Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat krijg je maar niet afgeleerd of aangeleerd?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Jaap* schreef:Felix: Bij wildvreemde mensen aan de jaszakken ruiken of er iets lekkers in zit :roll:
En dan schattig doen :ugh:
haha, die truuk kent Gollum ook. Het is net een tekenfilm-effect wat ze dan met haar ogen doet, die worden helemaal groot en glanzend en ze houdt haar koppie heel lief scheef.. Onweerstaanbaar :mrgreen:

Wat ik ook irritant vind; net een lekker looptempo hebben samen (aan de lijn) en dan ineens ruikt ze een lekker luchtje en staat ze stil of loopt ze de andere richting op. Fijn voor je nek :roll:

Verder doet ze niet aan apporteren en mensen en honden negeren blijft af en toe lastig.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

nou, ik weet er ook een........lopen we vanmorgen in t bos, Luna de Welsh Corgi loopt een stukje van t pad af.......ineens zie ik haar staan schrokken bij een wittig stukje papier, GATVER! OP je nuchtere maag........Maar wat ik me nu afvraag? Wie gaat er wandelen met pleepapier in zn jaszak........... :denken:
Maar mensenpoep eten dus, dat krijg ik haar maar niet afgeleerd.........
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Ze blaffen lekker door :N:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Het apport vasthouden, hij kwakt het gewoon voor mij neer.
En door een nare ervaring wil hij GEEN wild apporteren, wel een dummy waar een bontje of veren omheen zit. :albino:

En het uitvallen/fixeren naar andere honden maar daar zijn wij nu meer bezig en dat gaat heeeeeeel langzaam de goede kant op.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geen schokkende dingen eigenlijk.
Bij Daisy krijgen we blaffen op commando niet aangeleerd, ze ziet er gewoon het nut niet van in :pffff: . (Spike vind alles leuk, geweldig, gezellig en zéker als hij herrie kan maken :cheer: )

Bij Spike krijg ik het niet aangeleerd om als hij een balletje uit het water apporteert om het bij me te brengen. Op het land doet hij het wel, maar in het water niet, zodra hij vaste land voelt onder zijn voeten laat hij het balletje los. Dus dan kan Daisy altijd 2x heen en weer om 2 balletjes bij mij te brengen :roll: . Wat haar dan weer in verwarring brengt omdat ze niet weet welk balletje ze eerst moet meenemen. (blijf het raar vinden dat hij het op het land wel doet, en in het water niet :denken: )

En verder het stront vreten van Spike, máár daar blijf ik wél heel consequent in volhouden en dat lijkt te gaan werken.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahaha, toch wel leuk om te lezen dat niet alles vlekkeloos verloopt :mrgreen:

Bij Kaya moest ik even nadenken, maar uiteindelijk zijn er twee dingen die ik haar niet afgeleerd krijg: Om wat kalmer te zijn bij het begroeten van de visite, want ze springt echt bovenop schoot en haar af en toe enorme blafaanvallen als er iemand voorbij het huis loopt. Je springt van schrik, zo twee meter de lucht in.

Bij Puchu...... hahaha, heb je even?? :N: :smile: Alhoewel hij op zich eigenlijk een ontzettend lieve en brave hond is, kan hij enorm eigenzinnig zijn als hij iets in zijn koppie heeft.
Het uitvallen aan de lijn naar reuen krijg ik nauwelijks onder controle. Er zit verbetering in, maar afgeleerd is het zeker nog lang niet.
Het af en toe ineens een enorme run nemen aan de riem, krijg ik ook nog niet 100% afgeleerd.
Het rennen achter onze kat Nobby aan, daar loert hij op.... en arme Nobby vind het doodeng. Ondanks verwoedde pogingen, doet hij het nog steeds als ik het niet zie.
En ook bij visite is hij door het dolle heen en aan apporteren heeft hij een broertje dood.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Timo, het op mensen afrennen en ze dan op een heel onaardige manier uitblaffen. Helaas moet hij daarom vaak aan de riem lopen.

