Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moet ik mijn hond muilkorven?
Moderator: moderatorteam
- Burnie
- Zeer actief
Moet ik mijn hond muilkorven?
Gisteren had ik een discussie met de eigenaar van een ons bekende hond.
Het kwam erop neer dat hij z'n hond niet bij zich wil houden als wij met onze honden (aangelijnd) langskomen. Hij vond dat als Bennie naar zijn hond hapt, als die te dichtbij ons komt, Bennie dan maar gemuilkorfd moest worden.
Wat denken jullie hierover?
Het kwam erop neer dat hij z'n hond niet bij zich wil houden als wij met onze honden (aangelijnd) langskomen. Hij vond dat als Bennie naar zijn hond hapt, als die te dichtbij ons komt, Bennie dan maar gemuilkorfd moest worden.
Wat denken jullie hierover?
-
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Burnie
- Zeer actief
Hem ontlopen doe ik al. Maar soms is hij daar om de paarden te verzorgen en laat hij z'n hond in de buurt rondstruinen. Of hij fietst en de hond loopt los (en 200 meter voor hem uit). Ik heb hem aangeraden zijn hond aangelijnd te houden. Zijn hond rent nl. altijd heel blij op andere honden af en daar is niet iedere hond van gediend. Maar daar wil hij niks van weten. En z'n hond wordt de dupe. Moeilijke situatie 

-
- Zeer actief
je kunt aangifte doen dat je last hebt van zijn loslopende hond, misschien als er iemand in uniform met hem gaat praten, dat het wel doordringt 
volgens mij mag eenhond geen overlast veroorzaken, al zou het alleen maar zijn om hem duidelijk te maken dat het serieus is voor jou.
misschien zijn er nog wel anderen die er ook last van hebben

volgens mij mag eenhond geen overlast veroorzaken, al zou het alleen maar zijn om hem duidelijk te maken dat het serieus is voor jou.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 14 dec 2008 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik ben het met de anderen eens. Wat een onzin, zeg! Een van mijn vorige honden kon niet goed met andere reuen. Ik hield hem dan ook altijd aangelijnd en ontweek als het nodig was andere reuen.
Ik zou daar ook heel stellig in zijn. Ik zou die man vertellen dat als zijn hond door mijn hond gebeten zou worden het zijn eigen schuld zal zijn. Moet hij hem maar vast houden.
Ik zou in zo'n geval absoluut niet muilkorven.
Ik zou daar ook heel stellig in zijn. Ik zou die man vertellen dat als zijn hond door mijn hond gebeten zou worden het zijn eigen schuld zal zijn. Moet hij hem maar vast houden.

groetjes, ingrid
TARAK

- Moos
- Zeer actief
Als het alleen maar happen is nee. Zou jouw hond nou iedere hond die wil in de buurt komt direct enorm grof aanvallen, en zo ongeveer dood willen bijten, dan vind ik het een ander verhaal worden. Uiteraard moet die man dan nog steeds zijn hond bij zich houden, maar een hond die een andere hond echt dood wil bijten als hij te dichtbij komt daar moet je ook je maatregelen voor nemen, meer dan alleen maar aangelijnd houden, vind ik
Maar in jouw geval gaat dat niet op neem ik aan.
En die man is zo'n heerlijk type waar ik me ook enorm aan kan ergeren. Nu met de dames maakt het eigenlijk niet meer uit, maar toen ik nog met een klein reutje liep dat niet gediend was van grote reuen die even kwamen snuffelen als hij aangelijnd was (hij snauwde dan) heb ik regelmatig met de stoom uit mijn oren gestaan door van die types die hun hond maar overal loslaten en dan ook nog eens overal op af laten stieren.

Maar in jouw geval gaat dat niet op neem ik aan.
En die man is zo'n heerlijk type waar ik me ook enorm aan kan ergeren. Nu met de dames maakt het eigenlijk niet meer uit, maar toen ik nog met een klein reutje liep dat niet gediend was van grote reuen die even kwamen snuffelen als hij aangelijnd was (hij snauwde dan) heb ik regelmatig met de stoom uit mijn oren gestaan door van die types die hun hond maar overal loslaten en dan ook nog eens overal op af laten stieren.

