Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden hebben gevoel voor rechtvaardigheid

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

honden hebben gevoel voor rechtvaardigheid

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Jan
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmm, ik weet het niet, ik begon het te lezen en dacht, jaja.. weer zo'n "studietje"naar iets.

en eigenlijk denk ik dat nog steeds wel... als een hond ziet dat een andere hond wat lekkers krijgt.. heeft het "ineens minder poot oid willen geven" niet zoveel te maken met jaloezie, maar met aandacht ergens anders, er werd immers ook lekkers uitgedeeld, afgeleid dus, dat een lekkertje belangrijker is dan een kunstje. zo zou ik me voor kunnen stellen, of zo is het ook gewoon, dat wanneer je een gebraden kippetje op een tafeltje legt, een hond best wel wat meer moeite kan hebben met het uitvoeren van een oefening dan wanneer dat kippetje er niet naast ligt.

een hond is en blijft een opportunist, mokken en zich ongelukkig tonen omdat een ander wel iets krijgt en hij niet? en daardoor ook minder mee wil werken? noem ik dan niet jaloers, maar slim...

:mrgreen: :mrgreen:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dieren hebben wel degelijk een rechtvaardigsheids gevoel ja. Ze kunnen eerlijk zijn en als gevolg van oneerlijk behandelen ook vals worden. Ook paarden weten het als ze ten onrechte afgestrafd worden. Die worden dan ook vals. Er zijn paarden die een rechtvaardige correctie accepteren maar een onrechtvaardige niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

iones schreef: Er zijn paarden die een rechtvaardige correctie accepteren maar een onrechtvaardige niet.
genoeg dieren incl. paarden die een onrechtvaardige correctie wel accepteren.
Dus dat zegt niks.
Afbeelding
iones
Zeer actief

minhie schreef:
iones schreef: Er zijn paarden die een rechtvaardige correctie accepteren maar een onrechtvaardige niet.
Dus dat zegt niks.
Dan hebben mensen dus ook geen gevoel van rechtvaardigheid: ook onder hen heb je een groep die het over zich heen laten gaan. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Dieren hebben wel degelijk een rechtvaardigsheids gevoel ja. Ze kunnen eerlijk zijn en als gevolg van oneerlijk behandelen ook vals worden. Ook paarden weten het als ze ten onrechte afgestrafd worden. Die worden dan ook vals. Er zijn paarden die een rechtvaardige correctie accepteren maar een onrechtvaardige niet.
een dier, heeft geen rechtvaardigheidsgevoel zoals wij dat als mensen kennen .voelen of zien, dat is echt iets wat "wij"als mensen willen dat ze dat doen, maar het is gewoon niet zo.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
minhie schreef:
Dus dat zegt niks.
Dan hebben mensen dus ook geen gevoel van rechtvaardigheid: ook onder hen heb je een groep die het over zich heen laten gaan. :wink:
je kunt dieren en mensen qua gevoelens en helder waarnemen niet met elkaar vergelijken, dus doe dat ook gewoon niet ;)
iones
Zeer actief

yamie schreef: je kunt dieren en mensen qua gevoelens en helder waarnemen niet met elkaar vergelijken, dus doe dat ook gewoon niet ;)
Oh maar dat doe ik wel. WAnt het zijn allebei dieren en ze hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze met elkaar verschillen. :wink:
Het heeft ook iets te maken met karakter: sommige dieren laten meer over zich heen gaan dan andere. En dat zie je ook bij mensen. De een komt in verzet, de ander dooft als het ware uit.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

iones schreef:
yamie schreef: je kunt dieren en mensen qua gevoelens en helder waarnemen niet met elkaar vergelijken, dus doe dat ook gewoon niet ;)
Oh maar dat doe ik wel. WAnt het zijn allebei dieren en ze hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze met elkaar verschillen. :wink:
Het heeft ook iets te maken met karakter: sommige dieren laten meer over zich heen gaan dan andere. En dat zie je ook bij mensen. De een komt in verzet, de ander dooft als het ware uit.
we hebben niet voor niets zo'n ontwikkelde cerebrum.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hmm.. Gol gaat tussen mij en een andere hond instaan als ik die wil aaien, ik denk dan altijd dat ze jaloers/ bezitterig is en dat ze zelf geaaid wil worden. Maar dat klopt dus niet?

Edit; er loopt hier zelfs een vrouwtje rond met een enorme Duitse dog, het vrouwtje haalt Gol nooit aan omdat haar dog dat niet pikt en de geaaide hond aanvliegt :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”