Wieke, het rollen in de meest ranzige dingen, zoals diarree en rotte dieren.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Langhaar schreef:Het apport vasthouden, hij kwakt het gewoon voor mij neer.
Misschien beloon je te vroeg? Het apport is pas af als je het apport in handen hebt, als je daarvóór al beloont denkt de hond dat het alleen om het brengen gaat :wink:
Felix hoeft er van mij niet bij te zitten trouwens :wink:
Maar wél graag in de hand afgeven :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jayda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayda »

Trekken aan de lijn krijg ik er niet uit
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Maar 1 ding. Jaymz heeft geleerd dat hij bij blaffen naar binnen of naar buiten mag. Dat is geen probleem overdag. Maar 's nachts blaft hij ook (een blaf, maar wel een zware blaf) als hij naar binnen of naar buiten wil. Wij proberen dat wel steeds voor te zijn door hem zelf naar binnen en buiten te doen (zowel overdag als 's nachts), maar wij hebben liever dat wij ook 's nachts gewoon helemaal door kunnen slapen. Dus daar zijn we nog mee bezig. Maar echt een groot probleem kan ik dit niet noemen.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Met Gaia is het op dit moment mijn grootste issue om haar ijzer te laten apporteren. Hier ben ik ondertussen al zo'n dik jaar mee bezig.

De rest van de populatie zou het leuk vinden als ze gewoon kwam mocht ze geroepen worden. :mrgreen: Echt mijn hond. :mrgreen:

Juno, tsja, grootste probleem is zijn denk ik zijn angst voor kinderen. Het aanzicht is voldoende om hem op een blaffen te zetten. Gaat al beter en laatste liep hij aandacht te schooien bij een kind, maar dat gaat dus niet vanzelf.

Daarnaast heb hij heel erge problemen om gewoon naast je te zitten. Zowie zo zitten moet hij naar achter lopen, maar dat vind ik niet echt een issue.

-edit- ik vergeet er nog 1. Meneer Juno heeft het doorgekregen dat ik best geinig reageer als hij er (terwijl ik op het toilet zit uiteraard) er vandoor gaat met het wcpapier. Best een grote issue al zeg ik het zo (oplossing is wel gemakkelijk, maar was niet fijn!)
Laatst gewijzigd door Gaia op 01 dec 2008 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

TeamWork schreef:nou, ik weet er ook een........lopen we vanmorgen in t bos, Luna de Welsh Corgi loopt een stukje van t pad af.......ineens zie ik haar staan schrokken bij een wittig stukje papier, GATVER! OP je nuchtere maag........Maar wat ik me nu afvraag? Wie gaat er wandelen met pleepapier in zn jaszak........... :denken:
heb ik vaak bij me, er hang nog wel eens wat uit de kont van 1 van de honden en ik kan dan natuurlijk nooit een blaadje vinden.
om het nou telaten hangen is ook niet zo fris.
gebruik het dus niet voor mijn eigen kont!
L@nghaar
Zeer actief

Jaap* schreef:
Langhaar schreef:Het apport vasthouden, hij kwakt het gewoon voor mij neer.
Misschien beloon je te vroeg? Het apport is pas af als je het apport in handen hebt, als je daarvóór al beloont denkt de hond dat het alleen om het brengen gaat :wink:
Felix hoeft er van mij niet bij te zitten trouwens :wink:
Maar wél graag in de hand afgeven :mrgreen:
Ik heb in het begin de fout gemaakt om hem een koekje te geven als hij het apport bracht.
Hij hoeft van mij ook niet te zitten ben allang blij als hij het vast wil houden, maar het gekke is dat alles wat hij ons IN huis brengt, hetzij op eigen initiatief of op commando, dat houdt hij wel vast, gaat voor mij zitten en laat dat los in mijn handen.
Dat kan de dummy zijn of onze pantoffels of een botje wat hij bij ons brengt, maar zodra hij buiten is apporteert hij wel maar houdt het niet vast.
Vreemd toch? :denken:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Langhaar schreef:Vreemd toch? :denken:
Niet echt, het wél goed afgeven is binnenshuis blijkbaar "per ongeleuk" op die manier geconditioneerd.
Binnen heb je waarschijnlijk per ongeluk wél op het goede moment beloont, of misschien zelfs wel helemaal niet :mrgreen:
Met een beetje geduld gaat het buiten ook lukken hoor :wink: , je kunt overwegen om hem met de clicker steeds een stukje verder te helpen.
Je kunt ook (indien mogelijk) achter huis beginnen waarbij je zelf binnen staat en de dummy naar buiten smijt, en dan zelf steeds verder richting de achterdeur totdat je zelf ook helemaal buiten staat :cheer:
En dan pas belonen als je het apport in handen hebt natuurlijk.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Het waken middels een diepe grom... Ik weet dat de combi herder en rottweiler een echte waker geeft, maar als er een vertegenwoordiger bij mij op kantoor binnenloopt en er komt een diepe grom onder mijn bureau vandaan voel ik mij toch iets opgelaten.... :oops:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief

