Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleding bij een show

Moderator: moderatorteam

leolover
Actief

Kleding bij een show

Ongelezen bericht door leolover »

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar anders dan verplaats het maar!

Thuis heb ik altijd makkelijk zittende, oude kleding aan. Ik denk dat dat voor de meeste mensen met honden zo is. Op shows zie ik altijd zulke grote verschillen tussen de kleding van de mensen die hun honden voorbrengen. Uiteenlopend van strak in het pak tot spijkerbroek en makkelijk shirt. Zwarte kleding steekt mooi af bij mijn honden, maar na een paar tellen zit die al onder de witte haren en kwijl. Vandaar dat ik dit niet draag op een show.
Kiezen jullie als jullie je hond voorbrengen bewust voor bepaalde kleding?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ja, ik vind dat ook de voorbrenger er netjes uit moet zien. Als bij jouw hond zwart beter staat kan je op zoek naar kleding waar je de kwijl en haren zo afveegt en nie op blijft kleven.
Ik vind het zo een stom gezicht dat voorbrengers eruit zien als zwervers en hun honden netjes opgepoetst zijn :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Dat is ook wel weer zo. Ik vind een zwarte broek en blouse netjes, ik ga ook niet verwachten dat mijn handler in kokerrok verschijnt maar wel netjes gekleed.
Een spijkerbroek zou ik niet waarderen zeg maar :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Bij de Tatrahonden lopen de mensen ook niet in 'pak' in de ring. Sommige lopen gewoon in spijkerbroek en anderen lopen er wat netter bij.
Je kan je zwarte broek ook meenemen naar de show en pas aantrekken vlak voor je de ring in gaat. Je kan ook zo'n kledingborstel of plakband/tape meenemen om de haren van je kleding af te halen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

An sich zou het toch niets uit hoeven te maken, het zou om de hond moeten gaan. Maar dat gaat niet geheel op, geloof ik. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

voor een grote show doe ik even meer m'n best als dan voor een cm. heb wel altijd een lichte spijkerbroek aan en meestal een knap verstje,wel allemaal licht van kleur i.v.m shadow's zwarte vacht. je ziet bij de flat's niet veel anders.zorg er wel voor dat het allemaal schoon en heel is en er knap uit ziet en dat zit het mij wel goed.vindt een mooi pak wel leuk maar daar ga ik me niet prettig in voelen en dat vindt ik toch ook wel belangrijk.
Afbeelding

jemble 5 maanden
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

De paar shows waar ik heen ben geweest,waren in spijkerbroek, ik moet me gewoon lekker kunnen voelen. :wink:
Tot nu toe met goede resultaten.

Groetjes Els
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:maar er zit toch nog een zéé van kledingsmogelijkheden tussen opgedirkt en verslonst?
Lijkt mij ook :wink: Ik heb maar vier shows gelopen, en volgens mij had ik iets tussen opgedirkt en verslonst aan :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Inge O schreef:
Nanna schreef:Helemaal opgedirkt hoeft voor mij niet, maar wèl vind ik dat een handler er gewoon, uit respect naar de keurmeester en de hond, netjes uit moet zien.
Moet je zien wat er vooral bij duitse herders aan aso volk rondloopt in glimmende trainingspakken, afgetrapte gympen en petjes.
Ik vind het, sorry hoor, geen gezicht.
ik wist al dat die duitseherderbazen weer voorbij zouden komen.

maar er zit toch nog een zéé van kledingsmogelijkheden tussen opgedirkt en verslonst?
Maar het zijn wel die mensen die je niet vergeet :mrgreen: Een normale jeans met een schone trui of shirt kan ook best toch. Moet dat perse een trainingspak zijn die bij bepaalde heren ook nog de bilnaad laat zien?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het enige waar ik rekening mee houd is dat mijn hond op valt, ik niet. In het dagelijks leven draag ik meestal van die felgekleurde hele wijde broeken :mrgreen: Op shows dus niet..Ten eerste onhandig tijdens het lopen, het stoort de hond en mensen zien dan mijn broek in plaats van mijn hond. Heb dus 1 broek die gewoon van vorm is, gewoon normaal zwart. En daar doe ik meestal iets wits overheen, laatst een zwart-wit gestreept shirtje. Ik ga er niet suuuuper netjes bij lopen maar wil er ook niet onverzorgt uitzien. Ook dat zou er voor zorgen dat mensen op mij letten en niet op mijn hond.
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

De laatste show waar ik geweest ben, had ik toevallig een trainingsbroek aan. :N: En de andere eigenaar van de teef in mijn klasse... had ook een trainingspak aan :N: :N: En eerlijk gezegd... ben ik blij met een Hovawart! Eén van de rassen achter ons, was zo duidelijk: iedereen had een net pak aan, of een rokje met een blouse en een net vestje :eek: . De honden daarentegen... Tegen de tijd dat ze BOB moesten kiezen, konden de honden niet eens meer een deftige gangpatroon tonen. Sorry, maar dan heb ik toch liever m'n hovie met bijhorende sportieve kledij.

