Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steeds weer die smoesjes.....
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Soms kan je een hond gewoon maar beter herplaatsen, zelfs als je hem net hebt. Beter als dat je blijft aanmodderen met een hond die je niet wilt.
Ik vind wel dat mensen eerlijk moeten zijn over de reden of als er iets met het hondje is. Bij Tsuki is ons eerlijk verteld dat ze niet zindelijk is. Ben er blij mee dat ik dat wist, ik heb daar dus bewust voor gekozen.
Ik vind wel dat mensen eerlijk moeten zijn over de reden of als er iets met het hondje is. Bij Tsuki is ons eerlijk verteld dat ze niet zindelijk is. Ben er blij mee dat ik dat wist, ik heb daar dus bewust voor gekozen.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shibje was ook een standaard voorbeeld van een herplaatser op Marktplaats; Baasje moest fulltime gaan werken, kinderen wilden (konden) de verantwoordelijkheid niet, etc.
Maar no way dat dat smoesjes waren.
En nu, 4 jaar later, spreek ik nog steeds met z'n oude baasje, kom ik af en toe nog langs om een stuk te gaan lopen en is ze nog steeds even blij en enthousiast met Shibje als toen zij nog zijn baasje was.
Als Shibje trouwens op een 'officiele' herplaatsingssite stond, had ik hem nooit van m'n leven meegekregen als toen 16-jarige kraker zonder werk.
Mijn punt: vooroordelen zijn er overal, smoesjes worden door iedereen gebruikt, maar over beiden kan je niet oordelen zolang je niet weet hoe de vork in de steel zit.
Maar no way dat dat smoesjes waren.
En nu, 4 jaar later, spreek ik nog steeds met z'n oude baasje, kom ik af en toe nog langs om een stuk te gaan lopen en is ze nog steeds even blij en enthousiast met Shibje als toen zij nog zijn baasje was.
Als Shibje trouwens op een 'officiele' herplaatsingssite stond, had ik hem nooit van m'n leven meegekregen als toen 16-jarige kraker zonder werk.
Mijn punt: vooroordelen zijn er overal, smoesjes worden door iedereen gebruikt, maar over beiden kan je niet oordelen zolang je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- *Linda*
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Hier idem. Als het in sommige gevallen beter is voor de hond, ook dan hadden ze er gewoon niet aan moeten beginnen. En in sommige gevallen kunnen mensen best anticiperen.*Linda* schreef:Ik kan er slecht tegen. Ik weet wel dat het in sommige gevallen beter is voor hond en baas en dan is het alleen maar te prijzen als men kiest in het voordeel van de hond maar imo gaat 80% of meer de deur uit omdat er gewoon niet is nagedacht. En dat vind ik ronduit walgelijk.
Als je weet dat je ooit weer fulltime gaat werken bijvoorbeeld. Of als je weet dat je een keer kinderen zult krijgen (ja, mijn dierenarts kreeg laatst zelfs een verzoek om een hond te laten inslapen omdat er een kind geboren was!!!!!).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
sommige mensen snappen gewoon niet hoe een dier in elkaar zit. ouders van een vriendin van me bijv. wilden ooit een puppie. hadden nooit een hond gehad, maar ze moesten en zouden een husky. vriendin, die ook geen verstand van honden had maar wel eens had gehoord dat huskies niet de makkelijkste honden waren, vroeg ze er eerst eens heel goed over na te denken en misschien een ander ras te kiezen. maar nee hoor. er kwam een huskypup. een dag op twee geloof ik. toen moest hij weer terug naar de fokker, want hij piepte zo.... die hond zal vast beter af geweest zijn waar hij daarna terecht gekomen is... totaal gebrek aan inlevingsvermogen in een dier noem ik dat.doggy schreef:Misschien stel ik het verkeerd:
Die smoesjes die mensen steeds verzinnen om hun hond weg te doen, dat zie je vooral op MP terug.
Bijvoorbeeld:
Heb eergister een pup gekocht, maar moet 40 uur in de week werken en dat past niet helemaal in het patroon van de hond.
Of:
Ik had een puppie gekocht, maar hij is te duk, dus doe ik hem weg.
Zulke dingen bedenk je van te voren en niet achteraf, een hond schaf je niet zomaar aan.
Als je je er van te voren in had verdiept, was dat hondje de dupe niet geweest.
