op mijn commando, ging hij er zo overheen , dus ik stond er niet bij, maar stond bij de laatste hoogte-sprong.
:cheer: :cheer: :cheer:

Normaal stond ik altijd bij elke hoogtesprong, maar dat hoeft nu dus niet meer :ok:

En we sluiten meestal af met een parcourtje en dat ging ook prima, we mochten ook al wissels maken en dat ging erg goed :cheer: :cheer:

Ik ben zo trots op Beike :ok:
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Alle reden om trots te zijn.

Goed gewerkt :cheer: :ok:
doggy

Verbazingwekkend hoe snel een hond kan leren :ok:

( Beike had de oefening : af , binnen een uur door..... dat was tijdens een puppy-party, sinds dien kan hij het commando : af, hij was toen 10 wk, geloof ik).

Hij kan dus best snel leren, als het maar op een leuke en goede manier gebeurt, wat bij hem past.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

doggy schreef:Verbazingwekkend hoe snel een hond kan leren :ok:

( Beike had de oefening : af , binnen een uur door..... dat was tijdens een puppy-party, sinds dien kan hij het commando : af, hij was toen 10 wk, geloof ik).

Hij kan dus best snel leren, als het maar op een leuke en goede manier gebeurt, wat bij hem past.
Dat is altijd al de truc geweest. :wink: :ok:

Ik was een dierenbeul, want toen ik met mijn tien weken oude pupje op puppytraining ging kon hij al zit, af en hier en apport. Tja, dat is allemaal vanzelf gegaan, ik zet echt geen super appel of druk op een pupje (en ik had hem al vijf weken). Maar zoals je zegt tijdens het spel pikte hij zo de basiscommando's op. Daarna is het nooit meer zo makkelijk gegaan als toen in die eerste weken (alhoewel hij ook nu nog snel leert).
erica van mil
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door erica van mil »

Hoi

:pffff: :mrgreen: Verbaast me niks dat het zo snel gaat, was al met de paaltjes en de beweging bezig. :idea:
Zag dat al aankomen.
leker zelfstandig laten werken. Je weet wel hoe dat moet.

Waar zit je nu op cursus???

Veel plezier
Erica
Afbeelding
doggy

erica van mil schreef:Hoi

:pffff: :mrgreen: Verbaast me niks dat het zo snel gaat, was al met de paaltjes en de beweging bezig. :idea:
Zag dat al aankomen.
leker zelfstandig laten werken. Je weet wel hoe dat moet.

Waar zit je nu op cursus???

Veel plezier
Erica
Hé , hoi!!!!!!

We doen nu behendigheid bij K.C Sneek, maar we volgen het bij afdeling Beetsterzwaag, in de manege achter LindenSteyn, elke vrijdag avond, van 19.00 uur tot 20.00 uur.
Ik rij dan met Rusty en Greta mee.

Rusty ( van Greta) doet het ook super en deed daar de eerste keer zelfs de wip al, terwijl het een hele andere wip is. :ok:

Ik sta gewoon versteld, hoe snel Beike de paaltjes doorhad :ok:

Je mag gerust eens komen kijken als je wilt.
Wees dan wel op tijd ( voor 19.00uur), anders is de bak dicht en moet je omlopen, naar de zijdeur en zo binnen komen --- is maar een paar meter verder) :mrgreen:

Er is een verwarmde kantine ( is dan niet open voor gebruik, maar je mag er wel in).

Hoe gaat het met Murphy en je andere hond ???
Je mag me anders ook wel een PB-doen.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”