En néé, ik had géén glimmend trainingspak aan :eek: :eek: . Gewoon een net adidas-setje dat ik evengoed aan trek om te werken.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Inge O schreef:
Chione schreef:An sich zou het toch niets uit hoeven te maken, het zou om de hond moeten gaan. Maar dat gaat niet geheel op, geloof ik. :wink:
gezien de resultaten die ik al behaald heb mét spijkerbroek zijn er blijkbaar wel rassen waar dat nog meevalt :mrgreen: .
Gelukkig maar. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik show of netjes in pak of zwarte broek met nette laarzen
eroverheen en een bodywarmer.

Laatst broek van pak er daarboven gewoon net bodywarmertje met sjaal.

Kan mn Ridgeback niet in een trainingspak voor brengen :mrgreen:
show is show, ook vind ik dat de baas er netjes moet uitzien
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Helemaal opgedirkt hoeft voor mij niet, maar wèl vind ik dat een handler er gewoon, uit respect naar de keurmeester en de hond, netjes uit moet zien.
Vind ik ook.
Maar het verschilt wel erg per ras.
Bijvoorbeeld windhondenmensen pik je er zo uit, aan hun loopje maar ook aan hun kleding.

Buiten dat ik het getuigen vind van respect, het is een show!
Jij zit als handler nou eenmaal aan die hond vast, dus mensen kijken ook naar jou.
En als je er onverzorgd of erger uitziet, stoort dat. Vind ik dan.
Als publiek is het vervelend om naar te kijken en als keurmeester lijkt het me ook niet prettig.

Overigens is wat mij betreft onverzorgd even erg als een overdreven outfit met een decolleté tot op de navel en superstrakke rokjes en zo.
Een handler hoort een correcte aanvulling op de hond te zijn, die niet stoort, zeg maar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Marjoleine schreef: Een handler hoort een correcte aanvulling op de hond te zijn, die niet stoort, zeg maar.
net wat ik bedoel. Als je een hovawart hebt, hoef je er niet té deftig/opgedrikt uit te zien. Het stoort zelfs, volgens mij. Slordig of onverzorgd uiterlijk, zo gaat niemand naar een show, toch? Maar je hebt verzorgde gewone kledij, of echt deftige kledij. Hangt wat af van het ras.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:Moet je zien wat er vooral bij duitse herders aan aso volk rondloopt in glimmende trainingspakken, afgetrapte gympen en petjes.
Ik héb geeneens een trainingspak, laat staan een petje :N:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
Nanna schreef:Moet je zien wat er vooral bij duitse herders aan aso volk rondloopt in glimmende trainingspakken, afgetrapte gympen en petjes.
Ik héb geeneens een trainingspak, laat staan een petje :N:
Teleurstellend hoor :mrgreen:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

je hoort er gewoon netjes uit te zien, zonder dat je de aandacht van je hond afleidt, dat geldt niet alleen voor je kleding maar ook voor de rest van je handling, dat is ook de kunst van het handlen, je hond zo voordelig mogelijk presenteren, daar hoort gepaste kleding bij.

een simpel voorbeeld: heb je een zwarte hond dan doe je geen zwarte kleding aan.

het is de combinatie die het plaatje afmaakt en het nét kan maken dat jij wint en niet je tegenstander, dat geldt voornamelijk in de erering.
Marjoleine schreef:Bijvoorbeeld windhondenmensen pik je er zo uit, aan hun loopje maar ook aan hun kleding.
en bedankt he :smile:
hoe zie ik er volgens jou dan uit op een show? :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik ben 1 keer naar een show geweest en heb echt verbaasd staan kijken bij de koningspoedels. Dames in mantelpakjes, hooggeblondeerd en getoupeerd kapsel, en dan op hakken naast de hond dribbelen door het zand :denken:
chrico
Zeer actief

Misschien ligt het er ook aan wat je normaal gewend bent te dragen.
Ik zie bijv een spijkerbroek net zoiets als een trainingspak. Ik heb geen specifieke hondenkleding en laat de honden uit in dat wat ik aan heb, hooguit dat ik mijn schoenen wissel. Als ik op show ben dan draag ik mijn gewone kleding die in ogen van veel anderen al netjes is. Daarom vind ik dat je er op show netjes en verzorgd uit moet zien net als je hond en als netjes voor iemand een spijkerbroek is dan is het zo. Maar wat mij opvalt is toch het zo uit het park mensen. Laatst stonden wij naast de ring van de RR en het viel me op dat de mensen er netjes en verzorgd uitzagen zonder volledig opgedirkt te zijn. Bij het ras van ons is de kleding ook netjes. De ring daarnaast liepen de trainingspakken, spijkerbroeken op werkersstand (bilnaad) enz. Dat verbaasd me dan gewoon dat mensen de moeite niet nemen om andere kleding aan te trekken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Om nog even op de Duitse herders terug te komen :wink: .
Ik vind dat het verschil uitmaakt WAAR de hondg geshowd wordt.
Op een CAC/IB tentoonstelling of een clubmatch van een KC hoef je alleen maar een rondje in de ring te lopen en heb je geen trainingspak en sportschoenen nodig. Dan kun je iets anders gekleed gaan dan op een speciale Duitse herder show. Dan zijn gemakkelijk zittende kleding en sportschoenen wel fijn hoor. As je een half uur over het grasveld moet stappen/draven/rennen dan bevallen hakschoentjes echt niet. Zeker niet als het geregend heeft :wink:
Maar dat houdt wel in dat de kleding die je draagt, schoon en heel hoort te zijn.

