Sinds een paar maanden train ik bij een nbg vereniging en daar was nu het examen. Cash stond er super voor.
De hele afgelopen week mijn hart vast gehouden met de weersvoorspellingen en ja hoor zaterdag was het natuurlijk bar een boos.
Op het moment dat ik het speurveld oploop barst er echt een flinke sneeuwstorm los en gaat het 3 keer zo hard waaien.
De eerste strek ging super netjes, bij de hoek 1 keer draaien en dan weer oppakken en netjes de 2e strek op keurig af bij zijn eerste voorwerp.
Dan de 2e hoek vol in de wind en sneeuwstorm, in eerste instantie overloopt hij hem zeker 3 meter en komt dan zelfstandig terug na wat vijven en zessen gaat hij de derde strek op en gaat daar heel hoog speuren door de flinke wind tegen en de sneeuw. met veel pijn en moeite en opnieuw aanzetten komen we dan toch bij het laatste voorwerp.
De keurmeester had rekening gehouden met het weer en ik hield 74 punten over.
Het appel was op en in ons heerlijke modderpoeltje wat veld heet een hoop geglibber gelukkig vind Cash modder en plassen erg leuk dus de oefeningen waren allemaal geen probleem.Met het volgen door de groep ging hij bij een van de personen in de groep aan de voet zitten

Het manwerk was op het het een keer achterlangs me heen met het revieren en het extra commando voor het klaarzetten voor de vlucht verder bijna foutloos. 96 punten over.
uiteindelijk resultaat dus 74-90-96-260 kwalficatie goed , dzb U.
van de 16 honden die opgingen uiteindelijk 14 geslaagd.
Het was een erg koude natte maar gezellige dag ...