- Burnie
- Zeer actief
Mijn vriend heeft al met de politie gebeld hierover. Zij raadden ook aan om aangifte te doen, zodat er tenminste iets op papier staat.S@ndr@ schreef:je kunt aangifte doen dat je last hebt van zijn loslopende hond, misschien als er iemand in uniform met hem gaat praten, dat het wel doordringt
Wij hebben er nl. al schade door: Een kapotte broek en twee kapotte knieën (mijn vriend) toen de hond vorige week in het donker opeens opdook vlakbij en Bennie eropaf wilde. Hij heeft hem kunnen tegenhouden, maar het is toch van de zotte. Om de hond van een baas die het niet kan schelen te beschermen, doe je jezelf schade aan en wordt dan ook nog "gesommeerd" om je hond te muilkorven door de laml*l in kwestie.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Burnie
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens. Als je hond voor de kill gaat, is het wat anders. Dan zou ik niet eens met zo'n hond gaan lopen zonder muilkorf, al is het maar om de hond tegen zichzelf (en het spuitje) te beschermen.Moos schreef:Als het alleen maar happen is nee. Zou jouw hond nou iedere hond die wil in de buurt komt direct enorm grof aanvallen, en zo ongeveer dood willen bijten, dan vind ik het een ander verhaal worden.
Bennie is bepaald geen lieverdje t.o.v andere volwassen reuen, maar hij gaat zeker niet voor de kill.
-
- Zeer actief
Hm.... Lastig! 
Kijk, als "de ander" losloopt dan vind ik dat daar een fout zit; dien mens
dient zijn hond uit de buurt van andere honden te houden.
Maar, als jouw hond (STEL dus, want dat weet ik niet) ook aan de lijn alles en iedereen aanvalt/ernaar uitvalt, dan moet jij ook het eea doen om te zorgen dat er niets gebeurd. In een dergelijke situatie KAN het dus nodig zijn dat je wel muilkoft, als een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt, wil dat niet zeggen dat jij dat dan ook maar niet moet doen (ofzo).
Zoals ik het nu lees (maar ik ben er dus niet bij) is de man fout bezig door zijn honden niet bij zich te willen houden, maar dat is wat mij betreft ongeacht of jij daar loopt of ik of willekeurig wie. Het kan dus zinvol zijn om idd een "uniform" te vragen om de man daarover aan te spreken.
In DEZE situatie lijkt mij een muilkorfgebod van die man eh.. "een tikje bezijden het logische"...
Suzanne

Kijk, als "de ander" losloopt dan vind ik dat daar een fout zit; dien mens

Maar, als jouw hond (STEL dus, want dat weet ik niet) ook aan de lijn alles en iedereen aanvalt/ernaar uitvalt, dan moet jij ook het eea doen om te zorgen dat er niets gebeurd. In een dergelijke situatie KAN het dus nodig zijn dat je wel muilkoft, als een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt, wil dat niet zeggen dat jij dat dan ook maar niet moet doen (ofzo).
Zoals ik het nu lees (maar ik ben er dus niet bij) is de man fout bezig door zijn honden niet bij zich te willen houden, maar dat is wat mij betreft ongeacht of jij daar loopt of ik of willekeurig wie. Het kan dus zinvol zijn om idd een "uniform" te vragen om de man daarover aan te spreken.
In DEZE situatie lijkt mij een muilkorfgebod van die man eh.. "een tikje bezijden het logische"...

Suzanne
- Moos
- Zeer actief
Ik ben in bepaalde gevallen zeker wel voor muilkorven, zoals ik eerder ook al even zeiSuzanne123 schreef: Maar, als jouw hond (STEL dus, want dat weet ik niet) ook aan de lijn alles en iedereen aanvalt/ernaar uitvalt, dan moet jij ook het eea doen om te zorgen dat er niets gebeurd. In een dergelijke situatie KAN het dus nodig zijn dat je wel muilkoft, als een ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt, wil dat niet zeggen dat jij dat dan ook maar niet moet doen (ofzo).
Suzanne

Nogmaals, ik vind het een ander verhaal worden als de hond in kwestie echt voor de kill gaat, maar dat is hier niet het geval. Het gaat hier om een hond die gewoon niet goed met andere volwassen reuen kan.

