Ik denk dat dat argument niet geheel op gaat. Er zijn mensen die een hond voor weinig hebben gekocht, maar er zielsveel van houden. En mensen die een flink bedrag voor een hond hebben neergezet (status) en er niets om geven. Ik denk dat het niet om het geld gaat. Maar meer de manier waarop je dieren beschouwt: als produkten of voorwerpen die er zijn voor de leut en die je dumpt als ze in de weg komen te zitten, of levende wezens met intrinsieke waarde.GoldenRetrieverLover schreef:Ik denk dat wij in NL het gewoon nog steeds te goed hebben,dat we het ons kunnen permiteren om even op Zaterdagochtend een hond van Marktplaats te kopen van "maar"350 Euro,want dat is toch een koopje voor een leuke look-alike-rashond?En omdat we het geld zo makkelijk kunnen uitgeven,doen we er net zo makkelijk weer afstand van.Iets waar je erg lang voor hebt moeten sparen of erg hard voor hebt moeten werken of lang op hebt moeten wachten,daar ga je beter mee om.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steeds weer die smoesjes.....
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen