Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cash IPO II

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Cash IPO II

Ongelezen bericht door Ragverp »

Afgelopen zaterdag IPO II examen gedaan met Cash,

Sinds een paar maanden train ik bij een nbg vereniging en daar was nu het examen. Cash stond er super voor.

De hele afgelopen week mijn hart vast gehouden met de weersvoorspellingen en ja hoor zaterdag was het natuurlijk bar een boos.

Op het moment dat ik het speurveld oploop barst er echt een flinke sneeuwstorm los en gaat het 3 keer zo hard waaien.
De eerste strek ging super netjes, bij de hoek 1 keer draaien en dan weer oppakken en netjes de 2e strek op keurig af bij zijn eerste voorwerp.
Dan de 2e hoek vol in de wind en sneeuwstorm, in eerste instantie overloopt hij hem zeker 3 meter en komt dan zelfstandig terug na wat vijven en zessen gaat hij de derde strek op en gaat daar heel hoog speuren door de flinke wind tegen en de sneeuw. met veel pijn en moeite en opnieuw aanzetten komen we dan toch bij het laatste voorwerp.
De keurmeester had rekening gehouden met het weer en ik hield 74 punten over.

Het appel was op en in ons heerlijke modderpoeltje wat veld heet een hoop geglibber gelukkig vind Cash modder en plassen erg leuk dus de oefeningen waren allemaal geen probleem.Met het volgen door de groep ging hij bij een van de personen in de groep aan de voet zitten :19: Met het apporteren over de haag gleed hij uit en klapte daardoor flink tegen de schutting en op de terugweg ook nog licht raken. de rest was allemaal netjes. Alleen bij het ophalen na de vooruit en de afliggen met afleiding nog een extra commando nodig voor het laten zitten. 90 punten over, zeker met wat ik kwijtgeraakt ben ben ik hier super tevreden mee.

Het manwerk was op het het een keer achterlangs me heen met het revieren en het extra commando voor het klaarzetten voor de vlucht verder bijna foutloos. 96 punten over.

uiteindelijk resultaat dus 74-90-96-260 kwalficatie goed , dzb U.

van de 16 honden die opgingen uiteindelijk 14 geslaagd.
Het was een erg koude natte maar gezellige dag ...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd! :ok:
Gezien het weer vind ik dat Cash het supergoed gedaan heeft met het speuren, dat lijkt me erg lastig onder die omstandigheden. Fijn dat de keurmeester daar wel rekening mee gehouden heeft.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gefeliciteerd :cheer: :cheer: waar train je nu?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Gefeliciteerd :cheer:

Wat betekend : dzb U.???
malinois
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef:Gefeliciteerd :cheer:

drift, zelfverzekerheid en belastbaarheid (volgens mij) uitmuntend...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doggy

malinois schreef:

Bedankt :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef:
malinois schreef:

honden die bijv. voor afd. C (pakwerk) beneden een aantal punten, punten halen, ik noem maar wat 71 kunnen volgens mij ook nooit dzb uitmuntend krijgen wat ik heb begrepen.
Afbeelding
doggy

Ik vroeg het, omdat ik pakwerk erg intressant vind.

Ik heb het ooit eens gezien, bij een soort van opendag en ik vind het erg mooi om te zien, ook hoe de honden werken enz.

Wie weet is het iets voor mij, in de toekomst :wink:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
doggy schreef:
malinois schreef:

honden die bijv. voor afd. C (pakwerk) beneden een aantal punten, punten halen, ik noem maar wat 71 kunnen volgens mij ook nooit dzb uitmuntend krijgen wat ik heb begrepen.
hmmm niet helemaal geloof ik hoor, zelfs honden die zakken kunnen nog een dzb U krijgen dacht ik. voorwaarde is geloof ik wel dat tenminste 1 verdedigings oefening (bv de vlucht ) gedaan zijn . zo heb ik het begrepen.
Ik kan zo snel hoofdstuk 1 niet vinden van het ipo regelement daar staat het in op pagina 7 dacht ik .
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:gefeliciteerd :cheer: :cheer: waar train je nu?
NBG schellingwoude bij willem spies.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:
malinois schreef:
doggy schreef:
malinois schreef: drift, zelfverzekerheid en belastbaarheid (volgens mij) uitmuntend...
hmmm niet helemaal geloof ik hoor, zelfs honden die zakken kunnen nog een dzb U krijgen dacht ik. voorwaarde is geloof ik wel dat tenminste 1 verdedigings oefening (bv de vlucht ) gedaan zijn . zo heb ik het begrepen.
Ik kan zo snel hoofdstuk 1 niet vinden van het ipo regelement daar staat het in op pagina 7 dacht ik .
er staat niks van in het boekje wat ik hier heb, maar ik meen van Dave begrepen te hebben dat dit vorig jaar is afgesproken in een vergadering. Een hond die beneden de....??? (80 volgens mij) haalt kan nooit DZB uitmuntend halen ... ik ga het hem navragen :idea:
Afbeelding
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Gefeliciteerd :cheer:
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Nogmaals gefeliciteerd, mooie punten.

Die sneeuwbui was erg vervelend ja, ik stond er ook in te speuren tegelijk met jou dus.
Kan mij voorstellen dat je dan trots bent dat je rond komt met je hond, ik was dat ook op die van mij onder die omstandigheden maar op een examen BRRRRR.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Gefeliciteerd
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Gefeliciteerd :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je had gelijk :mrgreen: :N: Je moet wel een volledig programma afgewerkt hebben.
Maar je kunt bijv. geen DZB V maar 96 punten hebben. :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gefeliciteerd! :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Gefeliciteerd
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Ragverp schreef:
malinois schreef:
doggy schreef: Bedankt :ok:
er staat niks van in het boekje wat ik hier heb, maar ik meen van Dave begrepen te hebben dat dit vorig jaar is afgesproken in een vergadering. Een hond die beneden de....??? (80 volgens mij) haalt kan nooit DZB uitmuntend halen ... ik ga het hem navragen :idea:
allereerst gefeliciteerd onder moeilijke omstandigheden zo je examen lopen petje af voor jullie beiden!

Denk toch dat het ligt aan het waarom je beneden de tachtig komt.. niet lossen, niet in de hand van de geleider en daardoor dus wegschiet in revieren, in transport etc etc.. als de hond dan zijn werkdrift en zich niet laat verjagen etc etc dan is dzb wel goed.. het onder appel staan bij de geleider is niet goed.. dat is dan niet de manke van de hond in mijn ogen die heeft voldoende drift belastbaarheid omdat hij zelfstandig gaat opereren zeker .. dus dzb staat volgens mij los van hoe de hond in de hand van de geleider staat. een hond die verjaagd wordt is dan weer een ander verhaal
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”