Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch fijn...handige clubgenoot

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Toch fijn...handige clubgenoot

Ongelezen bericht door Inge »

Want vanavond stond dit voor me klaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan dus langzaam gaan beginnen met het sorteren. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Mooi, je kunt de buizen vast zetten zie ik.
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:Mooi, je kunt de buizen vast zetten zie ik.
Ja, dat had ie gezien tijdens de oefendag dus ook zo gemaakt.
Het zijn 3 planken met steeds 2 buisjes, dus ik kan de moeilijkheidsgraad straks steeds verder opvoeren.
Maar eerst maar eens gaan oefenen thuis op het pakken van het buisje van de plank, want ze heeft de neiging te gaan revieren. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

leg eerst maar een buisje er schuin op zodat ze die makkelijk kan pakken. Het kan zijn dat ze problemen heeft op de buizen goed op te pakken gezien de constructie. Een ander probleem kan zijn als ze straks verder is dat ze gaat proberen welke vast en los zitten.
Jan
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

ziet er goed uit, je mag alleen wel even uitleggen hoe het werkt en wat de bedoeling is, snap er niets van :19: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat fijn Inge! :ok:
janinca2002 schreef:leg eerst maar een buisje er schuin op zodat ze die makkelijk kan pakken. Het kan zijn dat ze problemen heeft op de buizen goed op te pakken gezien de constructie. Een ander probleem kan zijn als ze straks verder is dat ze gaat proberen welke vast en los zitten.
Herkenbaar Jan. Daarom ben ik ertoe overgegaan om het sorteren gewoon los op de grond te doen en daardoor was meteen de druk weg die ze had bij het te voorzichtig oppakken van het buisje uit het houdertje. Dat "rammelen" zie ik ook geregeld, toen ik terug naar de bak ging, heb ik er voor gekozen ze niet meer vast te leggen en daardoor werd ze ineens een heel stuk zekerder.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ziet er goed uit Inge :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Wat fijn Inge! :ok:
janinca2002 schreef:leg eerst maar een buisje er schuin op zodat ze die makkelijk kan pakken. Het kan zijn dat ze problemen heeft op de buizen goed op te pakken gezien de constructie. Een ander probleem kan zijn als ze straks verder is dat ze gaat proberen welke vast en los zitten.
Herkenbaar Jan. Daarom ben ik ertoe overgegaan om het sorteren gewoon los op de grond te doen en daardoor was meteen de druk weg die ze had bij het te voorzichtig oppakken van het buisje uit het houdertje. Dat "rammelen" zie ik ook geregeld, toen ik terug naar de bak ging, heb ik er voor gekozen ze niet meer vast te leggen en daardoor werd ze ineens een heel stuk zekerder.
Ik heb in Limburg inderdaad ook de tip gekregen (na de eerste ervaring met de sorteerplank) om eerst op de grond te beginnen en dat ga ik dus ook doen. :wink: De plank bouw ik daarna op is de planning.

Ragverp, het is de bedoeling dat Biène straks lucht krijgt bij mij met een belucht buisje en het buisje met dezelfde lucht van de plank af haalt.
Bij het eerste examen wat we gaan doen ligt er maar 1 belucht buisje en 2 neutrale, dus dat zou in theorie niet zo lastig moeten zijn. :wink:
Gaan we verder dan liggen er 5 buisjes geloof ik en dan 1 met de "goede" lucht.
Groetjes Inge
Afbeelding

tycha
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben ook begonnen op de grond, vanwege het simpele feit dat ik geen bak had. Maar toen ik terug ging naar de bak, begon ze daar gewoon weer te rapen. Te hoge apporteerdrift.
Toen met bak weer helemaal terug naar af gegaan en nu gaat het "goed".
Alleen als er veel stress bij haar komt neigt ze toch weer naar rapen.
Nu maar hopen dat ik vrijdag die stress kan minimaliseren. Op 1 uitzondering na (tijdens het oefenen in Vriezenveen) raapt ze nu eigenlijk nooit meer, maar loopt ze keurig de bak langs.
Maar ja, het blijven levende wezen, zeker er van zijn kan nooit :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:Ik ben ook begonnen op de grond, vanwege het simpele feit dat ik geen bak had. Maar toen ik terug ging naar de bak, begon ze daar gewoon weer te rapen. Te hoge apporteerdrift.
Nu maar hopen dat ik vrijdag die stress kan minimaliseren. Op 1 uitzondering na (tijdens het oefenen in Vriezenveen) raapt ze nu eigenlijk nooit meer, maar loopt ze keurig de bak langs.
We komen wel supporteren vrijdag
Jan
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:
tycha schreef:Ik ben ook begonnen op de grond, vanwege het simpele feit dat ik geen bak had. Maar toen ik terug ging naar de bak, begon ze daar gewoon weer te rapen. Te hoge apporteerdrift.
We komen wel supporteren vrijdag
Ik had niet anders verwacht :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”