Ja dat snap ik wel, het is natuurlijk ook fijn als hij regelmatig even los kan rennen en doen.Jinx schreef:Oh maar begrijp me niet verkeerd: Wij hebben absoluut niet de instelling dat hij persé los móet met andere honden hoor. Het leek ons alleen wel erg fijn als het kan.estelle schreef:Ik zie dat dus niet zo dat hij dat toch moet leren. Sommige honden kunnen gewoon niet of moeilijk met andere honden.Jinx schreef:Vandaar ook de korfestelle schreef:Tsja ik weet het niet hoor.
Waarom moet hij perse tussen andere honden kunnen lopen?
Je kan toch ook plekken opzoeken waar het rustig is waar je bijna geen andere honden tegtenkomt en hem daar los laten?
Ik vind het nogal een risico voor de andere honden mocht hij toevallig wel een keer uit zn dak gaan en je te laat bent met ingrijpen.![]()
Verder hoeft ie niet tussen tientallen andere honden te lopen hoor, maar hij zal het toch moeten leren omdat je wel andere honden tegenkomt, hoe dan ook.En juist omdat zijn gedrag verbetert is en hij op mij reageert, ook als ie op het punt staan uit te vallen willen we verder gaan.
Hij is overigens niet echt agressief, wel enorm dominant. Het enige wat hij tot nog toe deed is een andere hond omver lopen en erboven gaan staan.
Vianen is sowieso ons eerste oefengebied, de put rond etenstijd is erg rustig.
Ik zou dat gewoon accepteren.
Het is dus meer dat als we hem losgooien in een rustig gebied, ik niet kan garanderen dat ik geen enkele andere hond tegenkom![]()
Kijk, voor ons maakt het natuurlijk geen zak uit of we met hem wandelen aan de lijn of los. Ik had alleen het idee dat hij gelukkiger zou zijn als hij af en toe los kan.
Ook als we willen gaan trainen in dat rustige gebied weet ik nooit 100% zeker dat er niet misschien net wel een andere hond aankomt.
Ik zou het jammer vinden als hij nooit meer los zou kunnen maar het is wel heel simpel; gaat het niet dan gaat het niet
Maar als je ergens loopt waar weinig honden komen of waar het zo overzichtelijk is dat je van ver honden aan kunt zien komen, ben je dan toch bang dat hij niet komt als je hem roept?