Tamara. schreef:
Maar het kan toch ook niet zijn dat de overheid een lijstje aanmaakt met welke dieren je wel seks mag hebben en met welke niet omdat het ene dier er lichamelijk minder last van zou kunnen hebben dan het andere dier? Schaf het dan maar meteen helemaal af, ben je in 1 keer klaar.
Dat is ook het lastige en daarom denk ik ook dat een wet niet te handhaven is. Het helemaal verbieden zou een hoop bedekken, maar hoe controleer je het? En wat is precies seks? Seks is dus ook het fikkie met pindakaas verhaal? Of moet alleen het penetreren verboden worden? Het laten penetreren lijkt me moeilijk aan te tonen. Ik denk dat het gewoon niet haalbaar is en buiten dat denk ik dat je ook een deel van de vrijheid van mensen aantast, want nogmaals, ik zie geen kwaad in die eenzame stalknecht, net zo min als in die eenzame vrouw met die herder.
Ik vind het gewoon verwerpelijk en dat is nog zacht uitgedrukt :N:
Ik vind het ook ranzig, maar als we alles wat ik ranzig vind gaan verbieden dan is het hek van de dam.
Wat mensen op seksueel gebied met elkaar doen, met hoeveel, en weet ik veel wat voor bijzonders je allemaal kan verzinnen tegenwoordig, moet echt iedereen allemaal voor zichzelf weten. Het maakt me echt helemaal niets uit hoe gek mensen willen doen zolang het maar met instemming is van alle partijen. Als er íets of iemand is die daar niet bij volle bewustzijn mee kan instemmen dan vind ik dat misbruik. En misbruik valt bij mij niet onder het kopje 'goedkeuren'.
Ik snap dat jij het zo ziet, ik zie het alleen wat genuanceerder.