-
- Zeer actief
Onze Merlijn gaat ook niet altijd jofel met andere honden; ik doe daar mijn stinkende best voor om dat weg te trainen (met therapeut en al) maar als "dien mens" zijn hond op de mijne af laat donderen, zonder daarbij rekening te willen houden met het feit dat IK er alles aan doe om er rekening mee te houden... tsja...?
Dan nog zal ik het heel erg vinden als Merlijn de kans zou krijgen een hond te bijten, maar als ik gewaarschuwd heb....?
Ik ga Merlijn (om die reden) niet muilkorven. Hij is natuurlijk WEL altijd aan de lijn.
Suzanne
Dan nog zal ik het heel erg vinden als Merlijn de kans zou krijgen een hond te bijten, maar als ik gewaarschuwd heb....?
Ik ga Merlijn (om die reden) niet muilkorven. Hij is natuurlijk WEL altijd aan de lijn.
Suzanne
- Burnie
- Zeer actief
Kijk, Bennie valt niet alles wat als een hond uitziet willekeurig aan. Maar hij heeft zijn gebruiksaanwijzing. Zo moet een vreemde reu gewoon niet te dichtbij komen. Daar houden we altijd rekening mee. We gaan niet over smalle bospaadjes met hem lopen, hij is altijd aangelijnd als we geen ruim overzicht over het terrein hebben. Loslopende reuen komen we wel vaker tegen, maar dan is Bennie dus aangelijnd en gebeurt er ook niks. De hond blijft op afstand, de baas roept hem bij zich of we brullen hem weg.
In dit geval was het pikkedonker en de hond dook vlak voor mijn vriend en Bennie op. Zowel mijn vriend als Bennie schrokken zich te pletter. De baas stond 50 m verderop voer te scheppen voor de paarden en deed niks om hem terug te halen. Wel kwam er van zijn kant daarna een scheldkannonade inclusief bedreiging met fysiek geweld.
Gisteren was hij er weer toen we na de ochtendwandeling terugliepen en de hond liep wéér los. Hij sprak ons aan en eiste dat we Bennie zouden muilkorven in het vervolg want "zijn hond moest kunen loslopen". Naar onze argumenten luistert hij niet. Er zit niks anders op dan deze plek te mijden in het donker, vrees ik
In dit geval was het pikkedonker en de hond dook vlak voor mijn vriend en Bennie op. Zowel mijn vriend als Bennie schrokken zich te pletter. De baas stond 50 m verderop voer te scheppen voor de paarden en deed niks om hem terug te halen. Wel kwam er van zijn kant daarna een scheldkannonade inclusief bedreiging met fysiek geweld.
Gisteren was hij er weer toen we na de ochtendwandeling terugliepen en de hond liep wéér los. Hij sprak ons aan en eiste dat we Bennie zouden muilkorven in het vervolg want "zijn hond moest kunen loslopen". Naar onze argumenten luistert hij niet. Er zit niks anders op dan deze plek te mijden in het donker, vrees ik

Als er al 'n aanlijnplicht is en je hebt last van die hond, gewoon aangeven. En wel iedere keer. Dat zijn wij hier ook aan het doen. Constant aangeven, zeker als het iedere keer dezelfde honden zijn. Hoorde gisteren dat er weer 'n tekkeltje is gebeten door 'n loslopende duitse herder en ik weet dat die tekkel echt altijd vast zit. Wij hopen gewoon dat de politie zo zat van ons wordt dat ze eens iets gaan doen. Wij zijn het beu om leuke wandelpaden constant te moeten mijden omdat daar van die lui rondlopen die vinden dat hun hond los MOET lopen en niet eens in de gaten houden waar die uithangt.
-
- Zeer actief
Gewoon aangifte doen en ook even heel duidelijk maken dat je het blijft doen, net zo lang tot het over is,want het blijft ook voor jullie lastig.
verder natuurlijk alles doen om te voorkomen dat het menus wordt tussen de honden.
maar ik vind het van de zotte dat dat jij niet gewoon aan de wandel kan met je aangelijnde hond,
je kunt evt een foto toestel of mobiel met camera meenemen , gewoon voor het geval dat de hond weer ongevraagd op je pad komt, of je nu met of zonder hond loopt, gewoon even vast leggen, heb je ook iets om mee te schermen mocht het ooit nodig zijn
wat ik natuurlijk niet voor je hoop.
verder natuurlijk alles doen om te voorkomen dat het menus wordt tussen de honden.
maar ik vind het van de zotte dat dat jij niet gewoon aan de wandel kan met je aangelijnde hond,
je kunt evt een foto toestel of mobiel met camera meenemen , gewoon voor het geval dat de hond weer ongevraagd op je pad komt, of je nu met of zonder hond loopt, gewoon even vast leggen, heb je ook iets om mee te schermen mocht het ooit nodig zijn

