Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben honden ook een vast patroon ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Hebben honden ook een vast patroon ?

Ongelezen bericht door Addy »

Hebben honden hun eigen vaste patroontje of doen ze maar wat ? :mrgreen:
Door is hier 30 december drie jaar en heeft in al die drie jaar nog nooit op bed gelegen, de laatste dagen als we thuiskomen en ik klap de slaapbank uit ligt ze er als eerste op met een brede grijns op haar bekkie :19:
Ik heb haar heel vaak uitgenodigd om erbij te komen liggen maar ze ging altijd naast het bed liggen.
Had ze nou een vast patroon waar ze nu van afwijkt of kwam het allemaal gewoon zo uit :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat grappig, ik lees even mee. Gol heeft opeens precies hetzelfde, wilde nooit op bed liggen. Nu heb ik een kleiner bed in m'n nieuwe huis en ze sliep vannacht het grootste gedeelte op bed, daarna op haar kussen naast het bed. Doet ze anders nooit :19: :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gollum schreef:Wat grappig, ik lees even mee. Gol heeft opeens precies hetzelfde, wilde nooit op bed liggen. Nu heb ik een kleiner bed in m'n nieuwe huis en ze sliep vannacht het grootste gedeelte op bed, daarna op haar kussen naast het bed. Doet ze anders nooit :19: :mrgreen:
Maar hier is dus niks veranderd qua bed :19:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk wel dat ze een vast patroon hebben maar daar soms om wat voor redenen dan ook van afwijken waardoor zich een nieuw patroon vormt.
Goh, het lijken wel mensen..... :mrgreen:
Ik heb dat bij onze honden vaak zo zien gaan.
Het grappigste was dat we bij een grote verbouwing de keukendeur verlegd hebben.Ze hebben de hele verbouwing meegemaakt en wisten dus waar de nieuwe opening zat maar toch....toen er voor het eerst weer echt rust in huis kwam, bouwvakkers weg ed, en ik ze riep om te eten wilden ze allebei toch door de muur heen waar voorheen de deur zat :denken: :smile:
Die verbouwereerde koppen waren prachtig om te zien.
Bruno wilde altijd ergens oversteken waar ik jaren geleden altijd alleen met hem de weg overstak.Ik was blij dat ik hem kort aan de riem had toen hij dat de eerste keer deed :roll:
Voerbakken omwisselen, ook zoiets; ik deed dat een keer in gedachten en ze wilden niet eten :eek:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Er is een filmpje van een hond die alleen de tuin in gaat als de deur open gemaakt wordt, ook al zit er geen glas in de deur en kan je zo doorheen stappen. Baasje liet ook een paar keer zien dat je er gewoon door heen kunt maar het hondje bleef buiten braaf wachten tot de deur weer openging.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki neem ik weleens mee naar bed, die gaat dan standaard op Lars zijn plek liggen.
Verder hebben wij Quasars kleed in een hoek van de kamer liggen, 1 meter verderop staat Tsuki's mandje. ELKE avond weer horen we "schuifffff" en dan schuift madam zelf haar mandje dichterbij Quasar.
Verder is het hier vaste prik dat als er iets leuks is (uitgaan, leuk praten, eten) dat ze dan pirouettes gaat maken. Continu maar weer rondjes draaien.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

denk wel dat honden in zekere mate vaste patronen hebben.wij hebben dat ook met verwisselen van voerbakken mee gemaakt en inderdaad eten deden ze toen niet.nu nog met shadow,die eet alleen maar in de gang of buiten en anders niet.bepaalde vaste gewoontes worden soms ook irritant zoals bij thuiskomst van het werk meteen willen eten,dat doe ik nu dus op verschillende tijden want shadow ging piepen als ik niet een beetje opschoot :boos: hekel heb ik daaraan om gecommandeerd te worden door m'n honden.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik denk ook dat honden een vast patroon hebben.
Minyo kwam bijv altijd kijken als ik ging slapen en ging dan liggen tot ik bijna sleep en dan ging hij naar de deur en daar slapen.. en misschien wel waken..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”