Vandaar dat ik me afvraag ,hoeveel honden er in werkelijkheid tot hun dood,bij de eerste eigenaar blijven.
( Afgezien van de fokker, want daar zijn ze geboren)
Tuurlijk zijn er ook echte redenen en soms kan men er echt niks aan doen, maar van die smoesjes word ik soms echt niet goed.
net als de mensen die ooit een kat uit het asiel namen en haar na 3 dagen niet meer zagen zitten, omdat ze niet gezellig op schoot kwam knuffelen. halleluja, mijn eigen katten zaten 2 dagen achter een kast toen ik ze net kreeg, dieren hebben geduld nodig... dat snappen veel mensen niet. ze hebben in hun hoofd wat ze willen, en als het dier niet gelijk aan dat plaatje voldoet, willen ze het niet meer. of het is voor hen een ding, een asseccoire. uit de mode? dan nemen we een andere..
ik denk overigens wel, dat dit iets van alle tijden is...
en soms werden dieren vroeger ook gewoon een kopje kleiner gemaakt, in plaats van herplaatst. de kat die ik vroeger in de vakanties verzorgde, is op 6-jarige leeftijd afgemaakt vanwege een allergie... een gezonde kat, maar ze hadden dat ouderwetse idee dat een kat nooit gelukkig wordt als je hem ergens anders onderbrengt. dat soort ideeen hoor je nu toch minder vaak geloof ik.
- *Linda*
- Zeer actief
Ach, mijn Bono moest weg omdat zijn "baas" een nieuwe vriendin had die werkelijk écht niet tegen al die haren koniones schreef:Hier idem. Als het in sommige gevallen beter is voor de hond, ook dan hadden ze er gewoon niet aan moeten beginnen. En in sommige gevallen kunnen mensen best anticiperen.*Linda* schreef:Ik kan er slecht tegen. Ik weet wel dat het in sommige gevallen beter is voor hond en baas en dan is het alleen maar te prijzen als men kiest in het voordeel van de hond maar imo gaat 80% of meer de deur uit omdat er gewoon niet is nagedacht. En dat vind ik ronduit walgelijk.
Als je weet dat je ooit weer fulltime gaat werken bijvoorbeeld. Of als je weet dat je een keer kinderen zult krijgen (ja, mijn dierenarts kreeg laatst zelfs een verzoek om een hond te laten inslapen omdat er een kind geboren was!!!!!).

- iones
- Zeer actief
Ha, maar dan had ik toch wel geweten wíe er weg had gemoeten! MAar die hond dus in ieder geval niet!*Linda* schreef: Ach, mijn Bono moest weg omdat zijn "baas" een nieuwe vriendin had die werkelijk écht niet tegen al die haren kon
Mijn vriend kreeg meteen Polleke op schoot de eerste de beste keer dat hij in mijn auto kwam zitten. Tsja, hij zat nu eenmaal op haar plek....
Hij vond haar gelukkig meteen leuk en het klikte heel erg. Sindsdien houdt hij veel van honden.
Had hij echter mijn hond niet geaccepteerd, dan had het niets kunnen worden. WAnt kom niet aan mijn hond, want dan kom je aan mij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Alsjeblieft zeg...hoezo stemmingsmakerij.Ennath schreef:Dingo geloof ik, in dit draadje.doggy schreef:Wie was dat dan???Ennath schreef:Wie was het ook al weer die me hier op het HF aanraadde om (een deel van) mijn honden te herplaatsen omdat ze niet op elkaar gesteld zijn?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=148584

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Dingo
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik begrijp mijn honden uitstekend, dank u.Dingo schreef:Alsjeblieft zeg...hoezo stemmingsmakerij.Ennath schreef:Dingo geloof ik, in dit draadje.doggy schreef:Wie was dat dan???Ennath schreef:Wie was het ook al weer die me hier op het HF aanraadde om (een deel van) mijn honden te herplaatsen omdat ze niet op elkaar gesteld zijn?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=148584Het ging mij erom dat je er niet aan had moeten beginnen. kennelijk begrijp je mij net zo goed als je honden
Van jou echter begrijp ik niet zoveel.
Persoonlijk vind ik jouw houding naar mijn honden en hun situatie erg eigenaardig.
Ik heb in het vorige draadje aangegeven dat mijn honden geen band met elkaar hebben, niet dat mijn honden niet met elkaar kunnen.
Ik kan werkelijk niet inzien waarom het blote feit dat mijn honden geen dikke vriendjes van elkaar zijn een reden zou moeten zijn om ze maar weg te doen.
Ik ben nog steeds boos dat je iemand hierop het advies geeft om maar een paar honden te herplaatsen.
Mij krijg je niet zover, maar als je dat soort achterlijke praat tegen mij uitslaat doe je vast ook ergens anders.
En tot nog toe heb ik nog niets van je gelezen wat mij het idee geeft dat JIJ nou zo'n autoriteit op het gebied van honden en hondenopvoeding bent.
- Marin
- Actief
- Dingo
- Zeer actief
Oh, maar ik zit hier ook niet om jou te overtuigen hoorEnnath schreef:Ik begrijp mijn honden uitstekend, dank u.Dingo schreef:Alsjeblieft zeg...hoezo stemmingsmakerij.Ennath schreef:Dingo geloof ik, in dit draadje.doggy schreef: Wie was dat dan???
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=148584Het ging mij erom dat je er niet aan had moeten beginnen. kennelijk begrijp je mij net zo goed als je honden
Van jou echter begrijp ik niet zoveel.
Persoonlijk vind ik jouw houding naar mijn honden en hun situatie erg eigenaardig.
Ik heb in het vorige draadje aangegeven dat mijn honden geen band met elkaar hebben, niet dat mijn honden niet met elkaar kunnen.
Ik kan werkelijk niet inzien waarom het blote feit dat mijn honden geen dikke vriendjes van elkaar zijn een reden zou moeten zijn om ze maar weg te doen.
Ik ben nog steeds boos dat je iemand hierop het advies geeft om maar een paar honden te herplaatsen.
Mij krijg je niet zover, maar als je dat soort achterlijke praat tegen mij uitslaat doe je vast ook ergens anders.
En tot nog toe heb ik nog niets van je gelezen wat mij het idee geeft dat JIJ nou zo'n autoriteit op het gebied van honden en hondenopvoeding bent.

- Dingo
- Zeer actief
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Je hebt gelijk: letterlijk staat er niet dat ik ze moet herplaatsen.Dingo schreef:Waar staat dat, dat ze herplaatst moeten worden?Marin schreef: En om dan maar te beginnen over herplaatsen?? doe jij dat ook met je kinderen dan als die wel om de haverklap ruzie met elkaar hebben???????????
Letterlijk staat er dit:
Jij herplaatst dus een hond omdat de ander er "ongelukkig" van wordtDingo schreef:Ik heb een 2e hond in huis gehad, maar merkte echt dat Dingo er geestelijk niet op vooruit ging. Nou, dan is de keuze heel makkelijk. Kan ik ze wel kostte wat het kost bij elkaar houden, omdat er geen mening van de honden gevraagd word, maar 2 ongelukkige honden heb ik geen zin in
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- iones
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
Klopt, ik. niet jijEnnath schreef:Je hebt gelijk: letterlijk staat er niet dat ik ze moet herplaatsen.Dingo schreef:Waar staat dat, dat ze herplaatst moeten worden?Marin schreef: En om dan maar te beginnen over herplaatsen?? doe jij dat ook met je kinderen dan als die wel om de haverklap ruzie met elkaar hebben???????????
Letterlijk staat er dit:
Jij herplaatst dus een hond omdat de ander er "ongelukkig" van wordtDingo schreef:Ik heb een 2e hond in huis gehad, maar merkte echt dat Dingo er geestelijk niet op vooruit ging. Nou, dan is de keuze heel makkelijk. Kan ik ze wel kostte wat het kost bij elkaar houden, omdat er geen mening van de honden gevraagd word, maar 2 ongelukkige honden heb ik geen zin in

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Ze doen inderdaad af en toe snel de hond van de hand vind ik ja. Gister las ik ook ergens iemand die zijn/haar herder weg had gedaan want die sprong steeds in de sloot. Dan denk ik daar is toch op te trainen? Gewoon met een lange lijn. Anders mensen hadden de hond overgenomen maar daar moest hij na een paar maanden ook weg want ze hadden nu een kleine en geen tijd meer voor de hond.
