Het valt me de laatste tijd steeds meer op, bij heel veel rassen, dat de honden allemaal in stand gezet worden. Ik zie zelfs honden (heb het niet speciaal over naakthonden maar zie het bij alle rassen) die vreselijk in elkaar zitten maar die echt in stand geboetseerd worden.
Op ringtraining ook, eigenaren wie je eigenlijk eerlijk zou moeten vertellen dat ze beter lekker met hun hondje naar het bos kunnen gaan, krijgen een complete boetseerles hoe ze hun honden mooi in stand kunnen kleien.
En er zijn dus keurmeesters die het nog goedkeuren ook.

Honden die geen stap goed zetten worden vooraan geplaatst omdat de handler "kleien met uw hond" heeft gevolgd. De honden worden met hun voorbenen van de grond door de ring getrokken.
Waar gaat het showen dan nog over ?
Gaan we voor de mooiste en best gebouwde hond die ook prima kan lopen en een fijn karakter heeft of gaan we voor een hond die alleen in stand kan staan ?
Echt, ik vind showen leuk en vind ook wel dat je je best mag doen om foutjes te verbergen dmv goed handlen maar ik weiger om mee te gaan in deze Amerikaanse toestanden. Het zal me niets verbazen als straks het gros van de mensen ook nog een prof handler gaat inhuren.
Terwijl het toch echt om de honden zou moeten gaan!
Zijn er meer mensen die dit zien en die zich eraan ergeren ? Ga je meedoen als iedereen het doet ? Wat vinden jullie ervan ?