Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raakvlak schutting

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zie weleens mensen die doen alsof ze een voertje in de hand hebben en de hond zo 'truuken' om naar beneden toe door te lopen. Ik weet niet of hij daar te snel voor is? Het meest betrouwbare is toch een target volgens mij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Kun je niet gewoon na verloop van tijd het voertje weglaten en je hand gebruiken om hem langzaam te laten lopen tot beneden?
Zoals ik het lees heeft hij op dit moment schrik, dus zal hij wel even nodig hebben om hier overheen te komen. Denk dat als hij een hele tijd achter het voertje goed aanloopt, het mogelijk is om hierna het voertje weg te laten (en dan wel net te doen alsof je een voertje hebt) en uiteindelijk zal hij vanzelf naar beneden lopen zoals het moet.

Zou denk ik puur voor de commando's en de schrik heel even trainen met de schutting lager en dan weer langzaam omhoog brengen.
Klinkt niet erg lekker namelijk dat hij op omkiepen staat... zou hem eerst zekerheid geven, zodat hij misschien niet meer omkiept (als dit tenminste door de onzekerheid komt en niet door andere reden).
Hoe groot is groot?
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Bij mijn eerste behendigheidshondje heb ik op een gegeven moment de hand touch geleerd (aanraken van zijn neus tegen mijn hand). Ik liet hem dan achter mijn hand aan de kattenloop of de schutting aflopen, aan het einde van het toestel werd ie beloond. Hij had het raakvlak door die methode bijna altijd, het nadeel alleen is dat je altijd bij het toestel bent en dus niet bijv. 1 of 2 meter afstand kunt nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar de methode die jij beschrijft zodat je meer afstand van het raakvlak kunt gaan nemen. Maar voor mijn vorige hondje werkte die perfect (ik had eerst een jaar getraind bij een club die helemaal niet lette op raakvlakken, hij heeft er dus een jaar overheen kunnen springen, na verschillende dingen geprobeerd te hebben werkte de hand touch het beste voor hem).
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

oh 65 cm is niet echt groot, loop zelf met een hond van 60 cm. Denk dus niet dat hij door zijn grootte omkiept :wink: (dat heb ik wel eens gezien bij een berner sennen, maar naar mijn mening zijn die dus echt te groot).

Niet aanraken op wedstrijd is inderdaad reden dat ik niet met handtouch werk :wink: Wel heb ik een hele tijd hem met een hand naar beneden geleid (ik heb zo'n mega race ding :roll: ) en na geruime tijd loopt hij (bijna) altijd keurig zijn raakvlak en hoef ik behalve het stemcommando niets meer te doen. Dat duurde helaas wel heel erg lang... maar met hand begeleiden zonder aan te raken mag ook op wedstrijd :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Lil schreef:maar met hand begeleiden zonder aan te raken mag ook op wedstrijd :wink:
Precies, ik doe ook iets met m'n hand bij de schutting zonder de hond aan te raken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Formaat vind ik wel meevallen. Met Kyara doe ik ook behendigheid en zij is 64 cm. Een vriendin doet het met 2 RR-reuen, beide minimaal 70 cm en rond de 50 kg.
Ik rem haar af met mijn stem en houdt mijn hand dan vlak boven het raakvlak. Als ik gewoon doorloop (lees: ren) dan springt ze er halverwege vanaf.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

Met bionca doe ik ook aan behendigheid bij ons hebben we eerst het komando WACHT aangeheert en dit comando geven we bij ieder raakvlak zodat de hond al is het maar een sec. stilstaat
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”