-
- Zeer actief
Van mij een tegengeluid
De paarden voeren en daarbij zijn hond los rond laten struinen is een (dagelijks?) ritueel voor hemzelf en zijn hond, één waar hij heel veel waarde aan hecht. Misschien vind zijn hond dat wel zo leuk dat hij staat te stuiteren iedere keer dat ze gaan. En wil hij dat zijn hond zoveel mogelijk lol in zijn leventje heeft.
Nu kom jij op onverwachte momenten de boel verstoren door langs te lopen met jouw niet-sociale hond. Waarbij jullie misschien ook wel ongewild de indruk wekken dat hij veel schade aan kan richten bij de andere hond, alleen al door het wegbrullen. Schrikt hij zich rot iedere keer als jullie aankomen lopen. En is hij dit ook zo langzamerhand zat
Voor hem is de situatie opgelost als jij jouw hond een muilkorf om wil doen. Voor jou is de situatie opgelost als hij zijn hond bij zich houdt. En nu is er een aanlijnplicht die jou evt de gelegenheid geeft om jouw zin door te drukken. Waarbij je over het hoofd ziet wat voor een enorme impact dit zal hebben op zijn dagelijks leven met zijn hond.
Ik denk dat naar de politie stappen met het doel die man te dwingen zijn hond voortaan aangelijnd te houden een goede manier is om WOIII over je af te roepen. Voor mij zou het leven daar een beetje te kort voor zijn, voor zoveel onnodige negatieve energie.
Je hebt tegenwoordig muilkorven die je met klitteband kunt stellen. Aidan heeft hem op korte stukjes om waar ik joggers niet kan zien aankomen, ik heb hem er nauwelijks op hoeven trainen, omdat het zo goed af te stellen is. Zodra het sein op veilig staat, is dat ding ook in één klik af en gaan we verder met een gezellige wandeling.
Als jij nu weet op welke plekken jij die hond kunt verwachten... dan is een muilkorf voor zo'n klein stukje van de wandeling toch niet het einde van de wereld? Zodra het af kan, speel ik even extra met Aidan, en dat verzoet de pijn aanzienlijk.
Ik zou buurtbemiddeling inschakelen voor het leggen van het eerste contact. Dan afspreken met die man dat hij als het donker is een blinkertje en een belletje om zijn hond zijn halsband bindt. Van beide kanten water in de wijn, en lekker leven en laten leven

De paarden voeren en daarbij zijn hond los rond laten struinen is een (dagelijks?) ritueel voor hemzelf en zijn hond, één waar hij heel veel waarde aan hecht. Misschien vind zijn hond dat wel zo leuk dat hij staat te stuiteren iedere keer dat ze gaan. En wil hij dat zijn hond zoveel mogelijk lol in zijn leventje heeft.
Nu kom jij op onverwachte momenten de boel verstoren door langs te lopen met jouw niet-sociale hond. Waarbij jullie misschien ook wel ongewild de indruk wekken dat hij veel schade aan kan richten bij de andere hond, alleen al door het wegbrullen. Schrikt hij zich rot iedere keer als jullie aankomen lopen. En is hij dit ook zo langzamerhand zat

Voor hem is de situatie opgelost als jij jouw hond een muilkorf om wil doen. Voor jou is de situatie opgelost als hij zijn hond bij zich houdt. En nu is er een aanlijnplicht die jou evt de gelegenheid geeft om jouw zin door te drukken. Waarbij je over het hoofd ziet wat voor een enorme impact dit zal hebben op zijn dagelijks leven met zijn hond.
Ik denk dat naar de politie stappen met het doel die man te dwingen zijn hond voortaan aangelijnd te houden een goede manier is om WOIII over je af te roepen. Voor mij zou het leven daar een beetje te kort voor zijn, voor zoveel onnodige negatieve energie.
Je hebt tegenwoordig muilkorven die je met klitteband kunt stellen. Aidan heeft hem op korte stukjes om waar ik joggers niet kan zien aankomen, ik heb hem er nauwelijks op hoeven trainen, omdat het zo goed af te stellen is. Zodra het sein op veilig staat, is dat ding ook in één klik af en gaan we verder met een gezellige wandeling.
Als jij nu weet op welke plekken jij die hond kunt verwachten... dan is een muilkorf voor zo'n klein stukje van de wandeling toch niet het einde van de wereld? Zodra het af kan, speel ik even extra met Aidan, en dat verzoet de pijn aanzienlijk.
Ik zou buurtbemiddeling inschakelen voor het leggen van het eerste contact. Dan afspreken met die man dat hij als het donker is een blinkertje en een belletje om zijn hond zijn halsband bindt. Van beide kanten water in de wijn, en lekker leven en laten leven

- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Ik kan me ook veel meer vinden in het antwoord van Christo.
Onze golden hebben we het laatste jaar van haar leven ook moeten muilkorven. Ze had voortaan zo'n kort lontje dat ze niet te vertrouwen was. Van de gemiddelde honden eigenaar kun je gewoon niet verwachten dat ze uberhaupt al in de gaten hebben waarom jij je hond aangelijnd hebt. Hoeveel mensen wel niet boos op ons waren terwijl we in een niet losloopgebied liepen. Dan kwam hun gezellig hondje op Bello af en die hapte dan. Het muilkorven van Bello heeft ons ook een stuk minder stress bezorgd. Toen ze er eenmaal aan gewend was kon ze zelfs soms weer los.
Onze golden hebben we het laatste jaar van haar leven ook moeten muilkorven. Ze had voortaan zo'n kort lontje dat ze niet te vertrouwen was. Van de gemiddelde honden eigenaar kun je gewoon niet verwachten dat ze uberhaupt al in de gaten hebben waarom jij je hond aangelijnd hebt. Hoeveel mensen wel niet boos op ons waren terwijl we in een niet losloopgebied liepen. Dan kwam hun gezellig hondje op Bello af en die hapte dan. Het muilkorven van Bello heeft ons ook een stuk minder stress bezorgd. Toen ze er eenmaal aan gewend was kon ze zelfs soms weer los.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
de reaktie van christo slaat helemaal de andere kant op,ik zou dat dus NIET doen. dus omdat die meneer te beroerd is om die hond van hem bij te houden moet jerry maar een korf om?jerry zit aan de riem,meneer weet er van,dan zou ik dus absoluut niet muilkorven.hij houdt zelf die hond maar lekker onder appel,wat is het nou voor moeite om even niet zo eigenwijs te doen?
ruby is ook niet de makkelijkste maar loopt wel los(aan de lijn is het erger)ik kan haar prima bij me houden met een brokje en dan gebeurt er echt niks,zijn mensen zo eigenwijs dat ze niet willen luisteren als ik meld dat ze niet altijd even vriendelijk is dan hebben die mensen toch echt zelf een probleem en niet ik.ik(en ts)doen er dus alles aan om het te voorkomen maar wat medewerking zou niet verkeerd zijn,zijn hond is echt niet heiliger als die van ts
ruby is ook niet de makkelijkste maar loopt wel los(aan de lijn is het erger)ik kan haar prima bij me houden met een brokje en dan gebeurt er echt niks,zijn mensen zo eigenwijs dat ze niet willen luisteren als ik meld dat ze niet altijd even vriendelijk is dan hebben die mensen toch echt zelf een probleem en niet ik.ik(en ts)doen er dus alles aan om het te voorkomen maar wat medewerking zou niet verkeerd zijn,zijn hond is echt niet heiliger als die van ts

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben het ook niet eens met Christo. Het lijkt mij ook hardstikke gezellig om bijvoorbeeld als ik met de voortuin bezig ben Boy lekker los te laten struinen op straat (wij wonen in een doodlopende straat voor auto's) maar dat kan nou eenmaal niet, want er lopen nog meer mensen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Moos
- Zeer actief
Ach kom op hoor. Als die meneer zo zou denken dan moet hij maar eens leren dat in het leven het niet allemaal exact gaat zoals hij of hond wil.christo schreef:Van mij een tegengeluid![]()
Hij mag die hond best rond laten struinen maar niet op aanlijnplekken gewoon maar overal op af laten stieren. Als hij zooo veel waarde zou hechten aan dat paarden voeren gebeuren dan is er nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid nemen, en dus de hond leren dichterbij hem te blijven.
Voor hetzelfde geld rent deze hond een keer onder een auto omdat hij ergens anders een hond ziet, en doodt daarbij niet alleen zichzelf, maar ook de passagiers van de auto. Maar ach, hondje vond het altijd zo leuk los bij de paarden.

