ik doe dat om de zeug (en de ongeboren biggen) te helpen, zoniet, is er erg veel kans dat het big sterft en de andere achergebleven biggen eveneens. De zeug zal indien er daar biggen achterblijven, uiteraard ziek worden, volledig uigeput geraken en haar reeds geboren biggen zodoende niet kunnen opvoeden.M@ri@nne schreef:Dus als jij het doet is het wel ok (ik ken de reden waarom jij het doet nietmaart schreef:Ik steek zelf ganse dagen mijn arm tot aan mijn schouder in een varken, dus nee, ik denk niet dat een varken dan ook maar enig ongemak zal ondervinden van een pik(als het niet om jonge zeugen gaat).
Een bronstige zeug zal je dan zelf nog niet moeten vastbinden, die zal netjes blijven staan...) maar als een ander het doet omdat hij dat lekker vind is het niet ok?
Denk je dat het voor dat varken enig verschil maakt wat de reden is?
Uiteraard maakt de beweegreden voor het dier niet uit, en uiteraard gaan ze van een mannelijk lid minder afzien dan van mijn arm.
Ik geef toe dat het bij mij puur om emotionele visie gaat. Eigen seksuele driften botvieren op een slachtoffer dat niet in staat is om te zeggen of het daar wel mee akkoord gaat of niet, vind ik niet kunnen. Of dat slachtoffer nu een dier, een kind of een mens is.
Alhoewel ik dan ook wel vele liever heb dat ze hun driften op een dier gaan uiten, dan op een persoon. En liever seksuele driften, dan echt pure mishandeling.