wij waren dit jaar maar met 1 van onze brie tjes aanwezig , bij ons in de ring waren 40 hondjes voor ons , daarna begon mevr vermeiere met de briards te keuren , dali stond kampioensklas en was ook de allerlaatste reu die gekeurd werd , ons ventje is nog relatief jong en liep voor de 2 de keer in kampioensklas , beide andere reuen bij hem waren van kleur al verder klaar dan ons ventje , maar de keurmeester hield van het robuuste van onze kleine vent

Daarna moest hij tegen de jeugd tussen & openklas lopen en ook dit won hij en kreeg de titel winner 2008 , daarna had ik even pauze om hem weer te fatsoeneren , terwijl mijn vader met jeugdteefje van vrienden de ring in mocht , dit dametje is net een jaar en nog boordevol temperament , het staan en lopen ging goed , soms vond ze het te lang duren en dan ging ze springen (wat logisch is bij zo n jong hondje) , deze kleine meid werd 2 van de 8 teefjes dus een mooie prestatie

Daarna werd de beste teef gekeurd ,en eigenlijk wilde m n vader tegen de keurmeester zeggen , dat ze de teef maar bob moest laten worden wat hij wilde naar huis

Hij wilde eigenlijk vroeg naar huis maar doordat briards zo laat gekeurd waren dacht hij het nog meeviel dat we dan snel aan de beurt zouden zijn met groep 1
Na wat gedronken te hebben gingen we dan ook richting erering , toen we daar in de catalogus zagen dat de groep 1 pas als laatste groep aan de beurt waren , zei hij enkel dit kost je straks een koffie op de terug weg

Dus na de teckeltjes en alle andere groepen gekeken te hebben was groep 1 aan de beurt. Eerst in de voorring daar stonden veeeeel herdershonden ... Dhr Ebels bekeek de hondjes allemaal nog eens , en vroeg aan m n vader hoe oud ons kereltje was , en complimenteerde zn mooi brede borst en kop , daarna liep hij door .
Toen de voorring bijna voorbij was ben ik aan de erering gaan zitten kijken op een plaatsje waar ik goed kon kijken

Als 7 ste of 8 ste hond van groep 1 kwamen ze binnen , dali liet zn mooie gangwerk duidelijk zien in deze grote ring .Daarna mooi staan , hij stond als een plaatje zoekend waar is mijn vrouwtje !!! toen koos dhr ebels 10 hondjes eruit en tot mijn verbazing was mijn kereltje erbij , ik dacht ohhh we zitten bij de laatste 10 van de herdersgroep dit is knap voor een briardtje ....
Daarna werden er 3 uitgekozen en tot mijn verbazing werd ons ventje ook bij deze drie gekozen , toen kon het voor mij al niet meer stuk...
en toen zeiden ze de winner of group 1 is ... de briard , op dat moment ging er vanalles door me heen , ik wilde mijn vader en dali vastnemen , maar ik kon niet bij hen want ze stonden nog in die reuzering en ik aan de buitenkant ..
dus ik wilde langs achter naar hen toe nadat ze uit de ring kwamen maar ik vond hen in eerste instantie niet (ik wist niet dat ze foto 's moesten laten maken ) dus ik terug op mijn plaatsje gaan staan naast de erering waar ondertussen ook vrienden bij me komen staan waren , toen mijn gsm afging en papa me zei he kom hier die bekers eens aannemen aan de achterkant , daar aangekomen stond een van de medewerkers met de bekers klaar , nadat ik dat vrouwtje bedankt heb , snel teru op mijn plaatsje om dan te kijken naar de BIS , doordat hij groep 1 gewonnen had moesten ze als eerste lopen , en ik kan je verzekeren dat is een heel vreemd gevoel als je hondje dan door de spotlights loopt en ze zeggen dat dit de 10 beste honden van de show zjn .
Ik geloof dat dit een belevenis is die uniek is en die ik nooit meer zal vergeten , wat mij nog meeste trots maakt is dat ik dit kereltje bijna 3 jaar geleden ook hier in huis geboren is . Zijn broertje had in maart op de crufts al bewezen dat hij een knappe kerel was doordaar BOB te worden erbij de laaste 4 van de herdinggroup te zitten

Nu blijkt dat de kleine broer niet hoeft onder te doen

groetjes