Wellicht zijn er ook verschillende definities van werklijnen? Zit er verschil tussen jachtlijnen en werklijnen voor het blindegeleidenhonden-werk?Gaia schreef:Wat het Gaus instituut mij vertelde kwamen de meeste echt uit werklijnen. Ook Juno en zijn zus komen uit werklijnen. De niet boom labradors weet ik niet waar ze die vandaan ritselen want ik concentreerde me op dat moment op een grote zwarte clown (Juno) die voor me aan het kronkelen was. Graag wilde ik weten waar ik aan begon. Ik weet dat KNGF aan eigen fok doet en of dat ook werklijn is? Geen idee.
Ik zeg overigens niet dat geleidenhond per definitie goed is. Wat ik wel zeg is dat als ze aan het apporteren gezet worden, ze dit heel erg leuk vinden en dat het op dat moment het belangrijkste is. Daarvoor zijn het namelijk werkhonden.
Ook is het zo dat als ze op straat lopen het er voor die honden tenenkrommend saai uitziet, maar dat het nog niet de thuissituatie weergeeft. Juno kan d'r ook tenenkrommend saai bij lopen met name 's ochtends.
En ja tuurlijk vinden ze apporteren leuk en is dat op dat moment het belangrijkste, Vera heeft dat ook
En ook zij kan inderdaad aan de riem meesjokken dat je denkt "arme arme hond"