Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keurmeesterwissel België

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Keurmeesterwissel België

Ongelezen bericht door sirene »

In Nl mag je je hond terugtrekken bij een keurmeesterwissel en krijg je je geld terug.
In de statuten van Belgie kan ik dit nergens terugvinden. Is dit daar ook dat iemand weet ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

geen idee

Ik weet dat in Duitsland na de inschrijvingsluiting je geen geld terug krijgt
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
sirene
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:geen idee

In Nl normaal ook niet bèhalve bij een km wissel. En ik vind dat eigenlijk wel logisch want ik schrijf toch in bij een bepaalde km.
Ik heb dus geen zin om te showen bij een km die totaal niet geinteresseerd is in naakthonden :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jores
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
jores schreef:geen idee

In Nl normaal ook niet bèhalve bij een km wissel. En ik vind dat eigenlijk wel logisch want ik schrijf toch in bij een bepaalde km.
Ik heb dus geen zin om te showen bij een km die totaal niet geinteresseerd is in naakthonden :roll:
Sorry ik bedoelde ook als er een km wissel na inschrijvingssluiting is dan krijg je je geld in Duitsland NIET terug.

Kan me voorstellen dat je daar niet heen wil, misschien als het ver weg is kun je als je je geld niet terug krijgt dan denken, ik spaar benzinekosten uit :wink:
groetjes Annemie

Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

In Belgie ook niet, heb dit vorig jaar meegemaakt, maar vettepech, geld weg...
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Danielle schreef:In Belgie ook niet, heb dit vorig jaar meegemaakt, maar vettepech, geld weg...
Grrr, nou lekker dan.:roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sirene schreef:
Danielle schreef:In Belgie ook niet, heb dit vorig jaar meegemaakt, maar vettepech, geld weg...
Grrr, nou lekker dan.:roll:
gewoon belachelijk vind ik, ook al zouden ze niet eens het hele bedrag terugstorten, dan gewoon de helft ofzo...

het inschrijven bij een bepaalde KM is gewoon heel normaal, wil ook niet zeggen, dat de KM's waar men niet bij inschrijft niet goed zijn, maar die zijn dan niet zo goed voor het type wat je hebt, of je vind de omgang met de hond van de KM niet oke ( noem maar wat hoor)
je betaald er een hoop centen voor , dus ik vind dat je dan ook mag weten waar je voor betaald, zo zijn er ook een aantal KM's waar ik niet bij inschrijf ( iig niet op grotere shows, een CM misschien nog wel) waarom zou ik 50 of meer euro gaan betalen voor iemand die me ( weer) gaat vertellen dat mijn hond het juiste type kop, kleur, karakter niet heeft?
:19:
jores
Zeer actief
Contacteer:

Wij hadden op de Bundessieger km wissel, daar kwam ik pas achter toen ik de ringnummers ging halen, later hoorde dat er mensen van de club het lang wisten, maar het was dus helemaal niet openbaar gemaakt :19:
groetjes Annemie

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jores schreef:Wij hadden op de Bundessieger km wissel, daar kwam ik pas achter toen ik de ringnummers ging halen, later hoorde dat er mensen van de club het lang wisten, maar het was dus helemaal niet openbaar gemaakt :19:
ik vind dat dus niet kunnen, als fokkers en km's allemaal op dezelfde manier keuren en denken? ja oke, dan maak het weinig uit, maar er zijn in mijn ras echt een aantal Km's , die af en goedkeuren op dingen waar ik het niet mee eens ben, of dus kijken naar dingen die ik veel minder belangrijk vind en bepaalde minpunten , die ik dus niet zo erg vind, veel zwaarder wegen, dat mag en kan natuurlijk, maar dan wil ik wel de vrijheid hebben om er niet bij in te schrijven en als door een KM wissel toch die KM keurt? vint ik het niet meer dan normaal dat men hun geld terug krijgt
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ik baal er wel van... heb dus nu echt vanwege een leuke km ingeschreven verder was ik helemaal niet van plan om weer te showen.
Het gekke is dat er dus geen km wissel op de site staat van mijn ras maar op mijn inschrijfbewijzen nu wel een andere km staat.
De organisatie antwoord niet op mijn mail maar ik ga vandaag gewoon bellen.

Het kan trouwens nooit dat je nooit je geld terug krijgt lijkt me, want hoe zit dat als plots de fokker van je hond keurt, of een huisgenoot ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

dat hangt er vanaf wat de regels zijn in dat land. Ik weet bijvoorbeeld van Engeland dat het heel normaal is om je eigen gefokte honden te keuren. Als dat in Belgie ook mag, dan heb je dus opnieuw geen poot om op te staan...
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
jores
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
jores schreef:Wij hadden op de Bundessieger km wissel, daar kwam ik pas achter toen ik de ringnummers ging halen, later hoorde dat er mensen van de club het lang wisten, maar het was dus helemaal niet openbaar gemaakt :19:
ik vind dat dus niet kunnen, als fokkers en km's allemaal op dezelfde manier keuren en denken? ja oke, dan maak het weinig uit, maar er zijn in mijn ras echt een aantal Km's , die af en goedkeuren op dingen waar ik het niet mee eens ben, of dus kijken naar dingen die ik veel minder belangrijk vind en bepaalde minpunten , die ik dus niet zo erg vind, veel zwaarder wegen, dat mag en kan natuurlijk, maar dan wil ik wel de vrijheid hebben om er niet bij in te schrijven en als door een KM wissel toch die KM keurt? vint ik het niet meer dan normaal dat men hun geld terug krijgt
ben ik helemaal met je eens, we hebben ook een "zwarte" lijst van km waar we niet op inschrijven en in Duitsland ben je dus "gekloot" als de km-wissel na sluiting van inschrijvingstermijn is.
groetjes Annemie

Plaats reactie

Terug naar “Show”