Af en toe snap ik dat ook niet... als je met je kind gaat wandelen kan de hond toch ook mee? Ok niet alle honden zullen daar misschien tevreden mee zijn maar toch....
In mijn hart is ook een plek voor een 2e hond maar momenteel gaat dat niet omdat schoonvader Diego tussen de middag uit laat en die hebben volgend jaar zelf een hond en ik heb zo'n idee dat ie dat meer als genoeg vind hun eigen en onze hond uit laten. Dus die zit niet te wachten op nog een hond bij ons. Dus als we er ooit een tegen het lijf lopen eens gaan informeren naar een uitlaatservice, maar dit is toch wel heel fijn nu want hij doet het gratis.
Af en toe snap ik dat ook niet... als je met je kind gaat wandelen kan de hond toch ook mee? Ok niet alle honden zullen daar misschien tevreden mee zijn maar toch....
In mijn hart is ook een plek voor een 2e hond maar momenteel gaat dat niet omdat schoonvader Diego tussen de middag uit laat en die hebben volgend jaar zelf een hond en ik heb zo'n idee dat ie dat meer als genoeg vind hun eigen en onze hond uit laten. Dus die zit niet te wachten op nog een hond bij ons. Dus als we er ooit een tegen het lijf lopen eens gaan informeren naar een uitlaatservice, maar dit is toch wel heel fijn nu want hij doet het gratis.
- Dingo
- Zeer actief
Op die voorwaarden moet je ook nooit een hond, of een tweede hond nemen.Sonnie1983 schreef: ik heb zo'n idee dat ie dat meer als genoeg vind hun eigen en onze hond uit laten. Dus die zit niet te wachten op nog een hond bij ons. Dus als we er ooit een tegen het lijf lopen eens gaan informeren naar een uitlaatservice, maar dit is toch wel heel fijn nu want hij doet het gratis.

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Ach na 4 jaar regelmatig over hebben is het ons ook gelukt dat hij onze hond tussen de middag wou uitlaten dus er is nog hoopDingo schreef:Op die voorwaarden moet je ook nooit een hond, of een tweede hond nemen.Sonnie1983 schreef: ik heb zo'n idee dat ie dat meer als genoeg vind hun eigen en onze hond uit laten. Dus die zit niet te wachten op nog een hond bij ons. Dus als we er ooit een tegen het lijf lopen eens gaan informeren naar een uitlaatservice, maar dit is toch wel heel fijn nu want hij doet het gratis.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik heb zelf een hond die via een smoesje bij het asiel terecht is gekomen. Ze zouden hem weg hebben gedaan vanwege allergie van de kinderen. Dat was natuurlijk onzin, in werkelijkheid ging hij met zijn 8 maanden al achter de schapen van de buren aan. Ik kan je vertellend dat dat schrikken is als je verwacht een redelijk probleemloze puber in huis te halen. Nou moet ik het mezelf ook wel gedeeltelijk verwijten, omdat wij er verder niet op hebben doorgevraagd, verblind door de liefde?
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, en ik zou hem voor geen goud meer willen missen. Maar het had prettiger geweest als we van tevoren dit hadden geweten.
We zijn trouwens aan het echte verhaal gekomen doordat we de mensen tegenkwamen met een nieuwe lab. :N: De hond was oorspronkelijk van haar manisch depressieve zus, die kon hem na 4 maanden al niet meer aan, en toen is hij verhuisd naar die mensen. Maar is hij dus weggegaan doordat hij de schapen doodbeet.
gr Aimée
We zijn trouwens aan het echte verhaal gekomen doordat we de mensen tegenkwamen met een nieuwe lab. :N: De hond was oorspronkelijk van haar manisch depressieve zus, die kon hem na 4 maanden al niet meer aan, en toen is hij verhuisd naar die mensen. Maar is hij dus weggegaan doordat hij de schapen doodbeet.
gr Aimée
-
Rachel8
- geregistreerd lid
Ik heb ooit eens zo'n zoekertje gelezen waar ze een hondje wilde ruilen. Het was een kleiner ras, ik weet niet meer precies welk. Je kon het hondje komen halen in ruil voor een stofzuiger of iets van die waarde
Hier komen dus mijn haren recht van omhoog, dit snap ik echt niet!
Roy is hier ook een herplaatser.