-
- Zeer actief
meneer zeg je gaat hem maar muilkorven, want ik ben niet van plan wat dan ook te doen
; en wij zeggen dan o.k ,goed plan, natuurrlijk gaan we dat doen, als u dat graag wilt , kunt u uw hond lekker laten gaan
want ja de mijne is ook zo vervelend
helemaal goed
sorry ik zie het nog niet zo gebeuren.
overleggen is tot daar aantoe, maar dat gebod ga jij je hond maar een muilkorfje aandoen

; en wij zeggen dan o.k ,goed plan, natuurrlijk gaan we dat doen, als u dat graag wilt , kunt u uw hond lekker laten gaan

helemaal goed

overleggen is tot daar aantoe, maar dat gebod ga jij je hond maar een muilkorfje aandoen

-
- Zeer actief
Ik noem het een ander het licht in de ogen gunnen...
die onverdraagzaamheid vat ik niet zo
Verder zijn honden niet radiografisch bestuurbaar, ook niet met brokjes - in elk geval zal het die van mij soms worst zijn, ook als ik met worst sta te leuren
Zeker als er een vreemde hond zich op hun territorium begeeft, en als je je ergens vaker langer dan tien minuten ophoudt, wordt dat vanzelf het eigen territorium, dan ga je als hond even kijken wie zich op jouw terrein begeeft. Of dat met een koekje even tegen te houden is?
Er zijn voor deze situatie met een beetje goede wil oplossingen te bedenken die voor beide partijen goed werken. En dat lijkt me stukken beter dan de politie erop af sturen. Alsof die daar tijd voor heeft

Verder zijn honden niet radiografisch bestuurbaar, ook niet met brokjes - in elk geval zal het die van mij soms worst zijn, ook als ik met worst sta te leuren

Er zijn voor deze situatie met een beetje goede wil oplossingen te bedenken die voor beide partijen goed werken. En dat lijkt me stukken beter dan de politie erop af sturen. Alsof die daar tijd voor heeft

-
- Zeer actief
dat wij shadow net hadden was hij ook zo dol driest met andere honden,en niet kwaad maar hij wou met idereen kennis maken.heerlijk natuurlijk als je zo'n sociaale hond hebt zoals shadow,maar het is natuurlijk niet de bedoeling.ik heb hem dat echt afgeleerd en niet omdat ik niet wil dat hij kennis gaat maken,maar hij zal is een goeie verkeerde tegen komen :N: dan kan ik toch ook niet zeggen dat hun hun hond dan maar moeten korven terwijl ik de mijne maar lekker laat flierenfluiten?dan is het toch echt mijn eigen schuld dat hij evt gepierced wordt.het komt ook wel doordat ruby niet zo makkelijk is waardoor ik het dus dondersgoed weet hoe lastig het is als mensen hun honden maar lekker laten gaan en daarom heb ik het shadow ook meteen afgeleerd en daar heeft hij echt niks aan over gehouden als dan alleen een beetje meer zelfbeheersing.

jemble 5 maanden
- Moos
- Zeer actief
Wat dacht je van je hond dan dus niet loslaten waar het niet mag, als je hond dus niet radiografisch bestuurder goed luistert??christo schreef:Ik noem het een ander het licht in de ogen gunnen...die onverdraagzaamheid vat ik niet zo
![]()
Verder zijn honden niet radiografisch bestuurbaar, ook niet met brokjes - in elk geval zal het die van mij soms worst zijn, ook als ik met worst sta te leurenZeker als er een vreemde hond zich op hun territorium begeeft, en als je je ergens vaker langer dan tien minuten ophoudt, wordt dat vanzelf het eigen territorium, dan ga je als hond even kijken wie zich op jouw terrein begeeft. Of dat met een koekje even tegen te houden is?
Politie inschakelen zou ik persoonlijk ook niet zo snel doen, zeker niet omdat de loslopende hond niet de hond is die aanvalt

