Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze pups staan te trappelen...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Valerie schreef:
Joyce schreef:Jaren geleden tijdens een duitse herder wandeling liepen er ook twee blindegeleidehonden mee. In het bos mochten ze los en ik liep samen met één van de blinde baasjes aan mijn arm. Haar hond heeft haar geen seconde uit het oog verloren. Ook al was het tuigje af en mocht ze vrij rondlopen ze bleef zich verantwoordelijk voelen voor haar baasje. Die ene wandeling heeft bij mij er in ieder geval voor gezorgd dat ik erg kritisch tegenover blindegeleidenhonden sta. Wellicht dat het met labradors toch anders is en dat herders teveel gericht zijn op één persoon om in dat soort situaties toch ontspannen te kunnen zijn.
Tyra volgt buiten ook elke beweging van mij, blijft ook altijd in de buurt en kijkt om de paar meter waar ik blijf. Is een stafford en geen hulphond oid :19:
Ik geef alleen mijn gevoel weer, jij kan hele andere ervaringen hebben. Ik vind het in ieder geval fijn als mijn honden zich buiten ontspannen kunnen vermaken zonder mij steeds in de gaten te hoeven houden. Mijn vorige Duitse Herder hing ook heel erg aan mij, maar ze kon buiten wel lekker genieten en iets anders doen dan op mij letten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijn mechelaars ook niet hoor, vrij is vrij... en ja ze houden me wel in de gaten door regelmatig om te kijken waar ik ben/blijf maar ze zijn dan toch echt met hun eigen ding bezig hoor, snuffelen etc.
En ja die wijken normaal niet van mijn zijde maar met 'vrij' gelukkig wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:dat is nu net een discussie die hier een paar weken geleden is geweest... bijna alle honden in de africhting (en dus ook diensthonden in opleiding, KNPV dus) zijn nog intact. Loopse teef of niet er wordt altijd getraint en geen hond die er naar kijkt als ze op het veld zijn.
tja dat wordt er wel uit ge tt-t :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:dat is nu net een discussie die hier een paar weken geleden is geweest... bijna alle honden in de africhting (en dus ook diensthonden in opleiding, KNPV dus) zijn nog intact. Loopse teef of niet er wordt altijd getraint en geen hond die er naar kijkt als ze op het veld zijn.
nee want je wil wel dat diezelfde hond nog wel wil dekken ooit lijkt me mocht hij geschikt zijn...
Ze leren van 7 weken al dat veld is alleen vrouwtje interessant (en later de pakwerker ook) verder helemaal niets dus ook geen loopse teef...
:19:
Ik heb hier notabene een loopse teef in huis op dit moment en die gaat dus ook mee in de auto en loopt ook op het veld...
Ja ze klapperen bij de auto en buiten het veld, maar niet op het veld want dan is ze niet interessant meer... alleen ik en zn bal.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
Addy schreef:
nee want je wil wel dat diezelfde hond nog wel wil dekken ooit lijkt me mocht hij geschikt zijn...
Ze leren van 7 weken al dat veld is alleen vrouwtje interessant (en later de pakwerker ook) verder helemaal niets dus ook geen loopse teef...
Ik heb hier notabene een loopse teef in huis op dit moment en die gaat dus ook mee in de auto en loopt ook op het veld...
Ja ze klapperen bij de auto en buiten het veld, maar niet op het veld want dan is ze niet interessant meer... alleen ik en zn bal.
vind je het heel erg als ik zeg dat ik dat bijzonder onnatuurlijk vind :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:
vind je het heel erg als ik zeg dat ik dat bijzonder onnatuurlijk vind :mrgreen:
dat mag, er zijn zoveel dingen onnatuurlijk ... ik ben er erg blij mee.... :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:en denk je nu echt dat je dit met de doorsnee niet-werkhond ook zou kunnen bereiken?
Als je ermee werkt?
Ja, ik denk van wel.