Jaap* schreef:
Langhaar schreef:Vreemd toch? :denken:
Niet echt, het wél goed afgeven is binnenshuis blijkbaar "per ongeleuk" op die manier geconditioneerd.
Binnen heb je waarschijnlijk per ongeluk wél op het goede moment beloont, of misschien zelfs wel helemaal niet :mrgreen:
Met een beetje geduld gaat het buiten ook lukken hoor :wink: , je kunt overwegen om hem met de clicker steeds een stukje verder te helpen.
Je kunt ook (indien mogelijk) achter huis beginnen waarbij je zelf binnen staat en de dummy naar buiten smijt, en dan zelf steeds verder richting de achterdeur totdat je zelf ook helemaal buiten staat :cheer:
En dan pas belonen als je het apport in handen hebt natuurlijk
.
Binnen hebben wij hem nooit een koekje gegeven als hij iets apporteerde.
Bedankt voor je tip!! :ok: Het klinkt heel logisch, wij gaan dit zeker proberen!!
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Carma schreef:Het waken middels een diepe grom... Ik weet dat de combi herder en rottweiler een echte waker geeft, maar als er een vertegenwoordiger bij mij op kantoor binnenloopt en er komt een diepe grom onder mijn bureau vandaan voel ik mij toch iets opgelaten.... :oops:
Dat doen ridgebacks ook. :wink:
Zo'n diepe buikgrom, alsof het uit de tenen komt.
Ik snap dat je je ongemakkelijk voelt in zo'n situatie op je werk.

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat die twee van mij op het werk zouden zijn. :N: (ben telefoniste en mensen lopen zowat de hele dag in en uit), dat word niks met zo'n waaks/eenkennig ras. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

wendy71 schreef:
Carma schreef:Het waken middels een diepe grom... Ik weet dat de combi herder en rottweiler een echte waker geeft, maar als er een vertegenwoordiger bij mij op kantoor binnenloopt en er komt een diepe grom onder mijn bureau vandaan voel ik mij toch iets opgelaten.... :oops:

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat die twee van mij op het werk zouden zijn. :N: (ben telefoniste en mensen lopen zowat de hele dag in en uit), dat word niks met zo'n waaks/eenkennig ras. :mrgreen:
Nou, andersom zou allemansvriendje Vera de boel ook een tikkie verstoren op zo'n kantoorsituatie denk ik :mrgreen: Die zou vast moeten liggen want anders gaat ze iedereen die aan komt lopen begroeten als een lang verloren vriend :smile:
Dat is dan ook meteen iets waar bij haar nog aan gewerkt moet worden. Niet dat ze iedereen lief vindt, da's prima vind ik juist, maar wel dat ze er dus niet altijd naar mag handelen :wink:

Saar vreet al 4 jaar mensenpoep :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

wendy71 schreef:

Ja juist, zo'n grom ja! Gelukkig reageert Luka steeds beter op "goed volk" (vreselijk dat ik daar niet iets beters op heb kunnen verzinnen :oeps: ) waardoor ik kan aangeven dat het ok is en die aardige vertegenwoordiger best wel het kantoor in mag komen, al heeft de arme man daar vervolgens wel wat moeite mee... :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra is 24/7 op zoek naar eten, en als je niet oppast jat ze het gewoon van je.
*Esther
Zeer actief

