Zondag hebben Luka en ik dan voor het eerst meegedaan aan een behendigheidwedstrijd :N: . Het ging om de eerste wedstrijd van de BAND wintercompetitie voor teams. Om 9 uur mochten we het eerste parcours verkennen. Dit was een jumping. Het parcours was goed te doen, zelfs voor een beginner als ik. Luka en ik hadden nummer 92, dus na het verkennen konden we nog even de kunst bij anderen afkijken. Eenmaal gestart ging het bij hindernis nummer 6 helaas al mis. Dit was de band, opeens in een geheel andere kleur dan Luka gewend is! Daar waar hij m normaal altijd keurig springt, ging hij er nu dus langs

. Gelukkig sprong hij hem de tweede keer wel. De zo geheten valkuil ging bij ons inderdaad niet helemaal goed. Na de tunnel moesten we een vrij korte bocht naar de palen maken en doordat ik te kort draaide kwam Luka verkeerd voor de palen waardoor hij verkeerd inzette. De tweede fout dus. Daarna ging alles goed, dus met 2 fouten hadden wij onze eerste ronde erop zitten

. Het tweede parcours was ’s middags en betrof het vaste parcours. Ondertussen aardig verkleumd van de kou, want zo’n manege is geen warme plek om te vertoeven kan ik je vertellen, gingen we dit parcours verkennen. De schutting zat er ook in, een toestel waar Luka bijna altijd (nog) fouten op maakt, omdat hij er te vroeg afspringt :N: . De rest was allemaal te doen, er zaten een paar lastige wissels in, maar uiteindelijk had ik in mijn hoofd zitten hoe ik het ging doen. Eenmaal gestart ging het begin heel lekker. Luka sprong mooi vlot, nam de wip en de paaltjes keurig, maar maakte helaas inderdaad wel weer de fout om te vroeg van de schutting af te springen. Na de schutting nog een sprong en daarna dook Luka de tunnel in, nam de sprong erna en de sprong daarna en toen,…. Sprong hij de breedte sprong ipv de hoogtesprong en waren we gediskwalificeerd…

. Uiteraard geheel mijn fout, ik had niet duidelijk genoeg aangegeven wat ik wilde en Luka springt in zijn enthousiasme dan het eerste wat op zijn pad komt. Vervolgens was het wachten op de laatste ronde. Hierbij moesten wij als team een estafette lopen, zodra de eerste de laatste hindernis had genomen mocht de tweede starten totdat de laatste van het team alle hindernissen had genomen dan werd de tijd gestopt. We stonden vol goede moed aan de start (ondanks het gevoel geen stap meer te kunnen verzetten vanwege de kou,…brrrr) en Luka en ik mochten als eerste starten. De katteloop ging helemaal goed, Luka nam beide raakvlakken prima

. Daarna moest hij de slurf in, maar ik raakte hem weer kwijt en hij schoot over een hoogtesprong heen. Weer een disc

. We hebben het parcoursje natuurlijk gewoon uitgerend, want mijn 2 teamgenoten moesten ook nog gewoon lopen. Zij deden het gelukkig een stuk beter. Na de estafette zijn we gelijk naar huis gegaan, we waren zo verschrikkelijk koud dat ik nooit had gedacht ooit weer warm te worden. Alle rondjes zijn gefilmd, zodra ik deze heb zal ik ze hier even plaatsen dan kunnen jullie bekijken hoe Luka en ik tot 2 x aan toe vol de fout in gaan, haha!

Wij hebben het hartstikke leuk gehad vandaag en hebben nu alweer zin in de volgende wedstrijd. Ik heb weer zoveel geleerd en mijn mannetje blijft voor mij toch altijd de beste
Toevoeging:
Filmpje jumping: (ik kom als tweede, na de golden retriever)
http://www.youtube.com/watch?v=7M8RxbWrS5M
Filmpje Vast parcours: (wederom als tweede!)
http://www.youtube.com/watch?v=sn_HsI9YmsI
Filmpje van de estafette:
http://www.youtube.com/watch?v=mH0SEqNAn40