Ik bedoel: wat is een werkhond?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:
Inge O schreef:en denk je nu echt dat je dit met de doorsnee niet-werkhond ook zou kunnen bereiken?
Als je ermee werkt?
Ja, ik denk van wel.

Ik bedoel: wat is een werkhond?
:denken:
Volgens mij wordt niet gewerkt met een "doorsnee niet-werkhond" :wink:

Ik denk dat je echt flink appèl op je reuen moet hebben om ze rustig te houden bij een loopse teef.
Tenzij ze er zelf gewoon niet ondersteboven van zijn als er een loopse teef is?

Die discussie is hier al vaker gevoerd :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:Ja ze klapperen bij de auto en buiten het veld, maar niet op het veld want dan is ze niet interessant meer... alleen ik en zn bal.
en denk je nu echt dat je dit met de doorsnee niet-werkhond ook zou kunnen bereiken?
op het veld? ja dat denk ik wel ja... als je vanaf 7 weken leert dat aandacht alleen voor jou moet zijn... wanneer beginnen gehoorzaamheidcursussen? meestal als de hond al veel ouder is. :19: Puppycursus mogen ze juist met elkaar spelen op het veld, iets wat ik dus nooit gedaan heb... ik wil dat niet.
Spelen doen ze er maar buiten.
Misschien zal het niet zo strak zijn en zullen ze best klapperen maar ik denk dat het toch zeker moet kunnen inderdaad.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Ik denk dat je echt flink appèl op je reuen moet hebben om ze rustig te houden bij een loopse teef.
Maar een voorbeeld van mijn jongste MH reu.... die is dus helemaal niet rustig in het bijzijn van een loopse teef thuis bijv. Hij verkracht zn moeder als hij de kans krijgt en heeft de lantaarnpaal gedekt vorig jaar omdat het niet mocht.... Maar op het veld taalt hij er niet naar... dus ik denk dat het zeker mogelijk is ALS je wil.
Overigens loopt er geen een weg van me in het bos als er een loopse teef heeft gelopen bijvoorbeeld... snuffelen, klapperen en kwijlen en daar blijft het bij. En dat wil ik dus ook, ik wil mn hond niet van de straat willen schrapen omdat hij totaal niet meer luisterd.... Er loopt wel een snelweg langs het bos.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tja, ik weet het eigenlijk niet :19:
Binnen onze vaste trainingsgroep (ruwweg 4 reuen waarvan 3 intact, en 4 intacte teefjes) wordt er eigenlijk nooit met een woord over gerept en iedereen is er eigenlijk altijd gewoon bij.
Volgens mij staat niemand echt stil bij het hele loopsheid gebeuren, en er vinden ook geen echte incidenten plaats.
Ja, er is één glamourgirl flacoatmeisje dat de aandacht van de heren vaak trekt. Maar dat is het hele jaar door zo. Dat is gewoon het mooiste meisje van de klas ofzo :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:Ja ze klapperen bij de auto en buiten het veld, maar niet op het veld want dan is ze niet interessant meer... alleen ik en zn bal.
en denk je nu echt dat je dit met de doorsnee niet-werkhond ook zou kunnen bereiken?
op het veld? ja dat denk ik wel ja... als je vanaf 7 weken leert dat aandacht alleen voor jou moet zijn...
niet eerder zal ik dit geloven dan dat je dit met pakweg een shiba inu, een basset of een saluki voor elkaar krijgt.
tja dan zullen er toch mensen moeten zijn die dit gaan proberen... ik heb die honden niet dus kan het ook niet proberen... maar de meeste mensen raken al in de stress van het woord loops als ze een reu hebben op een gehoorzaamheidstraining...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Tja, ik weet het eigenlijk niet :19:
Binnen onze vaste trainingsgroep (ruwweg 4 reuen waarvan 3 intact, en 4 intacte teefjes) wordt er eigenlijk nooit met een woord over gerept en iedereen is er eigenlijk altijd gewoon bij.
Volgens mij staat niemand echt stil bij het hele loopsheid gebeuren, en er vinden ook geen echte incidenten plaats.
Ja, er is één glamourgirl flacoatmeisje dat de aandacht van de heren vaak trekt. Maar dat is het hele jaar door zo. Dat is gewoon het mooiste meisje van de klas ofzo :mrgreen:
hier weet ook niemand het als een teef loops is, behalve de instrukteurs.... :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:er zijn nou eenmaal zat rassen die aan trainen sowieso al niks vinden, laat staan als er een superafleiding naast hun neus staat.
Ik denk dat dat zelfs per individuele hond nogal verschilt, en de leeftijd van de hond.
Om nog maar niet te spreken over de individuele combinatie met de baas :wink:
Voor sommige combinaties is vandaag een wegwaaiend blaadje al genoeg, terwijl je een jaar later bij wijze van spreken een kanon kunt afschieten en de hond nog steeds vol belangstelling naar z'n baasje zal blijven kijken :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef: op het veld? ja dat denk ik wel ja... als je vanaf 7 weken leert dat aandacht alleen voor jou moet zijn... wanneer beginnen gehoorzaamheidcursussen? meestal als de hond al veel ouder is. :19: Puppycursus mogen ze juist met elkaar spelen op het veld, iets wat ik dus nooit gedaan heb... ik wil dat niet.
Spelen doen ze er maar buiten.
Misschien zal het niet zo strak zijn en zullen ze best klapperen maar ik denk dat het toch zeker moet kunnen inderdaad.
Op de KC waar ik nu ben, komen de puppen met ongeveer 8 weken op puppycursus (als de baas zichzelf en zijn pup op tijd heeft opgegeven).
De belangrijkste oefening die ze daar krijgen is aandacht voor de baas hebben.
Het lukt gewoon niet iedereen even goed :wink:
Spelen op het veld is niet aan de orde.
Dat was ook niet op de vorige KC's en andere hondenscholen waar ik ben geweest.
Dus dat laat gaan leren en veel spelen geldt bepaald niet op elke hondenschool buiten de africhting :wink:
malinois schreef:
ranetje schreef:
Maar een voorbeeld van mijn jongste MH reu.... die is dus helemaal niet rustig in het bijzijn van een loopse teef thuis bijv. Hij verkracht zn moeder als hij de kans krijgt en heeft de lantaarnpaal gedekt vorig jaar omdat het niet mocht.... Maar op het veld taalt hij er niet naar... dus ik denk dat het zeker mogelijk is ALS je wil.
Overigens loopt er geen een weg van me in het bos als er een loopse teef heeft gelopen bijvoorbeeld... snuffelen, klapperen en kwijlen en daar blijft het bij. En dat wil ik dus ook, ik wil mn hond niet van de straat willen schrapen omdat hij totaal niet meer luisterd.... Er loopt wel een snelweg langs het bos.
Ik denk dat de doorsnee baas met zijn doorsnee "niet-werkhond met interesse", dat een stuk moeilijker voor elkaar zal krijgen dan jij :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Inge O schreef:er zijn nou eenmaal zat rassen die aan trainen sowieso al niks vinden, laat staan als er een superafleiding naast hun neus staat.
Ik denk dat dat zelfs per individuele hond nogal verschilt, en de leeftijd van de hond.
Om nog maar niet te spreken over de individuele combinatie met de baas :wink:
Voor sommige combinaties is vandaag een wegwaaiend blaadje al genoeg, terwijl je een jaar later bij wijze van spreken een kanon kunt afschieten en de hond nog steeds vol belangstelling naar z'n baasje zal blijven kijken :mrgreen:
dat zal zeker zeer sterk individueel verschillen, maar ik ga dus uit van gemiddelden :wink: . en dan gok ik zomaar dat je met de gemiddelde herder iets makkelijker contact zal kunnen maken en houden als met de gemiddelde afghaan (dan nog uitgaande van redelijk normale baas-hond-relaties) :mrgreen: .
Dat lijkt mij ook wel ja. Ik merk dat zelfs ook als verschil tussen Moos en Saar, en Vera. Het kan natuurlijk dat Vera een uitzonderlijk attente Golden is :mrgreen:, maar volgens mij is het feit dat Vera van zichzelf al erg bezig is met "wat gaan we samen doen baas" iets rastypisch/werkhond-typisch, wat Moos miste en Saar mist. Op bepaalde gebieden gaat er voor mij nu iig een wereld open, er is iets in de baasgerichtheid van Vera wat ik nooit had kunnen bereiken met Moos en nooit zal bereiken met Saar. Ook al luistert Saar dus ook echt wel heel erg goed, maar het is net even anders dan hoe en waarom Vera luistert.

