Soms mag en kan het ook wel.
Ik blijf er nooit bij, alleen op het eind even meekijken vind ik wel leuk.
Vind het wel luxe om het beestje helemaal mooi weer op te halen
Moderator: moderatorteam
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ze liever niet naar de trimster breng, maar met de vachten van mijn jongens.......en indirect mijn gezondheid.... is het verstandiger van wel. En ik ga voor deskundigheid en de manier waarop ze vooral met mijn Whoop omgaat. Uit handen geven vind ik moeilijk (ben nl. zelf trimster geweest...), maar als ik die vrolijke bekkies zie na afloop en hun gedrag er na bekijk en natuurlijk dat ze er flink van opgeknapt zijn, dan geeft dat inderdaad een lekker gevoel.AnneMarie schreef:Heerlijk is dat hè, je hond door de 'hand van de meester' laten verzorgen. Vind ik zelf ook altijd een cadeautje, heerlijk om mijn 'nieuwe hondje' dan weer op te halen![]()
Ik denk dat dat vaak kloptRosita Compagner schreef:In verband de op handen zijnde certificering voor onder andere dierverzorgende bedrijven heeft het ministerie van LNV een onderzoekje laten doen. Je kunt het hier helemaal lezen en dit is een knipje uit het onderzoek:
Het blijkt dat consumenten van dierendiensten vooral de beste aanbieder voor hun huisdieren willen, het liefst dicht bij huis, maar niet per se de goedkoopste. De prijs blijkt ondergeschikt te zijn: dit argument wordt het minst genoemd. Er bestaat grote overeenstemming over het belangrijkste argument voor de keuze van een dienstverlener: de deskundigheid en bekwaamheid van de medewerkers is voor meer dan vier op de vijf gebruikers een belangrijk argument. Ook een iervriendelijke bedrijfsvoering is voor een grote meerderheid van de gebruikers van belang.

Had je gewoon direct moeten zeggenlieke schreef:Ik heb vorige week Kyra en Lyndie voor het eerst naar de trimmer gebracht om ze te laten ontwollen. Sinds hun castratie hebben ze een vreselijk castratenvacht gekregen en komt de rui erg moeilijk op gang en de ondervacht laat maar heel moeizaam los.
(En omdat ik een slijmbeursontsteking in de schouder heb, kan ik het heel moeilijk zelf doen.)
Het kostte me per hond € 45 voor drie uur werk, dus dat valt me alleszins mee.
Wat ik minder leuk vond is dat, hoewel ik afgesproken had dat ze alleen maar zou ontwollen, de achterpoten kaal heeft geschoren en een stuk van de onderkant van de broek 'recht' heeft afgeknipt.
Ik begrijp dat sommige mensen dat misschien mooier vinden, maar een collie hoort nu eenmaal een 'borsteltje' van ca. 1,5 cm aan de achterbenen te hebben en nooit of te nimmer een geknipte broek te hebben. Gelukkig show ik niet met mijn meiden, maar als je een showhond zou hebben, heb je dus echt een probleem.
Maar goed, ze heeft verder hartstikke goed werk verricht en als ik weer eens ga, moet ik haar eens goed uitleggen hoe een collie moet worden bijgehouden.
Ik heb ook van te voren afgesproken dat ze niets hoefde te knippen. Sterker nog: ik heb zelf de oren en poten al van te voren gedaansuzan25 schreef:Ik ben zelf trimster en doe de hakken van mijn Collie vrij kort, ook show ik zo met hem. Broek knip ik niet. Het is ook een kwestie van smaak dus volgende keer even vertellen hoe jij ze hebben wil.
Volgende keer zou ik de trimster een mooie bos bloemen geven, want voor zulk zwaar en veel werk rekent ze echt ontzettend weinig!!