Maar je hond gaan muilkorven omdat hij niet gediend is van andere reuen in zijn buurt terwijl je nota bene in aanlijngebied loopt? Dan kan je de halve reuen populatie wel een muilkorf om doen

-
- Zeer actief
dus moet ts haar hond dan maar korven?zij moet zich dan maar aanpassen?ze kan benny ook gewoon los gooien en kijken wat er gebeurt........dat doet ze niet ze heeft benny keurig aan de riem en deze meneer al op de hoogte gesteld dat benny niet zo makkelijk is.nou wat is het dan voor moeite dat meneer zijn hond even aan een heel mooi riempje vastbind totdat benny voorbij is?en anders zou ik inderdaad aangifte doen van een lastige loslopende hond met zijn nog lastigere eigenaar.ik ben daar heel erg makkelijk in.christo schreef:

jemble 5 maanden
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik vind dat jij in dit geval je hond niet hoeft te muilkorven. Jij houdt rekening met de omgeving, dan mag de omgeving ook rekening houden met jou. Succes ermeeBurnie schreef:Kijk, Bennie valt niet alles wat als een hond uitziet willekeurig aan. Maar hij heeft zijn gebruiksaanwijzing. Zo moet een vreemde reu gewoon niet te dichtbij komen. Daar houden we altijd rekening mee. We gaan niet over smalle bospaadjes met hem lopen, hij is altijd aangelijnd als we geen ruim overzicht over het terrein hebben. Loslopende reuen komen we wel vaker tegen, maar dan is Bennie dus aangelijnd en gebeurt er ook niks. De hond blijft op afstand, de baas roept hem bij zich of we brullen hem weg.

-
- Zeer actief
Niemand hoef míj te vertellen mijn hond te muilkorven. Maar in dit geval zou ik er zelf voor kiezen om voor dat ene voorspelbare stuk even een muilkorf om te doen. Ik vind het in elk geval niet de aandacht van de politie waard, sorry. Die zijn al drukbezet genoegS@ndr@ schreef:meneer zeg je gaat hem maar muilkorven, want ik ben niet van plan wat dan ook te doen
; en wij zeggen dan o.k ,goed plan, natuurrlijk gaan we dat doen, als u dat graag wilt , kunt u uw hond lekker laten gaanwant ja de mijne is ook zo vervelend
helemaal goed![]()
sorry ik zie het nog niet zo gebeuren.
overleggen is tot daar aantoe, maar dat gebod ga jij je hond maar een muilkorfje aandoen![]()

-
- Zeer actief
Niet iedereen heeft een Vera. Prachtige hond in hoe je haar beschrijft, vooral het stukje over de bal komen halen als er ook maar ergens een jogger te bekennen is, is heel herkenbaar - doet Christo ook.Moos schreef:Ach kom op hoor. Als die meneer zo zou denken dan moet hij maar eens leren dat in het leven het niet allemaal exact gaat zoals hij of hond wil.christo schreef:Van mij een tegengeluid![]()
Hij mag die hond best rond laten struinen maar niet op aanlijnplekken gewoon maar overal op af laten stieren. Als hij zooo veel waarde zou hechten aan dat paarden voeren gebeuren dan is er nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid nemen, en dus de hond leren dichterbij hem te blijven.
Voor hetzelfde geld rent deze hond een keer onder een auto omdat hij ergens anders een hond ziet, en doodt daarbij niet alleen zichzelf, maar ook de passagiers van de auto. Maar ach, hondje vond het altijd zo leuk los bij de paarden.

Niet iedereen is ook even handig in het trainen van hun hond, niet iedereen heeft daar evenveel plezier in als jij, en sommige zijn er gewoon minder goed in.
Verder kan ik mijn honden weer beter en sneller bij me krijgen als ik iets anders aanbiedt wat nagejaagd danwel gevangen kan worden, dat is interessanter dan worst. Maar dan moet ik het wel even aan zien komen.
Hier duikt TS onverwacht op. Dat zou ik ook even moeilijk vinden.
Overigens ga ik ervanuit dat een hond die los naast de fiets kan lopen in elk geval redelijk verkeersveilig is.
Ik zou niet gaan voor de route politie-aangifte-oplopend conflict. Ik zie meer in buurtbemiddeling en met elkaar ingesprek gaan. Er is overal wel een mouw aan te passen - als je begint met begrip voor elkaar.