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je een hond van het type Vera kan leren om een loopse teef te negeren als er getraind wordt. Moet lukken denk ik. Met een hond als Moos en/of Saar wordt dat echt een heel stuk pittiger, met de vraag of het je ooit echt he-le-maal gaat lukken.
Kan je nagaan met bijvoorbeeld die Afghaan.

Denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Op bepaalde gebieden gaat er voor mij nu iig een wereld open, er is iets in de baasgerichtheid van Vera wat ik nooit had kunnen bereiken met Moos en nooit zal bereiken met Saar.
en ik denk dat er voor sommige mensen een wereld zou opengaan als ze eens in de omgekeerde situatie zouden belanden :wink: .
Dat denk ik ook zeker :wink:
Ik ben wel blij dat ik het in deze volgorde heb, dat maakt Vera's bepaalde baasgerichtheid, voor mij iig, net even bijzonderder, absoluut niet vanzelfsprekend.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
Moos schreef: Op bepaalde gebieden gaat er voor mij nu iig een wereld open, er is iets in de baasgerichtheid van Vera wat ik nooit had kunnen bereiken met Moos en nooit zal bereiken met Saar.
en ik denk dat er voor sommige mensen een wereld zou opengaan als ze eens in de omgekeerde situatie zouden belanden :wink: .
Ik heb dat dus meegemaakt met Milo.(xgalgo) en ook met Woopy. IK was er voorheen ook wel redelijk van overtuigd dat je elke hond toch wel goed kunt leren luisteren en dat ze bijv. altijd komen als je roept e.d. Kwestie van trainen dacht ik.

Nou met een xgalgo kon ik dat echt wel vergeten. Milo vond het leuk hoor om even iets met mij te apporteren of even wat oefeningen te doen maar het spelen met een andere hond was toch vele malen leuker. Laat staan een konijn wat verderop in het land zat.
Woopy net zo. Die wil best voor mij 2x op commando gaan zitten maar dan ziet hij daar echt het nut niet meer van in. Dat geurtje in het gras of die andere hond is vele malen interessanter.

Heel iets anders als mijn herders en totaal niet te vergelijken.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

estelle schreef:
Inge O schreef:
Ik heb dat dus meegemaakt met Milo.(xgalgo) en ook met Woopy. IK was er voorheen ook wel redelijk van overtuigd dat je elke hond toch wel goed kunt leren luisteren en dat ze bijv. altijd komen als je roept e.d. Kwestie van trainen dacht ik.

Nou met een xgalgo kon ik dat echt wel vergeten. Milo vond het leuk hoor om even iets met mij te apporteren of even wat oefeningen te doen maar het spelen met een andere hond was toch vele malen leuker. Laat staan een konijn wat verderop in het land zat.
Woopy net zo. Die wil best voor mij 2x op commando gaan zitten maar dan ziet hij daar echt het nut niet meer van in. Dat geurtje in het gras of die andere hond is vele malen interessanter.