Hij moest herplaatst worden omdat zijn baasjes aan het scheiden waren. De man (van wie Roy was) ging op een apartement wonen en werkt zelfstandig in de bouw waardoor hij heel vroeg weg was en heel laat thuis kwam. De vrouw wilde Roy niet.
Die man vond dat hij veel te weinig tijd en ruimte had voor Roy en zag dat niet zitten om met een Bd op een apartement te wonen waar hij geen tuin had en Roy is verzot op een tuin.
Hij heeft lang gezocht naar een thuis voor Roy omdat hij zeer selectief was naar de nieuwe eigenaar toe. Dat nieuwe baasje moest aan een aantal regels die hij had opgesteld voldoen.
Ik ben van mening dat deze man Roy herplaatst heeft omdat dat voor Roy de beste oplossing was.
Ik heb ook geen cent voor hem moeten betalen, alleen zorgen dat hij een goede thuis kreeg.
Zo'n manier vind ik nog altijd beter dan gewoon dumpen omdat hij niet bij het interieur past of in ruil voor een stofzuiger ofzo...
Roy is hier ook een herplaatser.
Hij moest herplaatst worden omdat zijn baasjes aan het scheiden waren. De man (van wie Roy was) ging op een apartement wonen en werkt zelfstandig in de bouw waardoor hij heel vroeg weg was en heel laat thuis kwam. De vrouw wilde Roy niet.
Die man vond dat hij veel te weinig tijd en ruimte had voor Roy en zag dat niet zitten om met een Bd op een apartement te wonen waar hij geen tuin had en Roy is verzot op een tuin.
Hij heeft lang gezocht naar een thuis voor Roy omdat hij zeer selectief was naar de nieuwe eigenaar toe. Dat nieuwe baasje moest aan een aantal regels die hij had opgesteld voldoen.
Ik ben van mening dat deze man Roy herplaatst heeft omdat dat voor Roy de beste oplossing was.
Ik heb ook geen cent voor hem moeten betalen, alleen zorgen dat hij een goede thuis kreeg.
Zo'n manier vind ik nog altijd beter dan gewoon dumpen omdat hij niet bij het interieur past of in ruil voor een stofzuiger ofzo...

- iones
- Zeer actief
Je kunt een beetje aan het uitgangspunt merken of iemand een hond herplaatst uit laksigheid of echt uit nood. Het verhaal hierboven illustreert dat wel: hij vroeg er ook geen geld voor, wilde slechts een goed tehuis voor zijn hond.
Maar mensen die ook nog een hoop geld willen hebben voor hun hond die ze kwijt wille, komen mij ook minder oprecht over.
Maar mensen die ook nog een hoop geld willen hebben voor hun hond die ze kwijt wille, komen mij ook minder oprecht over.
- Chione
- Zeer actief
Inderdaad, als het dier niet gewenst is, zal daar blijven zitten ook niet het fijnste zijn. Het herplaatsen is naar, maar vervelender vind ik dat mensen, in een hoop gevallen, niet van te voren na denken.Jinx schreef:Soms kan je een hond gewoon maar beter herplaatsen, zelfs als je hem net hebt. Beter als dat je blijft aanmodderen met een hond die je niet wilt.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- iones
- Zeer actief
Hier heb je weer zo'n voorbeeld: advertentie op marktplaats in Almelo:
mooi engelse springer spaniel pup te koop i.v.m weinig tijd
5 maanden oud
met papieren/chip
Te weinig tijd, zijn ze lekker op tijd mee!
En ook nog 600 euro er voor vragen he. Die gaan niet voor een goed tehuis. Ze gaan voor het geld. Het welzijn van die hond interesseert ze niet, anders hadden ze wel 2x nagedacht voordat ze er aan begonnen waren. Bah wat een misselijk volk!
mooi engelse springer spaniel pup te koop i.v.m weinig tijd
5 maanden oud
met papieren/chip
Te weinig tijd, zijn ze lekker op tijd mee!
En ook nog 600 euro er voor vragen he. Die gaan niet voor een goed tehuis. Ze gaan voor het geld. Het welzijn van die hond interesseert ze niet, anders hadden ze wel 2x nagedacht voordat ze er aan begonnen waren. Bah wat een misselijk volk!
- sjef
- Zeer actief
steeds weer die smoesjes
hoe lang hou je een hond ?. Tot het overlijden,wij hebben in de afgelopen 36 jaar tien honden gehad, drie daarvan hebben we er nog steeds. Toch kan het door omstandigheden voorkomen dat er een nieuw tehuis gezocht moet worden, hebben wij gelukkig nooit hoeven doen. Oh en van die tien waren er vier herplaatsers. Em om het verhaal compleet te maken twee uit nestjes van onszelf en jazeker die nestjes waren echt per ongeluk, voor de andere honden uit deze nestjes hebben we heel goede tehuizen gevonden.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
-
GoldenRetrieverLover
Ik denk dat wij in NL het gewoon nog steeds te goed hebben,dat we het ons kunnen permiteren om even op Zaterdagochtend een hond van Marktplaats te kopen van "maar"350 Euro,want dat is toch een koopje voor een leuke look-alike-rashond?En omdat we het geld zo makkelijk kunnen uitgeven,doen we er net zo makkelijk weer afstand van.Iets waar je erg lang voor hebt moeten sparen of erg hard voor hebt moeten werken of lang op hebt moeten wachten,daar ga je beter mee om.Noodsituaties die hou je altijd,mensen kunnen nu eenmaal niet in een glazenbol kijken hoe de toekomst eruit ziet en soms overkomen je dingen waardoor je noodgedwongen afstand moet doen,en die mensen krijgen van mij niets dan alle eer,want soms is herplaatsen in het belang van het dier de beste optie die je kunt nemen,ook al doet dat zo'n verschrikkelijke pijn.(Ik moet er niet aan denken,dat mij het zou overkomen
).Maar kijk in de asiels,er zitten genoeg rashonden maar vaak zijn het toch honden zonder papieren die goedkoop zijn aangeschaft.Wij hebben zolang we honden hebben altijd herplaatsertjes gehad en nu weer,ik heb al zoveel redenen gehoord,sommige waren duidelijk kletspraatjes en bij andere stond ik mee te janken met de eigenaresse.Maar ook meegemaakt dat degene die het hardst stond te huilen,nooit meer wat heeft laten horen of nooit meer naar de hond heeft geinformeerd. 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En dat was misschien in eigen belang.GoldenRetrieverLover schreef:.Wij hebben zolang we honden hebben altijd herplaatsertjes gehad en nu weer,ik heb al zoveel redenen gehoord,sommige waren duidelijk kletspraatjes en bij andere stond ik mee te janken met de eigenaresse.Maar ook meegemaakt dat degene die het hardst stond te huilen,nooit meer wat heeft laten horen of nooit meer naar de hond heeft geinformeerd.
Om niet steeds weer te worden geconfronteerd met een naar moment uit je eigen verleden
-
GoldenRetrieverLover
Dat zou kunnen,tis moeilijk om daar over te oordelen,niet iedereen gaat er op de zelfde manier mee om.Maar of dit bij de persoon waar het om ging zo was,heb ik mijn twijfels.ranetje schreef:En dat was misschien in eigen belang.GoldenRetrieverLover schreef:.Wij hebben zolang we honden hebben altijd herplaatsertjes gehad en nu weer,ik heb al zoveel redenen gehoord,sommige waren duidelijk kletspraatjes en bij andere stond ik mee te janken met de eigenaresse.Maar ook meegemaakt dat degene die het hardst stond te huilen,nooit meer wat heeft laten horen of nooit meer naar de hond heeft geinformeerd.
Om niet steeds weer te worden geconfronteerd met een naar moment uit je eigen verleden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zou kunnen hoor.GoldenRetrieverLover schreef:Dat zou kunnen,tis moeilijk om daar over te oordelen,niet iedereen gaat er op de zelfde manier mee om.Maar of dit bij de persoon waar het om ging zo was,heb ik mijn twijfels.ranetje schreef:En dat was misschien in eigen belang.GoldenRetrieverLover schreef:.Wij hebben zolang we honden hebben altijd herplaatsertjes gehad en nu weer,ik heb al zoveel redenen gehoord,sommige waren duidelijk kletspraatjes en bij andere stond ik mee te janken met de eigenaresse.Maar ook meegemaakt dat degene die het hardst stond te huilen,nooit meer wat heeft laten horen of nooit meer naar de hond heeft geinformeerd.
In een mens kijken is moeilijk