Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oefendag Reek (met foto's)

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Oefendag Reek (met foto's)

Ongelezen bericht door Inge »

Vandaag heben we de tweede oefendag gehad, dit keer in Reek.

Met speuren ben ik sinds vorige week bezig met de voorwerpen. Alleen bij de voorwerpen ligt ook wat voer, verder nergens op het spoor.
Ze begint nu duidelijk te "tekenen" bij het voorwerp, dus ik verwacht dat het niet lang duurt voordat ze ook zonder extra commando bij de voorwerpen gaat liggen. Het eindvoorwerp verwijst ze al zonder extra commando.
Vandaag ging het behoorlijk goed. Af en toe zat ze naast het spoor door de verwaaiing, maar ze kwam zonder problemen goed rond.

Afbeelding

Afbeelding

Het appèl ging netjes. Wel wat blafferig weer bij de tempowisseling.
Bij het vooruitsturen ging ze goed weg, maar bij de pion begon ze te snuffelen en had ze 2 extra commando's nodig voor ze ging liggen. Hoorde daarna dat iemand voor mij voer bij de pion gebruikt had, dat zal ze wel geroken hebben. :roll:

Afbeelding

Afbeelding
Afliggen

Afbeelding
Whoehoehoef

Afbeelding
Lipje...stuk chagrijn :roll:

Afbeelding
Af tijdens het volgen

Afbeelding
Af na het vooruitsturen

Het springwerk en de toestellen gingen redelijk. Kuil sprong ze netjes, puinbak ging goed maar wel extra commando nodig bij het halthouden (die hamburgers zagen er ook wel heel lekker uit), bij de tunnel ging ze goed van start maar daarna ging ze in d'r achteruit. Even flap opgetild en bal neergelegd en toen opnieuw gedaan, toen ging ze er goed doorheen. Nog een keer herhaald maar nu zonder bal, ook goed.
De trap met loopplank ging een stuk rustiger dan vorige week. Bij de haag weer lui en dus steunen. Optillen en overgeven van de hond ging prima.

Afbeelding
Aanwijzingen van de keurmeester

Afbeelding
Puinbak

Afbeelding
Balletje na de tunnel

Afbeelding

Afbeelding
Trap en loopplank

Afbeelding
Tillen en overgeven van de hond

Het zoeken was vandaag wat minder. Ze apporteerde om te beginnen een boomstronk :roll: (heeft ze nog nooit gedaan). De eerste 2 voorwerpen vond en apporteerde ze snel, met de derde had ze meer moeite. Ze bleef de hele tijd in een bepaalde hoek hangen (waar dus niets lag) en kwam niet goed terug op commando. Uiteindelijk wel het derde voorwerp nog gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna het voorwerp revieren. Ze ging op zich goed van start maar trok te ver door. Weer reageerde ze niet goed op het terugroepen, ze was vandaag lichtelijk eigenwijs. :19:
Wel netjes verwezen uiteindelijk.

Afbeelding
Rrrrevier...

Afbeelding
Gevonden hoor!

Als laatste het persoonrevieren.
Ze ging prima van start en had de man zo gevonden. Bij de man was ze wel weer wat aarzelend geweest (ze heeft af en toe de neiging nog om de man te willen ontwijken) maar het "slachtoffer" had haar met een kleine beweging van zijn benen attent gemaakt op het balletje wat eronder lag en toen begon ze netjes te blaffen.

Afbeelding
Aanblaffen

Afbeelding
Kom maar op met die bal!

Al met al ben ik redelijk tevreden vandaag. Fijn getraind, weer wat tips gehad waar ik mee vooruit kan en dingen gezien waar ik nog aan moet werken.
Biène heeft haar eigen beloning gepakt, toen ik Dave (clubgenoot die mee was) iets stond uit te leggen bij de puinbak schrokte Biène heel snel een hamburger naar binnen die daar nog lag, daar had ze 's morgens al op staan loeren. Doet ze anders nooit... :smile2:

Naderhand nog even Marouck uit de auto gehaald om haar pootjes te strekken, nog even bijgekletst met wat mensen, nog even bij het sorteren gekeken en toen naar huis.
Biène is total loss en ik ben ook moe...heb al lekker een uurtje geslapen op de bank met Nika tegen me aan gedrukt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Wauw, geweldig :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ziet er goed uit....
ze was lekker sjaggie he :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hier was vorig jaar een opendag van hulpverleners.