Ik ben van de Chow's via een omweggetje bij de herdertjes beland. Van een dikke middelvinger naar uit zichzelf luisterende honden :mrgreen:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

:mrgreen: Baco vraagt meteen wat is een balletje :mrgreen:

Ik ben van bouviers naar de zwarte rus gegaan en die luisteren, of je kan trainen zodat ze luisteren, Baco de kaukaas is toch een heeeel ander verhaal, net als Estelle heb ik altijd gezegd iedere hond kan je dat leren, maar daar kom ik toch wel iets van terug. :wink:
Hij gaat steeds beter luisteren maar naast een loopse teef dan kan ik het toch echt wel vergeten hoor. :N: :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Inge O schreef:
alm@ schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef: en ik denk dat er voor sommige mensen een wereld zou opengaan als ze eens in de omgekeerde situatie zouden belanden :wink: .

Ik ben van de Chow's via een omweggetje bij de herdertjes beland. Van een dikke middelvinger naar uit zichzelf luisterende honden :mrgreen:
en, wat denk je - stel, je hebt een chow-reu die nogal damesgek is - kan jij hem op een trainingsveld gek maken op een balletje met dat teefje in de buurt? (offeuhhh, kan je hem überhaupt gek maken op een balletje :F: ?)
Met de gebruikelijke trainingsmethoden? Die überhaupt niet werken bij een Chow (ik heb enkele malen volkomen voor schut gestaan bij een KC :mrgreen: ): nee
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
billy schreef::mrgreen: Baco vraagt meteen wat is een balletje :mrgreen:
zoiets geks waarvan sommige baasjes denken dat het honden automatisch hypnotiseert :mrgreen: .
Och ja, hoe vaak ik dat niet van hondenmensen gehoord heb. ,,Dan neem je toch een balletje mee". Yeah right, alsof Bram een bal prefereert boven hetgeen hij dan in z'n kop heeft :wink: Overigens is Bram nog heel trainbaar hoor, maar wel met een wat andere aanpak dan de gebruikelijke. En het is natuurlijk zot om een hond die gefokt is om te werken en met de baas bezig te zijn te vergelijken met een hond die dat niet is. Anders zouden we dat eerste helemaal niet meer hoeven doen en had ik gewoon de eerste de beste Aussie uit een rek kunnen trekken :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
billy
Erelid

Inge O schreef:
zoiets geks waarvan sommige baasjes denken dat het honden automatisch hypnotiseert :mrgreen: .
Ohhhhh waarmee ik sommige bazen wel eens zie gooien, en hun honden heel hard zie rennen en het zelfs zie terugbrengen. :N: :mrgreen:
Nog nooit het nut ervan begrepen. :wink:

Groetjes Els
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Och ja, hoe vaak ik dat niet van hondenmensen gehoord heb. ,,Dan neem je toch een balletje mee". Yeah right, alsof Bram een bal prefereert boven hetgeen hij dan in z'n kop heeft :wink: Overigens is Bram nog heel trainbaar hoor, maar wel met een wat andere aanpak dan de gebruikelijke. En het is natuurlijk zot om een hond die gefokt is om te werken en met de baas bezig te zijn te vergelijken met een hond die dat niet is. Anders zouden we dat eerste helemaal niet meer hoeven doen en had ik gewoon de eerste de beste Aussie uit een rek kunnen trekken :wink:
Aussie? Welnee joh, een Pekinees; maakt toch niks uit :mrgreen:
Saar staat ook zo :denken: naar een balletje te kijken. Dat Vera dat ding ophaalt en terugbrengt snapt ze ook werkelijk niks van.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: ja, compleet gek hè hoe die idee echt bij heel veel mensen leeft dat je per definitie iedere hond gek kan maken van een balletje/speeltje :denken: ? ik snap daar dus ook geen bal van :mrgreen: .
Ik ben al zo blij dat ik voor elkaar heb dat Bram op elk gewenst moment wil spelen in training! Maar nee, het gaat echt nooit gebeuren dat ik hem met een bal of welk ander speeltje dan ook van een ander plan in z'n hoofd ga weerhouden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Aussie? Welnee joh, een Pekinees; maakt toch niks uit :mrgreen:
Scheelt ook een hoop ruimte :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Aussie? Welnee joh, een Pekinees; maakt toch niks uit :mrgreen:
Scheelt ook een hoop ruimte :mrgreen:
Kan je in de small bij behendigheid ook :mrgreen: :mrgreen: En dan wel trainen met balletje he :idea:

Het is dat Saar er absoluut de hond niet naar is, en ik mijn honden niet 'uitleen', maar Saar doet dus echt niks met ballen. Echt gewoon helemaal niks. Ze rent er niet eens 1 pas achteraan, kijkt er niet naar, wil er niks mee.
Het zou zo leuk zijn om haar aan iemand uit te lenen die claimt dat elke hond ballengek te maken is. Als ze het lukt Saar alles te laten doen voor de bal ben ik om :mrgreen: :wink:
Afbeelding
billy
Erelid

Inge O schreef:
billy schreef:
Nog nooit het nut ervan begrepen. :wink:
Afbeelding is er ook niet, baco :mrgreen: .
Mooi zo :mrgreen: :ok:

Heel eerlijk hoeft Baco ook niet balletjesgek te zijn hoor, moet er niet aan denken dat ik wandel met een Baco die alleen maar denkt balletje, balletje, ik wil mn balletje. :mrgreen:
Alhoewel hij dan misschien wel perfect zou luisteren. :idea:

Groetjes Els
Afbeelding
Moos
Zeer actief

billy schreef:
Heel eerlijk hoeft Baco ook niet balletjesgek te zijn hoor, moet er niet aan denken dat ik wandel met een Baco die alleen maar denkt balletje, balletje, ik wil mn balletje. :mrgreen:
Alhoewel hij dan misschien wel perfect zou luisteren. :idea:

Groetjes Els
Maar dat is weer het andere uiterste natuurlijk :wink: Vera is balletjesgek, maar een hond die alleen maar rondloopt van "bal bal bal!!" wil ik ook absoluut niet :N: :mrgreen:
Vera krijgt dus de bal als beloning voor het hierkomen in moeilijke situaties, dan mag ze hem een paar keer apporteren en/of vangen, en dan gaat ie weer in mijn zak. Kan ze zeuren tot ze een ons weegt, maar die bal krijgt ze nooit als ze erom vraagt. Kortom, dat erom zeuren heeft ze lang geleden al opgegeven, en ze vraagt nooit om de bal, maar weet wel dat dat haar beloning is voor komen en komt daardoor dus tot nog toe als een speer :wink:
Er is 1 uitzondering, als er een jogger aankomt mag ze naast me komen 'vragen' om de bal. Dat weet ze ook, en als ze een jogger ziet komt ze dus ook als een speer naar mij toe "ja, kom maar op met die bal :lol: "
:mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en, wat denk je - stel, je hebt een chow-reu die nogal damesgek is - kan jij hem op een trainingsveld gek maken op een balletje met dat teefje in de buurt? (offeuhhh, kan je hem überhaupt gek maken op een balletje :F: ?)
er zijn ook andere dingen dan een balletje waar je een hond gek op kunt maken... (mijn hond zal zn apporteerblok nl nooit willen ruilen voor een bal, die is voor hem toch nog een tikkie leuker)
En nee, het zal vast niet voor elke hond gelden maar dan moet je maar geen loopse teven toelaten heb je er ook geen last van... maar ja.. dan loop je op straat en dan heb je een probleem... dus kun je er maar beter op oefenen in een gecontroleerde omgeving als het trainingsveld zodat je er iets aan kunt doen blijft mijn mening.
Overigens was mijn eerste hond een x-keeshond... dus niks volgzame hond en die deed niks voor een balletje... wel voor eten... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”