Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hier kan ik wel wat mee.
ik heb ijgenlijk altijd iets met honden gehad en ben er echt aan vast geraakt en ik heb altijd wel iets met dieren gehad maar niet zo als met honden die liggen toch weer een latje hoger en het fasineert me.
-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
Ik kan me ook voorstellen dat je aan een nestje pups meer werk hebt dan jonge ratjes of vogels. Ik denk daarom dat je daar ook wel een band mee opbouwt ookal doe je dat niet met de ratten en vogels.
Nanna schreef:Ik moet zeggen dat ik geen hol van je warrige berichten begrijp.
Iedereen doet zijn best om te antwoorden op het geraaskal en dan zeg jij laat zitten ipv één en ander even te verduidelijken.
Als ik dit lees: met de eerste vogeltje ging ik naar de dieren arts om ze in te laten slapen maar als er nu een ziek is doe ik het zelf . het klinkt wel wat hard maar anders word het duur.
want als dit ook geld met honden fokken dan zie ik van mijn plannen af.
..denk ik dat het gaat om dat je niet met pups naar de dierenarts wilt om ze in te laten slapen omdat het te allemaal te duur wordt en je toch al geen band met ze hebt. Zoiets dan.
Ik denk dat je beter helemaal geen honden moet gaan fokken.
nou je bent niet de enige... ik snap er de ballen van
Als jij je al afvraagt of je om de puppies zal gaan geven, zeg ik: Absoluut niet aan beginnen. Het zal niet goed zijn als je er niks om zal gaan geven.
Ik kan het me overigens ook niet voorstellen dat je niks om de puppen geeft.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
nathalietjuh schreef:Als jij je al afvraagt of je om de puppies zal gaan geven, zeg ik: Absoluut niet aan beginnen. Het zal niet goed zijn als je er niks om zal gaan geven.
ik weet dat ik om de eerste en de tweede nestjes zeker zal geven en ook het derde nestje maar ik vroeg me dus af of dat net zo afvlakt als bij vogels of ratten.
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
nathalietjuh schreef:Als jij je al afvraagt of je om de puppies zal gaan geven, zeg ik: Absoluut niet aan beginnen. Het zal niet goed zijn als je er niks om zal gaan geven.
ik weet dat ik om de eerste en de tweede nestjes zeker zal geven en ook het derde nestje maar ik vroeg me dus af of dat net zo afvlakt als bij vogels of ratten.
ik snap niet dat dat afvlakt alles wat ik geboren zie worden blijf ik een klein wondertje vinden en heb ik heel veel mee zeker als het van mn eigen dier is.
ik snap niet dat dat afvlakt alles wat ik geboren zie worden blijf ik een klein wondertje vinden en heb ik heel veel mee zeker als het van mn eigen dier is.
Dat snap ik dus ook niet! Ik heb dit jaar weer intens genoten van mn vogeltjes die hier geboren zijn. Dat blijven wondertjes en dat vlakt echt niet af.
Ik fok/kweek ook valkparkietjes, maar na al die jaren voel ik me nog steeds triest als ik een dood jong in het blok vind, of als een van de ouderdieren het loodjes legt.
Ik slaap ze zelf in als het nodig is omdat ze bij de DA zo afschuwelijk schreeuwen als die naald er in gaat en de meeste DA's amper ervaring met vogels hebben. Maar daarna voel ik me beroerd en komt er de rest van de dag niet veel meer uit mijn handen.
Een band heb ik echter niet met ze, omdat ze niet tam zijn. Ik ben hun life support system en daar houdt het mee op. Maar ik zie ze wel als mijn verantwoording, niet als dingen en zeker niet als handel en als ze ziek zijn ga ik er mee naar een DA, ook met jongen van twee weken oud.
Ik fok niet met onze honden omdat ik (naast talloze andere redenen) bang ben dat ik er teveel band mee zou krijgen, dat ik geen afstand zou kunnen doen van mijn pups of me teveel zou bemoeien met de nieuwe eigenaren, dat er niemand goed genoeg zou zijn.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!
mijn vader had vroeger parkieten en altijd moest ik janken als er een ziek was of dood ging.
