Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen met winterse temparaturen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Zwemmen met winterse temparaturen.

Ongelezen bericht door samantha! »

Willen jullie honden zwemmen met dit weer, en zoja laat je dit ook toe?

Macho gaat werkelijk nooit uit zijn eigen zwemmen, alleen als ik iets gooi.
Ik dacht zondag ik ga lekker wandelen bij het water, Macho gaat er toch niet in als ik niks gooi.
We zijn een flink eind weg, en plons hij springt er zomaar in.
Dat heeft hij dus echt nog nooit gedaan.
Ik had geen handdoek mee of niks en moest nog 2 uur lopen voordat ik thuis was.
Ik heb Macho gewoon flink in beweging gehouden, hij bleek er geen last van te hebben.

Nu ga ik met dit weer natuurlijk niks gooien, maar kan het kwaad als je hond zwemt met dit weer?
En moet je hem daarna dan gelijk afdrogen of is het ook goed als hij in beweging blijft?
Ik kan er in ieder geval niet meer op vertrouwen dat hij toch niet zwemt als ik niks gooi :mrgreen: maf beest de hele zomer niet uitzichzelf gezwommen en nu ineens wel :mrgreen:
De volgende keer maar goed in de gaten houden.
Of gaan wandelen waar geen water is, maar dat is bijna niet te doen in ons waterrijk landje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vera plonst zelf erin, en gaat dan plat in het water liggen afkoelen :roll: :mrgreen:

Ik merk daarna niks van dat ze het koud zou hebben ofzo, eerder andersom, als ze flink gespeeld heeft gaat ze weer even plat in het water liggen.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Moos schreef:Vera plonst zelf erin, en gaat dan plat in het water liggen afkoelen :roll: :mrgreen:

Ik merk daarna niks van dat ze het koud zou hebben ofzo, eerder andersom, als ze flink gespeeld heeft gaat ze weer even plat in het water liggen.
Haha nog zo'n gek dus :mrgreen:
Macho is sowieso helemaal happy met deze temperatuur.
Maar jij gaat dus ook niet gelijk aan het afdrogen???
Ik heb zondag namelijk nog wel 2 uur gelopen daarna, toen we thuis kwamen was meneer mooi droog :pffff:
Macho heeft het volgens mij ook echt niet koud, en dat terwijl hij niet tot nauwelijks ondervacht heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Moos
Zeer actief

Vera ziet me aankomen met mijn handdoek :mrgreen:

Maar Vera heeft een vacht die heel erg snel droogt, ze is ook nogal van het rennen, en ik denk binnen 20 minuten is ze weer helemaal droog. Vandaar vast dat ze er dan weer induikt :mrgreen:

Ze zwemt dan trouwens zelden hoor, uit zichzelf (ze is ook van het zwemmen om te apporteren maar verder nauwelijks), maar gaat er dus in spetteren en plat in liggen.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:Vera plonst zelf erin, en gaat dan plat in het water liggen afkoelen :roll: :mrgreen:
Joh echt? Van wie zou ze dat geleerd hebben :smile:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn honden zijn echte waterratten, maar dan wel als het warm is. Als ze er uit zichzelf in gaan vind ik het prima maar ik ga niet gooien. Er achteraan springen doen ze toch altijd, of het nu ijskoud is of niet. Ik laat het dus helemaal aan de honden over. Met dit weer doen ze een beetje pootjebaden, meer niet. Ik snap uberhaupt de mensen niet die 's winters maar ballen blijven gooien en honden laten zwemmen op die manier, je ziet echt dat die honden dan gefixeerd zijn op hetgeen wat er gegooid wordt, zodra dat stopt zwemmen ze geen meter meer. En dat is niet voor niets denk ik :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Joh echt? Van wie zou ze dat geleerd hebben :smile:
:smile: Van die snelle zwarte waar ze ook dat sjezen van geleerd heeft :mrgreen: :cheer: :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Hier heb ik er ook een die bij elke temperatuur zwemt :wink:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Voor Pardoes maakt het ook niks uit of het koud is
zodra ik zie dat hij het water in wil gaan roep ik hem nu wel terug.
Harley zal nooit uit zich zelf gaan zwemmen en is een echte koukleum
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Lola springt ook gerust nog het water in met dit weer, spelen, afkoelen enz en weer gaan. Lotus vind zwemmen sowieso al niets. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana zwemt meestal ook elke winter :ok:
Ik merk dat ze nu niet zo'n belangstelling heeft voor water.
Met ouder worden toch wat verstandiger geworden? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier willen ze wel gaan pootje baden met dit weer. Maar ik roep ze er snel uit, véél te koud lijkt mij :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey zwemt sowieso eigenlijk alleen als ik iets het water ingooi (of haar vooruit stuur naar iets dat in het water ligt), en dat doe ik nu dus niet. Mevrouw is een vreselijke koukleum, stond zaterdag op het veld, mét jas zelfs al te trillen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey zwemt sowieso eigenlijk alleen als ik iets het water ingooi (of haar vooruit stuur naar iets dat in het water ligt), en dat doe ik nu dus niet. Mevrouw is een vreselijke koukleum, stond zaterdag op het veld, mét jas zelfs al te trillen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja hier dus een hond die ook hartje winter baantjes trekt. En waar ik dus ook rustig een bal ver voor in het water gooi.
Nooit gezien/gemerkt dat ze het daarna koud heeft, dan zou ze er zelf ook vast niet ingaan denk ik.
Ik droog trouwens ook niet af.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn flatcoat zwom zomer en winter .......... in de winter na het zwemmen gewoon goed in beweging houden. Wij hebben er denk ik gevoelsmatig meer problemen mee dan de hond in kwestie.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Onze hond zwemt ook graag en de temperatuur maakt hem niet zoveel uit. Ik zorg wel dat als hij thuis is dat ik hem snel droog.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka zwemt altijd, ook als het koud is. Hij blijft wel continue goed in beweging en laat dan ook geen tekenen zien dat hij er last van zou hebben. Dat plat in de plassen gaan liggen is hier trouwens ook favoriet :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Die drie van mij zwemmen ook met iedere temperatuur. Tjeu gaat altijd wel het water in, Joep en Rumba alleen om te apporteren (maar dat is dan ook wel meteen hun lievelingsspelletje).
Ik hou ze goed in de gaten, als ze koud worden verschijnt er een rare blik in de ogen en dan is het hoppa, eruit, de (warme) auto in en naar huis om afgedroogd te worden. Het duurt simpelweg té lang om ze uit zichzelf te laten opdrogen.
De honden vinden het trouwens altijd te kort, hun zwempartijen. Ze gaan zomers het liefst door tot ze erbij neer vallen en 's winters tot ze een klomp ijs zijn. Jammer genoeg voor hen gebeurt dat natuurlijk niet.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Toevallig sprong Kaya vorige week ook nog in het water, ze had het blijkbaar warm :F:

Op zich zou ik er geen problemen mee hebben, mits de hond dit ook niet heeft. Staat hij daarna te rillen of krijgt een hond snel een koudwaterstaart (zoals Kaya) dan zal ik het wel proberen te voorkomen.
Ik gooi nu dus ook niets meer in het water voor Kaya omdat zij snel een koudwaterstaart krijgt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus zwemt in hartje winter ook :wink:
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Spike is een enorme waterrat maar het wordt wel iets minder nu het kouder is in de zin van minder vaak en geen lange stukken diep zwemmen meer. Drogen doen we thuis pas, hij rent zoveel die krijgt het echt niet koud.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike zwemt ook met deze temperaturen, maar ik sta het niet te lang toe, anders ben ik bang dat hij het te koud krijgt.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Muk schreef:Onze hond zwemt ook graag en de temperatuur maakt hem niet zoveel uit. Ik zorg wel dat als hij thuis is dat ik hem snel droog.
Ha ja daar is het wel echt het ras voor, volgens mij duwen ze ook gewoon ijsschotsen een stukkie verder om te kunnen zwemmen :wink:
Obelix zwemt nu ook, als ik hem laat gaan. Maar ja snel weer in de auto denk ik dan met als gevolg dat ik een week lang niets zie door het vocht :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Rataplan schreef:
Muk schreef:Onze hond zwemt ook graag en de temperatuur maakt hem niet zoveel uit. Ik zorg wel dat als hij thuis is dat ik hem snel droog.
Ha ja daar is het wel echt het ras voor, volgens mij duwen ze ook gewoon ijsschotsen een stukkie verder om te kunnen zwemmen :wink:
Obelix zwemt nu ook, als ik hem laat gaan. Maar ja snel weer in de auto denk ik dan met als gevolg dat ik een week lang niets zie door het vocht :smile:
Ja dat klopt wel, wij hebben zeker het ras daarvoor. :mrgreen:
Het is wel eens onhandig, want ja een Newfoundlander droogt niet zo snel, dus een waterblazer heb je dan wel nodig. Het kost wat meer tijd en iets meer moeite, maar wij hebben dat graag over voor onze hond. Zeker als je ziet hoe fijn hij het vindt om in het water te zijn.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Muk schreef: Ja dat klopt wel, wij hebben zeker het ras daarvoor. :mrgreen:
Het is wel eens onhandig, want ja een Newfoundlander droogt niet zo snel, dus een waterblazer heb je dan wel nodig. Het kost wat meer tijd en iets meer moeite, maar wij hebben dat graag over voor onze hond. Zeker als je ziet hoe fijn hij het vindt om in het water te zijn.
Wat een super baasje :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb er ook 2 die nu rustig gaan zwemmen zonder dat ik er iets ingooi... zolang ze het vrijwillig doen mag het van me.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

sara zwemt ook nog steeds, logisch ook het is een golden retriever :mrgreen:
amy zwemt het liefst ook nog, maar zij heeft een hele dunne vacht en heeft het dus koud en slaat het op haar HD :roll: dus eigenlijk heb ik het liever niet
maar ja ga dat maar eens aan haar vertellen, ze probeert zich wel warm te houden hoor door als een malloot te blijven rennen dat is haar grootste hobby,
ze is iig nog nooit ziek ervan geweest dus het zal dan wel goed zijn ondanks ze het koud heeft :19:
monky en iza doen alleen met mooi weer pootje baden :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Als er water is zit fan erin koud of niet
Thuis maak ik haar wel droog anders krijgt mevrouw het koud
maar zolang ze zelf wil maak ik me er niet druk om
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier wordt er ook gezwommen totdat het vriest. Dan vind ik het te koud worden, maar dan gaat ze ook zelf het water niet meer in.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”