Ik kan dus langzaam gaan beginnen met het sorteren.
Moderator: moderatorteam

Ja, dat had ie gezien tijdens de oefendag dus ook zo gemaakt.janinca2002 schreef:Mooi, je kunt de buizen vast zetten zie ik.

Herkenbaar Jan. Daarom ben ik ertoe overgegaan om het sorteren gewoon los op de grond te doen en daardoor was meteen de druk weg die ze had bij het te voorzichtig oppakken van het buisje uit het houdertje. Dat "rammelen" zie ik ook geregeld, toen ik terug naar de bak ging, heb ik er voor gekozen ze niet meer vast te leggen en daardoor werd ze ineens een heel stuk zekerder.janinca2002 schreef:leg eerst maar een buisje er schuin op zodat ze die makkelijk kan pakken. Het kan zijn dat ze problemen heeft op de buizen goed op te pakken gezien de constructie. Een ander probleem kan zijn als ze straks verder is dat ze gaat proberen welke vast en los zitten.
Ik heb in Limburg inderdaad ook de tip gekregen (na de eerste ervaring met de sorteerplank) om eerst op de grond te beginnen en dat ga ik dus ook doen.Gos schreef:Wat fijn Inge!![]()
Herkenbaar Jan. Daarom ben ik ertoe overgegaan om het sorteren gewoon los op de grond te doen en daardoor was meteen de druk weg die ze had bij het te voorzichtig oppakken van het buisje uit het houdertje. Dat "rammelen" zie ik ook geregeld, toen ik terug naar de bak ging, heb ik er voor gekozen ze niet meer vast te leggen en daardoor werd ze ineens een heel stuk zekerder.janinca2002 schreef:leg eerst maar een buisje er schuin op zodat ze die makkelijk kan pakken. Het kan zijn dat ze problemen heeft op de buizen goed op te pakken gezien de constructie. Een ander probleem kan zijn als ze straks verder is dat ze gaat proberen welke vast en los zitten.

We komen wel supporteren vrijdagtycha schreef:Ik ben ook begonnen op de grond, vanwege het simpele feit dat ik geen bak had. Maar toen ik terug ging naar de bak, begon ze daar gewoon weer te rapen. Te hoge apporteerdrift.
Toen met bak weer helemaal terug naar af gegaan en nu gaat het "goed".
Alleen als er veel stress bij haar komt neigt ze toch weer naar rapen.
Nu maar hopen dat ik vrijdag die stress kan minimaliseren. Op 1 uitzondering na (tijdens het oefenen in Vriezenveen) raapt ze nu eigenlijk nooit meer, maar loopt ze keurig de bak langs.
Maar ja, het blijven levende wezen, zeker er van zijn kan nooit

Ik had niet anders verwachtjaninca2002 schreef:We komen wel supporteren vrijdagtycha schreef:Ik ben ook begonnen op de grond, vanwege het simpele feit dat ik geen bak had. Maar toen ik terug ging naar de bak, begon ze daar gewoon weer te rapen. Te hoge apporteerdrift.
Toen met bak weer helemaal terug naar af gegaan en nu gaat het "goed".
Alleen als er veel stress bij haar komt neigt ze toch weer naar rapen.
Nu maar hopen dat ik vrijdag die stress kan minimaliseren. Op 1 uitzondering na (tijdens het oefenen in Vriezenveen) raapt ze nu eigenlijk nooit meer, maar loopt ze keurig de bak langs.
Maar ja, het blijven levende wezen, zeker er van zijn kan nooit