Daarbij kon je ook speurhonden in actie zien.

Erg mooi om te zien :ok:

Veel mensen hadden hun hond mee en ik had Beike ook mee.

Het was erg mooi, om de politie te paard te zien en om de speurhonden in actie te zien.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

leuk :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:ziet er goed uit....
Ze was stikchagrijnig. :smile: :smile:
Kreeg op een gegeven moment de opmerking "het is wel een pittige hè?" waarbij er nadrukkelijk onder haar buik gekeken werd of er iets onder hing. "Oh...het is ook nog een teef" :eek:

En Erick zei direct...goh, da's wel wat voor onze Fons :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Loop je op de akker achter hond en geleider aan die aan het speuren zijn, plaats Vriezenveen( Twente). gaat de telefoon. ja met Carmen kun je me de weg naar Reek vertellen? Sorry meid ben effe bezig :mrgreen:
Jan
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Leuk verslag Inge :ok: en leuk je eens in levende lijve gezien en gesproken te hebben :wink:

Mijn foto's komen nog ik zet denk ik wel een linkje hier in dit topic, zitten er nog een aantal tussen van jou en Biene en ook nog van Ellen, en natuurlijk een hele serie van een pup van Carmen.

Die zoekhonden oefendagen worden al bijna een mini forum meeting :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Leuk om zo'n foto verslag te lezen.
Knap werk hoor.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk, ik ga binnenkort beginnen :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:Leuk verslag Inge :ok: en leuk je eens in levende lijve gezien en gesproken te hebben :wink:
Hahaha....je "hoort" nu vast mijn brabantse accent als je iets van mij leest. :smile:
tycha schreef:Mijn foto's komen nog ik zet denk ik wel een linkje hier in dit topic, zitten er nog een aantal tussen van jou en Biene en ook nog van Ellen, en natuurlijk een hele serie van een pup van Carmen.

Die zoekhonden oefendagen worden al bijna een mini forum meeting :mrgreen:
Ik vond het enorm gezellig in ieder geval. :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Hahaha....je "hoort" nu vast mijn brabantse accent als je iets van mij leest.
hahaha ik wilde al bijna "pupke" schrijven. Maar ik was er echt van overtuigd dat jij "gewoon" Nederlands sprak, ik was echt verbaasd :smile:
Afbeelding
Groetjes Marja
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ziet er goed uit :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

janinca2002 schreef:
Loop je op de akker achter hond en geleider aan die aan het speuren zijn, plaats Vriezenveen( Twente). gaat de telefoon. ja met Carmen kun je me de weg naar Reek vertellen? Sorry meid ben effe bezig :mrgreen:
sorry Jan, had niet gelezen dat jij elders was, dacht dat jij er mss ook wel zou zijn...en ja, beetje blond, al meerdere malen geweest en was het ineens "kwijt"
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

crutz schreef:
janinca2002 schreef:
sorry Jan, had niet gelezen dat jij elders was, dacht dat jij er mss ook wel zou zijn...en ja, beetje blond, al meerdere malen geweest en was het ineens "kwijt"
het is je vergeven :wink:
Jan
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Prachtige dag Inge :ok:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Leuke foto's Inge! Er is lekker doorgewerkt, het was heerlijk om te trainen en weer zoveel op te steken.
Inge schreef: En Erick zei direct...goh, da's wel wat voor onze Fons :mrgreen:
Hij verzint bij iedere teef wel weer een smoes :mrgreen: Het is maar goed dat niet iedereen daar serieus op in gaat, anders zaten we inmiddels wel aan Fonske 2745 :smile: Maar Fonske had wel weer heel mooi gewerkt :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mooie foto's en verslag!
en dat voergebruik door anderen... wij hadden ooit eens iemand die voor het examen had lopen klojen op het veld met voer :devil: kostte toch een paar combinaties wat punten!
Maar nogmaals je sjacherijntje doet het leuk!
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ja, was een leuke dag. Hard getraint en ook al heb ik maar 3 onderdelen gedaan heb ik er toch veel van opgestoken. Gos? Ik heb nog wat foto's van je, als je ze wilt pb me dan even. :wink:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Wat een leuk verslag Inge, en wat een prachtmeid is ze :ok: Heel leuk dat het zo goed gaat, komt ook door jezelf :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”