anica schreef:
TeamWork schreef:nou, ik weet er ook een........lopen we vanmorgen in t bos, Luna de Welsh Corgi loopt een stukje van t pad af.......ineens zie ik haar staan schrokken bij een wittig stukje papier, GATVER! OP je nuchtere maag........Maar wat ik me nu afvraag? Wie gaat er wandelen met pleepapier in zn jaszak........... :denken:
heb ik vaak bij me, er hang nog wel eens wat uit de kont van 1 van de honden en ik kan dan natuurlijk nooit een blaadje vinden.
om het nou telaten hangen is ook niet zo fris.
gebruik het dus niet voor mijn eigen kont!
Hahahaha! Oke :ok:
Ik ken dat eigenlijk ook wel, Chelsea de Boxer eet altijd gras en dan komt dat er ook weer zo uit.....maar dan helpt ik haar altijd met een blaadje wat ik ergens vind..... :roll: goeie tip.... :ok:
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Van de straat eten en altijd in de viezigheid rollen.
Groetjes, Corrie en Misty
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Het zit tijdens volg :N:

IK krijg het hem niet aangeleerd!! Alles al geprobeerd maar meneer wil alleen maar bij mij blijven...
Met af liggen geen probleem maar zit tijdens volg :neenee:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Jaap*
Zeer actief

Sanne!! schreef:Het zit tijdens volg :N:

IK krijg het hem niet aangeleerd!! Alles al geprobeerd maar meneer wil alleen maar bij mij blijven...
Bedoel je dat je hond moet gaan zitten (en blijven) terwijl jij doorloopt?
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Het trekken als ze naast de fiets loopt. Het eerste stukje wil Max alleen maar hard, hard en nog eens hard. Zij kan alleen sneller rennen dan ik kan fietsen, dus dan trekt ze me als het ware voort. En ik krijg het niet afgeleerd. Dus nu trek ik haar maar gewoon een goed tuig aan, zodat ze er iig niet echt last van krijgt.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Jaap* schreef:
Sanne!! schreef:Het zit tijdens volg :N:

Bedoel je dat je hond moet gaan zitten (en blijven) terwijl jij doorloopt?
Ja dat bedoel ik!! Vreselijk vind hij het!! En dat is niet zo erg maar in januari heb ik mijn examen :N:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
*Esther
Zeer actief

een truukje kan zijn om tijdens het commando zit wel loopbewegingen te maken, niet lopen dus maar wel in beweging te blijven op je eigen plaats en te oefenen met een "blijf" commando erbij, snap je wat ik bedoel?? :denken: kan dat nooit zo duidelijk omschrijven....
Jaap*
Zeer actief

TeamWork schreef:een truukje kan zijn om tijdens het commando zit wel loopbewegingen te maken, niet lopen dus maar wel in beweging te blijven op je eigen plaats en te oefenen met een "blijf" commando erbij, snap je wat ik bedoel?? :denken: kan dat nooit zo duidelijk omschrijven....
Ja precies :ok:
Eerst blijf je zelf ook staan en zeg je "zit" (met een gebaar erbij gaat het vaak wat gemakkelijker).
Als dat goed gaat doe je hetzelfde, alleen stap je zelf door "op de plaats", naast de hond dus.
Als dat ook goed gaat doe je één stap naar voren en beloon je als de hond blijft zitten, daarna twee stappen enzenz...
De grootste valkuil is dat je vaak te snel wilt, je moet het heel langzaam en grondig, met kleine stapjes, opbouwen :ok:
Anders begrijpt je hond niet goed wat je van hem wilt :wink:
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Nina: trekken aan de lijn, zijn daar vroeger niet zo heel erg consequent in geweest, ze is nu 11 en laten het maar zo.
Verder jaszakken snuffelen en bedelen om mandarijn en ei.

Joy: opspringen, achter de poes van mijn ouders aangaan, apporteren en blaffen als de bel gaat.
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

het piepen en blaffen als er een beest op tv is. Maakt niet uit wat voor dier maar zodra er een hond in een reclame is weet mevrouw al aan het begin van de reclame bij de eerste twee tonen dat er straks een hondje op tv komt en ze vliegt richting tv en begint te piepen en blaffen...
Er vervelend als je animal planet zit te kijken ;)
Staat er de hele tijd zo'n klein hondje voor de tv te focussen...
Ze is dan ook totaal niet meer te bereiken voor ons...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”