Met speuren ben ik sinds vorige week bezig met de voorwerpen. Alleen bij de voorwerpen ligt ook wat voer, verder nergens op het spoor.
Ze begint nu duidelijk te "tekenen" bij het voorwerp, dus ik verwacht dat het niet lang duurt voordat ze ook zonder extra commando bij de voorwerpen gaat liggen. Het eindvoorwerp verwijst ze al zonder extra commando.
Vandaag ging het behoorlijk goed. Af en toe zat ze naast het spoor door de verwaaiing, maar ze kwam zonder problemen goed rond.
Het appèl ging netjes. Wel wat blafferig weer bij de tempowisseling.
Bij het vooruitsturen ging ze goed weg, maar bij de pion begon ze te snuffelen en had ze 2 extra commando's nodig voor ze ging liggen. Hoorde daarna dat iemand voor mij voer bij de pion gebruikt had, dat zal ze wel geroken hebben.

Afliggen
Whoehoehoef
Lipje...stuk chagrijn

Af tijdens het volgen
Af na het vooruitsturen
Het springwerk en de toestellen gingen redelijk. Kuil sprong ze netjes, puinbak ging goed maar wel extra commando nodig bij het halthouden (die hamburgers zagen er ook wel heel lekker uit), bij de tunnel ging ze goed van start maar daarna ging ze in d'r achteruit. Even flap opgetild en bal neergelegd en toen opnieuw gedaan, toen ging ze er goed doorheen. Nog een keer herhaald maar nu zonder bal, ook goed.
De trap met loopplank ging een stuk rustiger dan vorige week. Bij de haag weer lui en dus steunen. Optillen en overgeven van de hond ging prima.
Aanwijzingen van de keurmeester
Puinbak
Balletje na de tunnel
Trap en loopplank
Tillen en overgeven van de hond
Het zoeken was vandaag wat minder. Ze apporteerde om te beginnen een boomstronk

Daarna het voorwerp revieren. Ze ging op zich goed van start maar trok te ver door. Weer reageerde ze niet goed op het terugroepen, ze was vandaag lichtelijk eigenwijs.

Wel netjes verwezen uiteindelijk.
Rrrrevier...
Gevonden hoor!
Als laatste het persoonrevieren.
Ze ging prima van start en had de man zo gevonden. Bij de man was ze wel weer wat aarzelend geweest (ze heeft af en toe de neiging nog om de man te willen ontwijken) maar het "slachtoffer" had haar met een kleine beweging van zijn benen attent gemaakt op het balletje wat eronder lag en toen begon ze netjes te blaffen.
Aanblaffen
Kom maar op met die bal!
Al met al ben ik redelijk tevreden vandaag. Fijn getraind, weer wat tips gehad waar ik mee vooruit kan en dingen gezien waar ik nog aan moet werken.
Biène heeft haar eigen beloning gepakt, toen ik Dave (clubgenoot die mee was) iets stond uit te leggen bij de puinbak schrokte Biène heel snel een hamburger naar binnen die daar nog lag, daar had ze 's morgens al op staan loeren. Doet ze anders nooit...

Naderhand nog even Marouck uit de auto gehaald om haar pootjes te strekken, nog even bijgekletst met wat mensen, nog even bij het sorteren gekeken en toen naar huis.
Biène is total loss en ik ben ook moe...heb al lekker een uurtje geslapen op de bank met Nika tegen me aan gedrukt.