Wat de andere rassen betreft: ik houd niet van dat super deftige: mantelpak of 3-delig kostuum. Het is een hondenshow en geen modeshow.
Ik vind het wel een beetje afhankelijk van het ras dat geshowd wordt. Bij sportieve honden mag van mij sportieve kleding.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik show Jack Russells, en in Bleiswijk had ik een nette spijkerbroek aan met een truitje en een net leren jasje.
Daar voel ik me lekker in en ik vind het netjes genoeg voor een show...

Afbeelding
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik heb eigenlijk altijd hetzelfde aan, een kleur waarbij mijn honden goed afsteken zonder dat ik zelf teveel opval.
een broek die mij lekker zit met grote zakken voor snoepies en een bontmuis, en dan een net jasje maar niet té. vind het heel redelijk , vrij neutraal, toch netjes en niet overdreven, moet me er wel lekker in voelen.

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

mevrouw doet haar best, maar het klopt toch niet helemaal :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

:mrgreen: Ach, waarom niet, de schoenen passen toch perfect bij de blouse :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Die crocs. :smile:
Die crocs zouden mij dus afleiden, want ik denk dan direct aan hoe erg die dingen kunnen gaan stinken in combinatie met je eigen zweetvoeten. Heb ze zelf niet, maar heb daar wel eens ongevraagd van kunnen genieten.

Een trainingspak vind ik persoonlijk niet kunnen en een bouwvakkersbroek hoef ik ook niet te zien, maar voor de rest moet het niet uitmaken. Zolang de kleiding er maar schoon uitziet en je er zelf verzorgd bijloopt.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inge O schreef:de laatste tijd lijkt het haast een verplichting om in een soort feestkledij je hond te handlen - ik snap niet waar het vandaan komt
Dat lijkt me niet zo moeilijk als je kijkt hoe het er op shows in Amerika of op de Crufts aan toe gaat. Het showen gaat om het totaalplaatje, dus handler + hond. Dat is nu eenmaal het 'spelletje' van de shows. En daarbij denk ik dat een keurmeester bij de plaatsing ook zeker denkt aan het beeld hoe het er uit zou kunnen gaan zien in de Erering. De honden die in de Erering komen, maken kans om Best in Show te worden en reke er maar niet op dat iemand met vettig haar en een trainingsbroek of afgezakte spijkerbroek ooit Best in Show zal worden, ook al zou zijn/haar hond wel die kwaliteiten hebben. Zie je dat al voor je op de foto die dan prominent op de voopagina van de website moet prijken? :wink:

Ik show ook niet 'pakkie deftig', maar ik zorg er wel voor dat ik er verzorgd uit ze als ik een hond voor moet brengen. Dat kan in een spijkerbroek zijn, maar dan wel in een nette spijkerbroek en iets gekleeds er boven.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

ik draag ook altijd een nette zwarte broek,met een colbertje.
Een hele verzameling aan jasjes heb ik nu,de meeste zwart maar toch net ff een ander modelletje.

De eerste keer dat ik showde was trouwens met een frans bulletje,
in een kort koker rokje... :N:
Nooit!!! meer dus.
Gelukkig had ik een normale zwarte slip aan.
Achteraf kan ik erom lachen,maar toen ik de ring uit kwam en ik hoorde van omstanders dat ik een pracht slip aan had kon ik wel door de grond zakken...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

En toch (sorry inge :wink: ) vind ik het mooier wanneer de handler er echt heel netjes bijloopt. Is puur mijn eigen smaak, maar ik vind het gewoon heel erg mooi wanneer de hond er (bijna) perfect bijloopt, het baasje er ook piekfijn uitziet. Dus echt in pak. Ik weet wel dat het om de hond draait, maar wat ik al zeg; als ik puur naar mijn eigen smaak kijk, dan geniet ik meer van een heel verzorgde combinatie. En voor mij is dat dus meer dan een spijkerbroek. :wink:
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Ik ben er ook wel voor om je netjes te kleden.
Nu zeg ik niet dat je meteen in pak moet, maar gewoon nette en verzorgde kleding. Maar net wat bij jou en je hond past.
Het is wel show, het kan net dat ene verschil maken. Je betaald tenslotte wel € 50,-, dan probeer je ook alles wat je zelf in de hand heb eraan te doen wat mogelijk is.
Ik denk ook wat de kleding stijl van de persoon zelf is. De een draag in het dagelijks leven al liever een jeans waar een ander zich klassieker kleedt.
Ik ben er niet voor om in je "oude" kleding de ring in te stappen.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Plaats reactie

Terug naar “Show”