Nu na 9 nesten te hebben gefokt heb ik dat nog steeds. Ik heb het niet meer als er een pup tijdens de bevalling streft maar alles was al is het maar 4 uur geleefd heeft wordt omgehuild. Ook het wegdoen is nog precies hetzelfde als de eerste pup die wegging. Het feit is alleen dat je de wetenschap hebt dat je ze echt niet allemaal kan houden.
vind het dubbel,
heb nu 2x een doodgeboren pup gehad, daar heb ik dus echt niets mee, dat is gewoon de natuur, kan het vervelend vinden, maar dat is het ook, mijn teven gaan er ook zo mee om, die eten de dode pup gewoon op....
zijn ze ouder is het anders, dan krijg je idd een band, MAAR ook wel weer een normale band, ziek is ziek, moet er wat gebeuren dan is het nodig (dit nest een ongelukje gehad met een oogje van een pup, dus idd een aantal maal voor controle bij de DA gezeten, was het echt fout gegaan had de DA hem ook in mogen laten slapen, ga daar niet zelf mee rommelen....was nu niet nodig, want ondanks het ongelukje was meneer toch de grootste en meest aanwezige van het nest...)
en ja, met 7 à 8 wk wordt het tijd dat ze individuele aandacht krijgen, dus dan is het tijd om te vertrekken, dat heeft niets te maken met geen binding, maar alles met dat ze er aan toe zijn,
het is alleen wel zo dat het gevoelsmatig altijd "mijn" puppen blijven en ik dus ook als er later wat met ze is het net zo voel alsof het mijn eigen honden betreft....de binding is er dus wel, ook nu na 4 nesten nog net zo als in het begin...
nee met pups zou ik dat ook niet kunnen.
maar net als bij de fokker waar wij ons kimo vandaan hebben hebben ze zijn zusje weg gedaan die ze al 1.5 jaar hadden want die was te klein dus daar was geen plaats voor dan denk ik da kan toch niet.
want ze hebben nog wel twee nieuwe pups van ht vorige nestje dan denk ik dus dat ze haar hadden moeten houden en niet een van die pups. maar dat is mijn mening.
rick en kimo schreef:nee met pups zou ik dat ook niet kunnen.
maar net als bij de fokker waar wij ons kimo vandaan hebben hebben ze zijn zusje weg gedaan die ze al 1.5 jaar hadden want die was te klein dus daar was geen plaats voor dan denk ik da kan toch niet.
want ze hebben nog wel twee nieuwe pups van ht vorige nestje dan denk ik dus dat ze haar hadden moeten houden en niet een van die pups. maar dat is mijn mening.
Een fokker fokt alleen met zn beste honden als het goed is...
Als een hond dus niet geschikt is omdat hij te klein is kan hij toch beter ergens geplaatst worden waar hij beter tot zn recht komt dan bij de fokker blijven met tegenzin van die fokker?
Die latere pups zal hij dus ook aangehouden hebben met in zijn achterhoofd om er later mee te kunnen fokken lijkt me.
rick en kimo schreef:nee met pups zou ik dat ook niet kunnen.
Ik denk ook dat je dat anders moet zien. Zoals al gezegt, een fokker wil het ras verbeteren en als een hond niet geschikt is voor de fok, komt het beter tot zijn recht als huisdier. Zo'n hond kan dan bij de fokker blijven waar ze misschien niet de aandacht krijgt die ze verdient, maar kan ook herplaatst worden zodat een nieuwe familie zich enorm aan zo'n hond kan hechten en ze alle aandacht krijgt die ze nodig heeft. Ik weet niet of ik een hond daarom zou kunnen herplaatsen, waarschijnlijk niet, maar wil het nou ook weer niet super gruwelijk noemen dat anderen het wel doen.
een broodfokker geeft niks om zijn pups. een goede fokker wel en heeft dan ook een band met zijn pups. Wat is dan je intentie, je wilt fokken, hoe vaak dan, want je hebt het over als je meerdere nesten hebt gehad of het gevoel dan anders wordt, wil je dat zelf ook, meerdere nesten?
Jacky schreef:een broodfokker geeft niks om zijn pups. een goede fokker wel en heeft dan ook een band met zijn pups. Wat is dan je intentie, je wilt fokken, hoe vaak dan, want je hebt het over als je meerdere nesten hebt gehad of het gevoel dan anders wordt, wil je dat zelf ook, meerdere nesten?
het is een vraag geen voorspelling.
Jacky schreef:een broodfokker geeft niks om zijn pups. een goede fokker wel en heeft dan ook een band met zijn pups. Wat is dan je intentie, je wilt fokken, hoe vaak dan, want je hebt het over als je meerdere nesten hebt gehad of het gevoel dan anders wordt, wil je dat zelf ook, meerdere nesten?